Jinak laďák od SC Project na Z800.
Žádný podobný téma sem tu nenašel, tak zakládám debatu 😀
6.1. Šíření zvuku
zvuk, který slyšíme, je podélné vlnění s frekvencí 16 Hz – 20 kHz
zvuk se šíří pouze pružným látkovým prostředím (nejčastěji jde o vzduch)
zdrojem zvuku je chvějící se těleso (např. zvon, vrták,…)
zvuk se šíří ve vlnách, zvuková vlna stlačuje a roztahuje vzduch
zvuk se šíří v pevných kapalných a plynných látkách
ve vakuu se zvuk nešíří
Možná je tu někdo v kruhu ,ale zvuk to nebude.
edit- doplnění
Naposledy editováno 16.04.2017 18:38:08
Jinak to, ze hlasity vyfuk nefunguje - ve mestske zastavbe funguje na 100%, diky odrazum zvuku kazdej vi ze jedu a nemam problem (vetsina aut uhne), stejne tak krasne slysim v aute ze se nekde mota motorka a uhnu kdyz mam kam. V otevrenem terenu to neni tak markantni, ale i tam je znat origo vyfuk. V aute jsem vdecnej za rachot vyfuku, motorka obcas prekvapi kdyz ji nahle mam v zrcatku a origo laufy z toho kolikrat delaji tichyho elektrobzuka.
Takze jak v aute, tak na dvoukolaku bych rekl, ze Loud pipes save lives plati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Miluji zvuk otevřené motorky, ale lituji holky s kočárkama a když kolem nich projíždím, tak alespoň uberu plyn, abych jejich děti neprobudil. Měl jsem i tak otevřené výfuky, že mi to mlátilo i do uší a nedalo se to vydržet. Teď...s přibývajícími roky zjišťuji, že nejlépe jede motorka s originálním výfukem. Dobře táhne odspodu a ani ve vyšších otáčkách neztrácí. Laďák táhne jen ve vrchu a člověk to musí točit, čím si zvyšuje spotřebu. Je to každého věc, co mu vyhovuje nejlépe, ale já dávám přednost vyladěnému chodu ve všech režimech jízdy, které splňuje jen originální tlumič výfuku. Ale když se dá tlumič s decentním zvukem, tak to fakt uchcávám do plenek!
Naposledy editováno 16.04.2017 19:34:44
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
jiřin... píše: hele, geniove nakou tu skolu mam taky za sebou a kruhove sireni zvuku odnekud nekam je mi fakt sumak...kupte ladaky, pokud na ne mate, jezdete, turujte, dokud je ropa a prestante tady mudrovat o fyzice, kdyz uz ta zima konecne skoncila to je zas diskuze, fakt
jj s timhle tak nejak souhlas..
sportovni pruchozi koncovka - za me ao a dle priority cca:
1. slusna uspora hmotnosti
2. (jak pise kolega vejs) mensi odpor vyplachovani v otackach, tj motor (vysokootackovej) pujde o trosku lip do otacek (zas trosku ztrati spodek, holt neco za neco)
3. mini koncovka proste vypada na pohled podstatne lip nez seriova roura, a ne ze ne
4. a jo bude to i trochu vic slyset a znit jako motorka a ne jako vysavac (ale jako obecne slyset, ne dopredu, na to je klakson..).. + ovsem nezapominat na o ze ten samotnej zvuk dela typ motoru a hlavne poradi zapalovani, tj. bigbang ze screameru koncovka fakt neudela ani kdyby byla za 20kkc..
proste vymlouvat si ryzi holej fakt "ze tam ten lauf chci, protoze se mi PROSTE LIBI" nejakejma blabolama o bezpecnosti, to je trosku smutny.. to uz je jak rikazt ze CNC packy o 10% lip brzdi, nebo ledkovy blinkry lip blikaj...
Já teda pozuruji značný rozdíl v tom, jak mi auta uhýbají, pokud jedu na motorce co slyšet je nebo na něčem s tichými výfuky.
- zvuk se od bodového zdroje šíří všesměrově, pokud je mu kladena překážka v podobě průměru výfuku, bude se šířit dozadu pouze nad frekvencí dvojnásobku vlnové délky.
Tj cca od 700- 1200 Hz?
Samozřejmě většina se i tak odrazí a půjde dopředu. Rychlost motorky je ve srovnání rychlosti zvuku zanedbatelná, dochází pouze k Doplerovu jevu..
Cokoliv pod touto frekvencí se šíří všemi směry a oblézá překážky bez jakéhokoliv útlumu.
Kdyby jste chtěli aby se šířil pouze dozadu, musela by se na konec výfuku nasadit deska alespoň 50x50 cm.
Je vidět, že jste nenavrhovaly openbaffle reprosoustavy
Naposledy editováno 16.04.2017 21:44:29
o srovnani s nadzvukovym letadlem je samozrejme blbost, stejne jako nejaky "ujizdeni zvuku" to je dopler a ma to vliv jen na vnimanou freq. nikoliv na uroven (dB) - tam neslysis nic, pak zase nic, a teprve kdyz kolem proleti kuzel razovky tak to zarachoti a teprve pak usylsis motor
nicmene jo, hele srovnani s proudovym letadlem zas nebude tak uplne od veci, pocitam ze na leteckym dnu byl leckdo ne ? kdyz poleti (podzvuk + mala vyska treba 100m) celne k tobe, je taky slyset krome slabeho odrazu zvuku od motoru jhlavne aerodyn. susteni, a piskani kompresoru.. a jak te preleti zaburaci to okamzite jako krava, kde za nim pres kraval motoru neslysis ani sam sebe mluvit, natoz to susteni nebo piskani..
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Gahan37 píše: Jinak když některé motorky mají ladaky v základní výbavě můžeš i od 0km ....vzhledem k tomu ze zvuk se šíři dozadu je Tvá verze o bezpečnosti krapet k h.....nu a když uz nechceš umělou zjisti si aspoň jestli ma SC homologaci pro ČR
No možná kdyby jsi v mládí chodil na fyziku, věděl by jsi, že se zvuk šíří všemi směry. A při rychlosti zvuku je asi jedno, že ten zvuk motorka nepředjede... snad jen stíhačka co letí nadzvukovou rychlostí "nešíří" zvuk před sebe...
Tak či, už se ti můžeme smát?
Radek2107 píše: Dovolím si praktickou poznámku, z pohledu řidiče autobusu. Když mne předjíždí motorka a má namontovaný nějaký hlučnější výfuk, neslyším ji dříve, než když je pode mnou. A to i při otevřeném bočním okénku. Trochu hučí lidé a taky hluk od otevřenýcj okének přehluší zvuk motorky. Ve městě, při nízkých rychlostech motorku slyším dobře, ale nelze přesně říci, kde se přesně nachází, vlivem odrazu zvuku v zástavbě. Takže si o zvýšení bezpečnosti díky laděnému výfuku nedělám iluze.
Toto je čistě praktický, přesný a vyčerpávající popis toho, proč tvrzení, že koupit si otevřenou koncovku, aby o vás ostatní účastníci provozu, je dost hloupost.
Srovnání s vrtulníkem je na místě při pomalé jízdě, pro ostatní účastníky tím sdělujete, že někde jste, ale stejně vás musejí hledat. Takže možná ve městě se to hodí, tam ale zase nedosáhnete maximální hlasitosti, takže hluk z motorky může krásně zapadnout do hluku okolního prostředí.
Stejně naprostou převahou vlastní bezpečnosti je vlastní obezřetnost, předvídavost, schopnost vyhodnotit rizika a podle toho přizpůsobit svoji jízdu.
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Naposledy editováno 17.04.2017 09:21:08
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
A když se již rozumbradi bavíte o "bezpečnostnim" řvoucím výfuku, jak plechovkář pozná co se děje, když na 300 m i v protisměru se potkají 4 řvoucí splašené trubky. To při odrazu vln o další plechovky v koloně vyhodnotí, že mu nad hlavou právě proletěl Gripen.
Stačí si pak přečíst 😅 za 500 Kč potřebují na 2 hodiny zapůjčí origo výfuku na STK pro mašinu XY 😃. Nehledě pak problémy v rakousku ,itálii........s vykuchanou rourou zvanou "laďák".
Naposledy editováno 17.04.2017 10:27:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 22 | 20.4.2024 v 13:17 MaraForza |
Záměna předního kola Kawasaki Z800 | Spitir_1 | 4 | 20.2.2024 v 11:14 papiboy |
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 2 | 9.1.2024 v 06:29 milonovo |
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 | Voloda27 | 38 | 26.9.2022 v 09:43 Fugo |
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 | mára929r | 1 | 27.8.2022 v 21:19 Ariete |