tak skuz vymenit civku za jinou. jinak prisel jsem nato tak ze to davalo slabou jiskru pri zapnutych svetlech.
jinak pokud ti to dobiji tak to uhlikama nebude a stejne nejakou dobu by to melo jit v pohode i bez dobijeni. jen na baterku...pokud ji mas nabitou a v pohode.
jak je civka v prdeli tak pri zapnutych svetlech stoupne odber a ona neda jiskru.
jinak to vse plati pokud nemaš nekde skrat...
Naposledy editováno 30.08.2012 14:49:00
Než ji odepíšeš, tak změř napětí na akumulátoru s vypnutým zapalováním, se zapnutým zapalováním a s rozsvíceným hlavním světlometem. Pak to nakopni a zase změř bez světel a se světly. Bez světel přidej plyn a od nějakých 2000 - 2500 otáček by mělo napětí na baterii mít mezi 13,8 V až cca 14,4 V. Pokud ano, je něco se zapalováním (i třeba zoxidovaná nebo volná pojistka), pokud ne - nedobíjí Ti dobíjecí soustava = slabá baterie. Při poklesu napětí pod cca 11 V zapalování nehodí jiskru. Platí pro Hallův snímač.
Orientační odběry proudu při těchto polohách klíčku:
1 - poloha 0,5 A (2,5 A)
2 - poloha 1,5 A (3,5 A)
3 - poloha 5,5 A (7,5 A)
odběry v závorce = sepnuté zapalování (jiskra). Pootočením klikou o 180° musí odběr klesnout na hodnoty před závorkou. "Jiskra má odběr cca kolem 2 A.
Větší vliv na chcípnutí motoru má nízké napětí baterie než třeba zasraná či svíčka po smrti. Koukni i na vysokonapěťový kabel a případně i na fajfku.
Budeš-li kontrolovat dobíjení, zamel se všema zůčastněnýma konektorama a uzeměním motoru.
Samozřejmě, dobíjecí napětí je stejný bez světel i se světly. To ale při chcípnutí na volnoběh až po odstranění závady...
Zamel s fastonama zespoda spínačky.
Problém ale bude v dobíjení. Po přidání plynu musí napětí na baterii vylézt do intervalu 13,8 - 14,4 V. To zkontroluj. Blesková kontrola se dělá tak, že přidáš plyn a hlavní světlomet se musí víc rozsvítit. To se děje kolem 2 - 2500 otáček dle regulátoru.
Prolez tedy kabely od altíku, přes regulátor, usměrňovač, pojistky k baterii. Koukni taky na uhlíky. Bude-li vše OK, ještě proměř kabely, jestli nejsou od altíku zlámaný či zkratovaný. Taky bych zrovna proměřil altík. Na všech třech vinutích statoru by měl být stejný odpor (odpojit kabely z fastonů) (hodnota odporu kolem 0,5 Ohmu nebo míň) a nesmí být vinutí zkratováno s kostrou. Rotor změř přes uhlíky - odpojit z fastonů. Nepamatuji si to, ale mělo by to mít něco kolem 1,5 Ohmu nebo tak - nesmí to mít nulu (přes odpojený vývody uhlíků) a nesmí to být zkratovaný oproti kostře - pořád s odpojenými uhlíky z fastonů.
Proseklý diody v usměrňovači jsou jen výjiměčně a to spíš, že došlo k nějakýmu maléru s kabelama.
Regulátor máš mechanickej (hliníkovej dekl s drátem) nebo elektronickej?
1 reakcí na tento příspěvek po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí
Jakmile přepnu na světla, začne klesat až chcípne. Stavil jsem se u kamaráda a pak jsem to nemohl ni nastartovat, musel jsem ji roztlačit a domů jsem se vracel jen na parkovačky. Kamarád elektrikář proměřoval dobíjení a i podle kontrolky to vypadá že dobíjí, dokonce to asi i přebíjelo. Dávalo to kolem 14 voltů. Pročistili jsme kontakty a přihnuli konektory protože některé dost dobře nedržely a zlepšilo se to. To bylo ještě před výměnou regulátoru. Po výměně jsme to bohu žel neměřili, protože jsme neměli měřák. Teď je na dovolené, tak to budem řešit až se vrátí.
Akorát po dnešních zkušenostech s bateriemi nevím, co si mám o nich myslet...
Dneska jsem ladil startování na Zing 125. Baterka 12,5 V. Sotva s tím točila. Prohodil jsem ji s mojí z MZty. Ta se starterem točila jako divá a Zing chytal na brnk. Baterii z něj jsem dal do MZty a ta blafla až po 5-ti minutách zápasení...
Po zapnutí klíčku napětí kleslo pod 10 V. Po nastartování na volnoběh napětí bylo pod 10-ti Volty a volnoběh vrčel. To by už správně dle moudrých pouček neměl. Vrčel i se světly...
Baterku ze Zinga jsem dal na dvě hodiny na nabíječku - po chvíli bublala (AGM), stáhl jsem napětí a nechal ji být.
Projel jsem kabely na Zingu k regulátoru (asi i usměrňovač) a nandal baterku zpět. Zing startoval jako vzteklý.
Jenže:
bez světel i na volnoběh byl schopen dobíjet baterii, napětí na ní stoupalo. Se světly ani omylem, dokonce se dobíjení začalo chytat až někde od středních otáček motoru.
Po zapnutí světel při shodných otáčkách motoru kleslo napětí dobíjení o jeden Volt. Zing je prostě kouzelnej.
V MZtě po přidání plynu napětí stouplo okamžitě i se světly. Zlatej DDR altík
V MZtě mám tuhle: http://www.autobate...sealed--agm12-9-new-
Zkus MZtu napojit třeba na autobaterii a zkontrolovat dobíjení i volnoběh. Chce to tak 1100 - 1300 otáček. Měl by být stejný jak se světly tak bez nich.
1 reakcí na tento příspěvek po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí
PS: ona ta baterka nevypadá stará, ale kamarád měnil hned dvě nové než trefil na funkční baterku. Zdá se jakoby baterku něco žralo a nebo nedobíjelo, ale podle kontrolky dobíjení a i podle měření dobíjí, tak nevím.
Kdybych tam dal slabší asi by to bylo lepší, ale co v noci?????? Co to melu. V noci stejně nejezdím.
Mzta s H4 svítí líp než polovina aut. To bych neměnil... Altík ji stíhá s naprostým přehledem a s rezervou. Jestli máš parabolu na H4 nebo Bilux poznáš jednoduše:
na skle by mělo být H4. Já mám parabolu pro Biluxku, tak jsem pilníkem vypiloval drážku pro packu halogenky a ta nyní pěkně v parabole sedí. Světlo seřízeno dle not a vše je v pohodě.
Jinak baterie asi bude na konci životnosti, protože Zing druhý den nastartoval jen třikrát a pak už ne. Den předtím jsem ji dobíjel. Jsem přesvědčen, že by měla vydržet víc.
Používám baterii s kapacitou 4,5 Ah a i v městském provozu a dobře fungujícím nabíjení v pohodě stačí. Navíc moderní baterie se používají i jako startovací takže zvýšený odběr hlavního světlometu na volnoběh jí nevadí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |