Jel jsem ti z Mnichova směr Plzeň, svižně rychlostí 120-150km/h, v Mnichově natankováno plná nádrž, tak si říkám, že ozkoušim rezervu. Zda funguje vůbec. Asi nebylo příliš rozumné to zkoušet tak daleko od domova, ale co se nestalo, benzín došel jak na zavolanou cca 30 metrů od benzínky kousek za plzní, to znamená že najela krásných cca 320km. To by šlo. problém byl ten, že motorka byla přehřátá jak sviňa, i přesto, že jsem nestál v žádné koloně, ani že bych jí nechal an volnoběh nic takového. na benzíně zkoušim rezervu, motorku jsem bez nového benzínu nenahodil. A abych jí nahodil, tak jsem musel použít sytič, což taky považuju za blbost, když byla motorka rozpálená jako pěťák. Po příjezdu domu zjišťuju, že olej už je pod minimem, než jsem odjížděl, byl na max. Na ten olej najeto cca 1800 km, převážně dálnice. Otázka je, proč se to tak přehřívalo, že jsem musel čekat na pumpě až trochu vychladne? Jaká může být příčina, že tolik žere olej mrcha, nebo je to klasika? Co s tím udělat? Jaká může být příčina přehřátí motorky? Teplotu neznám, ale když už to za svižný jízdy cejtim na botách, pak zastavim a můžu si natom usmažit vejce, tak jistě byla teplota vysoká. Díky za odpovědi, klidně i kritika, ta nejvíc poučí.
p.s. Za nedlouho přidám fotky z cesty.
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Naposledy editováno 31.07.2017 15:13:27
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
diegodelavega píše: hrochino> Vzducháč měněn cca 50 km před jízdou. Tím to nebude. Chceš říct, že mam jezdit 100-120km/h? A že za to může rychlost?
tak filtr určitě nemyslím ale motor vzduchem a olejem chlazený a ano ta rychlost a vedro se to prostě nestíhá uchladit.1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Edit.:
Kontrolka se rozsvítí až klesne tlak oleje, tzn až čerpadlo nasaje vzduch, to bys na dálnici asi nechtěl....
Naposledy editováno 31.07.2017 20:38:11
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
2stroke píše: kuzmič> nebo-li kontrolka mazání se rozsvítí až je klika máznutá...
No.... četl jsem před časem v nějakém motočasopise, že onen novinář byl někde v německu na motosrazu a pro srandu ze staré hondy vypustili olej a na sucho ji natočili a měřili čas, za který se motor zadře na plný plyn. Už si nepamatuji kolik přesně minut to bylo, ale snad asi po 9-ti minutách na plný plyn se z motoru zakouřilo a vyletěla z bloku snad ojnice, nebo tak nějak to bylo...
Ed.: 9 min. na plné točky bez oleje mi připadá jako šílená utopie....
Naposledy editováno 01.08.2017 07:21:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
diegodelavega píše: hrochino> Uplně bez oleje to nebylo. ale už to bylo pod minimem, což je špatně. Mrcha by na to měla upozornit, ta kontrolka.
Na GS není nic jako kontrolka nedostatku oleje. Gs má kontrolku zadření, protože v okamžiku kdy se rožně už ti nějakou dobu nemaže vačka a přidře se
Jinak GS žerou olej rády a na delší cestě je třeba kontrolovat a dolévat na každé zastávce na benzín.
Naposledy editováno 01.08.2017 10:09:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Takže prvních pár vteřin po výměně oleje to hlásí zadřený motor ? :)
Mě GS "žralo" olej tak půl litru na interval a to jsem to opravdu nešetřil, nebyl problém 900 Km v kuse po dálnici ve dvou plně naloženo nebo spíš přeloženo. Že by se s GS nemělo jezdit po dálnici 150 Km/h je fakt sranda, to byste museli jezdit opravdu bez oleje a par stovek km v kuse bez zmeny otáček a kvaltu, aby se "něco stalo"
Tenhle motor zničí jen špatná obsluha nebo zámerné špatné zacházení.
Problém s rezevou bych prvně hledal v přehozených hadičkách na kohoutu na nádrži.
Teplotu lze hlídat teploměrem místo zátky doplňování oleje, ale u vzducháče to je zvytečnost. Buť jeď a chladíš vzduchem, nebo na místě vypni motor.
(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Zachy> asi lepší kus, mi bralo litr na 1000. A přidřená vačka je u GS prý běžná závada když se nekontroluje olej a není ho tam dost aby se protlačil až nahoru, ale ještě ho není na tolik málo, aby se rozsvítila kontrolka.
A to hodně oleje - já třeba hned min. měsíc po výměně oleje ( kupoval 4L s tím že ten litr bude na dolévání ) ten jeden litr spotřeboval na dolévání na cca 500-600km , Brno - Buchlaky - Brno -> takže hodně často omezovač. Nešťastný z toho, že mám po sezoně jsem teď jezdil "přiměřeně" kolem 5 tisíc otáček ( výjimečně, opravdu vyjímatelně max. 9 tisíc ) a ejhle - za 800km mi sebrala něco málo lehce přes deci. Ono jsem to někde hledal a je to vlastně kvůli vůlím, které vznikají tím, že máš jednu stranu motoru teplejší než druhou.
K teplotě - sežeň si teploměr a zjisti si teplotu - kolik by měla mít ti nepovím, o víkendu můžu změřit, ale co jsem to jednou měřil a to jsem jezdil po městě, tak na bloku bylo kolem 120 stupňů.
Jinak teď řeším chudou směs a ta taky zvyšuje teplotu motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Nebo přepneš kohout na PRI nastartuješ a dáš zase na ON. Na to tam ta poloha PRI je.
K plynulosti: máš seřízené podtlaky?
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Naposledy editováno 02.08.2017 06:56:13
(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Mike70 píše: Tak si to shrňme: Máš géeso a jedeš s ním na dovolenou a nevezmeš si sebou olej na dolévání? Jedeš s ním po dálnici v kuse 800 km ve vysokejch otáčkách a divíš se, že se přehřejvá? Přijedeš domů a zjistíš, že máš oleje pod minimem? Bejt tvůj táta, tak ti nařežu a motorku seberu
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Taková zajímavost - například u starých traktorů (Zetor Super 50, DT 54) při velkém zatížení motoru (třeba při orbě) bylo vysloveně zakázáno zastavovat motor.
Takže když si chceš dat pauzu, před zastavením motor vychlaď.
Vnitřní teplo dokáže byt pěkná sviňa.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |