potřeboval bych pomoc od zkušenějších, v tuhle chvíli bych potřeboval spíš pochopit teorii. Dotáhl jsem domů nepojízdnou KLE 500 a bude potřeba mrknout do motoru, seřídit ventilové vůle (to nějak zvládnu podle manuálu na novější modely) a zkontrolovat rozvoďák - jenže to nevím jak. Je to rok 1993, takže by měl mít starší (údajně méně spolehlivý) typ napínáku rozvodu. Potřeboval bych zjistit, jak moc je vytahaný řetěz, jestli je tedy potřeba ho vyměnit a ideálně pochopit jak ten napínák vůbec funguje a třeba i proč není tak spolehlivý.
Našla by se prosím nějaká hodná duše která by mě trochu vzdělala?
Předem díky
Po jeho vyndání se ti uplně vytáhne, jelikož má uvnitř pružinu která neustále tlačí aby dopínala řetěz přez vodící lištu. Vysunutý napínák zasuň zpět a pokud ti nedosedne uplně tak má ještě co napínat, ale v opačném případě už bude vytahaný řetěz a možná i lišty.
A hlavně až to budeš zkládat, musíš tu vyjížděcí část šroubovákem zasunout, namontovat a pak se stačí kolikrát jen dotknout toho šroubku a on se dopne.
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola rozvodů a funkce napínáku
Jinak údajně nejede kvůli špinavým karbům, není tam baterka a volnoběžka má být na kraji životnosti, jen nevím, jak zjistím, jak je na tom. Asi budou opticky "omleté" ty válečky?
Opakovaně použít těsnění ti nikdo nedoporučí... zvlášť u takto starýho kusu... pokud je ti originál drahý, nech si udělat z druhovýroby... mám dobrou zkušenost s firmou ze Zlína, název teď nevím... a jak píše "Matt", rozhoď to celé a udělej to pořádně, zkratky typu "kouknout jen trochu, původní těsnění" atd. to tě bude v budoucnu stát hodně starostí, času i korun... je zima, máš na to 4 měsíce, tak to udělej pořádně...
Soccer: Diky za reakci Nepochop me spatne, chci udelat vse podctive stejne jako na Simu, nejsem zvykly delat neco lajdacky. Jen proste nevim jak to funguje u tehhle vetsich masin, z jakeho matrose to je a prave proto jestli je to opakovane pouzitelne nebo ne. Pokud neni, tak ho sezenu, jen mi proste 800kc za jedno tesneni prijde tak moc, ze to stalo za optani. A vis jak to je, znalosti neni nikdy dost
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola rozvodů a funkce napínáku
nikod píše: to jsi si teda dotáhl domů pěknou zábavu.. Tak hodně štěstí, já bych na takovou starou vránu neměl nervy a ani by se mi do toho nechtělo investovat čas ani peníze.
Už druhou, jsem už takovej, nemohl bych si dotáhnout domů mašinu na který by nebylo co dělat
Wáca: Jojo, viděl jsem ji na netu, 2900kč cca za sadu
Na výměnu rozvodů se motor "nepůlí"
Podle obrázku máš stejný napínák jako já.Vytahání zjistíš jednoduše.Dáš motor do horní úvratě(na značky) a na napínáku vytočíš šroub s dvanáctkou hlavou.Vyjmeš pružinu a tím pádem ti napínák zůstane ve stejné poloze.Vyjmeš napínák a podíváš se kolik schází do konce dráhy,
Lišty se mění většinou preventivně nebo při velkém opotřebení.
Většina těsnění se dá použít opakovaně,pokud se nepoškodí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |