Projeď všechny kontakty týkající se zapalování a podívej se, aby nebyly konektory uklepaný, volný či mastný, pojistkovou skříňku (hrkající či nedoléhající pojistky, případně vyhřátý konektory), kostu motoru, prostříkni spínačku, zkontroluj svíčku, fajfku, vysokonapěťový kabel. Pokud máš ještě origo indukčku, tak již začíná mít období, kdy odchází do věčných lovišť a není to úplně závislý na počtu odjetých kilometrů...
Tohle: http://eshop.vape.c...rava-zapalovani-sz16 nahrazuje komplet origo zapalování i dobíjení.
Jinak, pokud máš v dosahu prodejnu elektrosoučástek, tak oprava snímače by Tě vyšla na 35,- Kč a flašku piva pro radioamatéra...
Já šel cestou jednoduchou. Když mě začala elektrika zlobit příliš, rozpojil jsem a někde i vytrhal komplet elektriku z MZty a tři dny se na MZtu ani nepodíval. Potom jsem ji zapojil dle schema zapojení. Změnu jsem udělal u některých okruhů výměnou kabelů za silnější průřez, vyměnil pojistkovou skříňku a hlavní světlomet (žárovku H4) jsem natáhl přes relátka. Tím se elektrika okamžitě srovnala. Regulátor tam již byl ze Škody 120.
Po čase klekla indukčka a následně i snímač otáček. Ten vyřešila oprava za oněch asi 35,- Kč.
Od té doby bezporuchový stroj.
Změna nastala loni na konci listopadu, kdy jsem na baterce naměřil 0,533V. Nabil jsem baterii na nějakých 12,3V, ale za měsíc měla jen asi 11V. Nabil jsem ji znova a pokud se s ní jezdilo, tak dobíjení v pohodě stíhalo. Trochu problém byl na horách, kdy jsem ve vyjetých kolejích ve sněhu dlouho čekal na řidiče plechovek, než se domluvili, kdo se komu vyhne. To už baterie s rozsvícenými světly nedávala, tak jsem je vypnul a zapnul až na silnici bez sněhu. Nejspíš mě teda čeká nákup baterie. V mojí MZtě fungovala zcela bez problému při celoročním ježdění tři roky a bráchův skútr přitom nebyla schopná nastartovat. Byla tedy dle všech chytrých pouček po smrti.
Rozhodil bych elektriku, znova zapojil. Při tom dal dokupy konektory a případný uklepaný kabely, pojistkovou skříňku a spínačku. Kdyby toto nepomohlo, popřemýšlel bych o Vape. Varianta dle stavu alternátoru či finančních prostředků.
První část bez Vape je jen otázka Tvého času a trochy námahy. Tím eliminuješ spoustu možných vad, který bys jinak neodhalil při pouhé montáži ať levnější, tak dražší varianty Vape. Vem v potaz, že majitelé MZ zpravidla jezdí dokud to jede. Pak přijde na řadu inzerát ve kterém se dovíš, že moto má novou baterii. Přeloženo do češtiny - nedobíjí to...
Snímač otáček zpravidla umře během jedný jízdy.
Naposledy editováno 14.05.2017 22:14:21
Nářadí vozím v batohu, ale že by to byla polovina dílny, to taky ne. Popřemejšlej, co bys byl ochoten na silnici opravovat a dle toho se vybav. Klíč na svíčku, svíčku, kabel, fajfku, pojistky, žárovky. K tomu asi nějakej šroubovák, imbusy a tak. Že bych třeba lepil duši mě ani nenapadlo, protože zápasit s pláštěm... na to se můžu víš co. Možná něco ke karburátoru pro případný seřízení a asi klíč na povolení matic sedla.
Pokud hodíš tlamu, tak je v háji zrcátko, minimálně jeden blinkr, ohnutý stupačky, někdy řidítka, prasklá páka spojky nebo brzdy. To nějak narovnáš a pokračuješ, pokud to pojede a Ty budeš moct.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |