Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
bubo70 píše: t_freedom> Proč nazýváš Volusii mrdkou?Chtělo by to trochu úcty k majitelům.Měl jsem jí několik sezón,sneslo by se pravda trochu výkonu navíc ale při každý vyjížďce mi dělala radost,ať už jsem jel sám nebo ve dvou.A byla technicky naprosto bez potíží.Mě taky přijde leckterá motorka na hovno,ale rozhodně jí nebudu nazývat mrdkou,páč pro spoustu lidí bude posvátná.A komu se líbí NC,ať si koupí NC,já mu fandím.
fakt, že píšeš o nějakým předjíždění a síle motoru jen dokazuje to co říkám o hodnocení stroje velkými masami.
Takže tobě ten kroutící se rám, odpružení, kmitání tenoučkejch vidlic, poddimenzovaný brzdy přišly jako supr technická stránka ? Nebo sis na to tak nějak zvykl ? Podle čeho posuzuješ kvalitu mašiny ty? Povím ti tajemství - už v roce 90 se dělaly mašiny s 320kovejma kotoučema a pumpama s brzdičema co brzdily 3x líp než to cos měl na Volusii. Z trubek se dal posvařovat rám co byl pevnej jak tvoje víra ve Volusii a komponenty odpružení fungovaly tak jak mají. Ale nemusíme chodit nikam daleko... i ten I1400 dokázal brzdit a držet stopu líp.
ElFidel > rozveď tu "myšlenku" ...to mě zajímá ...
Naposledy editováno 22.06.2016 13:14:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

K NC už tu bylo řečeno dost, je to bezva marketingový tah...asi jako když Porsche prodavá Cayenne a díky tomu může vytvářet vozíky jako RS, Cayman R, 918 apod...(jen nevím co Honda se ziskem dělá, asi pracuje na dalších NCéčkách...

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
MartinNTV píše: tomuhle vůbec nerozumím. Motorka je stroj. Pokud má stupačky na správným místě, pokud se na ní dobře sedí, pokud má slušný jízdní vlastnosti, jak tomu může něco chybět? Umíš to nějak definovat? Co tomu tedy chybělo? Zkonstruovat dobrý stroj není snadné, ale pokud se sladí všechny tyto parametry, je cíle dosaženo. Pokud má někdo pocit, že "to není ono", je potřeba jasně říct, co tomu tedy chybí.
dyť sem to definoval naprosto dostatečně, řekl bych.Může tomu chybět spousta věcí (taky jsem to v obecný rovině napsal)
Prostě, tabulkový ani počítačem vytvořený hodnoty mě moc neberou. Věci se musej tak nějak dělat srdcem a hlavou, to žádnej počítač neumí. A neumí to ani tabulkovej konstruktér. Umí to člověk, kterej pro to na cit, kterej jezdí, kterej umí popsat to, co chce. Já to moc neumím, proto píšu, že Honda je sterilní.
Stejně sterilní, jako všechny řadový čtyřválce (bez rozdílu jestli auto nebo moto). Klidně můžeš namítnout, že drtivá většina trhu jsou právě tyhle motory. Že R4 jezdí rallye. Z tabulkovýho hlediska asi nej motor do osobáku, i do motorky, to nepopírám. Ale to je právě to...tohle je přesně to, co mi vadí - sterilita, uhlazenost...nuda....
Ale těžko tohle vysvětlovat člověku, pro něhož je motorka (auto, letadlo, loď) jenom stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
bubo70 píše: t_freedom> Proč nazýváš Volusii mrdkou?
protože ho neplatí žádnej plátek1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Tech píše: Neuvěřitelný diskuze. Já bych motor z NC bral do Alpa hned, výkon stejný, spotřeba poloviční.
problém je to i kde a v jakým rozsahu ... a jakou máš možnost motat kvalty... ono...mít to efektivně v rozmezí 2000- 4000 a zbytek nic moc...resp přes 4000 zbytečný točit...protože se už nic zásadního neděje (při celkových 60Nm) ...kdy dole máš 30 ve 4t rpm 53 ... ehm... nevím jak by se ti to třeba líbilo...
Není lepší mít třeba 30 - 55 někde 2000 - 7500 ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Veverčák píše: a proc si mysis, ze vetsina akcnich fotek je v nejakem naklonu?
.
jinak ti neberu, co se ti libi, mne se ta prvni libi taky vic, jen upozornuju, ze malickostma muzes nenapadne celkem dost zmenit
I kdyby ta Agusta byla roznejtovaná vo strom, tak bude pořád hezčí, než NC nebo ten Vulvus

Ale jo, jinak souhlas...maličkost mění celkovej dojem. Tady je ta maličkost značka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
selkie píše: I kdyby ta Agusta byla roznejtovaná vo strom, tak bude pořád hezčí, než NC nebo ten Vulvus
Ale jo, jinak souhlas...maličkost mění celkovej dojem. Tady je ta maličkost značka
to je asi ten zasadni rozidl mezi nama .. neresim, jaka je to znacka, ale jak mi to vyhovuje a jak se mi to libi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Veverčák píše: to je asi ten zasadni rozidl mezi nama .. neresim, jaka je to znacka, ale jak mi to vyhovuje a jak se mi to libi .
Ale to já taky ne. Jenže Honda má takhle dokonalý téměř všechny mašiny. Krom NC, to je ekl a ještě na hovno motor

Jinak mi značky nevadí, rád se svezu na čemkoli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
bubo70 píše: t_freedom> Ano,zvykl jsem si,dalo se s tím žít Jen se mi ekluje,když někdo nazývá pohodovej stroj mrdkou.Ale chápu že u klávesnice je to jednoduchý,není k tomu potřebná žádná odvaha,jsou to jen kecy do prázdna.Myslím si že pokud si tvůj kamarád koupí Volusii,NC nebo podobný stroj,budeš ho plácat po zádech,jak si dobře vybral.
nesmíš to brát tak osobně... mě taky každej říká že mám "italský mrdky"




Kdyby kámoš něco podobnýho chtěl koupit...zhodnotím proč to chce...kolik má kaček a doporučím mu něco, co se dá za ty kachny koupit s tím, že mu to zahraje maximum muziky... a nemusí to bejt nic z těhle dvou... a asi by i nebylo...
Jinak jsem na tý Volusii odjezdil asi 500km... a po 200km jsem věděl oč jde... a kámošovi jsem jí dával zpět s tím že je to doslova "...ehm...to slovo" ... jsem prostě už takovej upřímnej dobrák...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

bubo70 píše: t_freedom> Ano,zvykl jsem si,dalo se s tím žít Jen se mi ekluje,když někdo nazývá pohodovej stroj mrdkou.Ale chápu že u klávesnice je to jednoduchý,není k tomu potřebná žádná odvaha,jsou to jen kecy do prázdna.Myslím si že pokud si tvůj kamarád koupí Volusii,NC nebo podobný stroj,budeš ho plácat po zádech,jak si dobře vybral.
Nevím co to máš za kamarády, ale co jsem se kdy s kým bavil, tak utahování si z cizích strojů je kolorit



Před dvěma měsícema na Korsice jsem si sedl na Krypla 1050 (2015) a je to bohovskej stroj...brzdí to jak ďas, pevný je to jak Rosenbergovo péro, posazený na Vöhlinsech to žehlí všechno dokonale...motor sametovej tahač... navršku to jede jak píchlá svině... oproti mý hajtře z 2008 je to prostě dál ...v rámu, ovladatelnosti... mít ten bajk budu v Mostě o pár sekund rychlejší (bez rozeskákanýho zadního kola a menší agility v překlápění) ...ale co zmůžu...když mě by ten kulomet vzadu prostě chyběl



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
bubo70 píše: selkie> Co bys s nim dělal,kdybych náhodou prohrál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
t_freedom píše: problém je to i kde a v jakým rozsahu ... a jakou máš možnost motat kvalty... ono...mít to efektivně v rozmezí 2000- 4000 a zbytek nic moc...resp přes 4000 zbytečný točit...protože se už nic zásadního neděje (při celkových 60Nm) ...kdy dole máš 30 ve 4t rpm 53 ... ehm... nevím jak by se ti to třeba líbilo...
Není lepší mít třeba 30 - 55 někde 2000 - 7500 ?
Naposledy editováno 22.06.2016 13:42:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
selkie píše: dyť sem to definoval naprosto dostatečně, řekl bych.
Může tomu chybět spousta věcí (taky jsem to v obecný rovině napsal)
Prostě, tabulkový ani počítačem vytvořený hodnoty mě moc neberou. Věci se musej tak nějak dělat srdcem a hlavou, to žádnej počítač neumí. A neumí to ani tabulkovej konstruktér. Umí to člověk, kterej pro to na cit, kterej jezdí, kterej umí popsat to, co chce. Já to moc neumím, proto píšu, že Honda je sterilní.
Stejně sterilní, jako všechny řadový čtyřválce (bez rozdílu jestli auto nebo moto). Klidně můžeš namítnout, že drtivá většina trhu jsou právě tyhle motory. Že R4 jezdí rallye. Z tabulkovýho hlediska asi nej motor do osobáku, i do motorky, to nepopírám. Ale to je právě to...tohle je přesně to, co mi vadí - sterilita, uhlazenost...nuda....
Ale těžko tohle vysvětlovat člověku, pro něhož je motorka (auto, letadlo, loď) jenom stroj.
Ano motorka, auto, letadla i lodějsou jenom stroje. A to říkám i jako člověk, kterej postavil několik lodí i pár letadel a pár bicyklů. A tak tuším, co to obnáší, vyladit takový věci, aby fungovaly. Taky vím, co to znamená sterilní - z medicínského hlediska. Netuším však co to znamená u motorky, protože pochybuju, že máš na mysli bakteriální čistotu stroje.
Co je sterilního na čtyřválci? První opravdu použitelný (provozně i komerčně) čtyřválec postavila Honda v šedesátých letech. Do tý doby v motorkách byly, až na pár výjimek, dvouválce a jednoválce. CB 750 byl revolucí v motocyklech. A dneska je "sterilní"? To úplně nechápu. Proč? Co je na něm špatného? Tak se tě ptám, přestože osobně upřednostňuju právě ty jedno a dvouválce. Můžeš nám vysvětlit, co myslíš tím, že stroj má vše tam kde má být, jede tak jak má, ale nějak tomu něco chybí? Pokud vím, že nějak něco - tak přeci vím co přesně. Blbě brzdí? Drží špatně stopu na mokru? Bolej mě z něj záda má špatnou ergonomii? Hlavně nepiš žádný novinářský klišé typu "nemá duši". Většina motorek má dneska bezdušový gumy

postavit stroj, který především bude levný na výrobu a bude se dobře prodávat = bude spolehlivý a funkční a bude v něčem, co je pro zákazníky zajímavé, lepší než konkurence.
Ale to bychom mohli diskutovat mnoho hodin a na to je tenhle server nevhodný. Na to jsou hospody.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750


Selkie> je to horší a horší...




Bubo70> No jo já vím nostalgie...
ale já začínal na XS750 ...veliký...na dnešek i slabý... těžký...ale i tak se Japonci snažili to nějak dimenzovat...aby to ladilo... a dalo se s tím jet... tři válce 70BHP...ale lětlo to jak divý... leckterý dnešní motorky by se mohly učit... a to mě na dnešku sere...jsme o 35let dál...ale vyrábíme pro masy "mrdky" ...protože ono jim to stačí...a když jim k tomu naleješ trochu tý PR polívčičky - ještě budou hrdý na čem jezdí ... a dokazovat to všude kolem - jak svědci Jehovovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
bubo70 píše: selkie> Tak to má být.Ale čéče asi bych neměl na to říct kamarádovi co si koupil novou mašinu,že je to mrdka Drobná humanitární lež je v tomhle případě snad i ospravedlnitelná
pravej kamarád to snese... může si myslet svý...má na to právo...názory na detaily přátelství nedělaj ...
důležitý je : mír, láska a tolerance

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

- protože je levná - třeba Crosstourer stojí skoro přesně dvojnásobek
- protože je hodná - pro někoho, kdo má prd najeto ideální
- protože je universální - tedy aspoň podle prospektů zvládne ledacos
Pokud bych dneska měl o tomto modelu něco napsat, tak bych řekl, že nezklamala. Vidím to asi takto:
- výkon - v jednom + bagáž kupodivu naprosto bezproblémů, tempo bylo poplatné dálkovému cestování. (krátkodobě na dálnici i do 160 km/h bez problémů)
- spotřeba - dá se s tím za jistých okolnostá jet i pod 3L/100km, běžně okolo 4L (spíše pod), dojezd na 14L benzínu v nádrži (jednou vyjeto až do sucha) obvykle okolo 300 km, na dálnici je to se spotřebou už horší.
- pohodlí a ochrana jezdce - originální štítek je na ho..o, na nic a na shledanou, zvláště na dálnici hrůza. Jinak celkově poses pohodlný, není problém ujet denně velké porce kilometrů. Ale celkově dost průměrné.
- podvozek má vyšší zdvihy tlumiču, na albánské SH25 do Komanu toho měl občast dost, ale na druhou stranu pomáhá nízké těžiště a ovladatelnost, tlumiče nebyly na dorazech. Horší to bylo ale na D1, tam v některých usecích podvozek naprosto nestíhá (ale to asi u více motorek)
- je to low cost, použité komponenty se projevují tím, že od podvozku, přes brzdy, a podobně je všechno takový spíš horší průměr.
- mě to připadá, a teď se snad majitelé neurazí, jako takový trošku maskovaný skůtr

Pokud s námi kamarád pojede za rok (jakože asi jo) půjčí se nějakou dospělejší motorku, ovšem pro letošní rok tahleta Honda fakt nezklamala a odvedla svoji práci velmi dobře.
Myslím, že z výše uvedeného celkem vyplývá, pro koho je tahle motorka určena a komu bude dobře sloužit.
Mám takové tušení, že autor tohoto vlákna neměl úplně tak na mysli charakteristiku konktrétních modelu Hondy, jako spíš šlo o myšlenku, že její modely jsou možná prodejně úspěšné, ale tak nějak postrádají šmrnc a myšlenku starších modelů. Mám úplně stejný pocit a myslím, že je to škoda. Ono nejde jen o nové modely NC xxxx, vemte si třeba Varadero - ta motorka je těžká, neohrabaná, ale také povedený dvouvál véčko a také charakter. Nástupce ? Crosstourer ? Zůstalo těžká a neohrabaná, zmizel večkový dvouválec, na Afriku se čekalo kolik let ? 10 ? 15 ? 20 ? Ale třeba se Honda poučí.

Takže si to celý znovu přečti a pokud to ani napodruhé nepochopíš, tak si to přečti znovu

A, jestli Tě můžu poprosit, neschovávej se za "nás", přijde mi to hodně takový soudružský


Naposledy editováno 22.06.2016 14:20:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přešití sedla ,pohodlnější [1, 2] Honda NC 750X | stafler | 51 | 13.4.2025 v 13:51 stafler |
Lámající se klíče Honda (NC750X) Honda NC750X | ok4rm | 17 | 8.4.2025 v 19:48 docent |
Mám kupovat nový řetěz [1, 2] Honda NC750X | Pieluk | 51 | 2.4.2025 v 12:13 docent |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 11 | 26.1.2025 v 07:32 tompas |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 37 | 17.12.2024 v 14:24 skaza55 |