pokud hledáte příležitost jak zabít trochu času a máte zkušenosti s autem splňující níže uvedené, rád si přečtu příspěvky k věci i ty méně užitečné
Potřebuji sehnat do podzimu tohoto roku auto, protože stávající bude muset jít z domu. Doteď jsem jezdil hlavně Opelem Omegou combi (2.0, benzín). Takže jsem zvyklý na větší auto včetně všech jeho kladů i záporů.
Hledám za něj nějakou náhradu, která by měla splňovat:
- karoserie kombi
- klima
- spolehlivost (nemůžu si dovolit zásadní poruchu hned po koupi, je to loterie ale ať je šance na "výhru" co nejnižší)
- cena do cca 120 000,- (chci se vejít i se servisem po koupi do 150 000,- víc není reálné)
- ideálně 4x4
- spotřeba do 10 l / 100 km
Pro 4x4 jsem se rozhodnul především proto, že bydlím ve vesnici, která už je malinko výš, letos už jsem několikrát zůstal stát... Často se dostanu do hor a radši bych měl jistotu. Občas nějaká polňačka, ale SUV není třeba.
Jako druhé auto zůstane benzínové Punto, takže malou nákupní tašku už nepotřebuju
Zdá se mi to nebo je už jediná varianta něco od Subaru? Nabídka bazarů je celkem chudá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Dálnice nejezdím skoro vůbec, hory tak dvakrát do roka, jinak se pohybuju u nás v nížině kde zimy nejsou a spíš je sníh v Africe než v Čáslavi.. Ale letos to je celkem výživné (a teď bude zase 6 let klid než přijde další zima), tak jsem byl nahlodanej že něco koupím, bo Subaru sice jede v přímém směru furt a všude, ale občas to prostě nejde zastavit nebo zatočit a mě to na rozdíl od Skalika malinko sere když si plechofka dělá co chce
Asi to bude částečně současným obutím a částěčně i mezičlánkem mezi pedálema a volantem, víceméně se s tou čtyřkolkou učím na sněhu od nuly, bo loni moc možností nebylo a mám to teprve druhým rokem..
Ale účet zeje prázdnotou, tak už to snad do března nějak překlepu a nechám to až na příští rok.. Nebo vezmu ty polarisky 3 (ještě jsem zvažoval vraníky, sice prý mizí před očima, ale zase cenovka litr za kus a prý drží i na ledě.. ).
A Charliemu sorry za OT, stejně jsem mu v PM poradil Subaru, tak je to už asi fuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Velvetek píše: Nokiany jsou dobré, většina lidí, co je má, je chválí. Ale záleží, jaké taky vybereš. Nokian má gumy pro tkz. mírné zimy nebo pro "severské".
Pokud bys jezdil často v horách a na sněhu (což u nás poslední roky asi neplatí), tak Nokian Hakkapeliitta R. Na druhou stranu nejsou třeba nic moc na konec zimy / začátek jara na německé dálnice, je to prostě guma na sníh, ne na teplo a je to pak dost znát (ovšem ne na sjíždění). Jen jsou trochu dražší, no...
Mám je a třeba teď si domů z práce naschávál vybírám ty neudržované silnice
na ty jsem také koukal, ale jak píšeš, tuhle pneu bych stopro nevyužil, to už je pro mne zbytečně velký luxus, i když věřím že je dokonalá
Naposledy editováno 12.01.2017 22:09:08
dva_hrnce píše: assassin +KubaLC8> díky kluci za názory
Dálnice nejezdím skoro vůbec, hory tak dvakrát do roka, jinak se pohybuju u nás v nížině kde zimy nejsou a spíš je sníh v Africe než v Čáslavi.. Ale letos to je celkem výživné (a teď bude zase 6 let klid než přijde další zima), tak jsem byl nahlodanej že něco koupím, bo Subaru sice jede v přímém směru furt a všude, ale občas to prostě nejde zastavit nebo zatočit a mě to na rozdíl od Skalika malinko sere když si plechofka dělá co chce
Asi to bude částečně současným obutím a částěčně i mezičlánkem mezi pedálema a volantem, víceméně se s tou čtyřkolkou učím na sněhu od nuly, bo loni moc možností nebylo a mám to teprve druhým rokem..
Ale účet zeje prázdnotou, tak už to snad do března nějak překlepu a nechám to až na příští rok.. Nebo vezmu ty polarisky 3 (ještě jsem zvažoval vraníky, sice prý mizí před očima, ale zase cenovka litr za kus a prý drží i na ledě.. ).
A Charliemu sorry za OT, stejně jsem mu v PM poradil Subaru, tak je to už asi fuk
Skálík vyměknul, dneska mi přivezou sadu novejch Alpinů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Bobulus píše: Necetl jsem to cely, ale zminil tu nekdo Passata B5.5 v kombiku? Ma to staly 4x4 (torsen) a v nafte 1.9(96kW) to jezdi za 7
Za zminovany penize to pujde poridit vcetne vetsiho servisu.
Nesehnatelna vec. Sam jsem znal jednoho co s autem skocil do skarpy, zlomil ho a i v tomhle stavu ho prodal asi za 40 tisic
U hlubšího sněhu po neprojetých necestách s ukrytými vyjetými kolejemi je občas potřeba výjezd na druhý pokus a pro sichr s sebou vozím polní lopatku, občas se najde zákeřný úsek. Tady už by byl Forester vhodnější
Ale zase když se podaří najít pěkný úsek na 100+ km/h rallye, tam je radost těch 160 koní prohnat.
edit: Optimální kompromis by byl asi Outback, je škoda, že se třílitrové provedení dělá jen s automatem...
edit 2: Kua práce, situace na třetí a čtvrté fotce nevypadají vůbec tak zákeřně jako ve skutečnosti.
Naposledy editováno 13.01.2017 13:17:45
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
Ale Subaru neni pro kazdyho, a zvlast starsi kusy uz trpi na korozi. Navic je treba hledat pomoc v komunite jako treba www.subarufanclub.cz s resenim problemu a nahradnima dilama, protoze beznej servis to neumi a znackovej je desne drahej.
2 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
Slávek-TDM píše: Nesehnatelna vec. Sam jsem znal jednoho co s autem skocil do skarpy, zlomil ho a i v tomhle stavu ho prodal asi za 40 tisic
Asi jo no...ja nez jsem tohle sehnal (b5.5 96kW variant 4motion) tak to trvalo snad rok. Pozadavky byly vicemene stejny - 4x4 full time, manual, kombik, aby to trocha jelo, nezralo jako tank a spolehlivost.
Ono vicemene neni z ceho moc vybirat:
- A4/A6
- Outback/legacy
- Passat
- Alfa 159
Jak tu zaznelo tezkej predohrab se silnym (tezkym) motorem....no nevim teda - neco malo jsem s tim odjezdil (cca 200k) a je fakt parada to tahat ven kdyz clovek zapadne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Slávek-TDM píše: tomasd.> tak urcite - zvlast jeho zena/pritelkyne bude ze silny predokolky na snehu nadsena
zrovna to volvo ten motor tim protiprokluzem dusi hezky plynule...v podstate se da jezdit trvale s plynem na podlaze :)
ale nemyslim si ze je vyhoda kdyz je to tezky auto, cim lehci tim vyjede vic...
Naposledy editováno 13.01.2017 15:18:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Slávek-TDM píše: tomasd.> tak urcite - zvlast jeho zena/pritelkyne bude ze silny predokolky na snehu nadsena
jo ona s tím má jezdit i panimáma? Ale třeba by nás překvapila. Nakonec to musí zhodnotit sám Charlie, jestli by to zvládla. Volva mívaj i u
(Jinak já to hlavně psal vzhledem k tomu rozpočtu, proti 4x4 atp. nic nemám.)
btw zde dobře postaraná 9-5 2002 za srandovní peníze + 30 za smrad BRC, je to za kilo a zbyde na hromadu spotřebáku. A uřídila by to i paní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
assassin píše: zrovna to volvo ten motor tim protiprokluzem dusi hezky plynule...v podstate se da jezdit trvale s plynem na podlaze :)
ale nemyslim si ze je vyhoda kdyz je to tezky auto, cim lehci tim vyjede vic...
Jestli to má jezdit rallye někde v kopcích, tak hmotnost samozřejmě není bonus. Pro běžnýho smrtelníka na silnice bych ale řekl že jo, s dobrým obutím.
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
Díky za spoustu rad, tipů a postřehů!
I OT s pneu se hodí, budu je nejspíš potřebovat taky
Teď bohužel auta objíždět nemůžu, takže se to trochu odkládá.
Předpokládám, že začnu tak v březnu, protože do září potřebuju auto doma a nedělám si iluze, že vezmu první na který se pojedu mrknout.
Nicméně s tím 4x4 vs obyč jste mě taky nahlodali. Právě řetězy + sehnatelnost auta za lepší prachy mě nutí nad tim přemejšlet čím dál víc.
Situace u mě není úplně optimální na koupi nového auta, jenže Omega teď právě stojí a nevím proč. Pokud to nebude nějaká bejkárna, tak se nevyplatí opravovat.
Kdybych se místo do 150 000,- vešel do 100 000,- bude to samozřejmě úleva pro můj rozpočet.
Klidně můžeme pokračovat, já budu teď stejně zavřenej doma, tak mám čas se v tomhle hrabat
Naposledy editováno 31.01.2017 22:47:36
Ale tam kde jelo Berlingo s retezama a muselo občas couvnout a znovu se rozjet, tam jsem si jel ve své nové stopě i na zimních pneu po smrti bez problémů
Dokud to auto nevisi na břiše, tak jede furt...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Jen pro inspiraci - mám passat kombi B5 2,8 syncro/4motion v plynu...nemůžu si v zimě stěžovat...jen by to chtělo ještě trochu víc zvednout předek (těžký motor), ale i tak se toho dá projet poměrně dost...
Každopádně je dost možný, že jsem při focení stál dost blbě, protože jsem stál na jednej noze a jinak jsem ležel, nebo jezdil na vozejku.
No, možná jsem vám měl vyfotit co jsem dneska projel Puntem mojí přítelkyně.
2x jsem myslel, že se zastaví jak drhnul břichem o sníh, ale naštěstí to byly krátký úseky tak jsem zdárně projel.
Ono je to stejně ve většině případů spíš o gumách a řidiči, já vím, ale ta jistota 4x4...