Týká se to autoškoly na moto s novým provedením. Můj synátor se teď objednal na doplňkovou zkoušku, kde ho bude čekat celá klauniáda, viz. video
Naštěstí je to jeho poslední, páč je to na neomezenou. Před 2 roky dělal doplňkovku, která ještě byla brnkačka.
Byli jsme potrénovat tady , kde to má už nějaká autoškola namalovaný a musím říct, že jsem si to taky zkusil a měl jsem co dělat, abych to celý zvládnul. Nejnesmyslnější je ovládání motorky v pomalé rychlosti, jako je slalom a osmička, kdy člověk kroutí větvema jak zběsilej, daleko víc logičtější mi přijde brzdný a výhybný manévr v 50km/h
Chci se tedy zeptat, jaký máte letos zkušenosti s autoškolou a hlavně zkouškami v novém provedení vy?
ale kde je? Když si přidáš na moto světlo na víc, k vůli bezpečnosti, tak hned někdo prudí je to jen kšeft a neustálé sraní lidí.Pár příkladů, dvoumetrové stoky a pro
jistotu po 20ti metrech dub. Pak zde máme zcela bezpečné přejezdy přez koleje přijedeš k přejezdu a rozhlédneš se, na každou stranu koukáš asi kilometr paráda
říkáš si a teď zpátky do čech , ta samá situace jenom ve výhledu 5ti metroví křoví z obou stran a takhle by jsme tu mohli povídat celí den prostě jsem chtěl
jen říct že víc bezpečí u nás znamená více omezení a policajtů
Pravda většina těch úkonů je lehce nesmyslná ale na druhou stranu to není nic co by nešlo zvládnout.
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
KubaNěco píše: Někde jsem slyšel, že při tom kličkování musíš mít nohy na stupačkách, jinak máš problém. Ne že by to bylo složité, ale být vyhozen od zkoušky jenom proto, že jsem při 4km/h pustil nohu dolů...Ještě že tyhle kraviny dřív nebyly.
Ale bylo už za komunistů jme museli kličkova na jawach 350 mezi kuželama s nohama na stupačkách na cvičišti a dokud to člověk nezvládl nepustil tě instruktor do provozu ale je pravda že tehdy byl jenom pionýr a pak moto.
A opravdu při tom kličkování nesmíš šlapnout na zem.
Ale vyjádřím se k té " klauniádě " a o dalších názvech se ani nezmiňuji.
Nic není zbytečné. Pokud porovnávám žáka, který odjezdil celou autoškolu s učitelem za zády a současného absolventa podle nových pravidel, je to nesrovnatelné.
Dnešní žák je daleko samostatnější, sám řeší spoustu situací v provozu, ale i úkony ovládání motocyklu.
Nikdo mu dnes motocykl nepodrží, takže se musí naučit sám zastavovat tak, aby nespadl. Ne vždy se to ze začátku daří. Tím, že jede sám, přistupuje zodpovědněji k sledování provozu, protože mu nikdo ten motocykl nezastaví.
Dříve některé autoškoly zakazovaly žákům používat přední brzdu, aby nedošlo k pádu. Dnes žák ví, že přední brzdu má a že ji musí používat. Neříkám, že je z něj expert na krizové brzdění. Ale ví, jak ji používat a nadále se může ( a měl by) v tomto směru zdokonalovat. Tady mám jen jednu výtku a to, že rychlost 50 km/h je pro zkoušky zbytečně moc. Tady by stačila čtyřicítka.
Vyhýbací manévr je dobré také umět. Je pravda, že někdo ho již nikdy nebude potřebovat, ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy. Zase je to to samé jako s tím brzděním. Pokud si tento úkon nebude oživovat , těžko ho po pěti letech zvládne v nějaké krizové situaci. Opět bych pro potřeby zkoušek zmírnil rychlost.
A tak bych mohl pokračovat ve všech těch předepsaných úkonech i v těch, co jsou jakoby úplně zbytečné. Pomalá jízda - dobře, nikomu život asi nezachrání, ale naučí se jak jet pomaleji, aniž by balancoval z jedné strany na druhou.
Takže, hodnotím tento systém, jako systém, který má smysl.
2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Jak jste to měli se zkouškou dál, tím myslím jízdu v provozu za pomoci interkomu?
Dík za další postřehy a zkušenosti
Docela by mě zajímala statistika, jaký je počet zájemců o ŘP na moto, oproti loňsku???
papíry jsem si letos rozšiřoval (A2 na A) po více než půlroční pauze, co jsem na motorce neseděl a dalo se to.
O pomalé jízdě a kličkování se nemá cenu rozepisovat, to je banalita. Nicméně slalom mezi kužely a úhybný manévr v rychlosti 50km/h je trošku obtížnější, nicméně komisaři zas až tak nelpí na této rychlosti. Pro ně je primární aby si jel tak 38-40 km/h, prostě tak, aby to nebylo pomalu a ukázalo tvoji dovednost s mašinou. Když se mu to nebude zdát tak ti řekne ať jedeš rychleji.
Jak splníš manévry tak jdeš do provozu, kdy máš na hlavě přilbu s interkomem a komisař jede za tebou v autě a jenom ti říká co a jak.
Když má člověk něco málo naježděno tak se není čeho bát
Diky za tip s tema nohama, je to zvlastni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Naposledy editováno 09.07.2018 19:07:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
motograf píše: Můžu poprosit o nějaká data podporující tuto pravdu nebo je to jen pocit? Díky.
Statistik je mnoho stačí se v tom pohrabat , nebo např. tento článek
Všeobecně se jednalo o způsob provádění autoškoly na moto, kdy po ne nijak náročných zkouškách byli vypuštěni do provozu, bez toho, aby s nimi někdo cvičil, krizové brzdění (i v zatáčce), výhybný manévr, nebo něco málo o kontra řízení.
Málokdo byl po takovéto autoškole ochotný na toto navázat nějakou motoškolou na zdokonalení jízdy, proto záměrně nemluvím o mladých řidičích, ale všeobecně o řidičích moto, protože v tomhle věk a pohlaví, až tolik nehraje roli.
Způsob nově prováděného výcviku není vcelku špatný a v pořádku je i časově odstupovaný ŘP, jen mi pouze některé věci moc nekorespondují s praktičností a využitelností v běžném motoživotě
e: kdyby to někoho zajímalo tak rozšíření stálo trojku, jinak Ačko za 11k A TO SE VYPLATÍ! a ježděno na šestistovce Fazeru
Naposledy editováno 11.07.2016 18:36:06
A věřím, že jsem nebyl jedinej případ.
Jezdila jsem:
1x s trotlem za sebou - provoz, cvičiště sama (jelikož je ta autoškola slušná, dostala jsem ,,náhradní" jízdu)
1x s fajn instruktorem za sebou - provoz, cvičiště sama
1x s fajn instruktorem sama - provoz, cvičiště
Zkoušky, složeno na 1. pokus
Naposledy editováno 12.07.2016 17:47:48
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Už vidím jak s 350kg shopperem točím v padesátc mezi kužely.... ha ha dál jsem prcka do ruk komisaři ať se ukáže a začaly výmluvy, že toto není typizovaný motocykl pro zkoušku.... a byl v řiti. Sed jsem a zkusil nejprve 30 pak 40 a výš jsem nešel,protouž šla stupačka o zem při náklonu....
Jsou to pěkné chujoviny tak pro cesťák nebo enduro.....komisař se pak na mě díval jak vrah.....
a vůbec, klidně podejte stížnost, když se vám něco nelíbí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Navyše som tak či tak z Tvojho príspevku pochopil len to, že 350 kg mašina (eventuálne i s kuframi) nie je tak ľahko ovládateľná, ako 600-ka naháč. Na moto na skúšky sú dané pravidlá, a pochopiteľne sa i všetci budú snažiť mať "najlepšiu" motorku v rámci pravidiel, takže asi tak...
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Jeste jsem si to mohl zkusit jestli do toho půjdu, ale mašina táhla do strany, a slalom ve vysoke rychlost bych asi nedal, musel bych se s tim prát. Takze motorka bude tak mesic v servisu, takze ja budu zatim bez zkousky a v autoškole jsou dalsi tri lidi kteti nemaj ted na cem jezdit. Instruktor nasranej. Byla to rok stara ER-6n
Naposledy editováno 18.07.2016 21:36:56
(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Zatím vždy spadli žáci pouze na motocyklech A2 a A.
U skupiny AM a A1 taky padají, ale zatím vždy při zastavení nebo při pomalé jízdě, kdy motocykl neudrží a položí ho. Ale tam žádné škody na motocyklu ani újmy na zdraví nevznikají.
Pokud se týká zranění, tak jeden vylomený palec s nutností operace a odložením výcviku na příští rok. Jeden slušně sedřený loket a dále odřeniny a pohmožděniny.
U zkoušek nám zatím nespadl nikdo.
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Tydy ty cviky se delaji i pri zkouskach na AM?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Gryzly_cz píše: Ale takovy pad, aby motorka nejela rovne a musela na nejakou dobu do servisu jsi asi nemel.
Tydy ty cviky se delaji i pri zkouskach na AM?
Zatím to bylo vše po zablokování předního kola s pádem na ochranné rámy. Než jsme upravili trochu rám , tak se celkem 3 x zlomila stupačka. Ano, i na AM se musí dělat tyto prvky i když je to na skútru.
2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Mít tohle v ruce znamená mít hodně času a soustředění na řešení situací.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
Dněprák píše: Zatím to bylo vše po zablokování předního kola s pádem na ochranné rámy. Než jsme upravili trochu rám , tak se celkem 3 x zlomila stupačka. Ano, i na AM se musí dělat tyto prvky i když je to na skútru.
Tak mne napada......kdyz AM ma konstrukci rychlost 45 (a dost tech cinskych je rado za to), tak jak se s takovym skutrem pak dela krizove brzdeni, kdyz se ma rozjet na 40? To si pronajimaji runway?