globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje v tlumičích GSX 1400
14.3.2017 v 11:22
Zdarec lidi, chci se jen zeptat. Měnil jsem už olej v tlumičích na Fazeru a úplně v pohodě, a teď se chystám vyměnit na svoji GSX 1400 a koukám na manuál a jsem z toho trošku zmetený . Jak z toho šroubu co je na tlumiči 1-8 s čísly tak že do tlumiče strkají velký klíč aby něco povolili. Na Fazeru to šlo jednoduše - demontáž horního šroubu - vytažení pružiny a vylití oleje, poté ze spod tlumiče povolení šroubu a vytažení zbytku - výměna gufer a prachovek - částečně smontovat a odvzdušnit a v podstatě bylo hotovo, ale u GSX je tam pár operací navíc. Tak mě zajímá jestli to složitě jen vypadá nebo to ve skutečnosti je díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 20:35 | Nahoru | #31
jako já ti věřím ale pořizovací cena toho přípravku je 950 kč + poštovné, pořizovací cena novodurové trubky je 50Kč v každém železářství dělám si prdel to tvoje je určitě nadupaná věc ale vem si že já ty tlumiče poskládám a 2 roky na ně nesahnu tak takový nástroj kupovat se mi nevyplatí, na druhou stranu to samé si vyrobím v práci na soustruhu a výrobní cena je 50 kč za materiál

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 20:46 | Nahoru | #32
Milosh-GSX1400> Jasně chápu že nemá smysl pro tebe to kupovat. Já dělám kolikrát i troje tlumiče za den, takže mlátit to novodurovou trubkou tak mě asi jebne Ale chtěl sem ti napsat co si už napsal sám, pokud máš přístup k soustruchu tak si ten samý přípravek uděláš za pár korun

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 20:50 | Nahoru | #33
Tak zrovna na té trubce mě nic nesere. Nasadím, dvě rány gumovou paličkou a gufero je na místě. Bez rizika poškození čehokoliv. Kdybych nebyl líný tak bych si asi jen vytočil místo použitého gufera silonový kroužek který bych nalisoval na tu trubku.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 20:54 | Nahoru | #34
Právě jak děláš tlumiče pořád dokola tak to chápu. Možná si to nechám udělat ale na příště teď už mám tlumiče rozdělané a zítra je budu dávat do kupy jen si udělám v práci tu trubičku s jemným závitem na ovzdušnění a bude jo a ještě koupim tu novodurovou trubku doma jsem zrovna padesátku nenašel jak naschval

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 20:57 | Nahoru | #35
Jo a ještě když jsem to rozdělával tak jsem ani tu násadu od koštěte nepotřeboval i když nevím jak ji tam dostáváte když je tam ta trubička. A změřil jsem ten čtyřhran na který jsi dělal ten přípravek a je 27x27mm. Mám GSX K3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 21:00 | Nahoru | #36

V_i_c_i píše: Tak zrovna na té trubce mě nic nesere. Nasadím, dvě rány gumovou paličkou a gufero je na místě. Bez rizika poškození čehokoliv. Kdybych nebyl líný tak bych si asi jen vytočil místo použitého gufera silonový kroužek který bych nalisoval na tu trubku.



taky nejak nechapu vcem je problem pri pouziti odpadni trubky

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 21:01 | Nahoru | #37
Jako v ničem jak psal spíše to tu dal jako doplněk pro inspiraci.

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

14.3.2017 v 22:11 | Nahoru | #38

gugo píše: taky nejak nechapu vcem je problem pri pouziti odpadni trubky


V ničem není problém když to máš sám pro sebe a jednou za dva roky si uděláš svoje tlumiče, tak je jasné že nebudeš kupovat přípravek za litr. Ale když to děláš fakt v podstatě denně tak si prostě pořídíš nářadí jaké je potřeba. U některých motorek tam ty gufera jsou narazit dobře, u některých hůř a tou plastovou trubkou by to nemuselo jít tak dobře. A taky to vypadá celkem blbě kdybys před zákazníkem narážel gufera odpadovou trubkou. To za prvé a za druhé, na USD vidle potřebuješ dělený naražeč, takže stejně je musím mít, tak je používám samozřejmě i na konvenční vidle toď vše.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 04:11 | Nahoru | #39
Ked chceš vymeniť len olej, bez výmeny gufera, nepotrebuješ žiadne prípravky. Len trocha "Filipa"

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 08:22 | Nahoru | #40
Když už tak profesionálně tak jsem si nechal v hydraulice vyrobit přípravek na odvzdušnění té kartuše. trubička s průměrem 6mm a délkou 1m a na konci nalisovaná koncovka M10x1. Cena 240Kč/ bez DPH





1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 08:23 | Nahoru | #41
jen ještě uvažuji na tom videu jak odvzdušňoval tu kartuši tak v té trubce měl díry i po boku jestli to má význam nebo je to jen na lepší odvod vzduchu.

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 08:30 | Nahoru | #42

Vendous píše: Na kolik přijdou ty ložiska?



tak jen pro informaci ložiska do krku řízení na motorku GSX 1400 - r.v. 2003

SKF 32006 X/Q - 267 Kč/bez DPH/ks
SKF 32005 X/Q - 306 Kč/bez DPH/ks

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 08:44 | Nahoru | #43

Milosh-GSX1400 píše: jen ještě uvažuji na tom videu jak odvzdušňoval tu kartuši tak v té trubce měl díry i po boku jestli to má význam nebo je to jen na lepší odvod vzduchu.


To bych asi neřešil. Hlavní je že jak zapumpuješ tou pístnicí tlumiče tak natáhneš dovnitř olej tlumiče olej a hotovo. Jestli v tou přípravku máš díry nebo je podle mě uplně jednou

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 08:55 | Nahoru | #44
Asi máš pravdu hlavně že mám tu trubičku na odvzdušnění.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 10:29 | Nahoru | #45
A kdyz si na ni das sverku tak tim rovnou muzes odsat olej na spravnou hladinu.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 10:47 | Nahoru | #46
vlastně jo...to mě nenapadlo

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 16:15 | Nahoru | #47
ještě jeden dotaz jeden tlumič mám hotový teď se pouštím do druhého akorát jsem si všiml v návodu posledních bodů nastavení té horní matice na kolik to mám dát? A úplně poslední bod ve spod na tlumiči je nějaký šroub či co a s tím se asi nic nedělá že?

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 16:29 | Nahoru | #48
Uz jsem to tady resil tusim s Vendousem. Pohledej v mych prispevcich. Jsou to plne stavitelne tlumice - utlum, odskok, predpeti.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 17:15 | Nahoru | #49
Tak že to nechám jak jsem to měl nastavené

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 18:45 | Nahoru | #50
tak tlumiče hotové...snad si nerozbiju hubu

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 20:44 | Nahoru | #51
Milosh-GSX1400> Tím šroubem co je vespod tlumiče šteluješ tlumení při kompresi, tzn. rychlost jakou ti protéká olej při stlačení tlumiče a nedělá se s ním nic. Na seriovou hodnotu je nastavený na 7 kliknutí z plného dotažení.
A co se týče nastavení té horní matice, tak to máš v manuálu že to máš nastavit na 11mm. Tou vzdáleností vlastně určuješ rozsah nastavení toho horního šroubku co je v zátce tlumiče který slouží pro štelování tlumení při odskoku, tzn. rychlost jakou protéká olej při roztažení tlumiče. Sériové nastavení je 8 kliknutí z plného dotažení.
Pokud tam nenastavíš přesně těch 11mm tak změníš rozsah možnosti nastavení. Toto je asi nejdůležitější věc u těch tlumičů když to děláš. Protože pokud máš ten horní šroubek nastavený na těch 8 kliknutí například. Teď je rozděláš a při skládání si nenastavíš těch 11mm na pístnici a zátku zašroubuješ na doraz a dotáhneš tu kontramatku. Tak pak budeš mít možnost nastavení jen těch 8 kliknutí místo původní třeba 15ti. Na toto opravdu pozor!!!
Já to dělám tak, že než nějaké tlumiče začnu rozebírat tak si zkusím naklikat jaký je tam rozsah. Když tam bude třeba 15 kliknutí celý rozsah tak při skládání ten šroubek uplně povolím a pak si naklikám těch 15, což je nejnižší poloha toho šroubku. Zátku šrubuju rukou na pístnici tlumiče a jak cítím odpor, tak zastavím, v tem moment zakontruju tu spodní matku a mám jistotu že šroubek můžu pak povolit o 15 kliknutí a mám zachovaný ten rozsah 15 kliknutí.
Protože když ten šroubek při montáži budeš mít uplně povolený a dotáhneš zátku tak ztratím uplně možnost jakéhokoli nastavení, neuděláš ani jeden klik a tlumení při roztažení budeš mít nastaveno na nejměkší polohu bez možnosti to přitvrdit.
Je to opravdu důležité dodržet, ale většina lidí co tu píšou na foru jak udělaj tlumiče za půl hoďky s lahváčem a cigárem o tom nemají ani tušení. Tím teď nemyslím nikoho kdo psal tady na to vlákno, ale vím že už se to kolikrát na foru řešilo a o tomto neměli někteří lidi vůbec páru.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 20:53 | Nahoru | #52
Jo těch 11mm jsem nastavil pomoci posuvného měřítka. Já jen podle manuálu úplně povolil ten šroub kde jsou ty drážky 17 klíčem a v manuálu je myslím napsáno vrátit na 5 drážku. S tím šroubkem co kliká a je na obyčejný šroubovák jsem ani nehnul.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 21:03 | Nahoru | #53
Tak jsem ti našel to nastavení pro normálního cca 90 kg chasníka. Nahrubo si to tak nastav a pak dolaď podle sebe a svých preferencí...

Zadek:
Předpětí pružiny (černé kolečko nahoře u pružiny) - 3,5 až 4 kroužky (Tady pozor, důkladně před seřizováním zadní tlumiče v místech tohoto předpětí očistit. Je to prevence toho aby ti začalo tohle seřizování téct, protože nějaký bordel naruší O kroužky co tam jsou, a což je jedna z mála bolestí těchto motorek)
Odskok (seřizování na spodku tlumiče) - 3
Komprese - (seřizování nahoře nad nádobkou) - 3-4

Předek
Předpětí pružiny (šestihran na horních brýlých) - 3,5-4 kroužky (tohle platí pro standard bez progresů nebo jinou hustotu oleje, pokud máš progresy a 10W olej tak klidně 4 nebo 5 kroužků)
Odskok (plochý šroubovák na horních brýlých) - 6-7 kliknutí
Komprese (dole na spodku tlumičů) - 3-4 kliknutí

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

15.3.2017 v 21:04 | Nahoru | #54

Milosh-GSX1400 píše: Jo těch 11mm jsem nastavil pomoci posuvného měřítka. Já jen podle manuálu úplně povolil ten šroub kde jsou ty drážky 17 klíčem a v manuálu je myslím napsáno vrátit na 5 drážku. S tím šroubkem co kliká a je na obyčejný šroubovák jsem ani nehnul.



Tím si jen usnadníš montáž, protože povolíš předpětí pružiny. Já to rozebírám i skládám bez toho abych to předpětí pružiny povoloval a taky to jde v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 07:26 | Nahoru | #55
na druhou stranu jak jsem je rozebíral tak jsem povolil jen ten šestihran s drážky a do zbytku jsem nedupal tak když ten šestihran utáhnu zpátky na 5 drážku tak je to stejně jak jsem to měl doteď.

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 07:32 | Nahoru | #56

Milosh-GSX1400 píše: na druhou stranu jak jsem je rozebíral tak jsem povolil jen ten šestihran s drážky a do zbytku jsem nedupal tak když ten šestihran utáhnu zpátky na 5 drážku tak je to stejně jak jsem to měl doteď.



Coz neznamena, ze to bylo vhodne nastavene. Ale pokud ti to vyhovovalo tak to samo nech.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 07:38 | Nahoru | #57
jako kouknu na to, ale nějak že bych byl nespokojen se říct nedá jen ještě jeden dotaz včera jsem měřil pružiny a v manuálu je napsáno že minimum je myslím 316 mm já je mám 320mm ty 4mm nemáš představu jak dlouho vydrží? Rok nebo 40.tis km?? jen takový dotaz plánuju že příští rok možná zainvestuji do lepších pružin.

(reakce na) Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 09:23 | Nahoru | #58

Milosh-GSX1400 píše: jako kouknu na to, ale nějak že bych byl nespokojen se říct nedá jen ještě jeden dotaz včera jsem měřil pružiny a v manuálu je napsáno že minimum je myslím 316 mm já je mám 320mm ty 4mm nemáš představu jak dlouho vydrží? Rok nebo 40.tis km?? jen takový dotaz plánuju že příští rok možná zainvestuji do lepších pružin.



Nemam, menil jsem za progres od Wilbersu protoze me vadilo jak se to pri razantnim brzdeni potapi.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 13:53 | Nahoru | #59
OK v pohodě...dneska jak přijdu tak to celé smontuju a zkusím se podívat na to nastavení těch tlumičů.

Výměna oleje v tlumičích GSX 1400

16.3.2017 v 15:25 | Nahoru | #60
Když už je řeč o tlumičích, já po výměně origo pružin za progresivní furt šteloval, až sem to před zimou odstavil s tím, že to snad nikdy nedokážu naladit k pohodlný spokojený jízdě, duralový širší řídítka že nemají optimální tvar, sedlo že je moc měkký.... Furt sem hledal kompromis mezi tvrdostí při brždění, houpání, přejezdech přes nerovnosti. Pak sem jezdil víc na jinejch motorkách a když sem letos vytáhl gsx, tak mám pocit, že je to vše najednou dobře nastavený.

Asi to u mě nebude tolik o nastavení motorky, ale o hlavě a rozmazlenosti.

Naposledy editováno 16.03.2017 15:27:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 26 21.5.2024 v 19:11 Tatrman
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist