Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 21:24 | Nahoru | #1651
Voe ti pekne dekuju ted s toho neusnu

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 21:35 | Nahoru | #1652
HornisGSX> jeste brzo ne ???? na spani .. ti napovim, ale je to hodne velka napoveda ...







edit: no ikdyz

Naposledy editováno 16.07.2016 21:36:05

Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 21:37 | Nahoru | #1653
Kurna poradte me nekdo nejakej windows videoeditr kde se da dobre jenoduse strihat a je to free a usable , jako ze to nespadne po prnim pridanem klipu

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 21:42 | Nahoru | #1654
Jak brzo voe?mam 5mesicniho synka vis co to je byt tak pozde vzhuru

Nejak podobne vypada nasvaci otvor migu 15 ale to je asi uplna kravina.....

A jestli chces poradit neco s kompijutrama tak se klidne ptej poradim po roce a pul jsem zvladl nainstalovat ucetni program do pocitace

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 22:03 | Nahoru | #1655
HornisGSX> Joo mel jsem to 2x , takze vim...ale uz rezu video, zachvili bude pro ty co uhodnou na webu

Mig 15 to neni.



Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 22:10 | Nahoru | #1656
Rikam ze je to kravina pac migina jaksi nema vokinka necham se podat jsem nevyspalej trol s rrojkou v zile

Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 22:13 | Nahoru | #1657
Ja uz vim.....je to ten ztraceny malajsky boeing

Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 22:16 | Nahoru | #1658
Jako ja bych mohl dat asi obrazky aby to bylo poznat hnedle... ale tak se trochu snazte. Pher to poznal podle dvojky.




Pokec pro letecké nadšence

16.7.2016 v 22:23 | Nahoru | #1659
Posledni napoveda kterou radim mezi ty ne uplne jednoduche






edit: ikdyz ..... podle tohodle a predchozi fotky se to ja jednoznacne urcit.

Naposledy editováno 16.07.2016 22:23:59

Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 10:53 | Nahoru | #1660
Tak uz mame 2. Vyherce mvmoto. Tak kdo si da 3. Misto.

Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:17 | Nahoru | #1661
Jupiii ta z mame i 3. misto HornisGSX. tak tady mate to video. Strihal jsem to narychlo a je tam komplet zvuk kterej jsem neresil.
Ta voda ve skutecnosti neni tak zalena jak to na videu vypada, ale viditelnost je tam celkem na pikacu.


Naposledy editováno 17.07.2016 11:18:00

Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:18 | Nahoru | #1662
Tak já si taky tipnu:
Poslední fotka .-výmetnice signálních raket, předposlední - ocas, třetí od konce - otevřený dekl levého motoru

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:21 | Nahoru | #1663
Koukám, že jsem to napsal pozdě. Minulý týden jsem se poprvé v životě potápěl, bylo to super .

Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:25 | Nahoru | #1664
Když už je to venku tak dále tam je levý bok, průlez z pilotní kabiny nahoru, okno a prostor za motory kde je hydraulika. Ten samotný kroužek na první fotce to bych jenom hádal.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:32 | Nahoru | #1665

MrHip píše: Koukám, že jsem to napsal pozdě. Minulý týden jsem se poprvé v životě potápěl, bylo to super .



Kde jis byl potapet ?

Edit: jinak ten kruh na prvni fotce (ono je to pak videt na videu) je zacatek ocasu, kterej je odmontovan. jde otehle kafemjlejne k, na posledni fotce ocasu je jeste videt imatrikulace

Btw: co je ta ovalna vec (na posledni foto pod imtrikulaci) jakoby pridelany na ocasu ? Koukal jsem na fotky a nektery 8/17 to maj a nekery ne. Nektery maj dokonce dva takovyhle hrby. To je nejakej pridelanej revizni otvor ?

Naposledy editováno 17.07.2016 11:35:09

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:38 | Nahoru | #1666
Ale, jenom na Slovensku, v moři by to byla jiná liga. Bratranec je v tom v podstatě profík i když se tím už neživí , dělal pracovního potápěče je instruktor i instruktor pro záchranné potápění, tak jsem se mu svěřil do zkušených rukou. Už spoustu let jsem to chtěl zkusit a konečně se zadařilo. Bylo to fakt skvělé, škoda že byla zrovna dost zkalená voda. A bylo to mnohem snažší než jsem očekával. Příště to zprubnu v moři. Ale dost se toho bojím. Abych tomu nepropadnul . To už bych měl tolik koníčků, že nebudu mít čas chodit do práce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 11:42 | Nahoru | #1667
MrHip> Na potapeni prakticky nic tezkeho neni pokud nedelas slozity dekompresni ponory. Neni to fyzicky narocne a je to neuveritelna relaxace. Ponory v mori jsou daleko jednodussi nez ponory ve sladky vode kde je bud zima nebo neni videt nebo oboje. A propadnout se tomu da lehce....

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 12:03 | Nahoru | #1668
Ten hrb pod ocasem je místo pro vysílací a přijímací anténu od DISS 15. To je Dopplerovský navigační systém. Rusové vyráběli spoustu verzí těchto vrtulníků. Pro ně je Mi-17 jenom MI-8 MT ( modernizirovannaja tipa) . Mi-17 to měli standardně, neviděl jsem ani jednu která by to neměla. U Mi-8 je to dodatek, původní Mi-8 tohle vůbec neměly ale při modernizaci se tam DISS někdy přidával. Tak proto ten zmatek že to tam někdy je a někdy ne. Jenom pro neznalé, tem DISS je geniální zařízení. Vysílací anténa vysílá k zemi tři tenké paprsky které tvoří trojůhelník, přijímací to zase chytá zpět na pokud se vrtulník pohybuje, tak na základě Dopplerova jevu počítač vyhodnotil směr pohybu, rychlost i úhel snosu vzhledem k zemi. Mi-17 měl na palubce něco jako mechanické počítadlo které ukazovalo dost přesně uletěnou vzdálenost ( nebo zbytek do cíle) i boční odchylku od tratě. Pokud se nedělaly velké náklony tak to fungovalo docela fajn, z Prostějova do Prahy to mělo chybu tak 1-2 km což je super. A nebylo třeba žádný GPS . Takový autonomní navigační systém je pro vojenské ( nejenom) letadlo super věc. Blbě se to dá zarušit. Taky to mělo ukazatel malých rychlostí na všechny strany a taky vertikální rychlost. Když se to umělo, tak s tím šlo přistát z visu až na zem s kompletně zakrytou kabinou . To je naprosto unikátní věc kterou jsem nikde neviděl. Třeba když vrtulník sedá v prachu nebo sněhu, tak je to o velký průser, protože přes ten zvířený prach není vidět vůbec nic ( taky se to jmenuje white out nebo brown out) a vy nevíte, zda visíte na místě, klesáte, stoupáte nebo třeba uháníte někam do strany. Takže v takových podmínkách to rozbijete na šrot než řeknete švec.Nikde nebylo popsáno využití toho ukazatele malých rychlostí pro přistávání ( taky to nebylo zrovna jednoduché - kdo zkoušel uviset vrtulník, tak si může zkusit představit jaké to je dokázat to jenom podle budíků ) a tak se to nesmělo, ale pár lidí to udělat dokázalo. Já se jednou málem zabil když jsme v noci při návratu Bechyně bouchli při přistání do přízemní mlhy . Ta byla od země jenom tak asi tak do 30m,a jenom na jednom plácku. To byl docela tanec. . A tak jsme přišli na netradiční využití toho přístroje. Mi-24 měli ten DISS ještě vylepšený o pravěkou digitální mapu. Do držáku se strčila normální papírová mapa a DISS po ní jezdil mechanicky dvěma vzájemně kolmýma pravítkama, tak to ukazovalo okamžitou polohu. Nebylo to nijak extrémně přesné, ale bylo to mnohem lepší než nic. My létali navigaci v mracích i v noci bez GPS, jenom na radiomajáky a počítali navigačním pravítkem opravy. Stejně jako za WW2 . Proto byl ten DISS super.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 12:13 | Nahoru | #1669
gugo> No, když mi bratránek vyprávěl jak se čistí třeba roury ve vodních elektrárnách kde fakt není vidět ale vůbec nic, tak mi to snadné nepřipadlo. Ale pro rekreaci v čisté vodě to asi žádný extrémně náročný výkon nebude. Tedy pokud je člověk vybaven vědomostmi a zdravým pudem sebezáchovy. Já měl trochu potíž se správně vyvážit, furt jsem dopouštěl a odpouštěl vzduch. Ale kdyby bylo vidět na dno asi by to bylo snažší.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 12:27 | Nahoru | #1670
MrHip> Problem s vyvazenim ma kazdej zacinajici potapec, po 30 ti ponorec zjistis ze se vyvazis pro danou hloubku a pak na to nesahas a resis to jen dechem. JIna vec je ze kdyz potapis ve studene vode tak mas suchac, takze tam musis/muzes kompenzovat vztlak jeste tim ze nepoustis oblek.
Pracovni potapeni je uplne neco jinyho, zrovna vcera tam snama byl pracovni potapec kterej se vratil z Kolina kde resili nejake napousteni elektrarny, rikal co mate dyt je tu skvela viditelnost, v koline v koryte je asi 5 cm
Ale vono celkove proste pracovni potapeni je uplne o necem jinym.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 12:30 | Nahoru | #1671
MrHip> na VORy jsem nikdu nelital, v dobe kdy jsem lital tak jsme byli radi ze v ULL mame radio Ale nedavno jsem to zkousel v simulatoru a je to peknej voser kdzy mas GPS

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 12:34 | Nahoru | #1672
To já začátečník jsem a to naprostý. Holt všechno chce svý. Studená voda nebyla, jenom dole to bylo chladnější ale já byl v takové euforii, že mi to bylo fuk. To když se potápím jenom na nádech, tak mi studená voda u dna vadí dost. Tak to jsem zvědav, jestli se mi těch 30 ponorů někdy zadaří. Trochu doufám, že ne, jinak si můžu hledat ještě jedno zaměstnání protože mám silný dojem, že by mne to tady u nás moc nebavilo. Škoda že nemáme moře. .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 13:21 | Nahoru | #1673
MrHip> Výšku udržíš podstatně dřív. Já si myslím, že tak do třetího ponoru ti to nebude dělat problém.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 14:39 | Nahoru | #1674

Artepx píše: MrHip> Výšku udržíš podstatně dřív. Já si myslím, že tak do třetího ponoru ti to nebude dělat problém.



No hloubku musi udrzet pri 4-5 ponoru ve volne vode, protoze jinak nedostane kvalifiakci. Ale ja mluvim o necem jinym. Mluvim o dokonalym vyvazeni, kdy jsi schopne i v otevreny vode levitovat tak jak chces ty a jsi skutecne vyvazena doknale, pak te to nestoji zbytecnej kyslik pri "boji" s vodou.
Vhodny napriklad ke zkousce Advanced open water diver, kdy mas v cca 6ti metrech vypoustet bojku. Kdyz ti to instruktor chce udelat jo slozity tak nemas zadnej ocni kontakt s zadnym referencnim bodem a resis to na budik, coz je dost voser. Ani nebudu rikat kolikrat jsem to opakoval , ale ja mel hodne prisnyho instruktora

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.7.2016 v 14:43 | Nahoru | #1675

MrHip píše: To já začátečník jsem a to naprostý. Holt všechno chce svý. Studená voda nebyla, jenom dole to bylo chladnější ale já byl v takové euforii, že mi to bylo fuk. To když se potápím jenom na nádech, tak mi studená voda u dna vadí dost. Tak to jsem zvědav, jestli se mi těch 30 ponorů někdy zadaří. Trochu doufám, že ne, jinak si můžu hledat ještě jedno zaměstnání protože mám silný dojem, že by mne to tady u nás moc nebavilo. Škoda že nemáme moře. .



30 ponoru mas hnedle. 4-5 musis mit ve volny vode nez ti nekdo da kvalifikaci, ale uz se ti pocitaj. Kdyz das v zacatcich nejaky lomy mas to levnejsi, protoze dejme tomu za ponor das vstup do lomu pokud je organizaovanej cca 100 , vzduch + zezacatku pujceni vybaveni. takze treba 200-300 kc/ponor. Za vikend jich naflakas klidne 6.
My delame trebas vylety 4-5 dni za potapenim na PAG (jaro/podzim) tam jich nasekas 10-12. Takze do roka jich mas 50 ani nevrknes

Pokec pro letecké nadšence

21.7.2016 v 08:07 | Nahoru | #1676
dnes jsem objevil také jednoho nadšence co si stavěl helikoptéru, teda spíš multikoptéru

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

27.8.2016 v 00:21 | Nahoru | #1677
Kurva zasrana motorka....nestih jsem si obnovit papiry . Tudiz vsechno slibene presouvam na dalsi rok. Stejně jste na to zapomneli . Jinak info pro phera..tak tvoje stopetka letos slavi sedesatku. A aeroklub padesát...smrdi to velkou akci, ktera bude smrdet prasetem a sumet pivem. Dam vedet

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

27.8.2016 v 09:39 | Nahoru | #1678
ja nezapomel.....dokonce jsem si nahral i blanika do FS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

27.8.2016 v 13:03 | Nahoru | #1679
gugo> Nevím kterou máš verzi, ale Blaník mi ve FS nešel uvést do vývrtky, a to ani s extra pedály z Merkura a nezvládal ani mírný pád, jen se to třepalo a pohupovalo. Oproti jiným érům mě to trochu zklamalo . Kdysi jsem si dokonce vymodeloval i svoje domovské LKUO i s přilehlým okolím. Asi si to zase vyhrabu

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

27.8.2016 v 13:27 | Nahoru | #1680

vybouřená_mrkev píše: gugo> Nevím kterou máš verzi, ale Blaník mi ve FS nešel uvést do vývrtky, a to ani s extra pedály z Merkura a nezvládal ani mírný pád, jen se to třepalo a pohupovalo. Oproti jiným érům mě to trochu zklamalo . Kdysi jsem si dokonce vymodeloval i svoje domovské LKUO i s přilehlým okolím. Asi si to zase vyhrabu



no stahoval jsem kde co a do vurtky neslo nic a ten co psali ze snim vrtat lze, tak me nefungoval .
Ale ja termiku nikdy nelital, takze jsou to tahal spis kvuli tomu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist