paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 15:51 | Nahoru | #63841

hrnous píše: PetrL3> V tom případě by musely být křápy třeba všecky auta od Škodovky. Protože Fábie měly taky problém s elektzro svazkem, a to dost podstatný, kdy do něj tekla voda z ostřikovače a spol, ten pak nabobtnal, přístrojovka se rozehrála jak barevná hudba, auto se zastavilo a nový svazek si nacenili snad na 40 tisíc + práce, když to zdechlo týden po záruce. Škodovka to snad nikdy oficiálně nepřiznala. Věděli to majitelé, které to potkalo,. Posléze fabrika vydala takový "tajný servisní bulletin" pro originál servisy, podle kterého to měli opravovat když se jim to dostalo pod ruku v rámci garance. Do protokolu to pak psali pod nějakým pochybným názvem, aby zákazník nevěděl, že mu rozpárali půl auta v rámci "výměny brzdovky".



Takže ve výsledku je škodovka auto, které závada znepojízdnila a po návštěvě servisu byla věc vyřešena.
Vidíš rozdíl? Já totíž nevím o srazu škodovek, kde ráno 80% aut nenastartovalo.

Automobil škoda: Po sjetí z linky to byl tedy křáp, po návštěvě servisu spolehlivé auto.
Jawa 660: Po sjetí z linky křáp, po návštěvě servisu pořád stejnej křáp.

Naposledy editováno 22.08.2017 15:52:50

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 15:55 | Nahoru | #63842
hrnous> Hodnotím ji podle tvých a Milanových příspěvků i když jsem na ni nikdy neseděl.Věřím že tomu opravdu rozumíš,ale opravdu nevim proč by jeji bytelnejsi rám mel být lepší než ten u yamahy.Podle mého laického názoru zatím predvedla jen ze je to zmetek a opak může rekl bych dokázat až najezdi nějakou porci km s rozumnou spolehlivostí.Ale je mi jasné, že ty ji budeš omlouvat,poněvadž si ji upravíš a ostatním když budou chtít také. Jenže??? 🤔

Naposledy editováno 22.08.2017 15:59:09

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 15:56 | Nahoru | #63843
Dvoják.

Naposledy editováno 22.08.2017 15:58:33

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2017 v 15:59 | Nahoru | #63844
Každou Jawu a stejně tak i auto po uplynutí doby, pro kterou bylo počítáno
může provozovat jen člověk, co si s nima poradí
nebo zaplatí někomu, kdo ví co s tím.

Jinak je to utrpení pro něho i jeho okolí a značná dávka masochismu.

Víc to asi nemá smysl pitvat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 16:02 | Nahoru | #63845

Bimbam píše: Vlasťák - kurnik, musíš dělat srazy v tejdnu? Od pondělka do pátka chodím do práce.... a ještě nejmíň patnáct roků budu doufám chodit .



Já bych rád jel o sobotě, ale tu mám volnou tak jednu za měsíc a tu mám už vybranou

Čmoud jo jo hambáče vypadají dobře a na facekramu maj od lidí samou chválu.
V kolik dáme scuka na 11:30?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 16:10 | Nahoru | #63846
PetrL3> Upravil bych - Jawa 660 po návštěvě specializovaného servisu elektro bez problému :) Problém je v tom, že z ní hned uděláte doživotní vergl, a tak to není. Pokud se vychytá, tak je spolehlivá stejně jak cokoli jiného, né-li víc. Ale už bych asi debatu na téma 660 ukončil. Já to vidím z jíného pohledu, když ty stroje servisuju, upravuju, podílím se na vývoji a biju se za ně, jak by řekl Švejk do roztrhání těla! Přístup fabriky či dealerů bych do toho taky netahal, řeším jenom technickou stránku věci.

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 19:24 | Nahoru | #63847

hrnous píše: milan1963> Jawa 660 rozhodně sráč není, ano, má svoje jisté muchy, ale jinak je to betelný stroj doslova humpoláckého vezření.. oprotivá XTčku je většina věcí minimálně o polovinu festovnější, tužší.. schválně si ty motorky postavte vedle sebe jako já a chodťě kolem nich hodinu, pak si k nim kleklněte, lehnětě.. myslím že nakonec budete stejného názoru. Tím neřeším problémy s elektroinstalací, které byly a jiné.. pouze mechanicko/konstrukční provedení.



Je to sráč, je to věc, která je fungl nová a přesto jednoduše není schopna bezchybně fungovat. Že vypadá chlapáčtěji je jí prd platný když prostě nejezdí...

Jdi do krámu, kup si XT a po mnoho let nebudeš řešit nic krom základní údržby a že vypadá subtilnější? Zatím se nikdo nesetkal s tím, že by to bylo na závadu, ona totiž jako celek bezchybně a dlouhodobě funguje a to je ten zásadní rozdíl, který dělá dobře navržený a vyrobený stroj od DODOsráče, který je dobrý tak akorát do vitríny, protože jak píšeš, lépe vypadá.....

Protože když půjdeš jako Laický uživatel do krámu a koupíš si Jawu, protože se ti prostě líbí a kupuješ si ji proto, abys na ní jezdil a ona prostě nejezdí, tak to jednoduše vyhodnotíš jako sráč který nefunguje a podruhý to toho stejného krámu za účelem nákupu dalšího vozidla nevkročíš...

Je velice smutné, když jeden slušný elektrotechnik je schopen všechny ty problémy vyřešit, stejně jako je to důkaz tvé profesní cti, ale o to víc je to to neskutečně trapné, že si výrobce motocyklů není schopen na těch pár motorek člověka shodné kvalifikace najmout, aby seriové produkty odcházely k zákazníkům spolehlivé a funkční, s náklady v řádech zlomku ceny každé z prodaných motorek, které dělají akorát ostudu a zabíjejí kdysi slavnou značku a přesto dál prodávají sráče co prostě věčně nejezdí....

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 19:28 | Nahoru | #63848

Béďa17 píše: hrnous> A co ji je ta bytelnost platná?



Hovno platná, když nejezdí... Navíc je to jen rána do prázdna, konkurenti nemají problémy se závadami na podvozku atd....

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 19:32 | Nahoru | #63849

hrnous píše: Akorát mi přijde malinko tendenční tvrdit jak je to nahovno stroj, když si na tom nikdo z opovrhovatelů nenajel alespoň 5000km



Nahovno stroj je to proto, že si ho koupíš v krámu a on věčně nejezdí..... to je potom těžké najet 5000km... Až potom by mohla přijít na řadu hodnocení, jestli to třeba není nahovno z jiných důvodů jako je velký jednoválec v cestovním rámu, nebo podvozek, nebo ergonomie, o tom ale nikdo nepíše, protože to je na každém....

Jawa si prostě vytírá prdel s poslední hrstkou srdcařů, kteří ji bezvýhradně milují, zároveň jsou ochotni zaplatit cenu nového motocyklku a koupí si ji když by při racionální rozvaze vycházelo třeba něco jiného,

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 19:50 | Nahoru | #63850

milan1963 píše: pech.> Neber to ve zlém, ale jak poznáš, že startér " odejde" ? Zřejmě jsi chytřejší než já a máš víc zkušeností...
Napsat o Jawě 660 že je to sráč, je troufalé. Znáš ji dobře, jel jsi na ní ? Netvrdím, že je to světová špička, ano, taky mně dost naštvala, ale kvůli tomu ji tak hanit nebudu. Dobrou definici Jawy 660 napsal hrnous - dobře zkonstruovaný a festovní stroj. Pravda - elektrika je velkým problémem. Ale nic víc ! Proti Jawě 650 jde o velký pokrok.
Na srazu Jawy 660 nám z deseti zúčastněných strojů osm Jaw druhý den nenastartovalo. Majitelé japonců by se asi zbláznili, ale víš co jsme udělali my ? Usmáli jsme se tomu a s hrnousovou pomocí jsme se jali všechny stroje postupně zpojízdňovat. A podařilo se to, všichni jsme do dvou hodin odjeli ! Ber to tak, že nikdo z nás majitelů nedá na svůj stroj dopustit a tak nějak počítáme s tím, že prostě máme novou Jawu a porucha se může objevit. Možná máme zvláštní , osobitý přístup, ale rozhodně - aspoň já - nemáme nervy nedranc z toho, že motorka zrovna nestartuje. Uznávám, je to mrzuté, ale vše se vyřeší.
Já osobně, pokaždé než někam vyjedu, už automaticky počítám s tím, že nemusím dojet - auto, motorka, i kolo. Vždyt' máme jen stroje. Za těch 35 let co jezdím, tomu nikdy nebylo jinak.
Geodet : Jirko, 700 je spolehlivá, ale na můj vkus "nijaká", nevím, jak to lépe napsat. Mně je Honda celově nesympatická, to se netýká jen 700 (s výjimkou TA 700, ta se mi líbí ). To už raději Yamahu, nebo Kawasaki. Nechci se ale pouštět do diskuse, která by nikam nevedla.



Milane, při vší úctě to sráč je.... Není normální, aby nový stroj měl spolehlivost 20%, nový stroj ji musí mít 99,5% jinak je to prostě krumpl...

Jezdím na motorce denodenně a každoročně cca od počátku března do konce listopadu a takový krám, který by mne dovezl do práce 1-2x v týdnu maximálně bych jště v průběhu toho týdne na místě pro výstrahu zapálil před fabrikou Jawa jako apel, potom co by tam byla dovezena na valníku....

A že nemáš nervy nadranc? když se bojíš jestli dojedeš? to lze obtížně pochopit leda u nějakých rekreačních výletů, ale ne u běžného ježdění, protože není ani zvykem mít doma záložní stroj, obzvlášť když máš nový... koho znáš v okolí, kdo má nové auto třeba a má k němu záložní 50 let staré, které je spolehlivější? nikoho....

Je neskutečně trapné, že 50 let starý slovenský moped, který nikdy neplatil za příliš spolehlivý stroj, je přesto řádově spolehlivější než nový motocykl Jawa...

To je neskutečná ostuda a jednoznačný důkaz že je J660 sráč...

Vzhledem k tomu, že se udělá sraz, kde silně 3/4 účastníků nejsou schopni nastartovat a odjet, to je přímo brutální důkaz toho, jaký intergalaktický sráč J660 je...

Zažil někodo něco podobného při srazuj zánovních typů motocyklů kteréhokoli jiného výrobce? nezažil... takto nedopadnou ani příznivci nejlevnejších čínských skůtříků v ceně jedné výplaty...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 19:53 | Nahoru | #63851

hrnous píše: PetrL3> V tom případě by musely být křápy třeba všecky auta od Škodovky. Protože Fábie měly taky problém s elektzro svazkem, a to dost podstatný, kdy do něj tekla voda z ostřikovače a spol, ten pak nabobtnal, přístrojovka se rozehrála jak barevná hudba, auto se zastavilo a nový svazek si nacenili snad na 40 tisíc + práce, když to zdechlo týden po záruce. Škodovka to snad nikdy oficiálně nepřiznala. Věděli to majitelé, které to potkalo,. Posléze fabrika vydala takový "tajný servisní bulletin" pro originál servisy, podle kterého to měli opravovat když se jim to dostalo pod ruku v rámci garance. Do protokolu to pak psali pod nějakým pochybným názvem, aby zákazník nevěděl, že mu rozpárali půl auta v rámci "výměny brzdovky".



Ano, tebou zmíněné provední fábie byl prostě sráč, stejně jako motory HTP, nebo nástupnické první provedení malých TSi, nebo slovenské citigo, kterému zatéká do kabiny kondenzát a můžeme pokračovat... Celý koncern VW těžce kvete v posledních letech, průser za průserem, jsou to taky sráče, jejichž problémy nemají ani rumunské o třetinu lacinější vozy, nebo výběhové typy vyráběné v Turecku...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 20:00 | Nahoru | #63852

hrnous píše: PetrL3> Upravil bych - Jawa 660 po návštěvě specializovaného servisu elektro bez problému :) Problém je v tom, že z ní hned uděláte doživotní vergl, a tak to není. Pokud se vychytá, tak je spolehlivá stejně jak cokoli jiného, né-li víc. Ale už bych asi debatu na téma 660 ukončil. Já to vidím z jíného pohledu, když ty stroje servisuju, upravuju, podílím se na vývoji a biju se za ně, jak by řekl Švejk do roztrhání těla! Přístup fabriky či dealerů bych do toho taky netahal, řeším jenom technickou stránku věci.



Ano ty ty stroje jsi schopen rozchodit, ale znáš majitele jiného nového samohybu, který po nákupu stroje a neschopnosti autorizáku ten problém vyřešit hledá jednotlivce, který mu to opraví? nikoli...... Prostě by ten wergl vzali, odvezli při třetím neúspěchu o vyřešení problému zpátky, nechali by si vyplatit prachy a víckrát by tam nevkročili.......

Přístup fabriky a dealerů je zapotřebí do toho tahat, protože i ti dělají tvář značky... pokud na zákazníky serou, vyserou se i zákazníci na ně... trpělivost není nekonečná.

J660 prostě není schopna nově zakoupená a ani při péči autorizáku spolehlivě fungovat a je celkem jedno proč, když není schopna...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 20:01 | Nahoru | #63853

PetrL3 píše: Já myslím, že stačí to vědět od druhých. Pokud je problém to nastartovat, nepotřebuju na tom jezdit, abych věděl, že je to křáp.



Svatá pravda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 20:03 | Nahoru | #63854
[quote=CZJawa]Kolega má XT660X (motard) - váží okolo metráku, jezdí na tom opravdu palbu na limitech stroje, memá problém i dál s manželkou a bagáží ( má přešité sedlo ). Motorka se ještě neposkládala a nikdy ho nikde nenechala !!
Tak nevím o kolik moc je Jawa lepší než funkční XT [/quotte]

Právě proto jawa není lepší, naopak je lepší XT... Jezdí a jezdí a jezdí... a ty úvahy o bytelnosti rámu jsou zcestné když rám na xt drží, drží a drží....

Naposledy editováno 22.08.2017 20:09:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 20:09 | Nahoru | #63855

Verdom píše: Každou Jawu a stejně tak i auto po uplynutí doby, pro kterou bylo počítáno
může provozovat jen člověk, co si s nima poradí
nebo zaplatí někomu, kdo ví co s tím.

Jinak je to utrpení pro něho i jeho okolí a značná dávka masochismu.

Víc to asi nemá smysl pitvat.



Ano, u desítky let starého werglu co objel několikrát zeměkouli se dá tolerovat jistá neposlehlivost.... proto je taky skoro nikdo nepoužívá v běžném každodenním provozu, kde je spolehlivost nutná.

Ale ta doba kdy má J660 právo na tyhle úlevy neuplynula a do toho aby uplynula jí chybí ty destíky let a statisíce kilometrů....

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 20:50 | Nahoru | #63856
pech.> Vždyť píšu, že každá Jawa, tedy myšleno i ta nová.
Ne nadarmo dala Jawa jméno činnosti, kdy jsou ruce od šmíru nad nejedoucím strojem a tato aktivita se nazývá "Jawení"

Pokud si Jawu rozeberu do šroubku zrepasuju a zase složím, mám k ní jakousi důvěru.
Udělal jsem to na všech, které jsem používal a nebyl nikdy větší problém.
Proto jsem si vždy sehnal nějakou paštiku, u které to mělo smysl a cena byla nízká.
Dělat to u nové motorky je šlendrián výrobce a svědčí to o nedotažení stroje.
A že je 660 kovařina? Tak to asi ano, ale motorka je o optimálním poměru všech dílů,
ale k čemu ti je velký a těžký kladivo, který má topůrko ze tří špejlí na ražničí. Kničemu.

Jawablázni

22.8.2017 v 20:59 | Nahoru | #63857
Verdom - O tom to je.... když to jako celek nefunguje, je to celé úplně nahovno.

(reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 21:12 | Nahoru | #63858

pech. píše: [quote=CZJawa] ([/quotte]

Právě proto jawa není lepší, naopak je lepší XT... Jezdí a jezdí a jezdí... a ty úvahy o bytelnosti rámu jsou zcestné když rám na xt drží, drží a drží....



XT 660 mám čerstvou zkušenost 160 km - ne teda s motardem, ale offroadem: Tahle motorka by u mě neměla smysl, protože na silnici, byť špatné, je jednoválec málo příjemný proti dvouválci a o tříválci nemluvím. Nevím o kolik je lepší/horší sportard... ale prostě jednoválec není ono, určitě ne ve větším objemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 22:04 | Nahoru | #63859

hrnous píše: PetrL3> Upravil bych - Jawa 660 po návštěvě specializovaného servisu elektro bez problému :) Problém je v tom, že z ní hned uděláte doživotní vergl, a tak to není. Pokud se vychytá, tak je spolehlivá stejně jak cokoli jiného, né-li víc. Ale už bych asi debatu na téma 660 ukončil. Já to vidím z jíného pohledu, když ty stroje servisuju, upravuju, podílím se na vývoji a biju se za ně, jak by řekl Švejk do roztrhání těla! Přístup fabriky či dealerů bych do toho taky netahal, řeším jenom technickou stránku věci.



No a jak dlouho to vychytávání asi tak bude trvat? Pokud vím, tak Milan měl problémy neustále a objevily se i další co s el. nemají nic společného - upadlý hlavní stojan - to nesvědčí o bytelné konstrukci.Obhajovat takovvýhle krumpl a lempláckou práci a ještě co je nejhorší přístup výrobce k řešení závad považuji za demagogii.
Ale je to každého věc jestli chce jezdit a neřešit pokud možno problémy na cestách (pokazit se může vše, je to jen stroj, ale musí se rozlišit porucha v důsledku přetěžování, stáří, zanedbání údržba apod. a nespolehlivost nového stroje v důsledku výrobních vad) nebo mít orgasmus z toho že ráno nenastartuje, že nedojede apod. a u jiného stroje by mu toto chybělo.

Jawablázni

22.8.2017 v 22:31 | Nahoru | #63860
Taky Milan už dlouho nikde nebyl. Už se 2 roky motá kolem komínu na pincku. Ale tak když mu to stačí. Hlavně když má Jawu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 22:37 | Nahoru | #63861
Moje problémy s Adeniem do letošní havárie byly tři : Upadlý chránič motoru ( špatný svár, vyřešeno doma a drží ) , praskající pera stojanu ( vyřešeno výměnou stojanu v rámci záruky, na vině byl křivě svařený stojan) a elektrika. Kromě elektriky nešlo o nic závažného. Naštěstí máme hrnouse a ten je schopen i ochoten všech cca 20 u nás jezdících Jaw 660 po elektrostránce dát do pořádku. Nevidím jiný problém, považuju Jawu 660 za jinak opravdu bytelný a dobrý stroj. Howgh...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2017 v 22:55 | Nahoru | #63862
Kluci já si myslím, že bábovička Franty od vedle je lepší, vydržela i v dešti, kdežto ta moje změnila tvary....ale až jí opravím, to bude teprv ukázková bábovička, ale nesmí zase pršet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2017 v 23:18 | Nahoru | #63863
Kafi> Kdy a kde se setkáme s nějakejma fotkama a vyprávěním formou volné diskuse nebo si vše sulcuješ do literární podoby?

Z návštěvy Ústeckých predátorů.


Naposledy editováno 22.08.2017 23:39:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.8.2017 v 00:51 | Nahoru | #63864

milan1963 píše: Moje problémy s Adeniem do letošní havárie byly tři : Upadlý chránič motoru ( špatný svár, vyřešeno doma a drží ) , praskající pera stojanu ( vyřešeno výměnou stojanu v rámci záruky, na vině byl křivě svařený stojan) a elektrika. Kromě elektriky nešlo o nic závažného. Naštěstí máme hrnouse a ten je schopen i ochoten všech cca 20 u nás jezdících Jaw 660 po elektrostránce dát do pořádku. Nevidím jiný problém, považuju Jawu 660 za jinak opravdu bytelný a dobrý stroj. Howgh...



Jooo dobrý a bytelný stroj, který nekdo svařoval tak kvalitně, že z něj už těsně po opuštění garáže několik věcí stihlo upadnout, nebo byly vyrobeny natolik blbě, že způsobovaly defekty jiných součástek..... to je tak dobrý a bytelný stroj ze se rozpada uz od nova... a to že má přeci jen drobnou chybičku v elektroinstalaci, která jí většinou nedovoluje nastartovat..... to by z toho velebnosti jeden blil, to si nikdo jinej nedovolí.

Zlatá i ta čínajawa, jeden kus tu potkávám skoro každý den a ona normálně jezdí a jezdí a jezdí........

Protože jediné co s ní ta banda lemplu od bobri reky vyvedla, byla montáž nadrze a kastliku ze 40 let stareho typu, cimz utrpel vzhled, ale spolehlivost nikoli.....

(reakce na) Jawablázni

23.8.2017 v 06:44 | Nahoru | #63865
pech.> Uz mam na Jawanerajce najeto tak dve sta kilometru.
Neodolal jsem a pujcil si ji od kamarada, ktery si ji poridil na bezne jezdeni
protoze chtel neco, co vypada vic jak motorka a skutra uz nechtel.
Je to spotrebni stroj, ktery na rozdil od kejchacek a peraku pujde cenove jen dolu.
Ale jede to velice slusne a na rozdil od zminenych stroju to i slusne brzdi a ani se to nijak netrepe.
Za ty penize a na bezny jezdeni to je celkem slusny stroj.
Asi to bude horsi se zarucnimi opravamy a pripadnymi dily (zname jawacky pristup k zakaznikovi)
ale za me ma ta motorka jizdne i technicky ve sve cenove kategorii palec nahoru.

(reakce na) Jawablázni

23.8.2017 v 07:46 | Nahoru | #63866
Vlasťák1973> jj to by šlo +-1130 - 12

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.8.2017 v 08:30 | Nahoru | #63867
No nic, vidím, že moje existence je v tématu Jawablízni pro některé trnem v oku, proto to tu teda dobrovolně opouštím.
Kdo zná, ví jaký je na mne kontakt a jak si mne najít.

Jawablázni

23.8.2017 v 08:49 | Nahoru | #63868
Hrnous: Nejde o tvoji existenci a přítomnost, jde jen o soudnost... Já dokážu pochopit, že Jawu miluješ ale je dobré si tu soudnost zachovat - místo reálného zhodnocení se urážíš jak malý kluk stejně, jako kdyby tě vrstevník upozornil na to, že tvoje hračka je rozbitá a bábovička pošlapaná...

To že ty to dovedeš opravit je tvoje velká čest, ale zároveň brutální ostuda pro Jawu, která si tebe, nebo někoho jiného kdo je profesně tobě roven,
nedovede najmout na to, abys jim nejrozšířenejší problém vyřešil projektem funkční elektroinstalace a dál vědomě prodávají sráč s tím, že oni si to ti
zákazníci, co nám položili na stů dvě kila, nějak sami dořeší...... Takhel se byznys nedělá a dobré jméno značky nebuduje....

Verdom: já si taky myslím, že to bude mít úspěch, protože od doby co se na našem trhu přestaly prodávat solidní malorážky jako je YBR/CBF250, které
měly obdobné parametry, tak jí zmizela konkurence a zájem o nové wergly na běžné ježdění se přesunul na ChinaJawu, protože stojí zhruba stejně jako stávaly zmíněné YBR a jsou o třetinu levnější, než zástupci vyšších objemových tříd.... A hlavně ----- fungují!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.8.2017 v 08:54 | Nahoru | #63869
hrnous> Já nevidím důvod k opuštění tématu. Prostě diskutujeme a hold se v některých věcech neshodnem, ale rozhodně proti tobě nic nemám. To bych musel každý měsíc opouštět manželku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.8.2017 v 09:02 | Nahoru | #63870

hrnous píše: No nic, vidím, že moje existence je v tématu Jawablízni pro některé trnem v oku, proto to tu teda dobrovolně opouštím.
Kdo zná, ví jaký je na mne kontakt a jak si mne najít.



Jak si na to přišel, že jsi trnem v oku? Nikdo ti nic neudělal, a pokud opouštíš téma kvůli nesouhlasným názorům na motocykl, tak to jsi s prominutím jako malé uražené děcko.

Naopak, já si rád poslechnu protinázor. Ale to neznamená, že jej musím akceptovat, pokud argumenty jsou (dle mého názoru) nesmyslné.

Naposledy editováno 23.08.2017 09:03:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist