absoloval jsem nakup + dovoz motorky z Nemecka.
Pokud by nekdo potreboval info ci mel dotazy, rad poradim
Chalan by možno potreboval.
Naposledy editováno 02.08.2016 19:50:47
1 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
Děkuji za Tvou reakci a pomoc. Kdyby jsi mi poslal číslo, zítra zavolám a můžeme probrat osobně.
Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
1. Velky & Maly technical – Teil 1 & Teil 2
2. COC List
3. Potvrzeni o odhlaseni
4. Vypis z jejich technicky/dekra
5. Kupni smlouvu
My jsme vezli motorku na vozejku z Bikerscrownu. Po puvodnim planu dojet tam vlakem a zaptky po ose jsem (dikybohu za toto moudre rozhodnuti) bych jiz jenom volil moznost bud vozejk nebo dodavka.
Duvod:
1. clovek je mrtvej uz jen z ty cesty tam a zpatky jen v aute
2. stres a vyrizovani papirovani taky neni na misteaz tak jednoduchy
3. motorku clovek nezna a jet takovou dalku neni prdel
4. pri jizde po ose zpet na motorce do CR se vystavuji specialni nemecke prevozni znacky
- plati se:
- pojistka
- vystaveni znacky
- musi se na nemeckou Dekru STK
- kupujici/prodavajici musi byt cely den na uradech v pracovni dny
- prevozka ma jen omezenou platnost
Naposledy editováno 03.08.2016 09:53:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dovoz MOTO Z nemecka
Díky a měj se.
J.
Naposledy editováno 03.08.2016 14:25:05
U dovozové TK požadovali oba díly německého TP a COC (bez COC by to šlo taky, ale bylo by to o 1000 dražší). Na přihlášení chtěli protokol z dovozové TK, COC, kupní smlouvu a zelenou kartu na nového majitele. Platná německá TÜV z Dekry nikoho nezajímala.
Původně jsme taky chtěli moto přivézt po ose, ale nakonec jsme to za účelem zjednodušení vyřešili převozem v dodávce.
Naposledy editováno 03.08.2016 14:26:58
2 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
Pokud je to auto-motobazar, tyto subjekty mají možnost objednat se na německém "zulassungstelle" ( registrační místo ) i v mimoúředních hodinách, tyto úřady jsou v SRN otevřeny pro běžnou veřejnost odpoledne zpravidla jen 1 - 2 dny v týdnu..doporučuji před odjezdem do SRN ověřit si na webových stránkách města, kdy tento úřad funguje a kde přesně sídlí...nejezdit tam ve středu, když mají jen do 12. 00 hod, ale jet tam ve čtvrtek, kdy jsou tam do 17 enbo 17.30 hod...nejlepší je jet tam na 2 dny ...Proto bych koupil moto v motosalonu, který by mi předem přislíbil s vyřízením formalit pomoc..klidně jim dejte za vyřízení 20-30 éřek navíc, zařídí to hladce...
Pokud kupujete moto od fyzické osoby, ta bude zpravidla chtít moto ze své osoby nejdříve "odhlásit", to lze udělat na základě plné moci, kterou si necháte podepsat...je někdy problém domluvit se s němcem na konkrétní hodinu např. dopoledne, také chodí do práce
Exportní značka - délka její platnosti - je je vázána na délku povinného ručení, jeho cena je v SRN přemrštěná, ve srovnání s tím co platíme u nás...dá se koupit i versicherung na měsíc, a k němu i značka, ale stojí to majlant...navíc záleží na tom, která pojištovna to prodává, ceny se mohou nepatrně lišit jako u nás.
Samozřejmostí je platnost německé technické prohlídky, požadujte proto od prodejce protokoly z poslední HU...jinak se musí udělat čerstvá, kterou navíc v ČR neuznají, protože to zákon zatím neumožňuje..
Ke starší motorce nemusí být k dispozici COC, protože nemusela být schválena podle EU legislativy, ale podle nějakého národního schválení daného typu...
Pak se může stát, že technické údaje, které jsou podle české vyhlášky o registraci , která platí od 1.1.2015 poviné, nebudou v německém TP uvedeny v plném rozsahu...toto jsou ty případy, kdy se musí doložit například výpisem z technických údajů z typové zkušebny nebo od výrobce...něco se dá najít na výrobním štítku, / hluk/ ale když chybí v SRN TP zatížení náprav atd, je nutné to při registraci doložit...zákon neuvádí, jak se to dokládá, proto lze podle mého názoru uznat a použít například manuál k motorce, který by chybějící data mohl obsahovat, je -li k dispozici...
Naposledy editováno 03.08.2016 19:32:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dovoz MOTO Z nemecka
Z důvodů, které uvádíš, bych taky preferoval nákup u dealera. Ale co se dá dělat, pokud se zrovna ten tvůj vytoužený kus naskytne u soukromníka...
Jinak pokud to ten soukromník myslí s prodejem vážně, může se stát, ze moto už bude mít odhlášené. V Reichu k tomu nepotřebují znát nového majitele a nemají ani žádné lhůty, do kdy musí být vozidlo znovu přihlášeno. To jen u nás je nám v tomto sráno na hlavy a my si to necháváme líbit...
Z již zmíněného :
1. Velky & Maly technical – Teil 1 & Teil 2
2. COC List
3. Potvrzeni o odhlaseni
4. Vypis z jejich technicky/dekra
5. Kupni smlouvu
po mě vždy chtěli v podstatě jen velký a malý TP (Teil 1 a Teil 2) nebo starší variantu tzv. Brief (obdobně velký a malý). Ostatní dokumenty nikoho nezajímaly.
Z toho 2x jsem kupoval od fyzické osoby a 1 x z bazaru.
Na dotaz na úřadě jestli je třeba potvrzení o odhlášení v Německu mi bylo sděleno, že to tady nikoho nezajímá, že to je pouze problém a záležitost původního majitele jestli si to v DE odhlásí a tudíž ani není nutné razítko v techničáku o odhlášení.
A ještě se vrátím k tomu jak mi již několik lidí radilo (i zde to bylo uvedeno v některém příspěvku), ať na dovozové technické vezmu sebou manuál, aby si případně mohli dohledat některé údaje, které nemusí být v TP. Tak s tím mě vždy technik odpálkoval a to jsem měl v ruce origo manuál a nebo jiné CZ doklady od totožné motorky, s tím že to si musí nechat vyjet z DEKRY (samozřejmě cca za 2000 Kč)
Tak od té doby si jen hlídám, abych si s motorkou odvezl velký a malý TP a nic dalšího neřeším.
Pro jistotu uvádím, že se jednalo o motorky z 80. a 90. let a samozřejmě vezené v dodávce
Naposledy editováno 20.08.2016 22:41:16
1 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
Co potřebuješ:
1. V německu při silniční kontrole musíš mít kupní smlouvu. Někdy ho chce vidět i český úředník při přihlášení, ale není to pravidlem.
2. V ČR pak při přihlášení dvoudílný odhlášený TP, přičemž ta druhá menší kartička dokládá odhlášení.
To je VŠECHNO.
Nějaký COC list? To to kurva je? To je možná něco k nákupu funglovky, co TP ještě nemá, nebo při dovozu z ne-EU země.
Na dovozové STK jim vždy chybějí nějaké údaje v cizím TP, např zatížení náprav se u motorek uvádí snad jen u nás. V případě že daný model a varianta má evropskou nebo českou homologaci, nic nedokládáte, technik má všechny údaje schválených typů v databázi. Problém nastane, pokud daný model nemá EU homologaci (typicky 90. léta a starší), pokud se nikdy neprodával u nás, tedy nemá ani české schválení. Pak technik požaduje ten údaj na lejstru s razítkem akreditovaného zástupce značky (ukáže ti v jejich seznamu) nebo od Dekry. To razítko si oficiální dovozci obvykle nechávají tučně zaplatit.
Pokud jde o převozní značky pro přesun po ose, u motorky se to rozhodně nevyplatí - půjčovné vozíku nebo dodávky výjde levněji.
U auta máš dvě možnosti:
1. levná riskantní je žlutá převozka: Vystavuje se na osobu, ne na vozidlo - stačí zajít na jejich úřad v otvíracích hodinách, auto ani nemusíš mít vybrané co vlastně chceš koupit. Platí týden, zajistí ti legální přejezd v německu, ale Policie ČR ji neuznává, ani když ji máš s mezinárodním pojištěním - takže v ČR opatrně a mimo dálnice.
2. 2x-3x dražší komplikovanější červená převozka: Musíš přistavit vozidlo na jejich úřad na evidenční kontrolu. To je trochu problém, když už je odhlášené a tedy žádnou SPZ nemá. Dá se to domluvit s prodávajícím, pokud to v době prodeje nemá už odhlášené. V případě bazaru to zaří ten bez problémů. Platí měsíc a je uznávaná i u nás.
Ohledně technické v německu nevím, čím se u auta na převozkách prokazuje. Mě stavěli se žlutýma značkama němečtí policajti a zajímala je jen kupní smlouva, jestli neujíždím do ČR s autem jen na zkušební jízdě.
Převozní značka z Německa
Díky
V tisku se objevily návrhy, aby české úřady uznávaly technické jiných států. Pak by se při dovozu nemusela dělat technická, ale "jen" dovozová evidenční kontrola. Což je ale stejně převážná část té dovozové technické. Nevím ale, jestli ten návrh prošel, nebo dokonce už vstoupil v platnost.
nevím jak by se dokládala platná TP z celé EU když to má každý stát jinak, prý by se k tomu v zemi původu vydával jakýsi certifikát....
mám možnost koupit suzuki gs 500 e 1978. Pán ji má tady v česku, shodou okolností kousek ode mě. Zatím jsme se jen stručně bavili, že má německé doklady na přihlášení. Už jsem pročetl víc diskuzí o dovozové technické atd atd.. ale chci se zeptat jestli je potřeba mít nějaký doklad od majitele z Německa. Nejsem si totiž jistý jestli pán tady v česku má např. nějakou plnou moc či co.
Může tedy nastat nějaký problém?
Počítám s tím, co se stane u dovozové technické - dekra.. Ale stačí mi tedy velký a malý techničák? nemusím mít nějaký doklad od odhlášení z Německa nebo, jak už jsem psal, plnou moc nebo popřípadě něco jiného?
Díky za odpovědi, byl bych moc rád, kdyby mi to vyšlo:)
Důležité je aby došlo k převodu vlastnického práva, když koupíš motorku od někoho, kdo není skutečným vlastníkem, k přechodu vlastnictví nedošlo..to je snad vyčerpávající a na vlastnictví motocyklu se ptej toho pána který má motorku
Jinak si stačí přečíst diskusi kde jsou vyčerpávající odpovědi / ty moje samozřejmě/, a pokud se i přesto domníváš že potřebuješ nějakou odhlášku z německa, najdi si ustanovení § 6 zákona č.56/2001 Sb. kde je jasně uvedeno bod za bodem co se předkládá na českém úřadu k žádosti o zápis motorky do našeho registru
Když tedy v dokladech bude napsaná cizí, německá osoba, je to problém nebo ne? píšeš, že k převodu vlastnictví tedy nedošlo, tomu rozumím, nemůžu přece přepisovat motorku na sebe, když o tom předchozí majitel neví. Ale pak píšeš, že pokud se i přesto domnívám že potřebuji nějakou odhlášku z Německa, mám si najít ustanovení.
Jestli jsem tedy hledal správně, tak tady :
K žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel žadatel přiloží
a) doklad o technické způsobilosti vozidla, kterým je
1. technický průkaz silničního vozidla,
2. prohlášení o shodě, nebyl-li technický průkaz vydán,
3. osvědčení o registraci silničního vozidla vydané jiným členským státem a, byl-li vydán, i technický průkaz tohoto silničního vozidla,
4. rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla, nebo
5. osvědčení o jednotlivém schválení vozidla s platností ve všech členských státech,
b) doklad o technické prohlídce, jedná-li se o provozované silniční vozidlo, s výjimkou vozidel podle § 40 odst. 2 až 4,
c) protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, nejedná-li se o nové vozidlo,
d) zelenou kartu vydanou podle zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla5),
e) doklad o povolení k pobytu, o udělení azylu na území České republiky nebo o délce přechodného pobytu, nemá-li provozovatel silničního vozidla trvalý pobyt na území České republiky,
f) potvrzení o zaplacení daně z přidané hodnoty v případě pořízení nového dopravního prostředku z jiného členského státu a
g) dokumentaci obsahující údaje v rozsahu potřebném pro vydání technického průkazu vozidla, pokud nejsou obsaženy v dokladu podle písmene a).
nic takového není.
Takže potřebuji tedy nějaký jiný doklad kromě malého a velkého tp nebo ne? :D
díky za rady :)
2. Opravdu 78? Není to spíš 88?
Kupuješ riziko bez výhody. Výhodnější je dovézt si z německa motorku sám - víš co kupuješ, nedáváš vydělat překupníkovi, snadněji vyřešíš papírové zádrhele s původním majitelem než s překupníkem.
1 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
Čekám na ten odkaz na právní úpravu...
EU legislativa tuto otázku už dávno vyřešila a postup vzájemného předávání informací o přeregistracích vozidle mezi členskiými státy je už dávno vyřešeni v našem zákoně, bez jakéhokoiv odhlašování v zemích původu...
Naposledy editováno 06.05.2017 11:41:53