Nikasil už byl dost opotřebovaný, tak jsem si třeba myslel, jestli není prasklí válec nebo hlava. Nechal jsem vše prověřit a prasklé není nic. Prý byla jen zkroucená hlava a tudy to foukalo do vody. Nechal jsem tedy udělat nový nikasil a samozřejmě na nový píst, hlavu mi zalapovali a s tím, že je to hotové mi poslali standardně zpět. Když jsem vše složil a nastartoval, nedošlo ke změně. Stále stejný problém, fouká mi to do vody a je přitom celý vršek úplně nový. Volal jsem i známému co do motorek dělá a neví co s tím. Podle mě už není kudy by to tam foukalo. Válec i hlava jsou na sebe úplně jak mají být, prasklé nejsou a je nový nikasil. Přesto to fouká. Na volnoběh i pod otáčkama. Víc nebo míň podle otáček. Je mi to záhadou a tak prosím o radu. Už jsem bezradný. Mockrát děkuji. Rok výroby motorky je 2000
1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přetlak v chladiči
Kdysi jsem u staré Primery 2.0TD sundal hlavu, protože jsem měl nafouklý hadice po jízdě. A ukázalo se že hlavou ani těsněním to nebylo, foukalo to přes turbo, které bylo jako jedno z mála co jsem viděl vodou chlazený a někde to tam ruplo, takže výfuk tlačil do chlazení.
Další případ tlakování do vody jsem viděl přes výměník tepla voda/plyn na plynové Fábii 1,2HTP, kdy se tlak z lahvě LPG dostával taky přes výměník do kapaliny a byla to docela velká záhada .
A ještě mě do třetice napadlo - šrouby. Při opakované montáži se majjí o pár závitů (1,2, nebo 3)zkrátit. Můžou být už protažený, nebo dole v bloku nějakej bodel - utáhneš to sice na předepsanej moment ale stejně to pak foukne, protože šroub se může opírat o něco jinýho, než o hlavu. Tuhle záhadu měl kámoš u Renaulta Megana a pěkně si s tim užil .
Naposledy editováno 14.04.2016 13:43:10
1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči
Naposledy editováno 15.04.2016 12:20:29
petr.machy píše: Podle mě víčko neřeší podstatu tohohle problému... Víčkem by to bylo, kdyby byl přetlak chladící soustavy způsobenej pouze a jen teplotní expanzí kapaliny a víčko by tento tlak neumělo regulovat. Ale když píše, že mu tam někudy tlakuje, tak to musí jít jedině ze spalování. Dá se to zjistit, když by se přes nějakou "dutou" svíčku kompresorem foukne do válce, s pístem v dolní úvrati a zavřenými ventily. Pokud je někde netěsnost, začne to po čase tlačit vzduch až do chladící kapaliny.
ale tyhle motorky tlakují vlivem roztažnosti a malého okruhu naprosto běžně.
to víčko by mělo udržet tlak cca 1,8 barů,což je řeči čísel posunutí bodu varu o cca 20°C.
běžná voda vaří při 100°C,směs s frydexem cca ve 120°C a pod tlakem 1,8bar to vaří při cca 140°C...a to je fest rozdíl...+-,neber mně úplně za slovo.
chtělo by to vyrobit přípravek-rozdvojku na hadici s manometrem a ověřit si,jaký tlak tam vlastně je a kde je problém.
válec má zkontrolovaný,hlavu taky,pokud se točí vodní pumpa,tak to musí být dobré.
1 reakcí na tento příspěvek přetlak v chladiči
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výběr duše na moto Husqvarna WR 250 | Zeratul | 13 | 11.6.2024 v 08:59 Medved |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |
Husqvarna WR 250 Husqvarna WR 250 | Haris16 | 23 | 8.3.2022 v 13:10 Promika78 |
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... | Folby | 11 | 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed |
Blinkry Husqvarna WR 125 2008 Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 125... | dejvid002 | 1 | 15.7.2020 v 22:38 Kohlstein |