Jde mi o tohle.
Koupil jsem MZetu ale nejde do otáček. Původní majitel říkal,že 17 let nejela, ale jsou tym vyměněny gufera na klice, pístní kroužky a že je tam starý benzín. Tak jsem rozdělal karbec, vyčistil, nastavil a vyzkoušel. Nic, pořád nejde do otáček. Zkoušel jsem i předzápal, ale bylo to ještě horší, tak jsem ho vrátil nazpět. Na volnoběh jde krásně, nastartovat taky krásně. Ten karbec jsem sice nevařil v octu ani v jiném prostědku, ale myslím že je čisty. Jedna věc na něm je. Jehla je trochu vyžraná od bezínu a ta trubice taky (myslím že se jí říka emulzní trubice ) a jehla je i lehce ohlá. Na stojanu to jde vytočit do 5 tisíc, dál nejde. Nevím sice kolik zvládne vytočit, ale předpokládám, že zvládne o malinko víc.
Když chci jet tak nejde za plynem, jako motokrosová motorka když je studená. Podezřívám i snímač otáček.
Prosím o jakoukoli radu.
Naposledy editováno 27.06.2017 11:58:37
Naposledy editováno 27.06.2017 12:04:55
To faudy: svíčka vypadá nová a kabel taky. Asi se to pokoušeli opravit, ale došla jim trpělivost, tak to prodali. Můžu je taky vyměnti. To je to nejmenší.
Naposledy editováno 27.06.2017 18:43:14
150ku jsem mel taky, ta se dala vytocit mnohem vic nez 251, jak bylo zmineno nahore. Pamatuju, ze ty kluci co ji pak koupili, meli dve a jezdily jim dobre jenom na karburator z ty moji, na ten druhej ne... Samy hrabeci rady, co?
Výfuk jsem už taky vyčistil. Někde jsem naše,l že to borci dělají louhem. Já našel šetrnější prostředek na vypláchnutí výfuku, jenže ono to tam jde nalít, ale jak to dostat ven !? Musel jsem s tím hodně štěrchat aby se to nějak vykapalo a vyfoukat komresorem. Nedokážu si představit jak to dělali s tím louhem.
Naposledy editováno 29.06.2017 08:23:05
V emulzní trubici zhruba v polovině jsou proti sobě dvě malinkatý dírky - musí býr čisté.
Hladinu máš OK?
Tarokování v létě končí zařazením třetího rychlostního stupně, v zimě po kilometru jízdy.
Sytič v létě potřeba není, v zimě na nastartování a zavřít.
Koukni sem: nastav to a jezdi.
Co se týče otáček, tak na neutrál 150dina v pohodě přetočí otáčkoměr. Za jízdy do čtyřky točí k 7000, pětka tak kolem 6 - 6,5 tisíce otáček dle větru...
Předstih dej na 2,5 mm. Svíčku mám Brisk N15.
To video jsem našel na YouTube. Poslední týden nedělám téměř nic jiného, než že hledám pomoc.
Mimo jiné mám problém s budíkama. Uplně dobře nepoznám hodnotu otáček, protože motorka stála asi někde na sluničku a ručička je prohnutá nahoru a opírá se o sklo otáčkoměru, tudíž sice ukazuje, ale až od třech tisíc. Níž nejde bo je opřená o to sklíčko. A rozhodně mi na neutrál nepřetočí otáčkoměr, nemluvě o 7000 ot/min za jízdy. Tam se nedostanu ani kdyby mě tánly na laně.
Nebo a to bude asi Tvůj případ.
Píšeš, že máš měněný pístní kroužky, že?
Jestli jo, tak tarokování zmizí až po ujetí cca 500 km, protože je zajíždíš - "malý výbrus". Nesnaž se to honit přes tarokování, ale zase to s dobrým olejem nemusíš šetřit, "aby se tomu nic nestalo"... Pomalu to bude otáčky zvyšovat.
Poměr směsi dej na 1:40 (jednu dvě nádrže) a jehlu nech na druhým zářezu. Při známce vadnutí motoru zastav a nech ho zchladnout.
Další otázkou je, jak na tom je válec. Máš-li čas, shoď hlavu a koukni, jestli nemá kousek od vrchu hranu od kroužků (je to asi 1 cm od vrchu vložky).
No a na přetáčení otáčkoměru si počkej ještě 1500 km. Uvidíš, motor si řekne sám.
S ručičkama je potíž. Jedině sundat chromový lem, sklíčko a ručičku narovnat či vyměnit, ale neřeknu Ti, kde se dají sehnat hliníkový.
Dnes mi mají dojít ty díly do karbecu, tak uvidíme.
Je 9:21 a Česká pošta se překonala a dovezla mi věci do karburátoru. Dokonce i emulzní trubici,ale zřejmě udělali soudruzi z NDR někde chybu a nejsou na ní ty malinké dírky postranách. Takže asi vadný kus,nevím.
10:50 vyzkoušeno jen s výměnou jehly a vypadá, že to bude ono. Jel jsem sice asi jem kilometr, ale chovalo se to téměř normálně. Bohžel to nemůžu vyzkoušet na delší trase, protože jsem včera sundal nádrž a čistím ji od rzi. Ještě vyfotím tu starou trysku a pokusím se ji sem dat.
Naposledy editováno 04.07.2017 10:52:38
Konečně mi došly díly (filtr a pod.) byl jsem to vyzkoušet, ale pořád to není ono. Karburátor jsem měl rozdělaný a vyčištěný, seřízený snad 1864x. Jedna , dva, tři jede jak o život, táhne nekucká, ještě čtverka je někdy v pohodě, ale pětka ani h...o. Když to roztahuju tak jede krásně, ale jakmile dojde na pětku, nebo nedej bože uberu plyn a znovu přidám, tak se nechce probrat a dusí se. Přidám plyn a dusí se. Musím podřadit až na trojku tu roztáhnout, pak čtyři, roztáhnout, pět a ta se nechce brát.
Když jedu z kopce s kvaltem bez plynu a chci pak přidat plyn začne se dusit. Kdybych vymáčnul spojku a neprotůroval, tak by zdechla. Jehla je na druhém zářezu shora. Už fakt nevím. Mám podezření na elektriku. Kamarád teď taky koupil MZtu, tak zkusím jeho karbec, ale pak už neví.
Děkuju všem kteří mi pomáhali a nemáte náhodou někdo doma karbec na MZtu???
Naposledy editováno 14.07.2017 11:31:36
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ nejde do otáček
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |