AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Vzpomeňte na bezcenné jawetty. Naprosto neatraktivní moped (dříve). A co se stalo kdž "došly" stadiony?
S tímto si myslím to bude podobné.
Naposledy editováno 11.06.2017 21:55:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já letos garáže taky trochu provětral a co ze mě kdo tahal jsem pustil.
Ale pořád něco ještě zbylo. Jawaři se koukám dělí na sběrače a jezdiče,
kdy ti jedni syslí to, co těm druhým nesplňuje co od toho očekávají.
Jawa byla, je a asi i bude paštika na lítání kolem komína, kdy s minimální údržbou doveze kam je třeba.
Ano, jde na ní projet Jižní Ameriku, či Austrálii, jako Slobodník. Dokonce obkroužit globus jako Sucháč.
Ale jsou to výzvy pro lidi, co mají místo páteře gumovou hadici a na zadku od sedla mozol.
Pro mě je kulatá Jawa srdcovka, ale cokoli po ní už porovnávám asi příliš kriticky s konkurencí a nějak mi to nepřirostlo.
Tím hranaté Jawy neodsuzuju, jen je prostě nechci.
Ale na druhou stranu kdo měl rozebraný v servisu japonský vergl půl sezony a čekal na díly,
popřípadě sháněl zapalování do starýho Itala, ve kterým všechno rachotí jak v orloji a bojí se s tím jet pro housky,
nezřídka na nějakou panelku či konopnici pomyslí, jak to šlo opravit za pár kaček sám doma. ;)
Tak pořiďte něco, na čem pojezdíte a hlavně se s tím nerozstřelit a jezdit jen tak rychle, jak umí lítat váš anděl strážný,
kterýmu Jawa vyhovovala víc, jak nějaký brko s 50 kW.
Jinak dnes jsem totálně doslítával obutí na yamaze tak než přezuju papuče budu drandit jenom na zetce.
Naposledy editováno 11.06.2017 23:01:56
Já budu 180 těžko prodávat,to by musela za ni přijít moc neodolatelná nabídka,habych moh koupit něco na cestování,teď ale jezdí moc pěkně a rád se jdu svést,ale to je to,že je to zkrátka na ježdění,co za ten den najedu 200km a jsem spokojen,ale na motocestování,kdy je potřeba ujet třeba 5OOkm za den,to nejni.Na druhou stranu jakmile někde zastavím na cafíčko,hned tam někdo přijde a můžu se kouknout nebo jeee to je čezeta takovou přece nevyráběli,takže musím dát přednášku,tak podobnou jsem měl atd. a to zas hřeje u srdíčka a vždy ji musím pohladit po nádrži (tak trochu úchyláček no)
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jen je potřeba s tím být srovnaný...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo a včera jsem viděl to, co jsem ještě neviděl - čezetí prase se sajdou nekecám, předjížděl jsem to k večeru mezi Svinibrodem a Všechlapama. Jel jsem za tím asi kilák a nemohl jsem přijít na to co to je i když neměl přivěšenýho páva - ta sajda mě prostě furt mátla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: Dá se jezdit na všem, s výkonem dvou koní nebo dvou set.
Jen je potřeba s tím být srovnaný...
moje slova
Verdom> kurde a kde sem v tom seznamu já?
Bimbam píše: Jirka Sadská - no tak doporučuju jet na STK na Zálabí. Byl jsem tam před tejdnem se Světluškou, přístup rozumnej a normální. Ne jako u Jednoty, kde strkal sifona na brzdový válce....
Jo a včera jsem viděl to, co jsem ještě neviděl - čezetí prase se sajdou nekecám, předjížděl jsem to k večeru mezi Svinibrodem a Všechlapama. Jel jsem za tím asi kilák a nemohl jsem přijít na to co to je i když neměl přivěšenýho páva - ta sajda mě prostě furt mátla.
Naposledy editováno 12.06.2017 11:13:52
Už o ní psal Franky.
Většina lidí si myslí, že "litrovej Stromek" je lepší, ale néni...no a ten člověk, kerý na tom konstruoval motor, s tím jsem se setkal .
Kamarád s ním ( s tím motocyklem) pro jednoho výrobce brzdových obložení jeho výrobky testoval v Alpách, na tandemu měl vlastní manželku (dělala mu navigátora - doleva - poklepala na levé rameno, doprava - na pravé) a že jezdili docela trap by moh´ vyprávět jeden pilot na supersportu, kerý jim v tech vinglech nestačil .
S tím obložením - chlapík měl továrnu v Čechách, ale tady mu furt zvyšovali nájem, tak to zabalil a má fabriku v Malajsii.
Z vedlejších vrát vyjíždí Triumphy...made in England .
Naposledy editováno 12.06.2017 11:17:30
kehaj píše: Jde o to ze jezdim jak kolem komina tak trochu dal a i kdyz jede jawka dobre tak nalozenej a s panickou za zady uz ma opravdu co delat. Jako ted na Slovensko, kdyz potrebuju spolikat vic km v kratsim case tak musim pouzit statovku obcas i dalnici. A takto nalozenej predjet kamion jelikoz pred nej nevidim to uz chce dost kuraze a kus rovny silnice. Ale jeste neni rozhodnuto ale je dobra kazda rada a informace. Mimochodem kdyby nekdo vedel o slusny cb500 dejte vedet. Omlouvam se za carky hacky ale tenhle pristroj je asi nema a nebo jsem nemehlo.
Po stránce výkonu budeš pokojenej, 60k je 60k, při otáčkách 4-6000 to v režimu "turista" v pohodě stíhá provozu i na rychlých silnicích a dynamikou ostatní účastníky spíše předčí, když se budeš chtít rozdovádět, tak jí pošleš na 8-11 a to už pak jede jak splašené... Pokud jezdíš delší trasy, zvaž verzi S s polokapotkou, myslím, že bys ji ocenil, kdyby se ti povedla sehnat, zbytek je stejný. Ohledně závad, o tom že v motoru obvykle klepe spojkový koš, ale po zmáčknutí spojky to musí zmizet jsem psal a pak už jen klasicky, aby byl OK rám, vidlice, kola atp., + laťový test, protostě aby ta motorka nebyla zmuchlaná jak pytlík od svačiny.... Že bude po těch letech leckde odřená, s tím se asi smiř Motor sice snese i nižší otáčky při menším zatížení, pod 3000 ale moc necho´d, nebo ji tam nepřidávej hodně plynu, to ale poznáš při zkušební jízdě, od těch 3-3,5 musí být s mírným přidáním schopen plynule zrychlovat, od 4 si můžeš dovolit i větší akceleraci. Oproti GS je ten motor lepší ve všech otáčkách, ER je dole trochu pružnější, ale CB je zase lepší nahoře...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: moje slova
Verdom> kurde a kde sem v tom seznamu já?
No nechtěl jsem rozepisovat všechny Jawa či ČZ cestovatele, jako tebe, Jardu Šoula , Martina Magnuska, Milana Prustoměrského atd.
Na Jawě se dá ujet neskutečně moc kilometrů (asi jich za svůj život s průměrem 8tis/rok budu mít víc jak ty)
a nebo vidět spoustu jiných krajů a dálav.
No a zde zase bezesporu vedeš ty, bo já se za velkou louži s Jáwou nedostal a zatím to ani neplánuju. ;)
Vše je o úhlu pohledu a kolikrát je lepší na těch seznamech nebýt. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: No nechtěl jsem rozepisovat všechny Jawa či ČZ cestovatele, jako tebe, Jardu Šoula , Martina Magnuska, Milana Prustoměrského atd.
Na Jawě se dá ujet neskutečně moc kilometrů (asi jich za svůj život s průměrem 8tis/rok budu mít víc jak ty)
a nebo vidět spoustu jiných krajů a dálav.
No a zde zase bezesporu vedeš ty, bo já se za velkou louži s Jáwou nedostal a zatím to ani neplánuju. ;)
Vše je o úhlu pohledu a kolikrát je lepší na těch seznamech nebýt. ;)
To bylo jen rejpnutí :D řečnická otázka..Jistě budeš mít více km Nicméně myšlenka správná. Na všem se dá jezdit, cestovat, jen to musí člověk přijmout..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A Jawablázni bez Jaw, jak psal Verdom ? NE !!
Já se sice pajdám, lezu, ale dnes jsem tady měl pojišt'ováka kvůli Adeniu. Tak jsem s berlema - ač mi to moc nejde - vypajdal ven. Manželku jsem u toho nechtěl nechat samotnou. To přece ani jejde...
Zástupce pojišt'ovny nebyl její zaměstnanec, ale externista. Mladý chlap, kolem třiceti, má firmu na opravu motorek a opravdu se vyzná. Pro pojišt'ovnu dělá pouze motorky, pojišt'ovna sama na to znalce nemá.
Motorku si sám vyvezl ze stodoly a prohlédl. Zjistil věci, které bych já považoval za nepoškozené. To, že havárii odnesly viditelně nabourané díly, je jasné. On navíc potvrdil ohlé vidlice, možná krk, zkřivené držáky kufrů, řídítka, rám vedle nádrže, pomocné rámy atd. Je toho na celou stránku A 3. Nepoškozený je snad jen - když to přeženu - motor, kola, brzdy a sedlo.
Protokol mám, až budu moci, motorku odvezu do Týnce. Tam sami určí finanční škodu, tu oznámí pojišt'ovně a od toho se bude odvíjet další průběh.
Trochu mě zarazilo, že se nevyjádřil k rámu pod motorem - tedy tomu hlavnímu. Řekl, že toto si netroufne odhadnout, není tam dobře vidět a tak to se uvidí až v Jawě, po rozebrání motorky. Cenu rámu Jawy 660 odhadl na 25 až 30 tisíc korun. Jejich firma by ho nerovnala, prý rovnají rámy vesměs dražších motorek, kde rám stojí kolem 100 000 korun.
Tak je to na mně - musím se uzdravit, poté motorku odvézt do Týnce a čekat.
Po dnešku mám ale zase chut' do života, tedy do Jawy, když se věci konečně hnuly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nebudu-li mít Jawu nebudu mezi Jawablázny vítán? Svět se mi nezboří.
Naposledy editováno 12.06.2017 17:24:43
Milan> přál bych ti, aby ti to dali jako totálku, vyplatili ti prachy a ty si koupil něco normálního
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Podobnost s citátem z neslavné historie naší republiky je čistě náhodná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Osobně to vidím tak, že opravdu část z nás se od Jaw vzdaluje a k ježdění si kupuje jiné značky. Ale - proč ne ? Sám zůstanu věrný Jawě. I té čtyřdobé.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |