AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Hrnous : takže už sběratelský kus. Možná by si zasloužila skončit v rukou sběratele - museu , jako ta moje Stylka . A to byla běžná sériovka , s číslem 0058.
Elevator: Adenium a za dva roky už bude třetí majitel ? Nedivím se, na 99 % pořádně nestartuje a majitelé chtějí hlavně jezdit a ne opravovat...
Zkušenost s tou malou 125 rád věřím. Ivo Kaštan ( soutěžák, jezdí i Dakar ) ve V. Meziříčí vyrábí v podstatě repliky Hondy Monkey. Protože se známe, byl jsem u něj a tu malou 125 mi půjčil. Nestačil jsem se divit. Jede úžasně, Ivoš mi říkal, že je to spolehlivý stroj a má k němu hodně doplňků, i kity na zvýšení výkonu. Sám na tom jezdí tisíce kilometrů. Nevýhodou je, že je to nízký stroj a člověk nemá přehled , co se kolem něj děje. Takové Adenium - sedlo 900 mm - to je jiná. Jeden čas jsem byl nalomen to koupit, jenže reálné využití bych pro tento motocykl neměl. Přesto - těmto strojům
Naposledy editováno 22.06.2017 12:02:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Když už se tu řeší čínská Jawa, tak musím přihodit zkušenost s čínským strojem Skyteam Mini 125 ccm a porovnání s Jawou 125 Travel. Skyteam jsem pořídil manželce, protože je to snad jediná 125 ze které dosáhne na zem. No a finále je takové, že se mi na tom jezdí lépe jak na Travelu. Rychlost vyšší - tachometrových 100 Km/h. Vibrace oproti Travelu neznatelné. Jizdní komfrot, ač se to nezdá kvůli malé konstrukci Skyteamu je na vysoké úrovni. Celková kvalita zpracování překvapivě dobrá. Shrnutí - tahle čína příjemně překvapila.
moc pěkná
dělám čistku v garáži, abych se tam vešel a tohle je kandidátka na budoucí záložní moto na malý ježdění teda chtěl bych spíš dvoumístnej Dax. škoda, že Euro4 vyhnalo ceny k 60ti
hrnous píše: Wenca24> Obnášelo by to dát tam třeba naši jednotku pro řízení zapalování + ten karbec. Oproti karbecové verzi toto má jiný rotor zapalování skrz zuby pro synchronizaci vstřikovací jednotky, takže s rotorem vstřikování nerozchodíš původní zapalování. Teoreticky, pokud bude stejně umístěný snímač tak by mohlo jít jenom vyměnit rotor + nahodit původní zapalování s karbecem. Samozřejmě upravit nádrž - vyhodit čerpadlo.
Tak to je toho celkem dost zase jsem si to představoval jak Hurvínek valku
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale pak jem dočel k názoru, že by to smejma 120kg...dopadlo asi takto.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: V dnešních Českých motocyklových novinách je velký test čtyř Jaw. Nejlépe z něho vychází nová Jawa 350 OHC, s tou byli spokojeni všichni čtyři zkušební jezdci ( nenovináři ! ) nejhorší Jawa 350 / 634. Tak nějak bych to viděl i já. Obě další mnou vyzkoušené Jawy, a to pérák i 660 byly hodnoceny neutrálně. Pérák je prý moc starý a nepohodlný ( starý snad, ale nepohodlný? ) a 660 prý je moc tvrdá a těžko se ovládá. To se mi taky nezdá. Nemám čím článek okopírovat, třeba se tady někde ve foru objeví.
350OHC: pokud se na to podíváš jako na obyčejnou motorku pro každý den na ježdení kratších tras, pro zájemce jež nechce ojetinu a nechce za to dát 150kkč, to vychází poměrně smysluplně, pokud by kvalita výroby Shineray byla OK, což se uvidí časem... Protože slušné 125 nejsou o moc levnější, jsou malé a jejich výkon je nedostatečný, podobně zaměřené YBR/CBF 250 parametrově zhruba odpovídající Shineray 400 se u nás aktuálně pokud vím neprodávají a jejich výrobní původ je také poněkud exotický.
Pérák. pérák je skutečně hodně nepohodlný, proti hardtailům jež mu předcházeli došlo ke zlepšení, ale pozice jezdce dost podobná té, kterou provozujeme na záchodě je nevhodná a nikdo nad 165cm to dlouho nevydrží, pokud nemá sklony k masochismu, o tom že je slabý a pomalý se nemá čemu divit, je to těsně poválešný stroj a na svoji dobu to bylo po stránce výkonu OK, kývačky nemám moc rád, ale co do ergonomie je to značné zlepšení vůči péráku, po stránce výkonu je to podobné.
350/634: tomu se nedivím, taky ji nemám rád a to asi z podobných důvodů... Je to taková novodobá čechie, dlouhá jak tejden, těžká jak lokomotiva a v kontextu na ten rám, který by vyjma vidlic snesl i dvojnásobný motor, je ten její motor trochu slabej na plíce, když reáné dosahované jízdní výkony se od jednoválců čz té doby liší o 10%.... 472 je lepší řešení využití téhož motoru přinejmenším subjektivně.
660: Zkoušels i něco jiného? nějakého konkurenta, tj uni motorku s výkonem kolem 50k? pokud ne, těžko hodnotit, zda se 660 ovládá snáz, nebo hůř, než ostatní.... Je možné že to někdo z konkurence umí líp...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Moje špatná nálada se zvětšíla ještě novou zprávou . Ani nová, "vylepšená" elektrika Jawy 660 není zárukou bezpečných startů. Jawa ve snaze ušetřit několik desítek korun do elektroinstalace nemontuje jednu malou, ale podstatnou součástku - a problém se stále opakuje. Ač mám novodobé výrobky týneckých rád, tak v tomto případě závidím Yamaze 660. Ta má elektriku optimální a problém žádný.
Kvůli pár korunám !!
milan1963 píše: Vlasťák1973> Trochu ti závidím. Včera mi doktor "naordinoval " další 2 týdny klidu. A tak stále nechodím, jen lezu. A sezona běží...Adenium ve stodole bude ještě dlouho jen stát...
Moje špatná nálada se zvětšíla ještě novou zprávou . Ani nová, "vylepšená" elektrika Jawy 660 není zárukou bezpečných startů. Jawa ve snaze ušetřit několik desítek korun do elektroinstalace nemontuje jednu malou, ale podstatnou součástku - a problém se stále opakuje. Ač mám novodobé výrobky týneckých rád, tak v tomto případě závidím Yamaze 660. Ta má elektriku optimální a problém žádný.
Kvůli pár korunám !!
milan1963 píše: Vlasťák1973> Trochu ti závidím. Včera mi doktor "naordinoval " další 2 týdny klidu. A tak stále nechodím, jen lezu. A sezona běží...Adenium ve stodole bude ještě dlouho jen stát...
Moje špatná nálada se zvětšíla ještě novou zprávou . Ani nová, "vylepšená" elektrika Jawy 660 není zárukou bezpečných startů. Jawa ve snaze ušetřit několik desítek korun do elektroinstalace nemontuje jednu malou, ale podstatnou součástku - a problém se stále opakuje. Ač mám novodobé výrobky týneckých rád, tak v tomto případě závidím Yamaze 660. Ta má elektriku optimální a problém žádný.
Kvůli pár korunám !!
Tak si holt kup třeba zrovna tu stejně drahou, stejně motorizovanou, ovšem spolehlivě funkční yamahu 660, konečně se svezeš kdykoli budeš chtít a budeš mít klid.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.motoinze.../971180-175-487.html
ale,třeba mu křivdím a chce za ni 10tis,když na ní je potřeba DODO a 25zkrátka nechce.
ps-kurňa jelikož mám budík v hliníku a ovladače též mám asi vývozní raritu,sice je měla každá 487,ale zní to líp
Naposledy editováno 25.06.2017 23:08:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |