globalmoto_kveten





Téma: 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!
 
14.4.2015 v 17:15
1. Pomazli se se svým miláčkem

Zavři se s ní v garáži a pořádně ji před sezónou zkontroluj. Dobij baterii, nastartuj a poslechni si její jedno, dvou nebo čtyřválcové srdce. Pohlaď ji po sexy křivkách nádrže. Nadržený na jízdu pak ještě vydrž a svoji mašinu svěř odbornému servisu na preventivní kontrolu. Malá závada může mít na motocyklu velké následky. Vyjeď až bude nejméně sedm stupňů Celsia – zimní gumy na mašině asi nemáš. A pomalu a opatrně si zvykej na jízdu, protože na motorce každé jaro tak trochu začínáš znova. První jízda nemusí být zrovna poslední!
2. Na tvoji hlavu byla vypsána odměna v ceně tvé přilby

I když jsi tvrdohlavý, nezkoušej crash testy na své lebce. Kromě toho, že nemá homologaci EU, bude beton nebo kovový stožár při nárazu vždycky tvrdší. Vím, o čem mluvím – dobrá přilba mi několikrát zachránila život. Ke každé rodině motocyklů patří jiný druh přilby, případně i brýle. A každý model jednou zestárne, stejně jako časem stárne
a křehne materiál obou vrstev helmy i vystýlky. Takže – nech na hlavě a nešetři na dobré přilbě. Samozřejmě i pro svoji spolujezdkyni! Ta, na rozdíl od helmy, ti může vydržet mnohem déle. Ale má-li tvoje hlava cenu jen pár korun, kup si přilbu za pár korun.
3. Lepší je odřená kůže z nějaké krávy, než z tvojí dívky

Dobré oblečení je základ, i kdybys jel na motocyklu jen pár metrů. Kožená nebo textilní motorkářská bunda s protektory, pevné kalhoty – alespoň kevlarové džínsy. Páteřový rám už zachránil tisíce lidí od invalidního vozíku. Dobrý je i límec, chránící první a druhý obratel. Ledvinový pás je snad samozřejmost, stejně jako dobré motorkářské boty, které chrání kotníky nebo i holeně. Měl jsem takhle jednou díru v koleně úplně zbytečně. Typ
a móda oblečení i bot záleží pochopitelně na typu motorky a jízdního terénu. Odřené dlaně bys určitě vyměnil za super drahé rukavice – ale na tenhle obchod už je pozdě... Na motorce jdeš prostě s kůží na trh, tak proč nastavovat tu svoji!
4. Motorkář se schová za tužku

Je to stará mnemotechnická pomůcka z osvětové kampaně v Anglii ze šedesátých let minulého století. Zrealizovali jsme ji při natáčení TV seriálu „Jak přežít“ a výsledek byl šokující. Jel jsem na motocyklu proti obyčejné tužce, široké osm milimetrů. Byl to bavorák, šestikilo, supermotard. Tužka byla na stativu a za ní vše snímala kamera. Ještě v padesáti metrech jsem byl za tužkou schován. A teď si představ sloupek auta nebo mrtvé úhly zrcátek starších vozů. Na běžném naháči nebo skútru se při čelní jízdě v padesáti metrech schováš za tužku!
5. Jezdi s přehledem a nadhledem

Na motocyklu máš omezený výhled. Ten je dán průzorem přilby nebo zorným úhlem brýlí. Zužuje ti i takzvané okrajové vidění, které se využívá například při rychločtení. Přehled o provozu za tebou poskytnou sice zpětná zrcátka, ale ve hře je náklon motorky a práce se řídítky. Záleží i na tom, jestli jedeš sám nebo se spolujezdcem. Také na typu a velikosti zrcátek - tovární z výroby jsou nejlepší, jejich homologace je podmíněna funkčností
a bezpečností. A také na bočních kufrech. Dobrý fór vymysleli ve výzkumu značky Reevu, kde přišli s jakýmsi periskopem - zrcadlovým systémem, který v malém zrcátku v hledí přilby zobrazuje dění za tebou. Praktická je i zásada „koukám tam, kam chci jet“ - zejména v zatáčkách. Prostě buď pořád ve střehu!
6. Od všech čekej to nejhorší

Cokoliv z toho se nestane – super. A když se to semele, počítej s tím. Já vím, že to nejde absolutně všude. Jednou mě takhle na motorce sejmula taxikářka, která jela na červenou... Ale zkus co nejvíc předvídat. Zkus se vcítit do mysli toho strejce v klobouku s platem vajíček za zadním oknem, kterého právě sprdává jeho choť. Mysli na to, že motorka je fakt menší než auto nebo náklaďák. I na to, že i dnes tě stále někteří řidiči vnímají jako cosi škodlivého na silnici. Předvídavost ti na mašině může zachránit život!
7. Klidně to vohul, ale nejezdi zhulenej

Mentorování o tom, že alkohol a drogy nepatří za řídítka, ti možná už někdy leze krkem. Ale pořád lepší, než když ti leze krkem platinová destička. V lepším případě. Jízda na motorce chce celého jezdce, který do toho dává všechno. Vyžaduje maximální soustředění a rychlé reakce. Dobrou psychickou i fyzickou kondici. Jen tak se dá na mašině přežít a ještě si užít. To ostatní si užívej po jízdě!
8. Lékárnička není pro policii, ale pro tebe

Jasně, že se ti na motorku určitě nikam nevejde! Ani pod sedlo, prostě nikam. A když tě nebudou kontrolovat... Jenže tu lékárničku fakt nevozíš pro policajty, ale pro sebe. Nebo pro někoho, kdo pomoc bude potřebovat. Když budu abstrahovat od toho, že neposkytnutí první pomoci je trestný čin, tak moc dobře vím, že motorkáři většinou nejsou ignoranti. Jsou to frajeři, kteří se nebojí pomáhat. Mám několik kámošů, kteří na silnici nebo na závodech Dakaru či Šestidenní někomu zachránili život. Nakonec, zítra tu lékárničku můžeš potřebovat zrovna ty!
9. Kávička ti může zachránit život

Přestávky se vyplatí. Na motorce dvojnásob. Jízda vyžaduje mnohem větší fyzické i psychické vypětí. Zejména na silničních a sportovních strojích namáháš záda a vůbec celé tělo. Každý, kdo někdy jezdil na jednoválci, ví, jak brní ruce. Stačí se protáhnout, projít, protřepat, udělat pár dřepů. I to, že člověk na chvíli sundá přilbu, je dobrá relaxace. Taková kávička není jen příjemná dávka kofeinu, ale i dobrá záminka na přestávku!
10. První pomoc je lepší, než poslední sbohem

Pamatuješ na kurzy první pomoci ve škole? Byla to veliká sranda, dávat nafukovací Andule dýchání z úst do úst. Ale to už je dávno... Já vím, že si myslíš, že tobě se TO stát nemůže. Ale najednou klečíš v příkopu a tvoje roštěnka má tepenní krvácení. Nebo se dusí. Vsadím krk, že začneš telefonovat. Ale než přijede i ta nejrychlejší záchranka, umře. Možná úplně zbytečně, protože jen stačilo použít lékárničku, kterou nemáš. A znalost první pomoci, kterou taky nemáš. Tak raděj trénuj dýchání z úst do úst, dokud je tvoje dívka naživu!
Více na: http://www.autorevu...tm_campaign=copylink
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

29.5.2016 v 17:12 | Nahoru | #61
scow> to je sice fajn, ale volizovat neznámýho člověka, u nějž nevíš, jestli třeba nemá žloutenku nebo jinou infekční nemoc, je hazardování s vlastním zdravím, takže pokud nemám po ruce roušku, jenom masíruju a čekám na příjezd rychlý

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

26.6.2016 v 18:19 | Nahoru | #62
Ja jsem instruktor potapeni a tam mame jasne dane, ze se umele dychani dela. Kdyz nekoho najdu, 10 vterin kontroluju poslechem a pohledem jestli dycha a POKUD NE, tak okamzite zacinam BLS - basic life support. Prvni je 30 stlaceni hrudniku nasledovane 2 vdechy, do ust nebo do nosu, cele to opakuju do odpadnuti nebo do oziveni. Pokud se probere, stabilizovana poloha. V lekarnicce je plastova maska nebo aspon folie s naustkem abychom se vyhnuli kontaktu s krvi, slinami nebo zvratky. A samozrejme je to moje zakonna povinnost takovou prvni pomoc poskytnou at se mi to treba ekluje nebo ne. Jedina vyjimka je pokud by to ohrozovalo muj vlastni zivot. Tak jak psal selkie, jenom masiruju v tempu 100x za minute (stejne tak v pripade infarktu). Na to tempo je pomoc

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

26.6.2016 v 19:51 | Nahoru | #63
To je strašný když se někdo před pokusem o článek zhulí

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

26.6.2016 v 23:47 | Nahoru | #64
Je zásadní rozdíl v tom, z jakého důvodu nastalo bezvědomí se ztrátou dechu / tepu. Pokud je to důsledek traumatu, je krev okysličená a nepřímá masáž srdce postačí po docela dlouhou dobu, navíc stlačování hrudníku do jisté míry nahrazuje i dýchání (plíce se stlačují a rozpínají, sice méně než při dýchání, nicméně něco vzduchu jimi projde a kyslík se dostane do krve). Pokud je důvodem například utonutí nebo udušení, je krev okysličená málo a samotná masáž srdce nestačí, v tom případě má dýchání z úst do úst zásadní význam. Každopádně jakákoli pomoc je víc, než žádná pomoc a šance postiženého na přežití vzrůstá mnohonásobně.

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

26.6.2016 v 23:53 | Nahoru | #65
Ano, na posledním kurzu první pomoci nám říkali, že od dýchání z úst do úst se už upustilo a stačí nepřímá masáž srdce.

1 reakcí na tento příspěvek 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 00:02 | Nahoru | #66


doporucuju

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 09:52 | Nahoru | #67
K660S> Jako mladý sportovec máš v 0002 dávno spát

1 reakcí na tento příspěvek 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 15:55 | Nahoru | #68
Ne, proste ne, při masazi srdce bude cirkulovat leda tak vzduch v prudusnici. Při vydechu opousti telo 17 procent kysliku, 71 procent dusiku a 4 procenta kyslicniku uhličitého. Takze tak po minute, minute a pul uz nemá co cirkulovat a proste to nestaci. Takze mu budete telem honit neokysličenou krev a to ho sice udrzi při zivote dyt, ale udela z nej zeleninu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 15:59 | Nahoru | #69
Stanley78> kde jsi to načetl? Máš odkaz?

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 17:28 | Nahoru | #70
selkie> Na co konkretne odkaz? Na slozeni vzduchu při vydechu? Nemam to z netu, mam to z ucebnice pro potapece.I to s tim dychanim.

Naposledy editováno 27.06.2016 17:30:19

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 17:33 | Nahoru | #71




1 reakcí na tento příspěvek 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 17:39 | Nahoru | #72
Pokud neni poskozen mozkovy kmen tak si vetsinou i clovek v bezvedomi, ktery nedycha obcas zalapa po dechu a vzduch v plicich vymeni. Proto se uci neprestavat masirovat, i kdyz pacient lapa po dechu. Navic tim stlacovanim opravdu taky dochazi k vymene. Jinak nova metodika "jen masaz srdce" byla zavedena hlavne proto, ze lidi proste nebyli ochotni dychat a proto mnohdy nepomohli vubec. Takto s pouhou masazi to vychazi statisticky lepe.

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 17:44 | Nahoru | #73
No pokud položíme otázku co je lepsi nez nic tak je jasne ze pouha masaz je lepsi. Ale z hlediska ucinnosti : Neprima masaz spojena s dychanim z plic do plic, pak neprima masaz a pak ignorace (ale ta uz je pak trestna jestli se nepletu).

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 17:58 | Nahoru | #74
DrDNA01> jo, tohle nás učili taky.

Já vycházím z faktu, že dojezd rychlý je po Praze 8 - 12 minut a to člověk v bezvědomí "udejchá" sám. Nedovedu si představit, že provádím KPR dýl jak těch deset, dvanáct minut....a i kdyby, tak si už určitě nedovedu představit, že bych měl patrony do něj ještě dejchat

Ad mozkovej kmen - pokud ani jedna zornice nereaguje a je otevřená, tak si du dát kafe a cigárko

Naposledy editováno 27.06.2016 17:59:46

2 reakcí na tento příspěvek 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 18:04 | Nahoru | #75
Pokud je v bezvedomi a dycha tak ho akorát otocis do stabilizovane polohy. Pokud ma infarkt tak budes masirovat, protože asi bude dýchat.. Ale pokud vůbec nedycha, tak za 8 minut budes masirovat akorát tak mrtvolu. Ve většina pripadu tam nebudes sam, tak se budete stridat, jeden masisruje, druhy dycha, a pak se prohodite. Vsevedouci google pravi : „Lidský mozek vydrží bez přívodu kyslíku 4 až 5 minut. A kdo vi jak dlouho tam lezel nez jsi zacal masaz...

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 18:17 | Nahoru | #76
Stanley78> ale já ho nebudu škrtit v tom je právě kouzlo tý masáže, něco si nadejchá, něco mu už koluje - minuty se načítají...

já teda nevím, jak Ty, ale já nemám koule na to, oblizovat frajera, u kterýho nevím, jestli nemá nějakou přenosnou nemoc, riziko je prostě příliš vysoký. Taky by určitě záleželo na prvním pocitu, z toho člověka. Ale já všem říkám - když nemáš roušku nebo jistotu, nedejchej, protože těžko se potom budeš mlátit do hlavy, že to za tu žloutenku nestálo...

10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 19:22 | Nahoru | #77
Přímo týpek z RZ na MDŽ říkal, že stačí bohatě nepřímá masáž srdce, že kyslíku je v oběhu dost a na tempo jsou rolničky, rolničky a že prý je to lepší bez pauz ve slokach

A když jsme měli v hospodě exitus, tak dostali chlapi nakazano dělat nepřímou masáž až do příjezdu RZ, což bylo 20 minut

Naposledy editováno 27.06.2016 19:30:53

(reakce na) 10x rad,aby motorkar prezil! souhlas?!

27.6.2016 v 19:29 | Nahoru | #78

Stanley78 píše: Pokud je v bezvedomi a dycha tak ho akorát otocis do stabilizovane polohy. Pokud ma infarkt tak budes masirovat, protože asi bude dýchat.. Ale pokud vůbec nedycha, tak za 8 minut budes masirovat akorát tak mrtvolu. Ve většina pripadu tam nebudes sam, tak se budete stridat, jeden masisruje, druhy dycha, a pak se prohodite. Vsevedouci google pravi : „Lidský mozek vydrží bez přívodu kyslíku 4 až 5 minut. A kdo vi jak dlouho tam lezel nez jsi zacal masaz...



Stanley78 to je blbost. V okysličené krvi člověka v bezvědomí po úrazu je takový obsah kyslíku, že nějakou chvíli vystačí. Smysl masáže srdce je v tom, aby se udržel alespoň nějaký oběh krve zejména přes mozek. Za 8 minut opravdu nebudeš masírovat mrtvolu. Samozřejmě s dýcháním je to lepší, to nepopírám.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist