AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud budu někam muset, vidím to na jízdu na pionýru. Ten nezklame. A nastartuje vždycky.
A bohužel - není to apríl.
Naposledy editováno 01.04.2017 17:18:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Karburátor - pouze trysky vyčištěn . Zkraje to nechtělo bafnout ani po nastříkání benzinu přímo na válec , ale pak si dal motor říct a ted už startuje
normálně . Dneska krásných 160 km .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Olda : Jawa 650 roztlačit jde. Osobně jsem to vyzkoušel v Krušných horách v Nejdku z kopce od hradu. Ale - sranda to není.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pětku a pustil z kopce přes spojku . Na Křivoklátě u muzea Jawa - ČZ se nám to nepodařilo , tam pomohl Endy přes kabely . Jedinej mněl 12 V .
Hrnousu , máš nový číslo , dvakrát jsem Ti zkoušel volat a prej neexistuješ .
Peklo zvenku
Peklo zevnitř.
Pohled na Źdárské vrchy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
miraz> jak si spokojený s mašinou?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
hrnous píše: Vím o jednom JawaBláznovi, který možná trošku blázen bude. A ten chtěl řešit lepší topení ve svojí stodvacítce škodovce tém způsobem, že bude jedit s připojeným vozíkem, na něm vrčící benzínovou centrálou, napájející elektrické ohřívače - přímotopy na zadních sedadlech.. A to mysllel zcela vážne.
Možná by stálo za to se inspirovat. Zaháknout za 660 páva a do něj si udělat malý startovací vozík :)
dobrý nápad Tohle je taky řešení
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
milan1963 píše: Tak podle doktorů můžu začít něco dělat. Dnes jsem tedy letos poprvé vyjel na Adeniu. Doma motorka nastartovala okamžitě. Jel jsem jen kousek, 2 km. Po zastavení jsem chtěl znovu nastartovat. Nepovedlo se, už zase....Manželka musela přijet stodvacítkou a přes kabely z baterie jsme motorku nastartovali. Tak mám za sebou rozpačitý úvod sezony s Jawou 660 a obavy, můžu-li se s ní vydat někam dál. Už se ani nerozčiluju.
Pokud budu někam muset, vidím to na jízdu na pionýru. Ten nezklame. A nastartuje vždycky.
A bohužel - není to apríl.
To už si ale vážně dělají prdel... Nová motorka a furt jen problémy..... Já nechci nějak znevažovat tvoje názory, ale tohle já zažít se 650, nekoupil bych si od nich asi už nic, kdyby se to opakovalo se 660, tak už opravdu ani pumpičku bych od nich nekoupil........ Já před měsícem přišel k 25let starý, otlučený hujdě, pustil benzín, zatáhnul za sytič, mačknul čudlík a šla..... do těch dvou zbejvajících českých werglů když dám benzín a baterku, tak taky pojedou... Smolík dneska dostal novou přední gumu, musel jsem koupit heidenau, protože H04 se ve 3-18 už nedělá, zubatý jsem nechtěl a H06 taky ne, není to podle mně dobrej vzorek.... Dozadu dáme až další rok, pokud se fungl nová pneu s M10 rudým říjnem Otrokovice co je vzadu dohodne, pokud by se to chovalo blbě, dal bych to heidenau i dozadu hned... Krom toho jsem rozebíral přední vidlice, protože když už bylo kolo venku, tak jsem polepšil ten záchyt reakce brzdovýho štítu, už se mi to kdysi protočilo a byly s tím problémy, tak jsem tam udělal takový nenápadný proudloužení, aby to bralo i za ten nálitek nahoře, kterej je původně plonkovej vepředu, vzadu ho to využívá, tak to snad nebude chyba... jinej štít nemám, proto o něj nechci zase přijít....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Milan - po těch dvou kilákách se prostě a jednoduše baterka nemohla dobít natolik abys natočil , to chce jak tvrděj baterkáři nejmíň dvacet kilometrů.
To je sice pravda, ale pokud byla schopna natočit před dvěma kiláky, pokud to dobíjí, nedostane se do horšího stavu, než při výjezdu, tudíž by natočila...
Pokud by to nahodil třeba roztlačením, protože to natočit schopna nebyla a divil se, že se to za 2km nedobilo, by byla jiná písnička, ale tak to nebylo, pokud tomu dobře rozumím...
Miraz250 píše: Kafi> To se nedá ani popsat jak jsem rád že jsem si ji pořídil. Ten výkon proti Jawě je nesrovnatelný, do kopce přidám a jede. Nemusim se bát předjíždět auta jako dřív a stihnu s ní víc cílů za míń času.
Jo, to je přesně to, co jsem si předtím nepřipouštěl, že ten výkon se hodí... Ve výsledku jezdím klidněji než předtím a i bez překračování rychlostních limitů mám lepší průměrné rychlosti... Proč klidněji? protože to nemusím třeba tou serpentinou pod kopcem protáhnout s kolenem na zemi, abych udržel do toho kopce slušnou rychlost, nemusím to tejrat věčně na plný plyn, abych stačil provozu na hlavních tazích... Prostě když vidím zatáčku, projedu si jí příjemným způsobem a přiměřenou rychlostí, protože v tom kopci potom není problém rychlost získat, protože koní je dost, nemám problém předjet kamion, jedoucí 95kmh, který mi sere tím, že přes něj nic nevidím, protože udělám bzík, hned jsem před ním a vyřešená situace, kdežto na 15k motorce to byla přímo taktická úloha, nepříliš bezpečná, protože to trvalo dlouho a na výsledek se nedalo spolehnout....
Jak jsem původně velkou kubaturu nechtěl, tak teď jsem hodně rád za to, že jsem jí z důvodu snazšího shánění koupil, je to prostě jiná liga, jede to, ovládá se to taky snadno a že to žere trochu víc, na to sere baryk.... že to umí jet 200 je vlastně úplně jedno, jede to vždycky tak rychle kolik přidáš a ve zmíněný situacích se ty koně dobře využijou....
Kafi píše: Miraz> jojo to znám, ale pořád se ve mě láme zda jen jawa nebo jawa a něco....čim víc mám motorek tim víc nevím na čem jezdit.
Mnoho let jsem se tomu bránil, a pak nakonec stejně japonec k těm českejm....
Jeden kolega mi k tomu řekl toto... Máš ty starý sráče rád, ale potřebuješ k tomu taky něco, na co je spolehnutí.... Tak se nestyď a jednej podle rozumu.....
Rozum rika cinan nebo japonec, srdce jawa. Mozna i ten rozum jawa nebot je spolehliva, ale dlouhe rovinky nebo prudsi kopec obcas sere
Naposledy editováno 02.04.2017 01:58:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: To je sice pravda, ale pokud byla schopna natočit před dvěma kiláky, pokud to dobíjí, nedostane se do horšího stavu, než při výjezdu, tudíž by natočila...
Pokud by to nahodil třeba roztlačením, protože to natočit schopna nebyla a divil se, že se to za 2km nedobilo, by byla jiná písnička, ale tak to nebylo, pokud tomu dobře rozumím...
Rozumíš tomu dobře. Doma nastartovala napoprvé, po 2 km a zastávce nenastartovala a baterie ( tedy displej na palubce ) se ukázala být téměř prázdnou. Jak kdyby ty 2 km jela JEN na baterku .
Už to nechávám být, Adenium je odstavené, na čem jezdit mám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |