Téma: Favorit přebíjí 18V
Zdraví,
omlouvám se za offtopic dotaz na auto ale neznám jiné fórum kolem techniky a možná že se s tím už někdo setkal.
Na svorkovnicích po nahození motoru je 18V to jaksi způsobuje že se baterka roztéká. Začal jsem tím že jsem vyměnil regulátor, to nepomohlo, tak jsem vyměnil alternátor, to nepomohlo.
Už mě došli nápady co to může způsobovat. Dík pokud budete mít nějaké tipy
omlouvám se za offtopic dotaz na auto ale neznám jiné fórum kolem techniky a možná že se s tím už někdo setkal.
Na svorkovnicích po nahození motoru je 18V to jaksi způsobuje že se baterka roztéká. Začal jsem tím že jsem vyměnil regulátor, to nepomohlo, tak jsem vyměnil alternátor, to nepomohlo.
Už mě došli nápady co to může způsobovat. Dík pokud budete mít nějaké tipy
Musíš jít postupně a měřit , dobijeci napětí na akumulatoru jsi změřil 18V je hodně , mělo by tam byt přibližně 14V dle typu alternatoru , alternator jsi vymenil (z vrakoviste?,nebo nový?), pokud to dělá i s novim altikem , tak to v něm nebude , pak musíš zmerit napety a proud na alt. A privodnich kabelech , postupovat dal , kdyžtak napiš.Hodně štěstí PS.U těchto aut často toto prebijeni značí vadný alt.,ale v tomto případě asi na vině nebude.
petrprochazka> tak ono tam nic jinyho není, než regulátor (kterej je v altíku), nebo celej altík. Anebo ti blbě měří voltmetr ale to by se asi nepřehřívala ta baterka. Ač je to hodně nepravděpodobny, tak je možny, žes zrovna narazil na 2 špatny-přebíjející kusy. Kdyžtak vznes dotaz na www.skoda-virt.cz tam ti s alternátorem určitě poradí a zároveň je tam dost škodovkářů z Prahy, kteří jsou schopni podat pomocnou ruku.
Naposledy editováno 28.03.2017 17:51:54
Naposledy editováno 28.03.2017 17:51:54
1 reakcí na tento příspěvek Favorit přebíjí 18V
vyměníš regulátor i altík a furt to má 18V -tak máš logicky v hajzlu měřák.
případně ještě jedna nepravděpodobná možnost-kdysi se mi stalo,že vadný vysokonapěťový kabel(ke svíčce) probíjel tak záhadným způsobem,že nějak ovlivňoval multimetr a ten mi taky ukazoval snad kolem 18V,pak mě napadlo připojit starý analogový voltmetr a ten už ukazoval správně....tak jsem na to nějak přišel.
ale tohle se mi stalo jednou za 20 let co se živím opravami aut.......
případně ještě jedna nepravděpodobná možnost-kdysi se mi stalo,že vadný vysokonapěťový kabel(ke svíčce) probíjel tak záhadným způsobem,že nějak ovlivňoval multimetr a ten mi taky ukazoval snad kolem 18V,pak mě napadlo připojit starý analogový voltmetr a ten už ukazoval správně....tak jsem na to nějak přišel.
ale tohle se mi stalo jednou za 20 let co se živím opravami aut.......
1 reakcí na tento příspěvek Favorit přebíjí 18V
sundej řemen z alternátoru a když to bude přebíjet,tak máš perpétum mobile....j.
1 reakcí na tento příspěvek Favorit přebíjí 18V
Problém je ten nejtenší drát co vede do alternatoru. Jednoduše vede přez kontrolku dobíjení z baterie. Odpoj ho a přiveď + z baterie a mělo by dobíjet cca 14V
Je to referenční napětí pro alternátor. Čím nižší napětí tím více altík dobíjí.
Pokud ten drátek odpojíš a změříš bude tam tipuju hodně málo nebo nic...Máš tam buť zkrat nebo špatný kontakt...
Je to referenční napětí pro alternátor. Čím nižší napětí tím více altík dobíjí.
Pokud ten drátek odpojíš a změříš bude tam tipuju hodně málo nebo nic...Máš tam buť zkrat nebo špatný kontakt...
1 reakcí na tento příspěvek Favorit přebíjí 18V
co to tady melete za nesmysly?
špatný kontakt na kontrolce,případně žádný kontakt není pokyn pro alternátor,aby valil 19V.!
bez kontrolky to tak maximálně nebude nabíjet vůbec.
napětí reguluje regulátor.
špatný kontakt na kontrolce,případně žádný kontakt není pokyn pro alternátor,aby valil 19V.!
bez kontrolky to tak maximálně nebude nabíjet vůbec.
napětí reguluje regulátor.
...tohle téma mi nějak uniklo. Zásadní otázka už tady padla - co to je za regulátor? Já kdysi dávno vyměnil (na moto) indukční vadnou cívku za "dobrou" a blblo to pořád dále, takže jsem hledal všude možně a nakonec se to po další výměně indukčky, tentokrát za opravdu dobrou zase rozeběhlo normálně
1 reakcí na tento příspěvek Favorit přebíjí 18V
Taky bych to tak viděl, špatnej regulátor, nahrazený altíkem se špatným regulátorem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
E
Naposledy editováno 22.05.2017 23:07:07
Naposledy editováno 22.05.2017 23:07:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
Torino píše: Dolph-cz> Pri tve xxlete praxi tedy radeji menit multimetry? Dle toho co pise tak ma treti regulator a druhy alternator se stejnou zavadou divne ne?Ps kde dle tebe bere regulator referencni napeti na ktere reguluje?
jaké referenční napětí?
má kostru a trvalé připojení na baterku.to mu k regulaci stačí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
E
Naposledy editováno 22.05.2017 23:07:29
Naposledy editováno 22.05.2017 23:07:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
Torino> kontrolka pouze pro buzení vinutí alternátoru.jak začne dobíjet,kontrolka zhasne a napětí potřebné pro buzení odebírá přes diody D7,D8 a D9.
jak moc se budí reguluje regulátor.
máš na to jiný názor??
jak moc se budí reguluje regulátor.
máš na to jiný názor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
Dolph-cz> Ty pomocne diody jsou male,dle me pri velkem zatizeni svorky D+ klesne tzv.referencni napeti a neodpovida stavu na svorce +30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
Torino píše: Dolph-cz> Ty pomocne diody jsou male,dle me pri velkem zatizeni svorky D+ klesne tzv.referencni napeti a neodpovida stavu na svorce +30
jo,takže diody jsou malé,ale to co projde přes 2W žárovku stačí..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
Dolph-cz> Podívej se na to schema pořádně a zamysli se nad tím, zo udělá regulátor když bude ten drát k žárovce mít svod nebo zkrat na kostru..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Favorit přebíjí 18V
ynzha píše: Dolph-cz> Podívej se na to schema pořádně a zamysli se nad tím, zo udělá regulátor když bude ten drát k žárovce mít svod nebo zkrat na kostru..
podívej,nebaví mně tady řešit hovadiny.
pokud kontrolka dobíjení svítí a po odpojení drátku od alternátoru svítit přestane,tak je to v pořádku a tečka.problém je jinde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.