Prosbička, už si sám nevím rady.
U VFR 800vtec, 2005, najeto 33,170km, zůstal jsem viset uplně bez proudu a nedobíjela, tak si říkám klasika, vyměnil jsem alternátor i dobíjecí relé, vydržela jezdit cca 2000km a úplně ta samá závada. Na měřáku vyběhla hodnota 11,2V, tak jsem dnes znovu vyměnil relé a hodnota dobíjení při zapnutých světlech je 12,3V, což se mi pořád nezdá.
Už pomalu kapituluji a pokud mi můžete poradit někoho opravdu šikovného, kdo dá tu potvoru dohromady :)
Děkuji
Naposledy editováno 12.02.2019 07:33:12
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
nepřehřívá se ti ten regulátor??? Vím, že kluci na něj dávali jakýsi větráček z počítače...
Už bych snad byl raději, když by tu chybu našel a opravil někdo jiný
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
A jedno upozornění-12,3 mi to měří taky,ovšem na volnoběh.Ve 2500 ot.to měří mezi 14-14,2.A to i s vyhřívanými hefty(aha,koukám že VFR,ale mělo by to být stejné jako Varadero)Mám v něm alternátor z VFR.
Sorry,kecám,mám alternátorv VTR.
Naposledy editováno 27.06.2017 17:23:42
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Někdo druhý, i když mu řekneš co jsi všechno dělal, bude opět zkoušet úplně od začátku.
Jeď podle tohoto:
Testovací diagram dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
V případě Hondy byl problém vždy v regulátoru...
Naposledy editováno 28.06.2017 13:55:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Anti píše: Osvědčil se mi jednoduchý postup,kdy změřím zkratový proud jednotlivých fází proti sobě na výstupu z alternátoru a na vstupu do regulátoru.Pokud jsou hodnoty v normě,je problém v regulátoru.Než ho vyměním,ještě prohlídnu konektor a změřím napětí co do něj jde.
V případě Hondy byl problém vždy v regulátoru...
ne vzdy je chyba u hondy v regulatoru... toto je VFR 2003 :)
Popravdě jsem shořelý alternátor ještě neřešil.Zajímalo by mně co je příčinou.Tipl bych přechodový odpor kabeláže mezi alternátorem a relé,nebo vysoký odebíraný výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
http://www.motorkari.../?t=189606&pgr=2
je to proto, že regulace funguje na principu zkratování a pokud zkratování zůstane trvale zkratované, uděláš z alternátoru výrobník tepla.
Další příčinou je poškozené vedení kdy jeden či více vodičů od altíku je poškozených a zkratují kdekoliv na kostru motocyklu případně proti sobě což může být zkrat i přímo na vinutí alternátoru a ne jen na vodičích, na alternátoru to způsobuje poškození izolace nejčastěji vlivem tepla a stáří nebo chybně pracujícícho regulátoru.
Bohužel se tomu nedá příliš bránit a to z následujících důvodů
Regulátor dělá dvě věci, usměrňuje proud tak aby byl stejnosměrný a řídí napětí
Řízení napětí se dělá zkratováním a čím méně zapnutých spotřebičů budu mít, tím více musí zkratovat aby napětí snížil.
Naopak buduli jezdit se zapnutými spotřebiči, bude větší odběr proudu a zatíženější část pro usměrnění,
takže si nevybereš, buď zatížíš to nebo to, ale všeobecně je horší zatížení zkratováním tedy jízda bez zapnutých světel.
Jediné jak se dá pomoci ochránit regulátor proti přehřívání, je umístit ho tak aby na něj šel přímo náporovej vzduch, viz Jawa která ho má pod brejlema.
Nejčastější problém s dobíjením jsou vypečené konektory na cestě mezi altíkem a regulátorem, každý konektor vlivem stáří a otřesů se časem uvolní, přičemž hůře převádí elektriku, vznikne tzv. přechodový odpor který se hřeje a čím víc se hřeje tak nejenže hůř převádí elektriku, ale zároveň materiál konektoru měkne a o to víc se uvolňuje, není tedy nic divného, když celou plastovou patici na spoji vodičů najdeš spečenu a v nejhorším případě natavenou na rám, to pochopitelně skončí shořelým altíkem
Proto, když dělám lidem jarní přípravu na sezonu, vždy tyhle spoje kontroluji, vypíchnu konektory z plastové patice a lehce přimáčknu aby držely pevně další sezonu, případně vyměním za nové. Afričani a ne jen oni by mohli vyprávět.
Nezapomínat na ukostření motoru a rámu, i vadná kostra může být zásadní příčinou pro poškození regulátoru i alternátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Moje doporučení zní: pokud je shořelý alternátor, vždy měním i regulátor
Je li vadný pouze regulátor, měním pouze regulátor, ale změřím jednotlivé výstupy z alternátoru.
Prostě výměna je jen jedna věc, ale bez měření nikdy nenechám motorku odjet.
Naposledy editováno 30.06.2017 20:32:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |