![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/27/400530_17de8b917a1712b8081ec71fe2748afa.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
-Styčná plocha s vozovkou je něco jako elipsa, délka je daná nejvíce průměrem kola a šíře šířkou gumy a zatížením na vozovku. Čím větší zatížení na vozovku, tím širší elipsa ale zároveň větší rozdíl mezi obvodovou rychlostí !!! na hraně té elipsy . V jednom okamžiku jakoby ve stejných otáčkách se odvalují dvě kola o rozdílném průměru. Pokud vezmu střed elipsy za nulový bod je na jednom okraji elipsy prokluz do mínusu a na na druhém okraji elipsy prokluz do plusu. Pro představu se ta elipsa jakoby "žvaní" deformuje, a tím také vzniká vytahování hrany vzorku na gumě. - líp to popsat nedovedu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: dejf.> ano, mám 160/60
SS2 myslíš SportSmart2, tu jsem taky sjel na hranu. Řeč je o SportSmart MAX2.
Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
RoumenS píše: Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal
Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.
Na základě toho jsem šel do garáže a provedl bláznivé gymnastické cvičení s motkou a došel k nějakému výsledku. Pak pomocí jakési více či méně pochybné aplikaci si tento výsledek potvrdil.
Internet je plný videí, kde se jezdí na loket, takže posměšky typu Aha, MotoGP náklon
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
ramlik píše: Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.
no nevim, srovnavat Max2 160/60 s dejme tomu moji Ss2 190/55 asi uplne nejde ne?![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
assassin píše: ramlik: me to prijde naky divny, ja zadny velky naklony nejezdim a vzadu jsem mel do kraje kazdou pneu. Ale klidne se spokojim i s tim, ze jezdim vic jak 50stupnu naklony to ze v motoGP jezdi mensi naklony nez my na cestakach v provozu, protoze to je rychlejsi je taky dobra teorie
pod toto sa kludne podpisem. napodobne. a som rad ze svoju kochacku mozem posunut o level vyssie.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/403942_acccf7037a0db74e5ab3e2dff7821ffe.jpg)
Pneu Dunlop Roadsmart II
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
...hlavně mu neříkej, že je to tím NC !
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/403966_a0aa531b0283ae24513eeb2dd1af696c.jpg)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
(foto s nájezdem 6ooo)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/404010_d2d9787bbc0283df090857db76c73979.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Takže od začátku. Tedy od silnice, jakožto prvotní informace.
Jako první s ní přichází do styku pneumatika.
Tady je tolik proměných parametrů, materiál, jeho elasticita, ještě k tomu závislá na teplotě, měnící se směr a rychlost zatížení. Samozřejmě nesmíme zapomenout na různé druhy a množství dezénu. Tady se "láme chleba" v tom, jaká informace jde dál do podvozku.
Pomineme pružnost kyvky, ale nezanedbatelným prvkem přenosu je přepákování.
Řekl bych, že tohle je u běžného uživatele docela opomíjená součást. A u takové 10ti - 15ti leté motky už mohou být silentbloky pěkně vymačkané.
No a konečně se dostává informace, jestli teda vůbec nějaká zbyla, k tlumiči. Tady asi záleží nejvíce na "rychlosti zpracování informace". Většinou je to tak, že čím dražší verk, tím lepší rychlost, kvalita a tím pádem odezva. Podpořená možností informaci podle potřeby upravit.
A nakonec pružina.
Ta má relativně nejméně práce. Reverzovat informaci.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Nemyslím si tedy, že je jakýkoliv tlumič schopen zaznamenat, natož reagovat na "přejetí" spáry vzorku pneumatiky, ještě k tomu v náklonu, kdy je styčná plocha pneumatiky zdeformována vícero směry pnutí. Mechanika vzniku "vytažených" hran vzorku mě tedy i nadále zůstává utajena.
Je ale nesporné, že nastavení pružících a tlumících elementů na to má vliv. Otázka je jak velký a kterým směrem.
...chtělo by to zpomalený záběr ze spoda silnice!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 02.08.2017 17:32:23
Dneska kolega v práci že co má koupit za zadní pneu na 125 scooter. Že má Dunlop a jsou na prd prý se nerovnoměrně sjíždějí. Jdu se podívat a na zadní pneu schody cca 5mm ?!
Jen tím chci říct že výkonem to asi nebude
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/404095_bd4eb00d1c92237902fb4dbc58c90f67.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/404096_539df06be534cb14c681d0efb77be1ce.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/31/404097_37220fa6974941c31ff19802fedfc19d.jpg)
Edit: tvl,asi to budu muset vyfotit nečim normálnim a ne kalkulačkou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 02.08.2017 21:19:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: ramlik> jestli to chápu správně, tak ty počítáš s tím, že pneumatika je konstruována s úmyslem působit jako prvek odpružení?
No tak teď fakt nevím, děláš si prdel?
Jestli teda ty nepočítáš, že pneumatika má, mimo jiné, schopnost pružně reagovat a částečně pohlcovat nerovnosti, tak v tom případě popíráš její jedinečnou, a zatím asi nenahraditelnou vlastnost.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?
Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.
zadní - když jedeš rovně, neděláš obloučky, proto ploška uprostřed a první hrana. Trochu přidáváš v náklonu, motorka zase docela kolmo, cca 20°. Druhá hrana, mnohem méně ostrá. V místě fousů, což jsou hrany, schody, o kterých se tu bavíme, už jsi s neutrálním plynem.
Je to stejná sada nebo je tohle druhý zadek k jednomu předku?
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
..Roko.. píše: Jasně, že pneumatika má i tlumící vlastnosti, můžu mít na autě 245/40 R18 a 225/55 R16, se kterou pneu si myslíš, že bude komfortnější povození?
195 65 15
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
A Btw, nebyly tu pochybnosti jestli to dokaže tuono ktere bude mit nejspis top sportovni pneu a top podvozek, ale rozpočtovej versys na docela obyc pneu...
Btw 2, krejza versyse ma/mel takze myslim docela tuší jak ta motorka funguje...
Naposledy editováno 03.08.2017 08:23:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?
Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.
ale prosím tě...jak píše ..Roko..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
fockewulf píše: ale prosím tě...jak píše ..Roko..
No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.
A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...
Naposledy editováno 03.08.2017 08:48:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.
A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...
Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |