no měla.. třba mě nitridovaný vložky jedou už 300.000km a stačilo vyměnit kroužky a je vše jako nový (mazda323F)
ovšem u yamahy se píše o nikasilu ..
zde článek z LPX (obrázky se mě nechce uploudovat)
Yamaha YZF-R1 ´98 - 100.000 km
V předchozím testu R1-ky po 50k jsem už naznačil, že dalším pokračováním testu se určité problémy prohlubovaly. Testy na takhle dlouhou trať 100.000 km se pořádají zcela výjimečně, přitom Yamaha R1 je dosud jediným supersportovním strojem, který tohle absolvoval. Naprosto tak chybí srovnání s jinou obdobnou motorkou a těžko soudit, jak by dopadla např. Honda CBR900RR.
Objektivně vzato ale tenhle test R1 odhalil v motoru několik zbytečných slabin, které by se dostatečně dlouhým předvýrobním testováním daly vyloučit. Např. praskliny nikasilu ve válcích měla i Yamaha R6, tam se dokonce už po 50k loupal.
--------------------------------------------------------------------------------
První a čtvrtý válec mají ve stěně praskliny 2 a 5 cm dlouhé, válce překročily toleranci ovality a další provoz bloku válců není možný. Ze stejného důvodu docházelo k jednostrannému přidírání pístů, nadměrná vůle v druhém směru pak vedla k odlamování pístního límce. Všechny písty mají trhliny v uložení pístního čepu.
Zdá se, že motor není schopen vydržet síly od rámu bez deformací bloku válců. Yamaha říká, že na vině je vysoká teplota.
--------------------------------------------------------------------------------
Kliková hřídel je v perfektním stavu, stejně jako ojniční oka.
--------------------------------------------------------------------------------
Sací ventily nemají žádné usazeniny a jsou stále v toleranci. Vodítka výfukových ventilů jsou jsou už mimo toleranci opotřebení.
--------------------------------------------------------------------------------
Převodovka je stále ve výborném stavu, zuby nejeví žádný pitting. Olejové čerpadlo je jako nové.
--------------------------------------------------------------------------------
Závada typická pro první ročník R1 - ulomené oko pružiny řadícího válečku. Opotřebené jehly a komínky v karburátorech způsobují propad výkonu pod 4.000 ot/min.
--------------------------------------------------------------------------------
Naměřené a předepsané hodnoty v jedné tabulce. Po klepnutí v čitelné podobě (110kB).
Naposledy editováno 30.09.2008 20:29:03
1 reakcí na tento příspěvek Životnost motoru
Naposledy editováno 01.10.2008 08:51:04
1 reakcí na tento příspěvek Životnost motoru
Jurawood píše: Devátor: neexistující stránky, musíš listovat v jejich historii http://web.archive....tp://lpx.cz/ [/quote]
No vzhledem k tomu ze tendle topic je 8 let starej tak uz je to taky historie....