Mám názor, že to vychází +/- na remízu. Řetěz nemá takovou životnost, ale je o dost levnější a za 2,3 řetězové sady dáte jako za opravu kardanů. Řetěz je lehčí. Také mi přijde více dostupnější opravu na cestě řetěz než kardan. Ale pokud je kardan dobře servisovaný podle intervalů je na něj určitě spolehnutí větší než na řetěz. Teď nemyslím extrém typu pouště nebo deštné pralesy kam se z nás 99,9% nepodívá.
Rád by jsem věděl vaše názory a co preferujete Vy pokud by jste si mohli vybrat bez ohledu na druh a typ motorky.
Za mne tedy řetěz.
2 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
Předpokládám ale, že sem přispěje nějaký zkušenější praktik, za něhož se zatím nepovažuji...
Žádné mazání s sebou, žádný sprejování v dešti, žádný zamazaný ruce, žádný hlídání a napínání, sledování výměny a další vopruzy. A za těch třicet let nevím co je to porucha kardanu (ťuk ťuk ťuk...), jednou za dva roky třetinka oleje vypustit a napustit. Toť vše.
Prvek "řetěz" považuji na motorce asi stejně tak moderní jako kalafunou naprášený řemen Bohužel kardanových motorek se vyrábí stále méně...
Jinak já jsem měl kardan na NTVčku - super věc, ale přece jen mi červík hlodal, co kdyby se nějak podělal, to by asi 3000 jak za řetěz nevyřešilo...
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Měl jsem řemen a strašně mě děsila výměna a cena řemenu...(neměnil jsem a věřím že ani nový majitel ještě neměnil)
Mám řetěz a čištění je strašný vopruz ale jakákoliv kontrola opotřebení i výměna je jednoduchá a relativně levná...
S kardanem nemám moc zkušeností ale známému na BMW odchází nějaké ložisko a 2tis. Je jen to jedno a nechci vědět co bude dál...
Za mě: pokud novou nebo relativně novou a na cestování tak kardan. U staré vrány a motorky na pole nebo HeeenVole raději řetěz...
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
Piwell píše: Já měl nejradší řemen. Na řemen i řetěz vidíš. Do kardanu ne.
checht... 80% uzivatelu motorky nepozna ojetou rozetu a vytahanej retez ani kdyby je to prastilo do nosu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kardan vs řetěz
callowsick píše: veliký + řetězu je možnost změny převodovýho poměru.
a jaka cast uzivatelu podle Tebe tehle vyhody vyuzije? (ale pravda, na to jsem ve svem vyctu zapomnel)
2 reakcí na tento příspěvek Kardan vs řetěz
Nevýhodou kardanu, kterou pozná každý uživatel, je větší hmotnost. Pro mě ale výhody převažují.
Samozřejmě, že třeba SS s kardanem by asi nebylo ono
Takže také podle typu motorky
MedWed píše: a jaka cast uzivatelu podle Tebe tehle vyhody vyuzije? (ale pravda, na to jsem ve svem vyctu zapomnel)
jak velká část nevím, ale pokud si chce někdo motorku doladit na svůj styl jízdy, je změna kolečka (a v sadách se často nabízí kromě původního počtu zubů varianty plus nebo mínus zub) snadná cesta.
enduro, mx, motorky na okruhy, malorážky - tam se to asi nejčastěji mění.