Pořídil jsem si novou brzdovou pumpu a potřebuji prodloužit stávající brzdovou hadici. Originál je pancéřová a chybí mi cca 4 cm. Psal jsem na PP tuning a pak ještě jedněm výrobcům brzdových hadic a všude mi nabízejí výrobu nové hadice za cca 3000 Kč, ale stávající prý upravit neumí. Neznáte někoho, kdo by podobnou malichernost (z mého pohledu) dokázal udělat? Originál hadice je dost specifická, s L a T spoji, díky čemuž pasuje přesně do originál držáku v brýlích a vidlích. Osobně vidím jako nejjednodušší řešení přeříznutí kousku hadice, prostavení nějakou lisovací průchodkou a prodloužením novým kusem hadice s novou koncovkou.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice
titus píše: Nevím, nevím, jestli do takové ,,malichernosti" někdo půjde.
Osobně si myslím, že technicky to takový problém nebude. Třeba u nás v okolí je několik výrobců různých hydraulických hadic, kde to nevnímají jako problém. Jenže problém to není do chvíle, než zjistí, že je to brzdová hadice. Potom od toho dají ruce pryč. Na jednu stranu to chápu, ale určitě by se jejich bezúhonnost v případě "průšvihu" dala nějak písemně ošetřit.
Pokud se máš rád, a nemáš rád silniční lišeje, budeš si muset připlatit, za novou delší hadici. Popřípadě se můžeš vysrat na T kus, a udělat hadici z pumpy do jednoho třmene, a delší šroub, banjo na banjo (na třmenu, běžně se dělá) z jednoho třmene přes blatník do druhýho...
1 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice
Sám jsem něco podobného řešil nedávno, když jsem na Guzzi měnil axiální brzdovou a spojkovou pumpu za radiální modely z Panigale. Musela se dělat úprava hadic a byli lidi co mi to vymlouvali. Pak jsem se dal do řeči s praktikem - asi 60-ti letým chlápkem z firmy Holcim z Lbc, která se zabývá výrobou tlakových hadic. A ten mi říkal, že dát banjo na banjo a udělat tím prodlužku je jako když si doma k televizi dáš na prodlužku ještě jeden 230V prodlužovák. Nemělo by se to, leckdo by ti to rozmluvil, ale zcela běžně se to v domácnostech dělá a nedělá to žádné trable.
A když se použije ten správný materiál, tak se dá tlaková prodlužka bez problémů použít. Dvojitý průtokový šroub - banjo - 4cm tlakové pancéřové - banjo.
Kupoval jsem komponenty na ebay s Free shipping a to co mělo tady v ČR stát litr, přes Ebay mě komplet vyšlo na 200 korun. Nakonec jsem to udělal úplně jinak, ale to řešení tady je, bez toho abys musel dělat komplet za 3000 korun.
Já osobně bych tu hadičku za tím T štípnul a dal bych tam kovovou šroubovací prodlužku.
Naposledy editováno 31.01.2017 08:12:33
Nicméně i když je teoreticky možné, že to půjde a bude to fungovat, tak šetřit zrovna na brzdové hadici mi prostě nepřijde jako dobrý nápad....a ani se nedivím těm, co ti to odmítli předělat.
seikos píše: Koukam ze tady je to samej chytrák - zřejmě likvidátoři pojišťoven.
Sám jsem něco podobného řešil nedávno, když jsem na Guzzi měnil axiální brzdovou a spojkovou pumpu za radiální modely z Panigale. Musela se dělat úprava hadic a byli lidi co mi to vymlouvali. Pak jsem se dal do řeči s praktikem - asi 60-ti letým chlápkem z firmy Holcim z Lbc, která se zabývá výrobou tlakových hadic. A ten mi říkal, že dát banjo na banjo a udělat tím prodlužku je jako když si doma k televizi dáš na prodlužku ještě jeden 230V prodlužovák. Nemělo by se to, leckdo by ti to rozmluvil, ale zcela běžně se to v domácnostech dělá a nedělá to žádné trable.
A když se použije ten správný materiál, tak se dá tlaková prodlužka bez problémů použít. Dvojitý průtokový šroub - banjo - 4cm tlakové pancéřové - banjo.
Kupoval jsem komponenty na ebay s Free shipping a to co mělo tady v ČR stát litr, přes Ebay mě komplet vyšlo na 200 korun. Nakonec jsem to udělal úplně jinak, ale to řešení tady je, bez toho abys musel dělat komplet za 3000 korun.
Já osobně bych tu hadičku za tím T štípnul a dal bych tam kovovou šroubovací prodlužku.
Díky za první konstruktvní odpověď. Skutečně mi nejde o nějaké šetření peněz. Kdo mě zná, ví jak si motorky hýčkám. U té brzdové hadice mi jde spíš o zachování původní přesnosti. Jak podtoknul PETARDAK , je tam ta hadice opravdu hodně na fest a přesně upevněná. Dát tam dvě hadice od pumpy, který potom kolem blatníku odstávají jako sloní uši samozřejmě lze, ale nelíbí se mi to. Nechat vyrobit přesnou kopii týhle originální hadice je trochu složitější - úplně vidím, jak "přesná" ta kopie bude, až mi přijde bůhví odkud poštou (špatné rozměry, přetočená banja, apod.).
Mám přislíbenou pomoc od jedné místní firmy, co se zabývají hydraulikou a vyrábí i brzdové trubky do různých odvětví motorsportu, že se na to podívají. Pak dám pro zajímavost vědět, jak jsem dopadl.
hayamišák píše: Jak znám Smrčiho, tak nejde o nadměrnou ale o smysluplnou investici do motorky. Nicméně asi bych taky raději měnil za novou...to že někdo nechce pižlat hadici a lisovat prodloužení nebude jen z lenosti
Ahoj Mišáku, starý Hayabusáku, díky za zastání - zdravím do Otrokovic!
Jinak díky všem, co odpověděli k věci, na názory o "nebezpečnosti" mého konání jsem se neptal.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice
Sonicek píše: Promiň, že si rejpnu, ale zajímalo by mě proč někdo mění pumpu a nechá tam originál hadice? Vždyť pokud jde o to jestli má motorka líp brzdit, tak začnu směrem: odvzdušnění, výměna destiček, panc.hadice, a nakonec teprve pumpu. Pumpa nemá na učinek nějak extra smysl, ale rozhodně neříkám ne, ale převážmě ji měním abych měl lepší cit na páčce, eleminoval propadání páčky po zahřátí atd. Pumpa cca. 7tis +, hadice 3tis+, hadice udělají víc parády pokud se jedná o brzdění.
Jasný, to máš pravdu. Ale proč měnit pancéřové hadice za pancéřové? To postrádá smysl. Ty originál na fotkách již tzv. pancéřové jsou, žádná guma. Pumpu jsem měnil za RCS19 a má pochopitelně jinak vývod, než ta původní.
Smrči-GSX-F píše: Jasný, to máš pravdu. Ale proč měnit pancéřové hadice za pancéřové?
Třeba proto, že ty první pancéřové jsou krátké? Ne, radši na to půjdeme po česku, že motorka stála kolem tří set litrů? Nevadí, na brzdové hadice dáme "prodlužku"
Co teda řešíš, když ty tři litry nejsou problém-technickou stránku věci, dokázat, že to jde, nebo nějaký princip? Ty držáky jsou zvláštní argument- např. PP tuning to vyrobí přesně na míru a jak už tu padlo-do banja strčíš tužku a otočíš si ho jak potřebuješ, třeba i 10x dokola.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koupím MV agusta F4 - koupeno, aneb... [1, 2] MV Agusta F4 1000, MV Agusta F4 312, MV Agusta F4 75... | PETARDAK | 49 | 18.2.2023 v 19:56 PETARDAK |
Nová směs na destičkách brembo MV Agusta F4 1000 R | Behike56 | 9 | 6.6.2017 v 21:23 Behike56 |
Přetěsnění vidlic Marzocchi MV Agusta F4 1000 R | Smrči-GSX-F | 0 | 28.3.2017 v 20:43 Smrči-GSX-F |
Vzduchový filtr MV Agusta MV Agusta F4 1000 R | Smrči-GSX-F | 10 | 14.2.2017 v 20:33 dakarista |
Prodejce Scooter-boom MV Agusta F4 1000 R | Smrči-GSX-F | 2 | 16.12.2016 v 21:41 jamajka |