1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
assassin píše: gugo: trabanta mam, z rogala, ale prijde mi to uz predpotopni a nespolehlivy ... navic bych na nej musel dobastlit starter, takhle vzadu se to rukou blbe nahazuje...
na 18kW je to spocitany, je to fakt malicky, ja se do toho sotva vejdu, laminovany do negativni formy, je to lehoucky...na zalitani uz mam domluveneho znameho. nejdriv ale samo musim vyresit motor, certifikaci a taky papiry :)
Co tak Walter M202?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: spalovac> a ma to cenu ? dyt jich udelali asi 10 ks. Nebo to pak nekdo prevzal ?
Kolega to převzal. Byla rozjetá nějaká predserie. Myslím, že v provozu jich bude několik desítek.
Určení: monitorování pozemního bojiště, vyhledávání a sledování pozemních cílů, předávání informací o detekovaných pozemních cílech pozemním velitelským stanovištím v reálném čase a retranslace dat mezi bitevními vrtulníky, bezpilotními prostředky a pozemními stanovišti
zavod potrva 14 dni a bude se dost chlastat...v roce 2018 tam probehne mozna mistrovstvi sveta...a to se bude chlastat mezikontinentalne
at tak nebo tak, urcite je je to fajn typ na motovyjizdku...budou tam veci k videni a tak
treba tak...dokluyzy do cile s otevrenejma vodnima nadrzema stylem "low pass" jsou nadherne emocni momenty
Edit: babicka rikala, hlavne litej nizko a pomalu...babi, kurva, vysoko a rychle
Edit: tu shit hype pisnicku ztlumte puste si k tomu tohle
... at mi nikdo nerika, ze klasicka hudba neni metal....jen v ty dobe nebyly naboostovany kytarovy nastroje.. Vivaldi je metalista svy doby..beethowen sel trosku do black metalu...no takova kulturni odbocka
Naposledy editováno 28.10.2016 03:18:14
Upřímně doufám, že už se nikdy na záchranářský vrtulník takhle zblízka nepodívám a jsem opravdu hodně rád, že to dnes malý Martin zvládl - nevím, s jakými pocity by se mi z HS odcházelo, kdyby to dnes dopadlo jinak.
A velký palec nahoru pro Pilota tohoto werku, že přispěl svou trochou do mlýna a dokázal sednout za nárazového větru na plac o průměru 10 m.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Když jsme jim ale v Donauworthu ledaccos pohaněli, tak tvrdili, že zrovna všechno tohle je z Francie. . Ten řidič vrtulníku na fotce je Kamil?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Hornis: ja bych do virniku nesedl ani za zlate prase
Nevypadá to moc dobře. Pro nikoho. A nejhůř to vypadá pro pacienty a pro daňové poplatníky. Páni politici to zkurvili tak, až je mi z toho k zblití. Pokud chceš něco levně získat, je nejlepší to napřed co nejvíc rozdrbat, pak prohlásit, že takhle to tedy nejde a nakonec vystoupit jako hrdinný zachránce který zná správné řešení a konečně do toho vnese pořádek. A jenom jakoby mimochodem na to řádně vydělá. Pro ty , co to nesledují to vypadá takto : soukromé firmy létají asi tak za 50 mega ročně. Vojáci létají za 126 mega ročně, tak jim přidáme jednu stanici. Tu v Budějovicích. Ale vojáci nebudou na nové LZS stanici v ČB kterou uvolní soukromá firma ( a nebude tam nic - vyhozené peníze) , oni budou v Bechyni. Mají tam bývalé letiště. Typický příklad|: je třeba dopravit infarkt z ČB do Prahy. Teď je vrtulník ze stanice za 3 min v nemocnici, naloží pacienta a letí do Motola. Letí asi tak 30min do Motola. Tam sedne na střechu, pacienta přeloží na lehátko a zavezou výtahem na oddělení. Pacient bude od prvního spuštění vrtulníku asi tak za 50min na sál. Teď vojáci: vrtulník spustí v Bechyni a poletí do ČB. Tam naloží pacienta a poletí do Motola. Zdržení prozatím asi tak 10-12 min proti soukromníkovi. V Motole nepřistane na střeše, protože je na to moc těžký, tak sedne na rezervní heliport kousek od nemocnice. Z nemocnice vyjede sanitka k vrtulníku. Pak naloží pacienta do sanitky, sanitka ho doveze do nemocnice a opět ho přeloží na lůžko co ho doveze na oddělení. Každé překládání pacientům škodí, a taky to dlouho trvá, mívají na sobě spoustu drátů a hadiček. Vše se musí odpojit a znova připojit na přístroje v sanitě a pak zase na lůžku. To další překládání a převoz trvá asi tak dalších 10 min. Když to dobře jde. Takže celkové zpoždění proti soukromníkovi asi tak celkem 20-25 min. Soukromým vrtulníkem bude pacient z ČB na oddělení v Motole asi tak za 50 min. Vojenským asi tak za 75 min. Sanitkou z ČB by byl v Motole asi tak za 80-90min. Soukromým vrtulníkem ušetříme cca 30-40 min proti sanitě a to je úspora co stojí za úvahu. Vojenským vrtulníkem ušetříme asi tak 5-15min. A těch pár minut stojí fakt balík . Protože vojenský vrtulník létá o dost dráž než civilní a taky nalétá na tom letu více minut. A zaplatíme to všichni společně.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Co vím já, tak vojáci nejsou ani trochu nadšení z toho že mají mít další stanici. Spíš jsou z toho na mrtvici. Celé jejich vedení se tomu brání. To bylo asi nějaké propagační video nebo nějaký Jasánek. Vojáci mají dělat vojáky, bránit tuto zem, na to je máme. Policajti mají chytat zloděje , ne vozit pacienty. Ty vrtulníky co mají Slováci nejsou tak špatné jak se povídá, svezl jsem se v tom a nelítá to vůbec špatně. I když je to staré. Stáří nehraje moc roli když se o to člověk správně stará. Letadla jsou dlouhověká když dostanou co dostat mají. To se nerozpadne na rez jako auto. Švýcaři s tím lítali záchranku u nich v horách, pak je koupili Slováci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
No, jejich statistika bezpečných přistání není zrovna oslnivá. . To je fakt smutná věc. A spadli dvakrát za poslední dva roky. Bohužel mají hodně mrtvých. Oni to tam ale nemají lehké, tam je to lítání o dost rizikovější než u nás. Mají tam hodně kopců, daleko horší informace o počasí jako my, neví pořádně do čeho jdou a jestli jsi někdy letěl v tmavé noci nad souvislými lesy bez jediné vesničky a světélka, tak si umíš představit jaké to je. Asi jako když máš okna natřená černou barvou, ani nevíš , jestli nejsi vzhůru nohama. Když jsem se tam potmě motával ( lítal jsem LZS v Žilině nějaký čas) mezi kopci a doufal, že GPS nevysadí a já to nenarvu někde do kopce, protože na oči jsem neviděl vůbec nic, tak to věru není snadné lítání. Nesoudil bych příliš přísně, i když že je něco špatně, to je zjevné. Problém je, že tu poslední kraksnu asi už nikdo nikdy neobjasní. . Velký problém je, že dostanou zaplaceno za to, co dovezou ( alespoň za mne to tak bylo) . Když neletí, nejsou peníze a to je velmi špatně. To je pak nutí létat i to, co by se nemělo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Kde ted slouzis?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jojo, vím jak to funguje. U nás to funguje tak dobře, že nám to závidí půlka světa. Ta větší. Všude to tak není, a pak se lítá za všemožných sraček aby bylo na výplaty no a občas se to i tak úplně dobře nepovede. Třeba na Slovensku o té fůře rozhodoval KOS ( Krajské operační středisko) a pak to ještě musel schválit revizní lékař zda se neplýtvá finančními prostředky. Jak to tam je teď, to nevím, třeba už to taky vylepšili.