2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Dněprák píše: - Číkus : nějak tady nenacházím poznatky, které prezentuješ . Pravděpodobně jsi lepší odborník než Phdr. Karel Havlík - psychologie pro řidiče
Ještě jednou pro Číkuse . Nedal si mi odpověď na tyto poznatky od psychologa.
Jinak si myslím, že celá diskuze s Tebou a některými příznivci Tvých názorů je úplně zbytečná. Již okomentování statistiky ohledně nehodovosti mluví jasně.
joone píše: Mr.Dreamer> Ten s kým řidič telefonuje nemůže reagovat na situaci v provozu tak jako to může udělat spolujezdec. I telefonování s handsfree nutí řidiče rozdělovat pozornost na více činností naráz ... větší pravděpodobnost chybovat.
V tom máš pravdu, zase na druhou stranu je špatně spoléhat se na spolujezdce, pokud jde o sledování provozu. Navíc jakýkoli hovor může pomoci udržet pozornost na nudné silnici, kde samotný řidič snadno ztratí koncentraci.
1 reakcí na tento příspěvek Alkohol za volantem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Dněprák píše: Ještě jednou pro Číkuse . Nedal si mi odpověď na tyto poznatky od psychologa.
Jinak si myslím, že celá diskuze s Tebou a některými příznivci Tvých názorů je úplně zbytečná. Již okomentování statistiky ohledně nehodovosti mluví jasně.
Poznatky psychologa ti okomentuji klidně i já.
Na prvním obrázku tvrdí, že hladina alkoholu přesahující 0.2 promile narušuje zrakové vnímání, koncentraci, optický postřeh, stálost, intenzitu, rozdělení a výběrovost pozornosti, zorné pole, zorný úhel, hloubkové a noční vidění. Hned na dalším obrázku se ale uvádí, že i když tedy člověk s 0.2 promile má všechny tyto hendikepy, vyšší nehodovost se dá pozorovat až u hodnot 0.3 promile a výše, kde pozoruje strmý nárůst.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Číkus píše: Dobře tedy, držení telefonu u ucha při hovoru je podobně nebezpečné jako za jízdy pít nebo jíst.
Pokud jde o samotný hovor, tak rozhodně. Mobil má tu nevýhodu, že ho většinou před a po hovoru potřebuješ nějak ovládat, naopak pití má tu výhodu, že tě osvěží a může pak zvýšit koncentraci, to ale může i samotný hovor při telefonování.
e: Plus hovor bývá delší než napití se.
Naposledy editováno 14.08.2016 15:23:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Číkus píše: Dněprák> Promiň. Odpověď zní: Je to blábol.
Opravdu jsi mě přesvědčil, že diskuze s Tebou je úplně zbytečná. Takže se klidně řiď podle svých názorů (jeden z těch nejhloupějších "Alkohol vůbec nezvyšuje šanci se vybourat, naopak při hladinách mezi 0.5 promile až 1.3 promile je šance nehody proti střízlivému řidiči o 70% nižší." ) a přeji Ti, aby Tě náhodou někdy nepotkal takto bezpečný řidič , který se tímto bude řídit.
Číkus píše: Mr.Dreamer> Ale ovládat mobil musíš i když je v držáku a máš handsfree. Sám od sebe nezavolá.
Ano, ale pak to je stejné ovládání, jako jiné prvky auta, pokud ho nemáš v držáku, musíš ho u toho držet v ruce a máš sníženou pozornost - tím, že ho ovládáš a navíc snížené možnosti reakce - máš mobil v ruce a v případě nečekané situace ho musíš nejprve někam odložit.
1 reakcí na tento příspěvek Alkohol za volantem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Mr.Dreamer píše: Poznatky psychologa ti okomentuji klidně i já.
Na prvním obrázku tvrdí, že hladina alkoholu přesahující 0.2 promile narušuje zrakové vnímání, koncentraci, optický postřeh, stálost, intenzitu, rozdělení a výběrovost pozornosti, zorné pole, zorný úhel, hloubkové a noční vidění. Hned na dalším obrázku se ale uvádí, že i když tedy člověk s 0.2 promile má všechny tyto hendikepy, vyšší nehodovost se dá pozorovat až u hodnot 0.3 promile a výše, kde pozoruje strmý nárůst.
To máš pravdu, je to tam. Ale to neznamená, že je to špatně. Je konstatováno, že tyto projevy se objevují při 0,2 promile. Potom je sděleno, že při 0,3 promile je riziko nehody 1 x větší. Je možné, že při 0,2 promile by bylo riziko nehody třeba 0,5 x větší. Tento údaj nesdělili a nemůžu říct jak by to v tomto případě bylo. Já osobně zastávám názor, že v případě nehody do 0,2 promile by asi došlo ve většině případech k nehodě stejně i kdyby řidič nepil.
joone píše: Řešíte hovna, píšete polopravdy a hádáte se jak cikánky co musí mít poslední slovo. Snad kromě Veverčáka tu nepřispěl nikdo se zdravým pohledem na věc.
Když už jsi se zapojil, zkus přispět něčím co by nebyla polopravda, ale něco pravdivého a rozumného.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Mr.Dreamer píše: Tak to, že někdo mluví na handsfree nevidím jako jakýkoli přečin, naopak mně to hodně pomáhá, když jsem na hodně nudné silnici, je to mnohem lepší než poslouchat a nemyslím si, že mluvení s telefonem na handsfree je horší než mluvení se spolujezdcem.
To skutečně nebezpečné, tedy telefon u ucha, vytáčení čísel, psaní SMS, tweetů a podobné, to postižitelné je, což považuji za správné.
Precin to neni, stejne jako to ze jis za volantem atd. Ja jen konstatoval, ze kdyz telefonuju soustredim se min na rizeni. Pri hovoru se spolujezdcem to je podobne, ale telefon moji pozornost odvadi min. Je zvlastni, ze vsechny tyhle cinnosti co zhorsuji moje reakce jsou dovolene a resi se jen alkohol ... Oni tedy ty ostatni veci (i treba ta unava) se policajtum spatne dokazuji, tak se to neresi.
Osobne kdyz jedu pod vlivem tak ridim opatrneji, jedu pomaleji a tim ze vim, ze mam zhorseny schopnosti ani neriskuju. Kdyz jsem fresh, jedu docela casto jako prase, u me je rozhodne vetsi pravdepodobnost nehody za strizliva - ale je fakt, ze pod vlivem jezdim zcela vyjimecne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Číkus píše: ................... za alkohol natvrdo kriminál a zákaz řízení navždy?
Co se týká alkoholu, tak v případě recidívi určitě ano. O rychlosti jsem nic nepsal, ale trestal bych ji také mnohem přísněji. A věř tomu, že časem k tomu dojde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Dněprák píše: To máš pravdu, je to tam. Ale to neznamená, že je to špatně. Je konstatováno, že tyto projevy se objevují při 0,2 promile. Potom je sděleno, že při 0,3 promile je riziko nehody 1 x větší. Je možné, že při 0,2 promile by bylo riziko nehody třeba 0,5 x větší. Tento údaj nesdělili a nemůžu říct jak by to v tomto případě bylo. Já osobně zastávám názor, že v případě nehody do 0,2 promile by asi došlo ve většině případech k nehodě stejně i kdyby řidič nepil.
Kristova noho, Tvůj učitel matematiky ze základky by se měl veřejně omluvit.
1 x větší znamená stejná
0.5 x větší znamená poloviční
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Číkus píše: Kristova noho, Tvůj učitel matematiky ze základky by se měl veřejně omluvit.
1 x větší znamená stejná
0.5 x větší znamená poloviční
Učitel na základce je jíž dávno na onom světě, ale máš pravdu měl jsem napsat poloviční. Myslel jsem to dobře, ale blbě napsal. Ale zkus mi vysvětlit proč je to blábol.
Ty hodnoty zvýšení pravděpodobnosti nehody se zvyšujícími se promile alkoholu v krvi jsou vycucané z prstu. Není totiž možné něco takového počítat, jelikož nejsou vstupní data. Aby bylo možné něco takového počítat, bylo by nutné porovnávat počty jízd (nebo třeba čas strávený za volantem, případně najeté kilometry) řidiči pod vlivem, kteří nehodu nezpůsobili a počet nehod zaviněných řidiči pod vlivem a srovnávat to s bourajícími a nebourajícími řidiči bez alkoholu v krvi. A to dost dobře nejde, není možné spolehlivě zjistit, kolik řidičů jelo pod vlivem alkoholu, ale k nehodě nedošlo. Vzhledem k mizivému zlomku řidičů (a jejich jízd), kteří byli podrobeni testu na alkohol (ať již s negativním či pozitivním výsledkem) ve srovnání s řidiči, kteří podrobení nebyli, jsou výsledná čísla naprosto nerelevantní, protože měřený vzorek je pod hranicí statistické chyby.
1 reakcí na tento příspěvek Alkohol za volantem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Nevím jakým způsobem ty "výzkumy" probíhaly a je mi to srdečně jedno. Důležité je, zda se při jízdě pod vlivem zvyšuje riziko nehody a taková věc nebyla prokázána a ani prokázána být nemohla. To by musela existovat nějaká relevantní data typu např:
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 0.0 - 0.29 promilemi: x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 0.3 - 0.99 promilemi: 7x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 1.0 - 1.49 promilemi: 31x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 1.5 a více promilemi: 128x
A ta miliarda km je možná málo, chtělo by to, aby ty počty nehod vycházely minimálně ve stovkách, lépe tisících, aby to mělo vypovídající hodnotu. A taková data neexistují.
edit: upraveny čísla, aby to sedělo s "článkem".
Naposledy editováno 14.08.2016 17:26:44
Číkus píše: Dněprák> První odstavec je mimo úplně stejně jako ta "studie". A to ani nezmiňuju, že řidič, kterému se chce čůrat se také nesoustředí na řízení úplně ze sta procent.
Nevím jakým způsobem ty "výzkumy" probíhaly a je mi to srdečně jedno. Důležité je, zda se při jízdě pod vlivem zvyšuje riziko nehody a taková věc nebyla prokázána a ani prokázána být nemohla. To by musela existovat nějaká relevantní data typu např:
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 0.0 - 0.29 promilemi: x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 0.3 - 0.99 promilemi: 7x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 1.0 - 1.49 promilemi: 31x
Počet nehod na ujetou miliardu kilometrů řidiči s 1.5 a více promilemi: 128x
A ta miliarda km je možná málo, chtělo by to, aby ty počty nehod vycházely minimálně ve stovkách, lépe tisících, aby to mělo vypovídající hodnotu. A taková data neexistují.
edit: upraveny čísla, aby to sedělo s "článkem".
Bohužel musím rezignovat v diskuzi s Tebou. Už nemám jak Tě přesvědčit o tom, že čím více promile alkoholu v krvi, tím větší možnost vzniku nehody. Pokud to nechceš uznat i přes mé argumenty a výzkumy odborníků potom jedině praktická zkouška na Tvé osobě. Někde kde nikoho neohrozíš a za asistence někoho, kdo Ti poskytne první pomoc si popíjej a zkoušej projíždět stejný úsek při zvyšování dávky alkoholu. A pokud přežiješ dej vědět na jakou hladinu alkoholu ses dostal. Hodně štěstí.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Nemusíš hledat statistiky nehod vs. alkohol...stačí udělat opičí dráhu. ..Gakhamu a lejt do účastníků postupně po každejch dvou jízdách panáka. ..pivo...víno...cokoli. A udělat si obrazek co to s jejich schopnostma udělá. ...a jakou tendenci to bude mít.
Ale předpokládám, že rétor tvého formátu by to smetl ze stolu jako neprůkazný proto, že účastníci byli po xté jízdě už unaveni...a pravděpodobnost chyb se zvyšuje s počtem pokusů. ...že?
Naposledy editováno 14.08.2016 17:49:21
t_freedom píše: Číkus> ale to jsou hrozný kydy za účelem vyvrácení nečeho co je zcela jasný.
Nemusíš hledat statistiky nehod vs. alkohol...stačí udělat opičí dráhu. ..Gakhamu a lejt do účastníků postupně po každejch dvou jízdách panáka. ..pivo...víno...cokoli. A udělat si obrazek co to s jejich schopnostma udělá. ...a jakou tendenci to bude mít.
Ale předpokládám, že rétor tvého formátu by to smetl ze stolu jako neprůkazný proto, že účastníci byli po xté jízdě už unaveni...a pravděpodobnost chyb se zvyšuje s počtem pokusů. ...že?
1 reakcí na tento příspěvek Alkohol za volantem
Začít tu obracet a zlehčovat něčí zážitek kdy přišel o bližního za to bys zasluhoval pár facek přes tlamu...
Každej jsme jinej...Já to mám jak psal Assassin... když už nemám jen pivo, celou dobu si opakuju "jsi nalitej PAMATUJ SI TO" a jedu jak posranej. Ale to se stalo asi 5x za život. Na motorce 1x a NEJSEM NA TO HRDEJ. Jenže mi je skoro čtyřicet. ..a fakt už nemám tendence se předvádět... a to neplatí pro všechny lidi na planetě.
Dokážu si představit co by se zrovna v Čechách stalo kdybysme měli tolerovatelný limit alkoholu...všichni by byli chytrý jak Číkus a hadali by se po 4pivech jestli maj jedno nebo 3... u nás fakt ne.
Naposledy editováno 14.08.2016 18:16:38
Naposledy editováno 14.08.2016 18:38:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
Stejně tak ale věřím tomu že zkušenej řidič a zdatnej píč by dokázal jet v nějaký simulaci silničního provozu bezpečně, i když pomalejc než za střízliva někde do hodnoty 1 - 1,5 promile, pak už si jistej nejsem.
Sám bych byl pro nějakou toleranci řekněme 0,5 - 0,8 promile, při vyšší hodnotě jen zakázat jízdu (a klidně dát do rána botičku) a pokutovat jen ohrožení nebo poškození ostatních. A zaviněnou nehodu pod vlivem (čili ne s absolutní nulou v krvi, ale řekněme nad těch půl promile) brát jako přitěžující okolnost a/nebo bych to nechal přímo na pojišťovnách ať maj ve smlouvě že při nehodě nad nějakou hladinu budou krátit/vymáhat zpět pojistný plnění.
Čau, Tom
Edit - a nějakýho experimentu s alkoholem a bezpečnou jízdou v nějaký simulaci provozu bych se rád zůčastnil.
Naposledy editováno 14.08.2016 18:49:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alkohol za volantem
za prvé ZBYTKOVÝ... se vzrůstající tendencí opakovaného meření si měl utrum.
U nás by všichni Číkusové vedli chytrý řeči s policajtama a nikdo by nepřiznal jako v anglii...'ano přehnal jsem to' ...
A ktěm hodnotám...myslím že při 0.8-0.5 už tě to značně ovlivňuje...do 0.05-0.1 je pokusy dokázáno dokonce zlepšení reakčních časů....pak to strmě klesá...
myslím si že alkohol za volant opravdu nepatří. ... u toho kola...bych snad ještě mhouřil oči....