globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerva
Ahoj. Právě jsem se vrátil ze Švýcarska, kde jsem byl na mém Géesu a byla to pro ní první velká zkouška. Nenechala mě, vše bylo v poho až na pár maličkostí, to že se sekal klíček v nádrži a já byl s toho nervák, to uvádět ani nebudu.
Jel jsem ti z Mnichova směr Plzeň, svižně rychlostí 120-150km/h, v Mnichově natankováno plná nádrž, tak si říkám, že ozkoušim rezervu. Zda funguje vůbec. Asi nebylo příliš rozumné to zkoušet tak daleko od domova, ale co se nestalo, benzín došel jak na zavolanou cca 30 metrů od benzínky kousek za plzní, to znamená že najela krásných cca 320km. To by šlo. problém byl ten, že motorka byla přehřátá jak sviňa, i přesto, že jsem nestál v žádné koloně, ani že bych jí nechal an volnoběh nic takového. na benzíně zkoušim rezervu, motorku jsem bez nového benzínu nenahodil. A abych jí nahodil, tak jsem musel použít sytič, což taky považuju za blbost, když byla motorka rozpálená jako pěťák. Po příjezdu domu zjišťuju, že olej už je pod minimem, než jsem odjížděl, byl na max. Na ten olej najeto cca 1800 km, převážně dálnice. Otázka je, proč se to tak přehřívalo, že jsem musel čekat na pumpě až trochu vychladne? Jaká může být příčina, že tolik žere olej mrcha, nebo je to klasika? Co s tím udělat? Jaká může být příčina přehřátí motorky? Teplotu neznám, ale když už to za svižný jízdy cejtim na botách, pak zastavim a můžu si natom usmažit vejce, tak jistě byla teplota vysoká. Díky za odpovědi, klidně i kritika, ta nejvíc poučí.
p.s. Za nedlouho přidám fotky z cesty.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 15:12 | Nahoru | #1
Starý vzducháč si nějakej ten olej veme ,a pokud jsi jí tavil 150 tak se není čemu divit.Chudák gs.....

Naposledy editováno 31.07.2017 15:13:27

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 17:40 | Nahoru | #2
hrochino> Tak nejak.
Je velkým štěstím, že motorky nemajů ručičky.
To by bylo facek .

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:23 | Nahoru | #3
GS 500 opravdu není vhodné na dálnice, při svižné jízdě vždy bere olej i zánovní stroje,vyzkouseno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:31 | Nahoru | #4
hrochino> Vzducháč měněn cca 50 km před jízdou. Tím to nebude. Chceš říct, že mam jezdit 100-120km/h? A že za to může rychlost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:34 | Nahoru | #5
Ladakada> No, takže když už po dálnici, tak menší rychlost? Jak jezdit aby to pro ni bylo ideální?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:38 | Nahoru | #6

diegodelavega píše: hrochino> Vzducháč měněn cca 50 km před jízdou. Tím to nebude. Chceš říct, že mam jezdit 100-120km/h? A že za to může rychlost?

tak filtr určitě nemyslím ale motor vzduchem a olejem chlazený a ano ta rychlost a vedro se to prostě nestíhá uchladit.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:42 | Nahoru | #7
hrochino> Díky. Příště raději polevim otáčky. Ono pak alespoň netrápí tolik boční vítr a jízda na pohodu. Byla chudák v zápřahu celých 800km a pauza tam byla půl hodiny jen.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:44 | Nahoru | #8
a bacha na ten olej,ten hlídej jinak je konec............

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 19:48 | Nahoru | #9
diegodelavega> olej slouží i k chlazení motoru málo oleje- horší chlazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 20:01 | Nahoru | #10
hrochino> Uplně bez oleje to nebylo. ale už to bylo pod minimem, což je špatně. Mrcha by na to měla upozornit, ta kontrolka.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

Skvělá odpověď, děkuji! 31.7.2017 v 20:36 | Nahoru | #11
Na rozsvícení kontrolky nečekej, vzduchem chlazené motory mají větší v ůle na pístních kroužkách kvůli tepelné nestabilitě a dilataci, hlavně při vyšších otáčkách si oleje trochu vezmou a ta Tvoje taky asi nebude funglovka - uloženka....
Edit.:
Kontrolka se rozsvítí až klesne tlak oleje, tzn až čerpadlo nasaje vzduch, to bys na dálnici asi nechtěl....

Naposledy editováno 31.07.2017 20:38:11

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 20:48 | Nahoru | #12
Vzducháče mají rády samozřejmě mnohem nižší teploty než 30 st. a víc...klidně 10-20 st....a to že GS500 bere olej je klasika, to neřeš a dolívej...mezi ryskami bude rozdíl tak 0,5 L, což je na 1800 km hovno...mně bere GSX 1100 F při střelbě (200 km +) 0,5 litru (a možná i trochu víc) na 1000 km jak nic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 21:31 | Nahoru | #13
kuzmič> nebo-li kontrolka mazání se rozsvítí až je klika máznutá...

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

31.7.2017 v 21:42 | Nahoru | #14
2stroke> holt na cesty vždycky kapku oleje sebou. Už to všechno chápu, proč se to vlastně přehřálo.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 07:19 | Nahoru | #15

2stroke píše: kuzmič> nebo-li kontrolka mazání se rozsvítí až je klika máznutá...



No.... četl jsem před časem v nějakém motočasopise, že onen novinář byl někde v německu na motosrazu a pro srandu ze staré hondy vypustili olej a na sucho ji natočili a měřili čas, za který se motor zadře na plný plyn. Už si nepamatuji kolik přesně minut to bylo, ale snad asi po 9-ti minutách na plný plyn se z motoru zakouřilo a vyletěla z bloku snad ojnice, nebo tak nějak to bylo...
Ed.: 9 min. na plné točky bez oleje mi připadá jako šílená utopie....

Naposledy editováno 01.08.2017 07:21:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 10:07 | Nahoru | #16

diegodelavega píše: hrochino> Uplně bez oleje to nebylo. ale už to bylo pod minimem, což je špatně. Mrcha by na to měla upozornit, ta kontrolka.



Na GS není nic jako kontrolka nedostatku oleje. Gs má kontrolku zadření, protože v okamžiku kdy se rožně už ti nějakou dobu nemaže vačka a přidře se

Jinak GS žerou olej rády a na delší cestě je třeba kontrolovat a dolévat na každé zastávce na benzín.

Naposledy editováno 01.08.2017 10:09:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 15:41 | Nahoru | #17
[quote=kubacech]Na GS není nic jako kontrolka nedostatku oleje. Gs má kontrolku zadření, protože v okamžiku kdy se rožně už ti nějakou dobu nemaže vačka a přidře se

Takže prvních pár vteřin po výměně oleje to hlásí zadřený motor ? :)

Mě GS "žralo" olej tak půl litru na interval a to jsem to opravdu nešetřil, nebyl problém 900 Km v kuse po dálnici ve dvou plně naloženo nebo spíš přeloženo. Že by se s GS nemělo jezdit po dálnici 150 Km/h je fakt sranda, to byste museli jezdit opravdu bez oleje a par stovek km v kuse bez zmeny otáček a kvaltu, aby se "něco stalo"
Tenhle motor zničí jen špatná obsluha nebo zámerné špatné zacházení.
Problém s rezevou bych prvně hledal v přehozených hadičkách na kohoutu na nádrži.
Teplotu lze hlídat teploměrem místo zátky doplňování oleje, ale u vzducháče to je zvytečnost. Buť jeď a chladíš vzduchem, nebo na místě vypni motor.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 16:23 | Nahoru | #18
Zachy> Celkem to tomu odpovídá. Vzalo od maxima oleje až cca 3mm pod minimum. což může být asi 600mm to na 2000km ještě jde teda :D. Možná kdybych jel kilem tak by tolik nevzala jak benzínu tak oleje. :). Jako výrobci bych rozhodně vyčetl tu věc, že furt musim rozdělávat víko motoru abych vidél kolik tam toho oleje je. Když tam folejvám novej tak taky skoro na tý měrce vidim hovno, když je ten novej olej průhlednej :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 18:41 | Nahoru | #19
Ještě k tomu nahazování přes sytič. Zaplavil si první ten suchý karburátor přes polohu PRI, nebo si jen dočepoval a zkoušel startovat?

Zachy> asi lepší kus, mi bralo litr na 1000. A přidřená vačka je u GS prý běžná závada když se nekontroluje olej a není ho tam dost aby se protlačil až nahoru, ale ještě ho není na tolik málo, aby se rozsvítila kontrolka.

Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 21:45 | Nahoru | #20
Taky majitel gs500 a řešit olej - škoda času. Jak píšou borci nahoře - jakmile ji začneš honit tak si veme oleje.
A to hodně oleje - já třeba hned min. měsíc po výměně oleje ( kupoval 4L s tím že ten litr bude na dolévání ) ten jeden litr spotřeboval na dolévání na cca 500-600km , Brno - Buchlaky - Brno -> takže hodně často omezovač. Nešťastný z toho, že mám po sezoně jsem teď jezdil "přiměřeně" kolem 5 tisíc otáček ( výjimečně, opravdu vyjímatelně max. 9 tisíc ) a ejhle - za 800km mi sebrala něco málo lehce přes deci. Ono jsem to někde hledal a je to vlastně kvůli vůlím, které vznikají tím, že máš jednu stranu motoru teplejší než druhou.

K teplotě - sežeň si teploměr a zjisti si teplotu - kolik by měla mít ti nepovím, o víkendu můžu změřit, ale co jsem to jednou měřil a to jsem jezdil po městě, tak na bloku bylo kolem 120 stupňů.
Jinak teď řeším chudou směs a ta taky zvyšuje teplotu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 23:50 | Nahoru | #21
kubacech> Noo to jsem nechápal. PRI teď v teple používám vyjímečně. Většinou stačí sytič na pár vteřin a pak přidat plyn. A proč nepoužívám? :D strach s toho že zapomenu vypnout a odejdu od motorky :D. Ale tohle jsem nepochopil proč rozpálená mašina naskočila až takle s tím sytičem. Teď už vše bez problémů. teda ze začátku mi přijde že trochu ty rozjezdy nemá plynulé, ale řekl bych že tomu nebylo jinak když není zahřátá.

Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

1.8.2017 v 23:58 | Nahoru | #22
hlavně bacha na ty vejce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 06:19 | Nahoru | #23
diegodelavega> Je to přesně proto, co píšu. Kohout na GS je membránový a otvírá se až podtlakem motoru. Čili když ti dojde benzín, tak musíš chvilku startovat, než ti zase přiteče hladina.

Nebo přepneš kohout na PRI nastartuješ a dáš zase na ON. Na to tam ta poloha PRI je.

K plynulosti: máš seřízené podtlaky?

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 06:54 | Nahoru | #24
Tak si to shrňme: Máš géeso a jedeš s ním na dovolenou a nevezmeš si sebou olej na dolévání? Jedeš s ním po dálnici v kuse 800 km ve vysokejch otáčkách a divíš se, že se přehřejvá? Přijedeš domů a zjistíš, že máš oleje pod minimem? Bejt tvůj táta, tak ti nařežu a motorku seberu

Naposledy editováno 02.08.2017 06:56:13

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 14:06 | Nahoru | #25
kubacech> To nevim, byli seřízené karburátory, vyčistěné atd. pak ten kohout byl spravován. A nic víc v tu dobu asi nebylo potřeba, podle mě to za studena dělalo i po seřizení. Pojedu zase nějakou štreku alespoň 150 km tak uvidíme další změny. To snad ale olej na takovej kousek nebude potřeba :). ale pro sychr tam ty kleště vemu a kapičku oleje. Jo tak je možný že i ta rezerva funguje, jen jsem blbě vyzkoušel.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 14:08 | Nahoru | #26
Mike70> no v kuse ne, byla tam vždycky pauza půl hodiny, asi málo já vim. Příště na ní budu hodnej víc :D.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 14:17 | Nahoru | #27

Mike70 píše: Tak si to shrňme: Máš géeso a jedeš s ním na dovolenou a nevezmeš si sebou olej na dolévání? Jedeš s ním po dálnici v kuse 800 km ve vysokejch otáčkách a divíš se, že se přehřejvá? Přijedeš domů a zjistíš, že máš oleje pod minimem? Bejt tvůj táta, tak ti nařežu a motorku seberu


1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 14:30 | Nahoru | #28
Ještě jeden praktický přípodotek - když jedu s čímkoliv trap, tak před zastavením je dobré mašinu vychladit...to jest chvilku, tak minutu, jet pomalu.
Taková zajímavost - například u starých traktorů (Zetor Super 50, DT 54) při velkém zatížení motoru (třeba při orbě) bylo vysloveně zakázáno zastavovat motor.
Takže když si chceš dat pauzu, před zastavením motor vychlaď.
Vnitřní teplo dokáže byt pěkná sviňa.

(reakce na) Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 20:09 | Nahoru | #29
Jet pomalu je u tebe kolik? Je to široký pojem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500e žere olej, přehřátí z jízdy, nefunkční rezerv...

2.8.2017 v 20:28 | Nahoru | #30
Hele, toho PRI se neboj, jehlový ventil zastaví ten benzín, jen u něj není potřeba podtlak, takže teče i když není nastartováno. A když nezastaví, tak je to jen o tom, abys vyměnil gumičky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist