1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150
ja1 píše: i magnety vůči vačce mají své místo..
A copak mají magnety společného s vačkou ? Akorát to, že jsou společně snejtovaný, jinak nastavení magnetů vůči vačce je úplně jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150
PEPAFJR píše: A copak mají magnety společného s vačkou ? Akorát to, že jsou společně snejtovaný, jinak nastavení magnetů vůči vačce je úplně jedno.
magnetické pole dělá proud v cívce...a magnet má 2 poly...záleží kde je jakej pol a podle toho vyrobí proud. takhle mi přenýtovali stadiona a mohl jsem to vyhodit...a taky mi to přišlo divný.
ja1 píše: magnetické pole dělá proud v cívce...a magnet má 2 poly...záleží kde je jakej pol a podle toho vyrobí proud. takhle mi přenýtovali stadiona a mohl jsem to vyhodit...a taky mi to přišlo divný.
Nevím jak to má stadion, ale u ČZ 150 je to nesmysl, neboť tam magnety nejsou nejtovaný.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150
kuba350 píše: magnety nejsou nejtovaný, ale je nejtovaná vačka na celej rotor
Což ovšem s magnetama nemá nic společnýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150
K tématu: Podívej se, ve které je poloze píst, když to hodí jiskru. To pomůže v další diagnostice. Tipuju ustřižený klínek na čepu, špatně sesazený čep v setrvačníku a tím pádem pootočené magneto. Předstih ti jinak vychází jak má? Ten motor je levotočivý (když koukáš kolmo na magneto, točí se proti směru hodinových ručiček), takže je třeba na to myslet při seřiování. To je častá chyba, že lidé to seřizují jako fichtly a jawy na druhou stranu...
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150
Jestli mi pořád nevěříš, tak se stačí podívat na magneto z prvních pionýrů 550/555. Tam můžeš otáčet celým statorem, ale i destičkou s kontakty. A právě při nastavování předstihu se nesmí otáčet samotnou destičkou s kontakty - je tam ryska, která jednoznačně určuje její polohu -, ale otáčí se celým statorem. Pokud si někdo tradičně nepřečetl návod, pohnul s tou deskou jako u velké jawy, tak se mu docela zásadně zhoršila jiskra. Je to právě založené na maximálním indukčním toku v daném okamžiku.
Tak u magneta ČZ 150 je 6 magnetů a také 8 možností jak nanýtovat vačku, z toho jsou čtyři naprosto stejné a další
čtyři posunuté asi o 5 stupňů, což je zanedbatelné.
Ale je to zajímavé a v zimě udělám testík se všema možnejma pozicema a zkusím změřit voltíky.
Naposledy editováno 23.05.2016 08:26:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |