letos odjíždím druhou sezónu na začátečnický klasice Kawa ER5 bez plexi. Od záři do 23.listopadu jsem najezdil skoro 7 tisíc km. Jsem s ní docela spokojenej. Ale začal jsem v sobě víc objevovat "mini cestovatele" co rád na motorku sedne a jede 200 - 300 km na výlet během dne na otočku někam jakoby nic. Na dálnici jen když není zbytí. 130 - 150km/h už je na dálnici po 3/4 hodině docela nepříjemné a chybí mi tam troška toho výkonu když se kolem mě něco "pokazí". Styl jízdy, hlavně hezký silnice a zatáčky. Ale né pouze na kochačku, rád se trošku svezu v rámci situace, možností a bezpečnosti.
Mám vcelku jasno, chci něco s trochu víc sportovnějším posazem, chci polokapotu nebo kapotu. Na dvouválci netrvám naopak rád bych vyzkoušel i 4 válec.
Můj osobní tip co mě chytil za srdce je Honda CBR650f.
Nová motorka, ABS, sportovnejší posaz ale neleží jezdec vyloženě na řídítkách. Rozumná spotřeba, o skoro polovinu větší výkon a o cca 25NM větší kroutící moment. Váha +/- stejná. + Trošku větší moto. Mám 177cm a cca 80kg.
Otázka na zkušené motorkáře. Myslíte si, že když si koupím CBR 650f, že si po stránce motoru a jeho výkonový rezervě budu dalších 5 let chrochtat, jak skvělé to je, že si zajedu i do ciziny po dálnici na 6ku v nižších otáčkách a hezkou spotřebou? Nebo bych se měl spíš koukat po něčem jako Honda VFR 800 (druhá srdcovka)?
Jen pro info jezdím na motorce i po městě jako dnes již "hlavní" a každodenní způsob dopravy. Takže velký litrový bike zatím nechci. V hlavě to mám srovnané a spíš hledám nějakou výkonovou rezervu a "dobrou investici" + veselejší svezení a jistota na silnici. Abych zase za 2 - 3 roky něměl pocit, že musím mít zase něco jiného.
Díky za reakce.
Naposledy editováno 18.04.2016 15:50:16
1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5
Nějaký litr by význam a změnu k lepšímu měl i když ho nechceš. Možná by Ti vydržel i těch 5 let !!!
1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5
Gek0n píše: Harys: Né, že bych ho vyloženě nechtěl. Ale mám motorku "bohužel" i do města. A nevím jak bych se prodíral dopravou na stroji o 50 - 100kg těžším, a do všech stran větším. Spíš právě přemýšlím (možná až moc), jestli z 2-válec, 4t, 500ccm na 650ccm 4-válecc 4t bude opravdu rozdíl. (Papírově je to skoro 2x tolik a krouťák je taky někde jinde). Nebo zjistím za chvíli, že jsem to zkusil, a znovu prodávat a nakupovat atd...
Tak to bych koupil nějakého skůtra 125-200ccm po Prahé a litr na cestování!!!
1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5
puffybodie píše: No novou ať CBF nebo VFR bych nechtěl nechávat na ulici pod plachtou...... Záleží kolik máš financí, ale pokud se bavíš o nové, tak starý litr okolo 30k seženeš. Vyzkoušíš třeba měsíc/dva a budeš vědět jak se s tím jezdí, pak to za podobnou cenu prodáš a vyber už novou, kterou chceš. Ale více bych myslel na to kde to parkovat.
Samozřejmě máš pravdu. První věc je se projet, vyzkoušet, dohodnout se s někým. Řeším parking a další věci s tím spojené. Spíš jsem si chtěl ověřit zda je alespoň rozumný krok přecházet relativně o takový kousek z 500ccm na 650ccm. Ale je to jen takový teoretizovaní. Dokud si na ně nesednu a nesvezu se, tak je to spíš jen otázka do diskuse.
Každopádně díky.
1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5
Milouš43 píše: Jsem na tom podobně. Mám cbf 600s jsem s ní naprosto spokojený. Co se týká spotřeby,spolehlivosti... jen bych bral větší výkon. Což to cbr má. Tak určitě pocítíš rozdíl. Mě se líbý gsr 750 ale už se bojím jízdích vlastností na to cestování.
Jasně mě se toho líbí taky dost. Naháč je fajn, ale jakmile se začnu dívat na větší vzdálenosti a vetší trasy. Trošku mi chybí alespoň minimální krytí před větrem. A taky chci změnu. Na klasice / náhač jsem teď s řadovým 2V. Svezl jsem se na Yamaze XJ600 Diversion a musím říct, že i když je to prakticky obdoba ER5ky ve 4 válci. Tak se mi to líbilo. Zvuk ER5ky a to super brumlaní dvouválce a jak se celej klepe když za to jeden vezme je fajn a baví mě. Ale zjistil jsem, že sportovnější posaz a modení odpružení a podvozek je něco úplně jiného. Naposledy jsem zkusil CBR500R v zatáčkách a musím říct, že rozdíl v podvozku je nebe a dudy.