v hledáčku se mi ustálila tahle motorka na delší cestování. Za 12 let jsem vystřídal několik Japonců, ale se světem bavorských vdolků jsou zkušenosti nulové.
Pokud vynechám z debaty typický projev boxera a na první pohled nešikovný systém blinkrů, je nějaké další specifikum konkrétně téhle motorky (r.v. do 2010)? V nabídkách je jich plno bývalých policejních a nájezdy jsou často přes 100tis Km, což je při zvyku na japonské nájezdy velká změna.
Jak jsou na tom případné chronické nemoci a servisní síť- nebavím se o Renocaru apod.
Díky za zkušenosti.
Radek
TDMko byla suprovní motorka za málo peněz. Její předností byl vcelku jednoduchý servis. Dovybavil jsem si jí, čím sem potřeboval. BMW tohle všechno již má v základu a má i další věci. Oba jsou dvouválce. Na BMW si musíš trochu zvyknout. Teď už mi to nepřijde, ale ze začátku jsem vnímal, jak chce boxer s motorkou trochu svičit :)
Ty dvě motorky se nedají srovnávat. Každá má své plusy i mínusy. Pokud se Ti jedná o komfort, tak s RTéčkem nešlápneš vedle. Že je servis dražší? U ostatních motorek v téhle třídě to není lepší. A i na horských pasech si to řádně užiješ. A hlavně to RT je ´teměř stejně težké jako TDMko (na rozdíl od např. Pan-European )
Pro mně je posez úplně ideální. Nemám rád, když musím na motorce ležet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
ozzman_84 píše: Lála> Mozna to klapne casove a na jare se nad ni potkame, pokud budes posilat do sveta
S prodejem mám pořád dilema, je mi jí líto, jsem s ní hodně sžitej, to je jak ženská, ale to K1600 asi přetluče tu bolest... , sere mě jen, že je to už těžší, to RT-čko je hračka a má to i posilovač brz...
Z toho servisu, řekl bych nic zásadního, ložiska v převodovce (originál byly polský), spojka, startér, imobilizér, pak nový repráky (voděodolný) a zesilovač na AUX vstup, jinak spotřebáky...
Je už po záběhu - 141 tis km, ale nějakej ten život japonce ještě vydrží...
MarcelTheRevenger píše: Ja prostě nechápu, jak může nad tímhle bavem někdo vůbec rozmýšlet. Pochopím to u GSa, protože má něco do sebe (naštěstí už je tu Afrika), pochopím to u nácka co chce zavzpomínat na 1940, pochopím to u znuděného pracháče, ktery chce všem ukázat, že má na předražený nespolehlivý šrot, ale nepochopím to u někoho, kdo kupuje celý život bazarovky, obzvlášť když Honda má tady tohle:
A pak jsou ještě lidi, co si koupí BMW K1, který je hnusný a nedá se na něm skoro vydržet jak je tvrdý a topí ... prostě pro nácky...
Hondy mam rád, VFR 1200 je nádherné, stejně jako 800 VTEC, ale nechápu, co je na RT předražené a nespolehlivé, ta motorka je proště už od 1. generace dobře vyzkoušená, proto jich v horách jezdí tolik, nejenom němci...nový je samozřejmě dražší, ale 2005+ se dá sehnat už rozumně. Do autorizovanýho servisu u pozáruční motorky by mě ani nenapadlo, stačí šikovnej mechanik...
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit
Nepřirostla mi k srdci, není to hromada chromu, ale co do funkčnosti maximální spokojenost.
V Praze ti doporučím mechanika až ji budeš mít.
Naposledy editováno 20.08.2016 23:04:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
Honza-1400 píše: ozzman_84> udajne byva nekdy problem s EWS, ale znam to jen z doslechu. Jinak jen bezna udrzba a spotrebak. Jo, ted si vlastne vzpominam, hned zkraje jsem mel problem s elektronikou: Nehralo me radio kvuli antene
To EWS se mi poprvé napsalo na benzínce u Linze, asi ve 120 tis km. Jeden z nejhorších zážitků, asi na 100. pokus se mi to za doprovodu nadávek podařilo nastartovat a dojet domů domů, je to jednoduchá oprava, vymění se akorát ta černá krabička u zapalování. To radio jsem také na začátku řešil, slabej signál...stačilo vyměnit kabel u antény...i když GW1800 má trošku lepší příjem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
Lála píše: S prodejem mám pořád dilema, je mi jí líto, jsem s ní hodně sžitej, to je jak ženská, ale to K1600 asi přetluče tu bolest... , sere mě jen, že je to už těžší, to RT-čko je hračka a má to i posilovač brz...
Z toho servisu, řekl bych nic zásadního, ložiska v převodovce (originál byly polský), spojka, startér, imobilizér, pak nový repráky (voděodolný) a zesilovač na AUX vstup, jinak spotřebáky...
Je už po záběhu - 141 tis km, ale nějakej ten život japonce ještě vydrží...
ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...
trochu mám obavy z brzd, četl jsem, že se občas vyskytují problémy s modulátorem posilovače a ABS,
pak je otázka jak dlouho bude fungovat elektronika, ESA...
tímto bych se chtěl zeptat, zda někdo neví jaká byla chronologie výroby RT ohledně brzd, myslím že u GS se posilovače dělaly jen první ročníky, je to stejné i u RT?
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
kawa...pavel píše: ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...
Proč do tohoto vlákna vůbec lezeš, když ti vadí názory chlapů co na BMW jezdí.
Já na RT 1100 jezdím od května a mám bez problému již 5100 km a to je jetý dovoz z Itálie. Jediný problém je, že přes zimu musím mašinu rozhodit, protože italský ču...k nezná spojky ,nebo čokoládky rýpal do elektriky a zapojení provedl spojením drátků zakroucením a omotáním izolačkou, a stejně mašina funguje. Vše udělám preventivně , nechci aby mě nějaká pi...ěovinka odstavila mašinu příští rok na dovolence mimo republiku.
JInak pro pohodlí, spotřebu kolem komína i na delší cestovaní, doporučuji.
Naposledy editováno 21.08.2016 19:09:12
kawa...pavel píše: ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...
Tak teda života japonce, resp. několik životů itala...lepší?
Koupě rozhodně nelituju, právě že nic zásadního neodešlo, až bude mít ta tvoje 140 tis...tak napiš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
petrumr píše: Podívej se do katalogu náhradních dílů, tam to máš od měsíce. Pozor na rok a měsíc výroby a na první provoz. U GS se to lámalo v 2007 a u RT 7-2008 ale třeba u 11-2009 RT jsou oba systémy posilovač i abs 2 generace. Chce to vyzkoušet, stačí zapnout klíček a zmačknout brzdu a je slyšet bzučení.Já mám posilovač a vše funguje, nemůžeš čekat od abs to co předvádí ted. U toho druhé generace odchází uhlíky, ale zase až po xxkm a dají se vyměnit.
Měl jsem RT 2007 a už bez posilovače, později se pokud vím nikdy nepoužil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
ozzman_84 píše: BrumlaRT> Cau, na ten starsi model 1100 bych se rad mrknul nazivo, jak jsi na tom o vikendu? :)
O víkendu když bude počasí OK, jedu na pokec kámošů do Čech, tak jedině v sobotu ráno kolem deváté, než vyrazím.
BMW 1200 RT r.v. 2005 je moje 24. motorka. Kupovaná z Rakouska v 66.000 km. Momentálně mám na ní najeto cca 20.000 km.
Můžu potvrdit všechny výše uvedené kladné ohlasy - spolehlivost, sedlo, pohodlnost cestování, ochrana před deštěm, stabilita, lehkost ovládání, atd...
Zdůraznil bych hlavně, že je to první motorka, na které skoro nepoznám, jestli jedu sám nebo se ženou a se třemi naloženými kufry. Konečně si užívám dovolené i po jezdecké stránce
Taky doporučuju vyhnout se modelu s elektrickým posilovačem brzd (tuším roky 2005-2007). Zatím to funguje bezvadně, ale je to bazmek, co se může porouchat - tak jsem z toho preventivně nervózní. Klasika je holt klasika. I mechanici BMW doporučují se tomu pro jistotu vyhnout. Nebyl to od výrobce dobrý nápad a u žádného dalšího modelu to už nepoužili.
Občas se objevuje námitka, že kvůli teleleveru vepředu není odezva od předního kola. Já bych si dovolil nesouhlasit - odezva je, ale jiná, musíš si zvyknout na jiný pocit odezvy.
S tou možností "sportovního" poježdění to ber trochu s rezervou. Sporťák do drobných serpentin to zrovna není. Ale pod pojmem "sportovní" poježdění si každej představuje něco jiného.
Pokud chceš solidní cesťák, tak můžu jen doporučit
P.S. Budeš si muset zvyknout na pomlouvače BMW - viz tohle vlákno a některé příspěvky typu: "Nikdy jsem na BMW neseděl, ale je to hnusný, pro snoby, trhá se kardan a majitelé znásilňují babičky......"
P.P.S. Jednu zápornou věc vlastně mám - dost debilní vypínání blinkrů (pohyb pravým palcem nahoru). Vadí to dost lidem, jinejm je to zase fuk. Asi zakoupím takové vylepšující udělátko od Wünderlicha
P.P.P.S. O vylítaných policejních jednomístných (!) verzích radši neuvažuj. Leží v inzerátech několik let - stále ty samé - a nikdo to nechce. Mluvil jsem se dvěma lidmi, co se na ně byli juknout a docela hrůza
Naposledy editováno 23.08.2016 11:13:56
2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit
Zajímavé, že dotyčný prodejce o těchto kufrech píše jako o originálních - no asi má pravdu. Vždyť pro policajty ty kufry asi taky dělá BMW
V inzerátu se o policejní minulosti často taktně mlčí (nebo se uvede: po 1. majiteli )
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit
No a pomlouvači BMW jsou většinou jenom reakcí na fanatismus některých majitelů.
Pokud chce ale Ozzman_84 jezdit na dovolené i s manželkou, tak snižovat objem není nejlepší nápad. Originální bočáky nejsou z největších - jen velké vypadají kvůli dvojité stěně (podle mě dobrá věc kvůli pevnosti a izolaci před sluncem).
Do bočáků používám tašky ušité na míru a je po problému.
Pozn.: Do diskuzí o fanatismu se nenechám od nikoho zatáhnout Své fanatiky má každá značka......
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 49 | 28.5.2024 v 09:27 FrancisR |
Servis BMW R 1200 RT | Vlastík.2882 | 7 | 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík |
snímač tlaku pneumatiky BMW R 1200 RT | pete47 | 1 | 18.1.2024 v 11:29 TomasNBK |
Audio na 1200RT / 2006 BMW R 1200 RT | Greko | 8 | 29.12.2023 v 22:23 ŠtrychH |
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | StB | 19 | 18.8.2023 v 21:53 StB |