Napadají mě tři možné důvody:
a) - zjistil jsem, že z nějakého důvodu klopím mašinu do levé zatáčky s větší sebejistotou, než do pravé. Je mi to docela záhadou. Prostě levou dám jak při kroužení na parkovišti, tak v plné rychlosti s takovým jakoby lepším pocitem, než pravou. Přitom mi přijde, že mašina se jinak chová korektně a je to jen ve mě. Je to jen takový slabý, nenápadný pocit a nevím, jestli není vsugerovaný.
Kdysi dávno jsem někde četl, že z nějakého důvodu platí větší jistota pro jeden směr zatáčení obecně pro všechny řidiče. A i když to bylo myšleno na řidiče automobilů, proč by to nemělo platit i pro motorky, že ...
Takže si říkám, jestli nemám v kebuli nějakou skrytou výraznou poruchu, která mě ovlivňuje až tak silně, že do pravé zatáčky jezdím podvědomě připodělaněji (nebo se v ní bojím přibržďovat) a to se nakonec projeví právě na té gumě. Třeba mám na rozdíl od ostatních nějakou vrozenou poruchu, nebo mě jen máma kojila víc na levé straně,... co já vím
b) - možná výrobní vada. Jedná se o Michelin Pilot Road 4 GT, najeto jinak bezproblémových cca 9.000 km, ježděno za všech podmínek, mráz, mokro,... (no, pařáků bylo zanedbatelně, spíš podzim a od brzkého jara do teď). Je pravda, že jsem si v březnu koupil na benzince hustoměr, který zanáší, ale než jsem to zjistil, jel jsem docela dlouhou štreku na podhuštěných gumách a myslel si, že to plave kvůli přetíženým bočním kufrům. Nicméně že by to zničilo jednu stranu víc, než druhou, se mi nezdá.
c) - mašinu jsem kupoval dovezenou z Itálie. Dodatečně jsem zjistil podle lehce zbroušeného bloku motoru, že motorka se klouzala levou stranou po asfaltu. Nikde jinde to poznat není, ale levá kapota bude evidentně vyměněná. Na tom bloku motoru je to jen malý flíček, při velikosti a váze této motorky to nemohla být dlouhá dráha, ale byl to určitě pád v pohybu, ne na místě. Takže se nabízí možnost hnuté geometrie. Jenže i když jezdím hodně ve dvou, tak motorka se chová v jakémkoliv jízdním režimu korektně a stabilně.
Nějaké vaše zkušenosti s jízdním stylem, výrobními vadami pneumatik, hnutou geometrií?
Je to moje první motorka, na které jsem sám najel tolik, že by se nestejnosměrným ojetím pneumatiky mohl projevit můj případný špatný jízdní styl.
Motorek jsem pár projel a chování této mi přijde naprosto normální.
Samozřejmě doufám, že tou geometrií to nebude, ale obávám se, že brzy přijdu o iluze
Budu kupovat nové gumy, asi zkusím Pirelli Angel. Pak uvidím...
S tim sjizdenim uz jsem slysel i teorii o vyspadovani silnice aby se na ni nedrzela voda - otazka je jak velkej muze mit takovej detail vliv. Ja bych to asi neresil :)
co se tyka "lepsi strany", presne tak, to funguje vsude (brusle, SNB, kopnuti do balonu, drzeni hokejky nebo kytary.. ) cim vic je potreba koordinace celyho tela tim to byva markantnejsi.. takze ani zataceni nebude vyjimka
3 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
@Twister: ... ne, ne, bořiči naslepo, tedy pokud se nepletu, nechodili v kruhu, ale dělali víceméně náhodné a chaotické stopy
Škoda, že skončili, ale je pravda, že už asi vyčerpali svoje možnosti. Minulý týden jsem nicméně zaregistroval, že snad hledají něco jako jejich nástupce. Nevím, nevím...
1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
Díky, chlapci
Naposledy editováno 10.06.2017 00:41:40
mim1 píše: No jo, ale kdo z vás něco takového u konce životnosti gumy pozoruje? Podle mě něco není úplně tak, jak má být. Asi budu v něčem postižený víc, než ostatní
@Twister: ... ne, ne, bořiči naslepo, tedy pokud se nepletu, nechodili v kruhu, ale dělali víceméně náhodné a chaotické stopy
Škoda, že skončili, ale je pravda, že už asi vyčerpali svoje možnosti. Minulý týden jsem nicméně zaregistroval, že snad hledají něco jako jejich nástupce. Nevím, nevím...
No, já mám pravou stranu vždy mrtvou dříve, ale to je těmi okruhy. Když jsem kupoval motorku, tak byla jedna strana také znatelně sjetější a to z okruhu rozhodně nebylo, protože to mělo dost luxusní poserpruhy :D .
Co se týká těch ojetých pneu - Roční nájezd ještě nedávno jsem míval kolem 14 000 km na cestovních motorkách, ale nikdy jsem neměl jednu stranu sjetou víc, než druhou. Opticky vždy stejnoměrné ojetí, té teorii o sklonu silnice nevěřím.
1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
Někdo se toho nezbaví nikdy ale většina to smázne častým ježděním na okruhu kdy natrenuje natolik, že si to mozek zažije a pak klopí obě stejně se stejnou jistotou.
3 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
To jsou všechno obdobný případy, existuje prostě určitá asymetrie a člověk má jednu půlku těla šikovnější... a ani to myslím nemusí být nutně u všech sportů na jedný straně, nebo souviset s praváctvím/leváctvím.... třeba já si vzpomínám, že do dálky jsem se odrážela z pravý nohy a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit, bych to koordinačně nezvládla, takže z levý. A u toho lyžování mám taky šikovnější levou nohu, ten princip je tam stejnej jako u tý vejšky, na nohu je vytvořenej tlak a zbytek těla musí držet rovnováhu
O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
ZuzukiB píše: ..a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit,...
Ty umis skakat flopem ?? tyjo, tak to klobouk dolu !! ..davam ledas co, vcetne zakladu brusleni ale i (jednoduchej)axel-paulzen mi prijde jednodussi..
flopa jsem kdysi zkousel a priznam se ze jsem patril "jen" k te mensi sklupince co se zesmesnila, ne k te vetsi co se u toho malem zabila, .. na koordinaci drsnejsi uz je snad jen profesionalni gymnastika(kladina) nebo tycka.. tu jsem dostal take moznost si vyzkouset... tuto moznost jsem, hnan pudem sebezachovy, hrde odmitl
Teda teďko vůbec nevím, jak bych dopadla, možná se zádama vejpůl Nicméně když si to představím na opačnou stranu, tak je jasný, že bych se ani netrefila na odrazový místo
Na bruslích neumím vůbec, to bych se asi zrakvila ...
mim1 píše: No jo, ale kdo z vás něco takového u konce životnosti gumy pozoruje? Podle mě něco není úplně tak, jak má být. Asi budu v něčem postižený víc, než ostatní
@Twister: ... ne, ne, bořiči naslepo, tedy pokud se nepletu, nechodili v kruhu, ale dělali víceméně náhodné a chaotické stopy
Škoda, že skončili, ale je pravda, že už asi vyčerpali svoje možnosti. Minulý týden jsem nicméně zaregistroval, že snad hledají něco jako jejich nástupce. Nevím, nevím...
Borici skoncili? Je mozny ze si to blbe pamatuju. Ale mel sem dojem ze proste uhybali porad jednim smerem... A markantnejsi to bylo pri plavani.
ZuzukiB píše: A když jezdíte na lyžích, na který straně se vám líp brzdí? Tzn. brzdíte spíš na pravý nebo levý noze? Kterou nohu mát odrazovou na skok do vejšky/dálky (to jsme snad na škole měli všichni)
To jsou všechno obdobný případy, existuje prostě určitá asymetrie a člověk má jednu půlku těla šikovnější... a ani to myslím nemusí být nutně u všech sportů na jedný straně, nebo souviset s praváctvím/leváctvím.... třeba já si vzpomínám, že do dálky jsem se odrážela z pravý nohy a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit, bych to koordinačně nezvládla, takže z levý. A u toho lyžování mám taky šikovnější levou nohu, ten princip je tam stejnej jako u tý vejšky, na nohu je vytvořenej tlak a zbytek těla musí držet rovnováhu
O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...
Na prkne jsou postoje Regular (leva vepredu) a Goofy (prava vepredu). Profesionalni jezdci umi na obe, ale i ti budou na jednu stranu asi jistejsi..
ad borici - pokud je to ten dil co si pamatuju ja, tak pochodovali po nejaky pousti a udelali podle GPS vzdy velkej kruh
ad flop.. no nevim, asi jsem drevo brusle jsou proti tomu sranda, i kdyz prechod z kanad nebo inline na brusle se zoubky je docela trosku vyssi level.. tohle maji holky tezsi
1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
Nejspíš se mi tedy nezačíná projevovat skrytý nádor na mozku a nemám bouchnutý rám na mašině ... to jsou samé dobré zprávy
Pilovat techniku na okruhu by se mi asi líbilo moc, ale k tomu už se jen tak snadno nedostanu.
Nicméně nyní uklidněn můžu pomaličku vědomě pilovat pravou stranu, i když jen v běžném provozu.
... ad. bořiči:
Pokud si vzpomínám dobře (nezaručuju!), tak v jednom díle naslepo jezdili nějakým vozítkem a tam ta stopa byla křivka uhnutá do jedné nebo druhé strany. Ale když chodili po té louce a plavali v rybníku, byla to chaotická křivka. Sice i s nějakou tou uzavřenou smyčkou, ale v podstatě kličkovali na obě strany. Myslím, že to, že budou chodit v kruhu se očekávalo, ale nebylo to tak. Pak tam ještě chodili spojení přes hliníkový žebřík, ale kromě toho, že rovně nakonec stejně nešli, už si výsledek nepamatuju.
Jo jo, bořiči byli skvělý večerníček. Nejspíš se pokusím si sehnat všechny díly a za dlouhých zimních večerů si je sjedu. Určitě jsem neviděl všechny. S natáčením nových dílů skončili myslím loni. Na Discovery jsem chytil díl, ve kterém se loučili
Naposledy editováno 10.06.2017 11:26:59
kutilsro píše: Většina lidí, kteří nemají dost netrénovano mají sjetou jednu stranu pneu víc ... je to dané právě tím že se na jednu stranu líp cítí viz. Ta teorie levák pravák
Někdo se toho nezbaví nikdy ale většina to smázne častým ježděním na okruhu kdy natrenuje natolik, že si to mozek zažije a pak klopí obě stejně se stejnou jistotou.
No hele, na silnici ve větších rychlostech to už dlouho neřeším, pak jsem začal trochu zkoušet slalom a bylo to tam zas, doleva ten poloměr byl lepší, no, piloval jsem to a jo, za pár dní už to bylo stejné (i když jsem pořád slalomář na baterky :D ) no a pak jsem pořídil enduro no a krom toho že se s tím otočíš ve stupačkách na pětníku byl ten pětník při zatáčení doprava, obzvlášť na hodně kluzkém povrchu o hodně větší. Čekal bych, že to překonáš jednou a jsi ok, ale ne, prostě to do té hlavy musí člověk pokaždé namlátit (tedy, kromě těch šmejdů s talentem, kterým to jde hned, ty bych hned zakázal!! ).
ZuzukiB píše: O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...
Na prkně to je celkem jednoduché, stojíš, někdo do tebe zezadu strčí a noha, kterou vykročíš, bude na prkně pro začátek ta vpředu. Časem je dobré naučit se na obě.
Taky jsem jistější doleva.
Plus to vyspádování silnice.
A ten pád nemá vliv, to bylo asi minimum.
Já to mám zedřené určitě víc.
Ale mašina do ničeho nepraštila, jen se vezla po boku.
A nic jí není, furt jede rovně.
1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
Jsem pravák, na motorce a kole se mi snáze zatáčí doleva. Do míče kopu pravou nohou, ale při skoku do dálky a do výšky se odrážím levou. Na lyžích jsem po zabrždění natočený doleva.