Twister>hok>
Rozumej, dvoutakt je jednodussi nez ctyrtakt. Ale ctyrtakt vyzaduje mensi udrzbu nez dvoutakt, cili se v tom nemusim hrabat. Co se tyka porizovaci ceny, rozdil imho neni tak markantni aby mi pokryl benzin kterej projezdim za zivot motorky. Co se tyka cestovani, nejde o spolehlivost, ale o vyssi spotrebu. Ja toho najezdim celkem hodne a pak je kazdej spalenej litr navic znat. Jak rikam kazdej ma to svoje. Pro me je zatim motorka hlavne nastroj pro prepravu z mista A do mista B. A proto je ctyrtakt idealni.
Dobře,rozdíl bude v tom,že já spotřebu neřeším, ty ano. Ty máš 125 jako dopravní prostředek, já pro zábavu. Z tvého pohledu máš naprostou pravdu.
Ale s čím vůbec nesouhlasím je, že dvoutakt vyžaduje větší údržbu. Proboha čeho? Ostatní kromě motoru je totéž. A na motoru je zase vše skoro totéž. Navíc u 2T neseřizuješ ventily, jen jednou za pár set km doleješ do olejové nádržky olej. Mám dojem, žes někde popisoval špatnou zkušenost s nějakou 2T. Pravděpodobně tvoje první moto, ojetina v bídném stavu? čas, který strávíš seřizováním ventilů řekněme každých 6 tis km (125 nebude mít samoštelovací) bude delší, než u 2T jednou za 30 tis. km vyměnit válec a pístní sadu (to je práce na pár hodin).
Psal jsem výš, že mladý řádí 3 roky na kmx125 mimo silnice (ještě nesmí). Když jsme ji koupili ojetou, prošli a udělali jsme motor a od té doby kromě jsme na něj nemuseli sáhnout (kromě občasného doseřízení spojky). Řešíme rozmlácené plasty, tlumiče, ohnutou vidli, řetězovku. Prostě když není 2T vykloktaná srágora, není čím se zabývat.
Míra125>hok> máš naprostou pravdu Já jsem měl dřív 4T a začal mi u ní chybět výkon tak sem přešel na TDRko Vždycky sem hájil 4T kvůli spolehlivosti a tak a hrozně sem se bál 2T protože každej řikal že se to bude srát a podobný věci ale vůbec to neni pravda 2T je prostě supr stroj a i něco vydrží a hlavně já jezdim pro zábavu a to je hroznej rozdíl proti 4T spotřeba je tak do 5,5 litru u mýho TDRka což neni zas o tolik víc než u Dandy kterou jsem měl
nojo Míro, jenže ty jsi na ní zatim najel kolik???1000km???...myslim že tohle zatim posoudit nemůžeš
2T není možná ani tak náročnější na údržbu, jako spíš finančně.Já třeba bych si nemohl dovolit koupit za x tisíc motorku a vrazit do ní dalších 30% její kupní ceny(preventivní GO).Plus jsem ještě potřeboval komplet výbavu(helma, boty, bunda, gatě), což taky není za hubičku.A když si ještě představím že by mi ta motorka žrala 7 litrů benzínu na sto km...tak to bych snad musel někde krást...ať mi ani jeden šestnáctiletej netvrdí, že si na tohle může vydělat z brigády po škole v McDonaldu...
Naposledy editováno 12.04.2008 21:58:25
Bago>Míra125>hok> máš naprostou pravdu Já jsem měl dřív 4T a začal mi u ní chybět výkon tak sem přešel na TDRko Vždycky sem hájil 4T kvůli spolehlivosti a tak a hrozně sem se bál 2T protože každej řikal že se to bude srát a podobný věci ale vůbec to neni pravda 2T je prostě supr stroj a i něco vydrží a hlavně já jezdim pro zábavu a to je hroznej rozdíl proti 4T spotřeba je tak do 5,5 litru u mýho TDRka což neni zas o tolik víc než u Dandy kterou jsem měl
nojo Míro, jenže ty jsi na ní zatim najel kolik???1000km???...myslim že tohle zatim posoudit nemůžeš
2T není možná ani tak náročnější na údržbu, jako spíš finančně.Já třeba bych si nemohl dovolit koupit za x tisíc motorku a vrazit do ní dalších 30% její kupní ceny(preventivní GO).Plus jsem ještě potřeboval komplet výbavu(helma, boty, bunda, gatě), což taky není za hubičku.A když si ještě představím že by mi ta motorka žrala 7 litrů benzínu na sto km...tak to bych snad musel někde krást...ať mi ani jeden šestnáctiletej netvrdí, že si na tohle může vydělat z brigády po škole v McDonaldu...
S tím se musí počítat už při koupi no. Já si výbavičku dovybavil až teď v zimě (zbytek, co jsem neměl)
RomanSS>Bago>Míra125>hok> máš naprostou pravdu Já jsem měl dřív 4T a začal mi u ní chybět výkon tak sem přešel na TDRko Vždycky sem hájil 4T kvůli spolehlivosti a tak a hrozně sem se bál 2T protože každej řikal že se to bude srát a podobný věci ale vůbec to neni pravda 2T je prostě supr stroj a i něco vydrží a hlavně já jezdim pro zábavu a to je hroznej rozdíl proti 4T spotřeba je tak do 5,5 litru u mýho TDRka což neni zas o tolik víc než u Dandy kterou jsem měl
nojo Míro, jenže ty jsi na ní zatim najel kolik???1000km???...myslim že tohle zatim posoudit nemůžeš
2T není možná ani tak náročnější na údržbu, jako spíš finančně.Já třeba bych si nemohl dovolit koupit za x tisíc motorku a vrazit do ní dalších 30% její kupní ceny(preventivní GO).Plus jsem ještě potřeboval komplet výbavu(helma, boty, bunda, gatě), což taky není za hubičku.A když si ještě představím že by mi ta motorka žrala 7 litrů benzínu na sto km...tak to bych snad musel někde krást...ať mi ani jeden šestnáctiletej netvrdí, že si na tohle může vydělat z brigády po škole v McDonaldu...
S tím se musí počítat už při koupi no. Já si výbavičku dovybavil až teď v zimě (zbytek, co jsem neměl)
tak to já bych si netroufnul na moto vlízt bez výbavy...ale to je o prioritách
někdo radši v ,,bezpečí" a někdo radši silnější a hezčí mášu...
Bago>RomanSS>Bago>Míra125>hok> máš naprostou pravdu Já jsem měl dřív 4T a začal mi u ní chybět výkon tak sem přešel na TDRko Vždycky sem hájil 4T kvůli spolehlivosti a tak a hrozně sem se bál 2T protože každej řikal že se to bude srát a podobný věci ale vůbec to neni pravda 2T je prostě supr stroj a i něco vydrží a hlavně já jezdim pro zábavu a to je hroznej rozdíl proti 4T spotřeba je tak do 5,5 litru u mýho TDRka což neni zas o tolik víc než u Dandy kterou jsem měl
nojo Míro, jenže ty jsi na ní zatim najel kolik???1000km???...myslim že tohle zatim posoudit nemůžeš
2T není možná ani tak náročnější na údržbu, jako spíš finančně.Já třeba bych si nemohl dovolit koupit za x tisíc motorku a vrazit do ní dalších 30% její kupní ceny(preventivní GO).Plus jsem ještě potřeboval komplet výbavu(helma, boty, bunda, gatě), což taky není za hubičku.A když si ještě představím že by mi ta motorka žrala 7 litrů benzínu na sto km...tak to bych snad musel někde krást...ať mi ani jeden šestnáctiletej netvrdí, že si na tohle může vydělat z brigády po škole v McDonaldu...
S tím se musí počítat už při koupi no. Já si výbavičku dovybavil až teď v zimě (zbytek, co jsem neměl)
tak to já bych si netroufnul na moto vlízt bez výbavy...ale to je o prioritách
někdo radši v ,,bezpečí" a někdo radši silnější a hezčí mášu...
Teď mám všecko. Předtím jsem měl jen bundu. Měl jsem štěstí, že se nic nestalo.
Bago>Míra125>hok>
nojo Míro, jenže ty jsi na ní zatim najel kolik???1000km???...myslim že tohle zatim posoudit nemůžeš
2T není možná ani tak náročnější na údržbu, jako spíš finančně.Já třeba bych si nemohl dovolit koupit za x tisíc motorku a vrazit do ní dalších 30% její kupní ceny(preventivní GO).Plus jsem ještě potřeboval komplet výbavu(helma, boty, bunda, gatě), což taky není za hubičku.A když si ještě představím že by mi ta motorka žrala 7 litrů benzínu na sto km...tak to bych snad musel někde krást...ať mi ani jeden šestnáctiletej netvrdí, že si na tohle může vydělat z brigády po škole v McDonaldu...
zopakuji,co jsem napsal výš: Na podzim jsem si pro sebe taky jednu KMX125 koupil, ať můžeme jezdit až bude mít mladej papíry spolu. Dal jsem za ní 20 tis. (Válec a píst v tahu). Nechal jsem udělat nicasil na válec, dal novou pístní sadu. Zbytek motoru byl prakticky netknutý (jen jsem obrousil zuby na spojkovém koši). Vyměnil jsem olej a těsnění v tlumičích, vyměnil ložiska v kolech, řetězovou sadu, přestříkal a je jako nová. Studená chytá na 3 šlápnutí (2x prošlápnout, zapnout zapalování a pak hned chytne), teplá na první šlápnutí. Celkem vyšla na necelých 30 tisíc a pár víkendů v garáži - byla rozebraná pomalu do posledního šroubku. Ale zase vím, že je ve výborné kondici a nějaký pátek mi poslouží.
Dá se sehnat i bez kradení za solidní peníz, chce to jen trochu hledat a nekoupit stylem "chci tenhle typ a tahle má hezký lak, tu beru". Je fakt, že obě KMX jsem koupil od kluků,co věděli pouze kde se přidává plyn a kam se lije benzín. Jeden jaksi pozapomněl, k čemu je třeba olej a druhý ji neudržel na silnici. A samozřejmě, že pokud si umíte na moto hodně věcí udělat sami, vyděláte si v pohodě i na tu vyšší spotřebu.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
Nutno podotknout, že jsem si to nechal dělat v servise a dával do toho díly z Itálie (proto jsem čekal přes měsíc ) a dal na to záruku!!! Ta se vyplatila, protože při zajíždění se mi vysypalo ložisko na klice, zavezl jsem to tam a on mi to zadara vyměnil (deformace byla OK). Ložiska SKF...prostě asi vadnej kus, reklamace uznána.
RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
4T řetězovku a gumy nemají? Náplně - necelý litr oleje a pokud je to vodník, tak 1-1,5 litru chladící kapaliny? To u 4T není?
Těsnění a gufera - naprostou většinu těsnění si stříhám sám, místo abych za ně platil pár stovek až tisícovku, gufera jsou max nějaká stovka.
Spotřeba - pokud pojedeš 2T do otevření přívěry, pojede a bude žrát jako 4T. Po otevření přívěry jede jak 4T 250, ale za víc. Olej - 1 litr za 250 Kč na tisíc km.
RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
ty si dal 5000 za práci!To si dobře na tobě vydělali!
Jinak souhlasím s Hokem malorážky jedině 2T!
RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
ty si dal 5000 za práci!To si dobře na tobě vydělali!
Jinak souhlasím s Hokem malorážky jedině 2T!
RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
ty si dal 5000 za práci!To si dobře na tobě vydělali!
Jinak souhlasím s Hokem malorážky jedině 2T!
Jirka_K>RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
ty si dal 5000 za práci!To si dobře na tobě vydělali!
Jinak souhlasím s Hokem malorážky jedině 2T!
Jo dal :o V motoru se doma hrabat nebudu a dělal mě ještě přívěru a otáčkoměr.
hok>RomanSS>Kony5> Pokud se nezadře.Ukážu ti co jsem platil já.
Píst 3300 (Asso Werke)
Ojnice 3000 (Muzaccelli)
Výbrus 2500 (bez DPH)
Těsnění + gufera 2000
práce 5000
+svíčky a náplně
dohromady motor 17 tisíc
pak řetězovka 3300
gumy 6500 za obě
gufera
pak jen estetický hovadinky
Pak připočti velkou spotřebu a drahej olej!!! Není to jen tak, musíš prostě počítat s tím, že do toho dáš dost peněz, ale stojí to za to.
4T řetězovku a gumy nemají? Náplně - necelý litr oleje a pokud je to vodník, tak 1-1,5 litru chladící kapaliny? To u 4T není?
Těsnění a gufera - naprostou většinu těsnění si stříhám sám, místo abych za ně platil pár stovek až tisícovku, gufera jsou max nějaká stovka.
Spotřeba - pokud pojedeš 2T do otevření přívěry, pojede a bude žrát jako 4T. Po otevření přívěry jede jak 4T 250, ale za víc. Olej - 1 litr za 250 Kč na tisíc km.
Ale jistě. šlo o ten motor
Mam doma tedka malorazku od TM racing (coz je da se rict zavodní náčiní) v listopadu sem na ni udelal GO za 15 000Kc (pist ojnive, loziska,gufera) a od te doby jede a jede a jede zadne stelovaní ventilů a podobné sraní se s tím. Proste přijdu z práce šlápnu a jedu. v půlce sezony vyměním píst a jedu dál. Jediné co je na této motorce nešvar je opravdu ta spotřeba která se při opravdu ostré jízdě terénem dostane na zhruba 15l na 100km (přepočteno), ale za výkon přesahující 45 koní v poměru s váhou 90Kg to opravdu stojí.
U motorek jako je DT,TDR najezdi uzivatel 30 000 aniz by na to musel sahnout. Jenom leje olej do nadobky na olej nebo primo do nadrze a pak olej do prevodovky (ja co 15 mth.) a spotřeba kolem 6l není nic ukrutnýho za tu jízdu to určitě stojí. 4t 25 jsou asi tak agilní jako moje babička na vozičku.
Naposledy editováno 15.04.2008 10:54:26
6 litru a to nejni moc, a kdyz chces yby to zralo 4 tak pojedes do 8000 a pojede ti to stejne jak 4t ,tky se resil tohle 2t nebo 4t a pak jsem sel do 2t a jsem spokojen a pekne me jebe ze uz jse 2t skoro nevyrabi jako dvacy cocoti
Jirka_K>na husce SM 125 jsem jel ma hodne dobre zrychleni ten ten 4 takt nez rozdycha 100 tak to hodne dlouho trva temu ver
Jo to je fakt u 2T tam máš kilo skoro hned ale 4T to nějakou dobu trvá
A hlavně 4T brzo omrzí, měl jsem ho a přešel jsem ke 2T
Toni>Mno pokud se chces dobre a traba taky daleko projet hodil by se4Tmin to papa a ne na kazdy benzince maj normalni olej do benala..Jo sracky co ti akorad zaserou motor a vejfuk maji vsude,ale akorad si pridelas starosti a budes vsude smrdet Ale pokud se chces nekde vyradit a mit slusnej odpich na svetlech atd..2T je lepsejsi..
Ohledně toho oleje 1 litr ti vydrží na cca 1000 km když máš oddělené mazání!A kvalitní olej na benzince těžko seženeš!
Jirka_K>Toni>Mno pokud se chces dobre a traba taky daleko projet hodil by se4Tmin to papa a ne na kazdy benzince maj normalni olej do benala..Jo sracky co ti akorad zaserou motor a vejfuk maji vsude,ale akorad si pridelas starosti a budes vsude smrdet Ale pokud se chces nekde vyradit a mit slusnej odpich na svetlech atd..2T je lepsejsi..
Ohledně toho oleje 1 litr ti vydrží na cca 1000 km když máš oddělené mazání!A kvalitní olej na benzince těžko seženeš!