AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Japonce opravdu ne .
Pérák jezdí spolehlivě, na to ježdění do 100 km stačí, takže dělat GO (zatím) nechci. Chtěl jsem ji dát udělat, ale i podle Čmouda, který tady byl, to není akutně nutné. Jen jet s ním do Polska , naložen, padesátkou, šedesátkou - to ne.
milan1963 píše: elevator> Vidím co člověk, to názor. No, nakonec koukám po MZ 150, za málo přes 20 tisíc kč , prý výborný stav. O víkendu ( tedy v pátek ) se na ní pojedu podívat a bude-li opravdu tak dobrá, kupuju.
Japonce opravdu ne .
Pérák jezdí spolehlivě, na to ježdění do 100 km stačí, takže dělat GO (zatím) nechci. Chtěl jsem ji dát udělat, ale i podle Čmouda, který tady byl, to není akutně nutné. Jen jet s ním do Polska , naložen, padesátkou, šedesátkou - to ne.
Je to na tobě, ale Péráka znáš, když ho necháš udělat někomu kdo má skvělé výsledky máš spolehlivou motorku už nadosmrti....MZ 150 skvělý stav...no to ti řekne každej kdo to chce prodat, ale stejně do toho budeš muset něco vrazit a až se ti to vysere nebudeš vědět kde co...ale je to tvé rozhodnutí :) za 20tis Kč uděláš motor na Péráka dvakrát....takhle by jsi měl i na tu cestu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: elevator> Vidím co člověk, to názor. No, nakonec koukám po MZ 150, za málo přes 20 tisíc kč , prý výborný stav. O víkendu ( tedy v pátek ) se na ní pojedu podívat a bude-li opravdu tak dobrá, kupuju.
Japonce opravdu ne .
Jednomu by se chtělo říct -- " A nedá si říct a nedá si říct"
Mam dotaz.
V MZete neco rachoti a nema kompresi.
Vypadava druha rychlost a nechce nastartovat. :)
Asi ji prodam a budu jezdit na Pionyru.
edit: Nedalo mi to, ale myslim to v dobrem.
Naposledy editováno 07.06.2017 20:55:00
150ka je sice dobrá motorka, ale za ty prachy musí byt pozlacená (kamoš prodával "provozku" za devět - byla teda ošuntělá, ale jela dobře) a pokud bude potřebovat opravu (což určitě bude), je to poněkud háklivější strojek, než ty naše ČZ a Jawy...
Tam se musí dělat opravdu svědomitě a velmi přesně, aby to spolehlivě a dlouho fungovalo...
milan1963 píše: elevator> Vidím co člověk, to názor. No, nakonec koukám po MZ 150, za málo přes 20 tisíc kč , prý výborný stav. O víkendu ( tedy v pátek ) se na ní pojedu podívat a bude-li opravdu tak dobrá, kupuju.
Japonce opravdu ne .
Pérák jezdí spolehlivě, na to ježdění do 100 km stačí, takže dělat GO (zatím) nechci. Chtěl jsem ji dát udělat, ale i podle Čmouda, který tady byl, to není akutně nutné. Jen jet s ním do Polska , naložen, padesátkou, šedesátkou - to ne.
Na MZ 150 se vyser, je to sice spolehlivější než 250, ale furt je to sráč s problémovou elektrikou a problémovou kvalitou ND, stejné problémy jaké se řeší u starých českých věcí v denním provozu, byť technicky je to o krok dál, má to ze zmíněných důvodů stejné potíže.
Za 25 jsem koupil svoje CB..... Jde za to koupit kde co i v celkem dobrém stavu... když otevřu inzeráty, zadám výkon třeba 30-40kw a cenu do 30kkč, vyjedou mi tam destíky motorek, co ještě dost naslouží.
Naposledy editováno 07.06.2017 22:18:18
milan1963 píše: Tak kolegové mám dilema. Adenium stojí ve stodole, pojišt'ovák, který už tady měl dávno být, nepřichází. Čas letí, už to vidím tak, že letos toho na 660 moc nenajezdím. Přesto by\ch v červenci někam vyrazil - na VSJ do S. Týna a potom asi k Baltu do Polska. Jenže...pionýr jede, ale teplý nechce chytat. Hýbal jsem karburátorem, tedy směsí, a nic. Roztlačit ale jde. Jenže na pionýru k Baltu ?
Pérák jede taky, slušně, ale ten motor už má hodně za sebou a víc než 70 nedá. Potom zvoní, vibruje. Takže Polsko - taky ne.
Uvažuju, že koupím Jawu 350. Řadu 634 až 640. Jenže to, co před 3 roky stálo 15 tisíc, je ted' za 30 i víc. A kupovat to za ty peníze s tím, že na podzim ji stejně prodám, nechci.
Co MZ 150 ? Reference má dobré. Dokáže jet stabilně osmdesátkou ? Proti Jawě 350 bývá za relativně slušné peníze.
Potřebuju jen nosič, aby byl kam dát stan, spacák. No a spolehlivost, asi tak, jako Wenca. Jen chci dvoutakt. Co vy na to ?
K tomu co jsem psal výše... tyhle staré východní motorky už nejsou levné, je tu vlna nostalgie a peknbou pod 30 nekoupíš, za to koupíš motorky úplně jiné, ve všech směrech lepší, i o něco novější, jen nebudou české....... MZ 150 býváí za slušné peníze, protože s elektrikou je dost trápení a s dílama ještě trochu větší problém než na čz/jawa, kvalita je stejně prachbídná, dostupnost trochu horší.... ser na ni, úplně špatně to nejede, ale jen když to je OK a to většinou není, navíc je jich málo a to cenu zvedá už smao o sobě
Spousta dráteníků si na tom polámalo svá ega, bo jak v těch drátech začne strašit, je to na mašli.
Já u svýho Simpla to nakonec přetahal vše znovu, bo majitel předemnou tomu dal za uši tak, že se nebylo už čeho chytit.
Pokud se dá do Jawy Vape, aby se nemuselo pod dekl mazat filc a štelovat kladívka, svítilo to i v noci jako motorka a né jak bludička Jůlie,
je to svatý.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S53 měl dost věcí odladěných a úplně jinak řešených než ty první Simply, které na tom nebyly se spolehlivostí úplně nejlíp.
Minulý týden jsem před STK na S51 měnil pakny a systém signalizace zadní brzdy pomocí přihnutého plíšku v bubnu mi přijde naprosto diletantsky řešený,
zatímco moderní simson má spínač. Původní systém dobíjení a vůbec to klubo drátů kolem spínače je věc, která pokud se vytelila, dovedla hodně potrápit.
S53 není řešena o moc jednodušeji, ale je řešena prostě jinak.
Inu 20 let evoluce Simsona někde bude vidět. A to samé proběhlo u MZ.
Ale jak znám Milana, rád se asi trápí a říct si většinou nedá, takže nějakou východňárskou paštiku určitě pořídí.
Tak nezbývá než mu popřát šťastnou ruku a štěstí na mechanika.
U nás před tím dost lidí zavírá garáž a nechce se v tom vrtat,
takž než to koupíš, poptej se po mechanikovi v okolí, aby to nebyl vedle Adenia další nepojízný soliter v garáži.
Vlasťák1973 píše: Milane když chceš dvoutakt a skoro českou motorku tak tady je a na ceně po sezoně asi neproděláš http://www.motorkar...1157442.html [/quote]
tuhle motorku jezdil kluk tady od nás (teda ne tuhle konkrétní). jede fakt pěkně, zvuková kulisa MotoGP 125cc, 6rychlostí, umí i 130km/h, žrala mu 6-9l na sto, nedalo se na to sehnat ani lanko, chce to dobrej 2T olej (vysokootáčkovej vzducháč...)...
na normální ježdění bych si nechal radši toho pincka a tuhle CZ-Cagivu nechal doputovat k nějakýmu sběrateli...
ale abych jen neryl - dobrou službu mi dělá čínská Keeway 125cc. slušně zpracovaná, jezdí skoro zadarmo, dynamicky bych to srovnal s ČZ 175 (výkonovej deficit narovnává lepší převodovka a jinej charakter 4T), ale na týhle motorce jde všechno tak nějak snadněji, bez vibrací a čistěji.
jasně, rychlý silnice jsou nuda, ale vloni jsme jeli ve dvou s bagáží cca 200km právě po státovkách a dalo se. i přes teploty kolem třicítky se dalo jet trvalou 80-kou, aniž by motor vadnul (nebylo to na plnej kotlík, na to jsem trochu moc útlocitnej k motorce ). blbý jsou kopce, tam je malej motor znát...
Cena motoru 250/353 - cca 3000 kč. GO - dalších 5-10. A pérák může vyrazit s dobrým tahavým motorem.
Po navrácení z dovolené zůstává doma původní pérácký motor (nerenovovaný) + kývačkový na případně budoucí cestování (nebo uložené peníze v motoru).
Sám mám takto v regálu pět různých motorů do kývaček a panelek 250 i 350, prodat se to dá vždy.
Ale je to jen nápad.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 4 | Dnes v 05:59 318is |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |