Téma: Výběr první motorky
 
14.6.2017 v 23:50
Ahoj.
Hledám motorku pro začátečníka holku 170cm, 55kg takže nejsem žádné Rambo. Jde mi o to aby motorka byla vodná jak na delší cestování tak na běžné ježdění po městě a okolí. Něco spolehlivého a pokud možno i ekonomičtějšího. Původně mi byla doporučena Ninja 250, Yamaha MT-03, ale ani jedna nevypadá na pohodlné ježdění dlouhých vzdáleností. Každá rada dobrá. Díky

Výběr první motorky

16.6.2017 v 08:39 | Nahoru | #31

kubacech> Zaplacene mam A+B, ale uz na zacatku me majitel upozornil, ze pokud lektor uzna ze Acko je pro me prilis tezke a nezvladla bych ho, tak muze stahnout na A2. Od zacatku me nechava jezdit starou Hondu 500 ktera je vahove mnohem tezsi nez Ackova a na Acko me zatim ani nepustil, takze uvidim.



Tak se delaji love!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 08:41 | Nahoru | #32
puffybodie> kupovat 250 ccm je absolutni nesmysl. JEdnak to jede jak kdyz to nejede, to muze rovnou jezdit na dvace,na druhou stranu na to nejde nc jetyho sehnat, protoze tahle kubatora se tady moc neprovozuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 09:32 | Nahoru | #33

puffybodie píše: Veverčák> ani ne...... Kawasaki KZ1000P, H&D Road King Police, policejní VFR850 v Japonsku, v Evropě hlavně různé BMW RT. Jde to, ale prochazi trochu delším kurzem nez je naše autoškola aby to fungovalo dobre



Nerikam, ze to nejde, ale je to hroznej vopruz ...

(reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 09:41 | Nahoru | #34

Veverčák píše: Nerikam, ze to nejde, ale je to hroznej vopruz ...



Mep rijde vopruz jezdit po meste na ss, nechapu jak to ty lidi davaj, ja kdyz z toho slezu tak si muz jit nechat rovna zada.
Nadruhou stranu jezdim po Praze bezne na cenduru a prijde me to celkem idealni.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky

16.6.2017 v 17:46 | Nahoru | #35
ty autoškoly začínají být na holky čím dál drzejší, viz příspěvek na fb: https://m.facebook....1700&__tn__=%2As

NewToMoto> jestli má ta aš na plné ačko čtyřválec, tak na tom se začátečník naučí paradoxně snadněji než na cb500, která v nízkých cuká. Na cestování 250tku nebrat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 20:19 | Nahoru | #36
kubacech> Na TDM není nic špatnýho, pokud není člověk malej :D

1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky

16.6.2017 v 21:39 | Nahoru | #37
Pokud chceš pohodlí, tak obecně hledej něco s dobrýma tlumičema, modernější, a velkým sedlem. Nejpohodlnější jsou vyšší motorky, cesťáky, endura s přímým posezem.
Ale protože jsi začátečník, tak je vhodnější něco nižšího, ať tolik nepadáš.
K těm výkonnějším...dvouválcové 500vky nejsou špatně, ale v tomhle cenovém rozsahu mívají zastaralý podvozek. Nějaký Ducati Monster 6xx by byl asi nejlepší.

(reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 21:49 | Nahoru | #38

Kaculee píše: kubacech> Na TDM není nic špatnýho, pokud není člověk malej :D



no právě. Jestli si pamatuji tam má kolem 160cm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 21:57 | Nahoru | #39
Pedl> Monster 6xx jsem chtěla na začátku, ale všichni mě varují, že je dost drahý servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 21:59 | Nahoru | #40
bledemon> Zas tak hrozny pristup to neni, jen od zacatku Bcka me lektor odrazuje od motorky a pak ho prekvapilo, ze mi jde lepe jak auto. Stejne ale mam hodinu jednou za tyden ci 14dni a vetsinou se delim s nekym o jeho cas. Prohlasil ze ma plno do srpna a ze mi vzdy k nekomu prihodi. Jelikoz nam oznamil dopredu i delsi dovolenou tak to vidim na papiry mozna v zari :( a timhle stylem se nic nenaucim. Jako uz z toho mam dost slusnou depku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

16.6.2017 v 22:27 | Nahoru | #41

NewToMoto píše: bledemon> Zas tak hrozny pristup to neni, jen od zacatku Bcka me lektor odrazuje od motorky a pak ho prekvapilo, ze mi jde lepe jak auto. Stejne ale mam hodinu jednou za tyden ci 14dni a vetsinou se delim s nekym o jeho cas. Prohlasil ze ma plno do srpna a ze mi vzdy k nekomu prihodi. Jelikoz nam oznamil dopredu i delsi dovolenou tak to vidim na papiry mozna v zari :( a timhle stylem se nic nenaucim. Jako uz z toho mam dost slusnou depku.



nejlepší by si měla se na to s takovým přístupem vysrat, ať ti vrátí prachy co si ještě neprojezdila a přejít jinam.

Jinak drahý servis máš skoro na všem.

Výběr první motorky

17.6.2017 v 07:55 | Nahoru | #42
Co to tam mate v Praze za suliny? At uz ten odkaz na zkusenost z Facebooku nebo tvoje. To nejsou ani motorkari, ale jen lidsky odpad a navic zlodeji. Zajdi si radeji k Matymu do Kolina nebo si zaplat treba kurz u Crazy Days.

Neni samozrejme nic spatneho na tom si udelat jen A2, vyber je dostatecny a jezdit na tom budes ty a nikdo jiny. Navic rozsireni pokud ho vubec budes chtit, tak si muzes udelat kdykoliv jindy az mas neco najezdeno, ted mas hlavni si udelat aspon neco co zvladas. ALE tohle ma s tebou ten v autoskole probrat samozrejme normalne, zkusit motorku na plne A a kdyz to evidentne nejde lehce, tak hned rict, ze to bude vice hodin nez normalne, to zvedne cenu atd. Na druhou stranu musis mit i ty soudnost a realisticky vnimat jak se na tom citis a jestli si fakt troufas nebo se bezduvodne tlacit kecama okoli o tom jak jeden z tisice zvladne hned litr k necemu co ti nesedi (minimalne ze zacatku) a zbytecne se kvuli tomu vsemu trapit. Je i letos tady par profilu a zkusenosti zenskych, ktere radeji sly do A2 a jsou spokojene s mensi motorkou, jezdit a uzivat si to budes ty, ne ten kdo ti cpe litr

A propo servis - obecne mensi objem, mene valcu a mene elektroniky -> levnejsi udrzba/servis. Motorka rekneme pred 1990 - 1995 co ma jen karburatory, vzduchem chlazena, pneumatiky jsou normalni a ne balony, ovladani vseho treba lankem, vzadu bubnovka a prakticky zadna elektronika (maximalne na svetla a podsvetleni budiku :D) tam si dost veci udelas i sama a kdyz ne, tak to opravi kdekdo v okoli za par korun. Kdyz budes mit novejsi, hromadu plastu, ABS, protiprokluz, tempoat, radio, imobilizer, palubni pocitac s milionem funkci a nastavovani vlastnosti motocyklu, rizeni plynu elektronicky atd. atd., tak budes hodne koukat na tu cenu v servise az to polozis nebo se s tim neco stane. Pak budes mit najednou situaci kde starsi moto ti do 2 dnu opravi nekdo za 2 tisice a zase tydny a mesice jezdis bez potreby niceho krome dolevani benzinu a mazani retezu, kontroly tlaku v pneu a nebo situaci sice novejsi, krasne moto s mega objemem, ale oprava treba 20 tis. s tim, ze to je v servise klidne mesic a ty pak muzes tak leda chodit pesky a doufat, ze to bude fakt jen mesic a ze nebudes muset tahat hadickou benzin z aut aby jsi se pak vubec projela

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

17.6.2017 v 08:17 | Nahoru | #43

gugo píše: puffybodie> kupovat 250 ccm je absolutni nesmysl. JEdnak to jede jak kdyz to nejede, to muze rovnou jezdit na dvace,na druhou stranu na to nejde nc jetyho sehnat, protoze tahle kubatora se tady moc neprovozuje.



Divas se na to svym pohledem cloveka co jezdi litrove enduro. Tenhle pohled je ale pro zacatecnika a holku docela k nicemu. Dulezitejsi je tohle:

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=112752
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=102569
http://www.motorkari...5D=18.24957084655762

Novejsi 250 cca 30 koni a maximalka 140 - 160 (to diky EU, emisim a podobne). Starsi 250 okolo 40 koni a maximalky i 200. Ani jedno mi neprijde malo pro zacatecnika nebo holku. Nevim o zadnem miste v provozu u nas, kde je mozne "oficialne" jezdit vice jak 130 (a dalnice je stejne otrava i se silnejsim strojem). K tomu i novy 125ccm skutr co ma houby vykon je ve meste do 50km/hod rychlejsi nez vetsina aut v nasem provozu, maximalku kolem tech 110km/hod taky ma a i ve dvou plne nalozeny nema problem udrzovat realnych minimalne 90km/hod.

Co ale hlavne zacatecnik i oceni je treba nizka vaha a i vykon bude pro nej delsi dobu dostatecny. Vubec se nepru o tom, ze svezeni na silnejsi motorce je jiny zazitek a ze je to nekdy lepsi kvuli vaze a dalsim vecem v nekterych situacich lepsi. Ale pro zacatecnika lepsi, kdyz treba aspon 2 roky pojezdi na necem slabsim a klidne i zjisti, ze mu to staci a ze silnejsi mu staci si obcas jen pujcit. Nez se ty 2 roky nebo vice trapit s nejakou tezkou, silnou a drahou potvorou.

PS: To ze tato kategorie motorek se tady bohuzel po revoluci totalne zanedbavala ma jine duvody. Staci se podivat do Japonska co se v tech kategoriich nabizi a co tady v zivote v Evrope nebude mimo individualni dovoz a je to velka skoda.

(reakce na) Výběr první motorky

17.6.2017 v 09:25 | Nahoru | #44

NewToMoto píše: Pedl> Monster 6xx jsem chtěla na začátku, ale všichni mě varují, že je dost drahý servis.



Tak vetsinou tohle rikaji lidi co s monstrem nemaj zadny zkusennosti.
Prakticky jediny co tam mas casteji je vymena rozvodovejch remenu kazdych 20 tkm, to mas cenove cca 4-5k , jinak je servis stejnej jako na cemkoliv jinym.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

17.6.2017 v 09:34 | Nahoru | #45

puffybodie píše: Divas se na to svym pohledem cloveka co jezdi litrove enduro. Tenhle pohled je ale pro zacatecnika a holku docela k nicemu. Dulezitejsi je tohle:

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=112752
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=102569
http://www.motorkari...5D=18.24957084655762

Novejsi 250 cca 30 koni a maximalka 140 - 160 (to diky EU, emisim a podobne). Starsi 250 okolo 40 koni a maximalky i 200. Ani jedno mi neprijde malo pro zacatecnika nebo holku. Nevim o zadnem miste v provozu u nas, kde je mozne "oficialne" jezdit vice jak 130 (a dalnice je stejne otrava i se silnejsim strojem). K tomu i novy 125ccm skutr co ma houby vykon je ve meste do 50km/hod rychlejsi nez vetsina aut v nasem provozu, maximalku kolem tech 110km/hod taky ma a i ve dvou plne nalozeny nema problem udrzovat realnych minimalne 90km/hod.

Co ale hlavne zacatecnik i oceni je treba nizka vaha a i vykon bude pro nej delsi dobu dostatecny. Vubec se nepru o tom, ze svezeni na silnejsi motorce je jiny zazitek a ze je to nekdy lepsi kvuli vaze a dalsim vecem v nekterych situacich lepsi. Ale pro zacatecnika lepsi, kdyz treba aspon 2 roky pojezdi na necem slabsim a klidne i zjisti, ze mu to staci a ze silnejsi mu staci si obcas jen pujcit. Nez se ty 2 roky nebo vice trapit s nejakou tezkou, silnou a drahou potvorou.

PS: To ze tato kategorie motorek se tady bohuzel po revoluci totalne zanedbavala ma jine duvody. Staci se podivat do Japonska co se v tech kategoriich nabizi a co tady v zivote v Evrope nebude mimo individualni dovoz a je to velka skoda.



Ale houno akorat narozdil od tebe nemam klapky pred ocima a videl jsem trochu vic motorek nez ty. Proste kubatura 250 a 400 je tady tak malo zastoupena ze radit nekomu kupovat starou vranu o tomhle objemu je nesmysl. Nesezenes jety dily.
Kupovat neco novyho o tomhle objemu pro nekoho kdo zacina a omlati to pri prvnim roce jezdeni taky celkem nesmysl (hlavne ten zelenej kapotovanej fen). Nehlede na to, ze je takovej vseobecne znamej fakt, ze na SS se hur uci.
Pak ji tam radis nejaky novoty co maj 30 kw, ovsem daleko dostupnejsi a lip prodejny pro ni bude koupit seskrcenou er5 nebo gs, stim ze az to posle do pangejtu tak novy vidle sezene v kazdym srotaku.

Takze vono asi neni nad to nechat si poradit od odbornika, co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

17.6.2017 v 10:04 | Nahoru | #46
gugo> Nezklamal jsi

(reakce na) Výběr první motorky

17.6.2017 v 10:30 | Nahoru | #47
puffybodie> dosly argumenty ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

19.6.2017 v 19:27 | Nahoru | #48

kubacech píše: nejlepší by si měla se na to s takovým přístupem vysrat, ať ti vrátí prachy co si ještě neprojezdila a přejít jinam.

Jinak drahý servis máš skoro na všem.



nezbyva nez souhlasit... jako kdybych mela dat na nazor instruktora, tak dodnes jezdim na kolobezce, a to jeste tezko....

navic, pokud ma nekdo 170 cm.... tak ma dost moznosti na vyber motorky... staci byt trochu sikovnej :)

Naposledy editováno 19.06.2017 19:28:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

19.6.2017 v 19:29 | Nahoru | #49

nedma píše: nezbyva nez souhlasit... jako kdybych mela dat na nazor instruktora, tak dodnes jezdim na kolobezce, a to jeste tezko....

navic, pokud ma nekdo 170 cm.... tak ma dost moznosti na vyber motorky... staci byt trochu sikovnej :)



Samotna vyska jezdce je nicnerikajici cislo. Mel jsem kolegu, uplne stejne vysokého, on dosahl obema nohama a jeste mel pokrcene v kolenou, ja sotva stojim na spickacj

(reakce na) Výběr první motorky

19.6.2017 v 19:32 | Nahoru | #50

Veverčák píše: Samotna vyska jezdce je nicnerikajici cislo. Mel jsem kolegu, uplne stejne vysokého, on dosahl obema nohama a jeste mel pokrcene v kolenou, ja sotva stojim na spickacj



ok, ok... i takove pripady jsou.... :)

(reakce na) Výběr první motorky

19.6.2017 v 21:55 | Nahoru | #51

Veverčák píše: Samotna vyska jezdce je nicnerikajici cislo. Mel jsem kolegu, uplne stejne vysokého, on dosahl obema nohama a jeste mel pokrcene v kolenou, ja sotva stojim na spickacj



To ale nemůžeš srovnávat. Zeptej se Kraťomíra, on ti vysvětlí proč kolega (asi se stejným postižením) dosáhne a ty ne

2 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky

20.6.2017 v 12:01 | Nahoru | #52
:D koukam co clovek to nazor. Ted se ucim na 500, ale je to 267kg potvora, kterou sotva rucne zacouvam. Radsi bych na zacatek nebo lehciho. Radsi zacala aspon na rok na 250. Zrovna me laka ten "OKAPOTOVANY FEN" ktery je vsude doporucovan jako nejlepsi moto pro zacatecnika, ale znama ktera jezdi jako zkusebni jezdec mi doporucuje radsi zacit na naháčích. Mate nekdo z zkusenost s YBR250? Inazuma 250 ? etc.
PS: Tak VTR 250 se v čechách opravdu nesezene.

Výběr první motorky

20.6.2017 v 12:30 | Nahoru | #53
Tak existuji i lehci motorky a pritom vhodny pro zacatecniky... hornet.er6.mt07.duke390...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 12:32 | Nahoru | #54
NewToMoto> co to máš za těžkou svini? 267kg?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 12:41 | Nahoru | #55

kubacech píše: NewToMoto> co to máš za těžkou svini? 267kg?


Zeby instruktor included?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 13:04 | Nahoru | #56

nedma píše: Zeby instruktor included?



To mě taky napadlo. Protože mě nenapadl žádný půllitr, co by měl těžký naftový motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 13:17 | Nahoru | #57
kubacech> je to Honda myslím CB500 s padakama. Je to velmi stara potvora a kdyz jsem se na ni ptala z ucitele vypadlo tohle cislo, ale rocnik nevim. Jestli si to cislo vycucla z prstu taky netusim, ale tezke to je, SV650 je lehci.

Výběr první motorky

20.6.2017 v 13:23 | Nahoru | #58
Instruktor nemá co rozhodovat, na co si troufáš, to za prvé. Druhak, bych opravdu z takové autoškoly odešel a nechal si vrátit adekvátní část peněz. Ono stačí tímto pohrozit a budeš koukat jak změní názor.
Jinak k věci, moje ex začínala na Suzuki SV 650N. Ze začátku trošku respekt, ale to není na škodu. Po první sezóně tvrdí, že by neměnila. Musíš sama vyzkoušet co ti sedne, ale s naháčem typu SV, CB, ER, GS a podobnými stroji rozhodně chybu neuděláš. A že ji vyválíš? To není pravidlo! Jen se stane, že při manipulaci na pumpě, či v garáži Ti spadne. To je raz dva. Pak jsou u naháče škody podstatně menší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 13:25 | Nahoru | #59
NewToMoto> Jo tak to je hmotnost jak psala nedma. I s instruktorem
E: vidíš to. Na SV by si dělala neomezené A a ty se místo toho trápíš s A2 na CB

Naposledy editováno 20.06.2017 13:29:29

(reakce na) Výběr první motorky

20.6.2017 v 13:35 | Nahoru | #60

kubacech píše: NewToMoto> Jo tak to je hmotnost jak psala nedma. I s instruktorem
E: vidíš to. Na SV by si dělala neomezené A a ty se místo toho trápíš s A2 na CB


Souhlas.... to vypada na bandita... jsem mela taky tu cest.... nastesti ja s tim nemusela manipulovat a diky hmotnosti instruktora jsem aspon spickama dosahla.... ted co vim... urcite byc zmenila autoskolu.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist