1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
opakuju že pojistka ti shoři při velkym prutoku amper a pokud to maš přepolovany tak ti leda tak shoři diodovej regulačni mustek v alternatoru cpřičemž se muže spalit i pojistka ovšem taky nemusí pokud se netočí motor ptotože to jestě nedobíjí taky to bude dost odvislý od konstrukce že, ale víš jak samá teorie a v garaži mam kladívko a sadu vrutů z hornbachu tak to dyžtak vysvětli ty ok? pokud si myslíš že to tak není tak řekni proč. rád se nechám poučit. takže?
Naposledy editováno 29.02.2008 15:18:44
Fizzbiker>to black> hm pane inženyre na to si musiš počkat
opakuju že pojistka ti shoři při velkym prutoku amper a pokud to maš přepolovany tak ti leda tak shoři diodovej regulačni mustek v alternatoru cpřičemž se muže spalit i pojistka ovšem taky nemusí pokud se netočí motor ptotože to jestě nedobíjí taky to bude dost odvislý od konstrukce že, ale víš jak samá teorie a v garaži mam kladívko a sadu vrutů z hornbachu tak to dyžtak vysvětli ty ok? pokud si myslíš že to tak není tak řekni proč. rád se nechám poučit. takže?
Diodovej regulační můstek lol lol lol to slyšim prvně, co to je? lol lol lol lol
1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
Fizzbiker>myslel sem tim že to reguluje směr proudu. tudíž v opačnym směru by neměl nic pustit přesneji neco jo ale nepatrně ale dyž tam pustis dobijeni naopak tak se to muže přetavit a vzniknout ten zkrat co ti spali pojistku. divny se mi zdá to že ně tu leda chytate za slovíčka. ale jak říkám pokud to tak není rád se poučím...
Podle těch dvou příspěvků, je vidět že ani nevíš jak je u většiny motorek řešený altík a dobíjecí soustava a už vůbec nemáš o elektronice páru.
Naposledy editováno 29.02.2008 17:30:58
1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
Takže jednoduše říct, že to schoří nebo ne nelze
Zajímalo by mě jak se dá přepólovat baterka při osazování do motky??
To my hlava nebere, kdybych baterku otočil, tak mám vývody tam kde na ně nic nenašroubuju ...... (leda by to byla nedomyšlená baterka nebo nějakej domácí bast, či koupená špatná baterka L nebo P orientace kladného polu)
1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
Pojistka chrani proti nadmernemu proudu, tedy napriklad zkratu. Pri prepolovani baterky je usmernovaci mustek altiku zapojen obracene, tedy v propustnem smeru, coz znamena co? Coz znamena, ze nam skrz nej potece podstatne vic proudu, nez kdyby byl ve spravnem - zavernem - smeru. A kdyz nam pres pojistku tece podstatne vic proudu, nez na ktery je pojistka urcena, tak se s ni stane co? Nejen ze zkoroduje, ale dokonce zrezavi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepolování baterie
Naposledy editováno 02.03.2008 02:32:44
1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie
milion>nejjednodusi ochrana - dioda v zavernem smeru, pokud prepolujes aku tak se spali pojistka (dioda se otevre = zkrat) nic vic by to udelat nemelo. Pokud tam ovsem tu diodu mas
Tak, konečně to někdo napsal, to je stará známá věc, která se používá u spousty zařízení
Jenom je potřeba tam mí diodu dimenzovanou na ten špičkovej zkratovej proud, taková dioda sama o sobě může klidně snést trvalý proud i víc jak 10x menší
Takže může být i klidně možný, že někteří výrobci tímto stylem chrání svá zařízení a že tedy některé elektronické "bazmeky" na motorce tímto disponují(ochranou diodou) a pak se stane to, že se přepálí pojistka.
----
Jinak s baterkou, co měla + na mínusu a mínus na plusu, tak tu měl kámoš a tvrdil mi, že ji tak už koupil, což je i klidně možný - záměna víčka při výrobě.
Naposledy editováno 01.03.2008 11:41:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepolování baterie
Ovsem muze byt az "za" regulatorem a pak samosebou zalezi na zapojeni toho regulatoru...
Sim>Dingo> Nejak nechapu, jak to myslis. Pokud vim, je uplne jedno, esi ma altik buzeni pomoci permanentich magnetu (= magneto, princip jako u fichtla) nebo jestli to ma budici vinuti (at uz je napajeny jakkoliv). Silovy okruh altiku dava stridavou stavu a tu proste musis nejak usmernit. A ja osobne (krome selenovyho usmernovace) nevim o jinym zpusobu usmerneni, nez pomoci diod (resp. diodovyho mustku, pripadne jiny polovodice). Takze prakticky u kazdy motorky (s vyjimkou treba kejvacek, ktery maj dynamo a to dava rovnou stejnosmernou stavu) diodovej mustek v napajeni bude.
Ovsem muze byt az "za" regulatorem a pak samosebou zalezi na zapojeni toho regulatoru...
Jo koukal sem do schematu a diody tam sou, takže při přepólování baterky dojde ke zkratu - no ne úplně v soustavě bude 1,4V opačné polarity, každopádně ta 30A pojistka shoří. Takže diodovej usměrňovací můstek v regulátoru a 30A hlavní pojistka je dostatečná ochrana při namontování baterky "obráceně". K poškození jiného zařízení by asi nemělo dojít (1,4V) každopádně diody v usměrňovači to 100% vydrží, protože usměrňují proudy kolem 10-20A a špičkový proud takovou diodou bývá mnohonásobně vyšší.