Téma: Co budeme tankovat po roce 2018?
 
6.10.2016 v 22:39
Tak jsem náhodně narazil na článek a jsem mírně znechucen..!!!
Jelikož jsem majitelem několika benzínových strojů včetně starých dvoutaktů.....
Článek ve Světu motorů:
http://www.auto.cz/c...ela-10-biolihu-97714
Anketa: Na co jezdí Vaše plechovka?
Nafta
34%
14
Benzín
54%
22
Benzín + LPG, CNG
10%
4
Elektřina
2%
1
Předchozí
1 2
Následující

Co budeme tankovat po roce 2018?

6.10.2016 v 23:02 | Nahoru | #1
Treba uz zadna EUtopie nebude v ty dobe existovat. Nebo strejcum v Bruseli dojde, ze to je kontraproduktivni, kdyz uz si o tom cvrlikaji i brabci na strese, ze se spotrebuje vic obhospodarovanim poli s repkou nez kolik to vynese. No ale to bych asi chtel po panacich co o tom rozhoduji moc. Takze jeste zbyva 100 oktanu, a pak se uvidi komu driv rupnou nervy

1 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 08:06 | Nahoru | #2
By mě zajímalo, jestli v těch emisích CO2 mají započtené i co vznikne při výrobě toho lihu. Jestli líh vyrábí běžným lihovým kvačením, tak to je spousta CO2 během kvasného procesu.

Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 09:23 | Nahoru | #3
Mě hlavně sere ta část o těch dvoutaktech, pila, křoviňák, jawka....

1 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 09:37 | Nahoru | #4
jestli to tak půjde dál, tak se za chvíli bezďákům vyplatí chlastat BA95 namísto okeny...

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 09:40 | Nahoru | #5

fockewulf píše: jestli to tak půjde dál, tak se za chvíli bezďákům vyplatí chlastat BA95 namísto okeny...



Cha... ani to nebudou muset filtrovat přes chleba...

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 09:48 | Nahoru | #6

kubacech píše: By mě zajímalo, jestli v těch emisích CO2 mají započtené i co vznikne při výrobě toho lihu. Jestli líh vyrábí běžným lihovým kvačením, tak to je spousta CO2 během kvasného procesu.



Snaží se: "Nasazení ethanolu místo benzínu by kvůli zplodinám vyprodukovaným při jeho výrobě a nižší efektivitě při spalování oproti benzínu snížilo celkové emise CO2 jen o 13 %. Jiné zdroje[15] hovoří o kosmetickém zvýšení o 0,2 % do roku 2017. Dvě studie v časopisu Nature dokonce popisují zvýšení emisí skleníkových plynů."

zdroj wiki

2 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 10:14 | Nahoru | #7
No, vidíte to, tak v čem je kuwa ta pointa? Vyrvat zase jen víc peněz? Nebo zlikvidovat staré stroje, abychom si museli koupit ty nové, lepší...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 10:15 | Nahoru | #8

kuzmič píše: No, vidíte to, tak v čem je kuwa ta pointa? Vyrvat zase jen víc peněz? Nebo zlikvidovat staré stroje, abychom si museli koupit ty nové, lepší...?



B je správně Urychlit stárnutí stroje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 10:21 | Nahoru | #9

kubacech píše: B je správně Urychlit stárnutí stroje

a roztočit kola kapitalismu

Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 10:26 | Nahoru | #10

2 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 12:59 | Nahoru | #11
nevím jak vy, ale do zahradní techniky už tankuju "100 oktanové benziny" už delší dobu...protože ztrácet nervy každé jaro, to se mi opravdu nechce.
Jinak samozřejmě mě to sere, ale dejte si přes držku všichni vy, co jste byli pro vstup, já mám svědomí čisté

Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 13:08 | Nahoru | #12
Mi to je vcelku šumák, jezdím na chrchlu, který sežere všechno co hoří, ale jde o princip. Uživatel by měl mít na výběr, co chce natankovat. Už jen ty biosrajdy, benzín je po pár měsících nepoužitelný, protože vodnatí. Navíc se blbě míchá s olejem a olej se v něm rozkládá (pro dvoutaktáře problém). Je to holt bordel no....

Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 13:44 | Nahoru | #13
Ja nevim co porad mate s tou 100 ? Ta samozrejme bioslozku obsahuje taky a v daleko vetsi mire, jinak by stooktanovy benzin ani nemohl vzniknout.

Pokud budeme chtít palivo bez lihu, nabídnou nám prodejci dražší prémiové benziny s 98 či 100 oktany. Jsou vždy z dovozu a biosložku obsahují ve výrazně chemicky modifikované podobě ETBE – tedy látky, která zároveň zvyšuje oktanové číslo.

Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.
Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů.
Přídavek ETBE do motorových benzínů nepředstavuje technický problém, protože ETBE (stejně jako MTBE) má vysoké oktanové číslo, je s benzínem neomezeně mísitelný a má poměrně nízkou tenzi par. Tím se výroba ETBE stává z hlediska kvality konečného produktu - automobilového benzinu - méně problematickou než mísení etanolu přímo do benzinu.

Naposledy editováno 07.10.2016 13:47:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 14:24 | Nahoru | #14

fockewulf píše: nevím jak vy, ale do zahradní techniky už tankuju "100 oktanové benziny" už delší dobu...protože ztrácet nervy každé jaro, to se mi opravdu nechce.
Jinak samozřejmě mě to sere, ale dejte si přes držku všichni vy, co jste byli pro vstup, já mám svědomí čisté



Tenhle problem samozrejme neni zpusobeny bioslozkou, jinak by ho melo miliony ridicu a obsluhy zahradni techniky po cele EU.

Tohle ma na svedomi neuveritelny cerny trh s palivem, samozrejme ze podvodnici se soustredi na 95 jako na nejprodavanejsi palivo, tudiz u te stovky mas jakousi vetsi sanci natankovat to co platis.
Nikde neni zaruka pri dnesni ,,franchis,, smlouve ze kdyz tankujes u shell dostanes kvalitni palivo, zalezi na majiteli pumpy a obsluze jaky je to hajzl.

Jen se koukni jak jsou urady bezradne, to jsou podvody v desitkach miliard a to jen ty ktere urednici podchyti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 14:50 | Nahoru | #15
Creck: Je zajímavé, že dokud nebylo povinné dotování benzínu biosračkama, tak po zimě problémy nebývaly. To se ti podvodníci vyrojili až v posledních pár letech?

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

7.10.2016 v 15:14 | Nahoru | #16

1100Virago píše: Creck: Je zajímavé, že dokud nebylo povinné dotování benzínu biosračkama, tak po zimě problémy nebývaly. To se ti podvodníci vyrojili až v posledních pár letech?



Ja ti nevim, beru 95 na zapadle vesnicke pumpe mam to v krovinaku, sekacce, pile ...... po zime to nabrnkne okamzite. To treba pilu nestartuji nekdy i 3/4 roku

Ale jinak nechapej me spatne, taky jsem proti tomu primichavat do paliva neco podle narizeni. Osobne bych byl ale radsi kdyby system zatocil s prodejci svinstva ktere je vydavano za kvalitni palivo, snad tomuhle trosku utne EET

Naposledy editováno 07.10.2016 16:19:50

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 10:15 | Nahoru | #17
kuzmič> Ano přesně tak, koupit nové..

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 10:15 | Nahoru | #18
Artepx> Ámen.

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 10:16 | Nahoru | #19
fockewulf> Já taky...

1 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 10:27 | Nahoru | #20
Jinak co se sekaček týká, tak všichni prodejci radí před zimou benzín vyjezdit, nebo vylít.
A co se týká čistého benzínu (nafty) bez těch biosložek, stěžoval si před časem jeden dopravce na auto cz., že se mu furt kazí auta, zvláště vstřikovače u nafťáků, jestli někdo nemá možnost sehnat palivo bez biosložek. Ozval se mu další podnikatel dopravce, že je možnost po domluvě koupit přímo u výrobce čistou naftu, ale za cenu s biosložkou(dražší), protože jinak to ofiko nejde. Po čase se ozval, že mu to vyšlo, ale musel vzít větší množství. Po dalším roce, nebo i víc se ozval, že je to poznat, auta jezdí a nestojí v servisu...apoděkoval za radu podruhé Ale mít doma třeba tisíc litrů, nebo i víc, tak to si rovnou můžem zřídit domácí čerpací stanici pro sousedy...

Naposledy editováno 08.10.2016 10:28:02

1 reakcí na tento příspěvek Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 12:28 | Nahoru | #21
zajímavej článek. Kdysi jsme jezdili na řepkovou naftu protože ta nebyl zatížená tak vysokou daní, její cena byla asi o 30 procent nižší a tak se vyplatilo podstupovat různé kroky nutné k provozu aut na tenhle sliz. Momentální konstelace cen ropy a daňového zatížení je taková, že směsná nafta je dražší než ta "normální"

ceník G7 7.10.2016

Nafta motorová 22,39
Nafta směsná 30 23,40

ceny bez DPH

V nedávných dobách, kdy byla ropa relativně drahá, byla směsná nafta levnější, ale asi jen o padesát halířů. Takže tehdy i dnes by si ji koupil snad jenom vylízanej idiot. Podobně to bude asi s benzínem a vzhledem k tomu, že zákazník nebude mít možnost volby, považuju to za naprostou zvrácenost, nehledě na zatížení životního prostředí, který spojený s výrobou biopaliv

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

8.10.2016 v 12:28 | Nahoru | #22

Artepx píše: a roztočit kola kapitalismu



roztočit kola Agrofertu

Co budeme tankovat po roce 2018?

9.10.2016 v 12:45 | Nahoru | #23
U příměsí lihu/etanolu/ není až takový problém v lihu samotném, ale ve faktu, že líh je prakticky neomezeně mísitelný s vodou. Co je doma, to se počítá, kýbl vody, v čistém benzínu by voda ztekla do kalníku a ještě na benzínce by byla tzv. odkalena(a následně reklamována proti dodavateli) , v lihobenzínové směsi se voda udrží a projde až do motoru.
...A nemusí jít nutně ani úmyslné nalití vody, stačí ta voda která se kondenzuje na stěnách cisterny při cyklu plná/prázdná nádrž nebo při tzv. čištění například železničních cisteren které se provádí přehřátou parou. Prostě z čistého benzínu voda sama vypadne, z lihobenzínové směsi odstranit vodu je docela náročný technologický oříšek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

9.10.2016 v 14:41 | Nahoru | #24

Bud píše: Jinak co se sekaček týká, tak všichni prodejci radí před zimou benzín vyjezdit, nebo vylít.
A co se týká čistého benzínu (nafty) bez těch biosložek, stěžoval si před časem jeden dopravce na auto cz., že se mu furt kazí auta, zvláště vstřikovače u nafťáků, jestli někdo nemá možnost sehnat palivo bez biosložek. Ozval se mu další podnikatel dopravce, že je možnost po domluvě koupit přímo u výrobce čistou naftu, ale za cenu s biosložkou(dražší), protože jinak to ofiko nejde. Po čase se ozval, že mu to vyšlo, ale musel vzít větší množství. Po dalším roce, nebo i víc se ozval, že je to poznat, auta jezdí a nestojí v servisu...apoděkoval za radu podruhé Ale mít doma třeba tisíc litrů, nebo i víc, tak to si rovnou můžem zřídit domácí čerpací stanici pro sousedy...


Tohle pěkná kravina, naftu bez biosložky můžeš natankovat na každém EuroOilu, a zcela legálně a bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

9.10.2016 v 14:45 | Nahoru | #25

markus píše: zajímavej článek. Kdysi jsme jezdili na řepkovou naftu protože ta nebyl zatížená tak vysokou daní, její cena byla asi o 30 procent nižší a tak se vyplatilo podstupovat různé kroky nutné k provozu aut na tenhle sliz. Momentální konstelace cen ropy a daňového zatížení je taková, že směsná nafta je dražší než ta "normální"

ceník G7 7.10.2016

Nafta motorová 22,39
Nafta směsná 30 23,40

ceny bez DPH

V nedávných dobách, kdy byla ropa relativně drahá, byla směsná nafta levnější, ale asi jen o padesát halířů. Takže tehdy i dnes by si ji koupil snad jenom vylízanej idiot. Podobně to bude asi s benzínem a vzhledem k tomu, že zákazník nebude mít možnost volby, považuju to za naprostou zvrácenost, nehledě na zatížení životního prostředí, který spojený s výrobou biopaliv


Ale bionafta byla vždycky dražší než minerální nafta. Rozdíl v ceně byl dán jen tím, že od roku 2016 je na bionaftu nižší daňové zvýhodnění na spotřební dani. Kdyby v tom nebyly ty zkurvené dotace, tak by bionafta nebyla prodejná nikdy. Takže teď je to víc normální, zvrácené to bylo dříve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

9.10.2016 v 23:54 | Nahoru | #26

splasenytrubky píše: Ale bionafta byla vždycky dražší než minerální nafta. Rozdíl v ceně byl dán jen tím, že od roku 2016 je na bionaftu nižší daňové zvýhodnění na spotřební dani. Kdyby v tom nebyly ty zkurvené dotace, tak by bionafta nebyla prodejná nikdy. Takže teď je to víc normální, zvrácené to bylo dříve.



přeřazení z nižší na vyšší DPH a zavedení spotřební daně se stalo v roce 2003. Nevím co myslíš těmi dotacemi, nevím o tom, že by byla tenkrát dotovaná, podle mě byla jenom méně daňově zatížená. Možná byla její výroba dotovaná formou dotací pro zemědělce, ale to je dnes zřejmě taky, ale pak jí stát přidá brutální daň a cpe ji zákazníkovy, který o ní vůbec nestojí. Podle mě je současný stav mnohem víc na hlavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

10.10.2016 v 05:46 | Nahoru | #27

markus píše: přeřazení z nižší na vyšší DPH a zavedení spotřební daně se stalo v roce 2003. Nevím co myslíš těmi dotacemi, nevím o tom, že by byla tenkrát dotovaná, podle mě byla jenom méně daňově zatížená. Možná byla její výroba dotovaná formou dotací pro zemědělce, ale to je dnes zřejmě taky, ale pak jí stát přidá brutální daň a cpe ji zákazníkovy, který o ní vůbec nestojí. Podle mě je současný stav mnohem víc na hlavu


No, tak se ještě podívej, jak je ta spotřební daň vlastně vysoká, a jaký je tam rozdíl proti minerální naftě. Protože to je ten zásadní rozdíl. Za to vysoké zdanění může otálení parlamentu se schválením daňové podpory před (dvěma?) lety.

Naposledy editováno 10.10.2016 05:48:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

10.10.2016 v 08:13 | Nahoru | #28

splasenytrubky píše: No, tak se ještě podívej, jak je ta spotřební daň vlastně vysoká, a jaký je tam rozdíl proti minerální naftě. Protože to je ten zásadní rozdíl. Za to vysoké zdanění může otálení parlamentu se schválením daňové podpory před (dvěma?) lety.



řepka 4,59
B30 9,26
motorová nafta 10,95

koukám nato a moc velkej rozdíl to není 1,7 Kč

(reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

10.10.2016 v 18:30 | Nahoru | #29

markus píše: řepka 4,59
B30 9,26
motorová nafta 10,95

koukám nato a moc velkej rozdíl to není 1,7 Kč


ono totiž MEŘO má výrobní cenu vysoko nad naftou. B100 a směsná B30 byly cenově konkurenceschopné prakticky jen když kdysi mělo MEŘO nulovou spotřební daň. Takhle je to z důvodu toho zdanění na SPD od začátku roku 2016 neprodejné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co budeme tankovat po roce 2018?

13.10.2016 v 11:41 | Nahoru | #30

splasenytrubky píše: Tohle pěkná kravina, naftu bez biosložky můžeš natankovat na každém EuroOilu, a zcela legálně a bez problémů.



Z nějakých důvodů se o tom spolu bavili, tak kdo ví proč...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist