1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
gugo: pro dokonalou funkci katalycké reakce
1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Nevím o čem mluvíš, RJ má na výstupu obdelníkový signál, který mění svoji frekvenci na otáčkách.
Plus používá proměnou šířku sepnutí (otevření vstřiku)
Tuto hodnotu získává z palivové mapy, která je neměnná !!! (běžným Frantou uživatelem)
Mapa obsahuje tabulku na jedné ose RPM, na druhé ose zatížení. To se bere z potenciometru škrtící klapky, a do malého otevření klapky se využívá snímače podtlaku mezi samotnou klapkou a sacím ventilem.
RJ si vždycky šáhne na hodnotu z délky vstřiku z mapy a ještě si ji vynásobí korekčním koeficentem, který má spočítán z teploty vzduchu, vody, tlaku apod...
Pro malé zatížení motoru se potom přejde do režimu uzavřené smyčky - tzn. korekce se ještě násobí z informac z lambdasondy aby dobře fungoval katalyzátor, který tam stejně dávno není
Žádná adaptace, žádné -auto zajeté důchodcem jede nahovno a auto zajeté závodníkem má o 20 koní víc a ještě menší spotřebu... to slyšíš všude a jsou to sračky, nic víc
Naposledy editováno 28.06.2016 14:14:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
SirIndy píše: Nesouhlasim, bohatost smesi nastavovat musi, jinak bys bez sytice ani nenastartoval.
"Most modern engines use some type of fuel injection to deliver fuel to the cylinders. The ECU determines the amount of fuel to inject based on a number of sensor readings. Oxygen sensors tell the ECU whether the engine is running rich (too much fuel/too little oxygen) or running lean (too much oxygen/too little fuel) as compared to ideal conditions (known as stoichiometric). The throttle position sensors tell the ECU how far the throttle plate is opened when you press the accelerator. The mass air flow sensor measures the amount of air flowing into the engine through the throttle plate. The engine coolant temperature sensor measures whether the engine is warmed up or cool. (If the engine is still cool, additional fuel will be injected.)"
to je otazka o jakem nastavovani se tu vlastne bavime, protoze je jasny ze kdyby jednotka nemenila mnozstvi paliva tak nepridas ani plyn ;)
ten anglickej text s vahou vzduchu a oxygen senzorama urcite pojednava o motorkach, tam jsou vahy vzduchu pomerne bezne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Jurawood píše: Sirlndy:
RJ si vždycky šáhne na hodnotu z délky vstřiku z mapy a ještě si ji vynásobí korekčním koeficentem, který má spočítán z teploty vzduchu, vody, tlaku apod...
Pro malé zatížení motoru se potom přejde do režimu uzavřené smyčky - tzn. korekce se ještě násobí z informac z lambdasondy aby dobře fungoval katalyzátor, který tam stejně dávno není
Tohle co pises mi zni jako to co jsem myslel - ze tu bohatost smesi meni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
A i kdyby RJ měla wideband lambdu a každý rok by si ji povinně musel měnit, stejně by si nikdy do mapy nesahla, protože BFU nemusí mít těsné svody např...
To prostě nejde!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Zlesa píše: assassin> No jestli tomu rozumim spravne tak ECU si sesbira hodnoty z ruznych cidel (vcetne lambdy) a podle toho upravuje mnozstvi a bohatost smesi ne? Coz se rozhodi treba jinym filtrem, otevrenym vyfukem atd.
no tak v tom pripade nemusite nic ladit o to vetsi duvod byt happy
gugo píše: Jurawood>
Ale kdyz to tak ctu tak tak ted popravde netusim jestli to apliklujou i u N95, myslel jsem ze jo protoze na uctenkach maj napsano ze "palivo bez bioslozky", jezdim tam tankovat hlavne naftu. Benal beru kdekoliv.
Bez biosložky je na Eurooilu jen nafta a nově na pár pumpách ještě i BA98 (ten je s ETBE). BA95 je s biosložkou úplně všude i na ostatních pumpách, nikde není bez lihu.
2 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Edit:to bylo na ten sirindiho text
Naposledy editováno 29.06.2016 06:49:11
https://www.ceproas.cz/sortiment-paliv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Zlesa: nevím teda, jakej máš cit, ale kamoš při instalaci KN a laďáku (Ixil extreme short oval) na 954 okamžitě poznal, že je něco špatně. Nakonec šel na brzdu, chudé a výkonové propady. Na tvoje moto jde určo sehnat filtr úplně v pohodě a tady bych začal a poslal KN do věčných lovišť
zmulin píše: Na nastartování bude asi stačit změřit teplotu a trochu přisytit..
Edit:to bylo na ten sirindiho text
jo presne jak rikas, pro start dava jednotka trosku vic
roko: neni to ze by jen jednotka "pridala trochu plyn" dava opravdu bohatsi smes = vic paliva, k tomu je ale potreba i trosku vic vzduchu, proto se pri startu i trochu otvira klapka, novejsi stroje to maji ruzne, sekundarni klapkou, volnobeznym ventilem, starsi vstrikovani mely normalne packu "sytice" kterou se vlastne jen malicko otevrela klapka (asi jako kdybys drzel nepatrne otevreny ply) vic paliva uz si doda jednotka sama
Naposledy editováno 29.06.2016 07:48:42
1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Start motoru je celkově dost nestabilní režim, jednotka nema informaci o vlkosti, teplote sacich přírub.
Dále je prioritou co nejrychleji promazat všechna místa a tomu pomáhá zvýšený tlak oleje.
No a v neposlední řadě se rychleji zahřívá povrch válce, čímž na něj přestává kondenzovat palivo a je možné konečně ochudit.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Naposledy editováno 29.06.2016 11:16:00
..Roko.. píše: zmulin> Ano a to pouze zvyšovačem otáček (u vstřiků) tzn. jen se přes servomotorek přiotevře škrtící klapka.
Zlesa: nevím teda, jakej máš cit, ale kamoš při instalaci KN a laďáku (Ixil extreme short oval) na 954 okamžitě poznal, že je něco špatně. Nakonec šel na brzdu, chudé a výkonové propady. Na tvoje moto jde určo sehnat filtr úplně v pohodě a tady bych začal a poslal KN do věčných lovišť
Hele s výkonem problém není, moto jede normálně...
Dolph-cz píše: Zlesa> neber si z toho vůbec nic,ten proces výpočtu směsi/předstihu a celého řízení motoru je natolik složitý,že když už si říkáš,že do toho začínáš trochu vidět,tak zjistíš,že je tam ještě více věcí,kterým nerozumíš.......
ja myslim ze vstrikovani u motorek a zvlast tech starsich je pomerne primitivni, ostatne v te jednotce bejva nakej obycejnej procesor, par kilo pameti, zadnej ultrasofistikovanej fuzzy-logic soft se tam ani nevejde.
moderni ECU uz je jina liga, tuny senzoru, lambdy a slozita closed loop, kontrola trakce, emise, senzory klepani a vahy vzduchu - to uz je jak u auta. ale to rozhodne neplati o gsxr 1000 k1-k8
Jsou toho zdarma mraky...
Složitý to dělá jak říká Assassin až ta další komunikace s periferiemi, turbo, DFP, dveře, airbagy, klima, OBD kraviny, asistence řízení ...
1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Ty nový co se dávaj do kolen už to korigujou během provozního běhu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
t_freedom píše: Ve chvíli jak otočíš heftem klapkama přes pár stupňů už to všechno valí jen podle tabulky a teplotních korekcí.... stejně nechápu proč tam ty starý lamdy byly vůbec dávaný, když to pak za běžnýho užívání motoru nemělo skoro žádnej efekt ...
Ty nový co se dávaj do kolen už to korigujou během provozního běhu ?
Motorka nejede porad v akceleraci, ustalenej beh (cruising do cca 4tis ot, volnobeh) to jede na closed loop rezim a tam to lambdou doladuje smes aby byly ok emise...
Ty novy stroje ji vyuzivaj vic, ale stale jde porad jen o eko - ostatne jsme to prece resili u tvoji duc - ta s4rs uz kontroluje i vystup z labdy a to i zpetnou vazbou (tzn nestaci udelat fake signal z lambdy) prida/ubere palivo a zkouma reakci lambdy - proto neni jednoduchy novy duc ladit, lambda nejde uplne vyradit - chce to tu performance jednotku, nebo z nimprehrat soft - to tam ma tusim londoner - ta tuhle vazbu nema.
Ono to vypada, ze nema smysl resit closed loop - ze v akceleraci zalezi jen na mapach, ale neni to uplne pravda, pro dobrej pocit ze sportovni jizdy je pro me nejdulezitejsi doladeni dodavky vykonu pri prujezdu zatackou a ten prechod z brzdeni motorem do malo otevrene klapky a zacatek akcelerace v apexu - spousta motoru (a je to i diky naladeni na emise = to co si jednotka sama nastavi podle senzoru, jak se tim kdekdo chlacholi) tam ma neprijemnej kopanec, zavahani ktery rozhodi plynulost prujezdu zatackou...a na tohle je prave dulezity peclivy naladeni v tomhle rezimu nizke zateze
Naposledy editováno 29.06.2016 12:51:05
assassin píše: Motorka nejede porad v akceleraci, ustalenej beh (cruising do cca 4tis ot, volnobeh) to jede na closed loop rezim a tam to lambdou doladuje smes aby byly ok emise...
Ty novy stroje ji vyuzivaj vic, ale stale jde porad jen o eko - ostatne jsme to prece resili u tvoji duc - ta s4rs uz kontroluje i vystup z labdy a to i zpetnou vazbou (tzn nestaci udelat fake signal z lambdy) prida/ubere palivo a zkouma reakci lambdy - proto neni jednoduchy novy duc ladit, lambda nejde uplne vyradit - chce to tu performance jednotku, nebo z nimprehrat soft - to tam ma tusim londoner - ta tuhle vazbu nema.
Ono to vypada, ze nema smysl resit closed loop - ze v akceleraci zalezi jen na mapach, ale neni to uplne pravda, pro dobrej pocit ze sportovni jizdy je pro me nejdulezitejsi doladeni dodavky vykonu pri prujezdu zatackou a ten prechod z brzdeni motorem do malo otevrene klapky a zacatek akcelerace v apexu - spousta motoru (a je to i diky naladeni na emise = to co si jednotka sama nastavi podle senzoru, jak se tim kdekdo chlacholi) tam ma neprijemnej kopanec, zavahani ktery rozhodi plynulost prujezdu zatackou...a na tohle je prave dulezity peclivy naladeni v tomhle rezimu nizke zateze
Na tento popisovanej jev si moc dobře vzpomínám u prvních modelů FZ6 Fazer. Tam uplně zavřít a pak chtít mírně otevřít v zatáčce, byla skoro sebevražda, pokud na to člověk nebyl zvyklej
Zlesa: možná není tak 929 háklivá, nebo možná spíš nahoď origo filtr a porovnej
Každopádně lambdy u modelů 929 a 954 maj snad jen něaký kanadský verze bo co. Normální 929 a 954 pro EU to vůbec nemaj.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade | Kanister111 | 10 | 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 2 | 10.1.2023 v 13:58 Bogami |
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 0 | 21.11.2022 v 21:01 Bogami |
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade | Houmr1 | 0 | 31.8.2022 v 14:56 Houmr1 |