paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Druhá motorka po Kawasaki ER5
 
11.4.2016 v 11:51
Zdravím,

letos odjíždím druhou sezónu na začátečnický klasice Kawa ER5 bez plexi. Od záři do 23.listopadu jsem najezdil skoro 7 tisíc km. Jsem s ní docela spokojenej. Ale začal jsem v sobě víc objevovat "mini cestovatele" co rád na motorku sedne a jede 200 - 300 km na výlet během dne na otočku někam jakoby nic. Na dálnici jen když není zbytí. 130 - 150km/h už je na dálnici po 3/4 hodině docela nepříjemné a chybí mi tam troška toho výkonu když se kolem mě něco "pokazí". Styl jízdy, hlavně hezký silnice a zatáčky. Ale né pouze na kochačku, rád se trošku svezu v rámci situace, možností a bezpečnosti.

Mám vcelku jasno, chci něco s trochu víc sportovnějším posazem, chci polokapotu nebo kapotu. Na dvouválci netrvám naopak rád bych vyzkoušel i 4 válec.

Můj osobní tip co mě chytil za srdce je Honda CBR650f.
Nová motorka, ABS, sportovnejší posaz ale neleží jezdec vyloženě na řídítkách. Rozumná spotřeba, o skoro polovinu větší výkon a o cca 25NM větší kroutící moment. Váha +/- stejná. + Trošku větší moto. Mám 177cm a cca 80kg.

Otázka na zkušené motorkáře. Myslíte si, že když si koupím CBR 650f, že si po stránce motoru a jeho výkonový rezervě budu dalších 5 let chrochtat, jak skvělé to je, že si zajedu i do ciziny po dálnici na 6ku v nižších otáčkách a hezkou spotřebou? Nebo bych se měl spíš koukat po něčem jako Honda VFR 800 (druhá srdcovka)?

Jen pro info jezdím na motorce i po městě jako dnes již "hlavní" a každodenní způsob dopravy. Takže velký litrový bike zatím nechci. V hlavě to mám srovnané a spíš hledám nějakou výkonovou rezervu a "dobrou investici" + veselejší svezení a jistota na silnici. Abych zase za 2 - 3 roky něměl pocit, že musím mít zase něco jiného.

Díky za reakce.

Naposledy editováno 18.04.2016 15:50:16

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:18 | Nahoru | #1
CBR 650f - 5 let ne, ale tak na 3 roky budeš spokojený

1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:32 | Nahoru | #2
Z 500 na 650 ? To podle mě nemá význam.
Nějaký litr by význam a změnu k lepšímu měl i když ho nechceš. Možná by Ti vydržel i těch 5 let !!!

(reakce na) Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:38 | Nahoru | #3

-HARYS- píše: Z 500 na 650 ? To podle mě nemá význam.
Nějaký litr by význam a změnu k lepšímu měl i když ho nechceš. Možná by Ti vydržel i těch 5 let !!!

ze 48 koní na 86 - to je citelný posun. Nemotej mu hlavu

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:40 | Nahoru | #4
Ono je rozdil 4valec VFR a 4valec Hornet / fazer
Oproti ER5 bude vsehcno posun kupredu

1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:42 | Nahoru | #5
Harys: Né, že bych ho vyloženě nechtěl. Ale mám motorku "bohužel" i do města. A nevím jak bych se prodíral dopravou na stroji o 50 - 100kg těžším, a do všech stran větším. Spíš právě přemýšlím (možná až moc), jestli z 2-válec, 4t, 500ccm na 650ccm 4-válecc 4t bude opravdu rozdíl. (Papírově je to skoro 2x tolik a krouťák je taky někde jinde). Nebo zjistím za chvíli, že jsem to zkusil, a znovu prodávat a nakupovat atd...

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:44 | Nahoru | #6
KubaLC8, seikos : To jsem chtěl slyšet, díky

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 12:51 | Nahoru | #7
Vezmi horneta, je to blbuvzdorna motorka, ktera nesotji moc, je jich vyber, umi bejt hodna, ale I hodne rychla.

(reakce na) Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 13:11 | Nahoru | #8

Gek0n píše: Harys: Né, že bych ho vyloženě nechtěl. Ale mám motorku "bohužel" i do města. A nevím jak bych se prodíral dopravou na stroji o 50 - 100kg těžším, a do všech stran větším. Spíš právě přemýšlím (možná až moc), jestli z 2-válec, 4t, 500ccm na 650ccm 4-válecc 4t bude opravdu rozdíl. (Papírově je to skoro 2x tolik a krouťák je taky někde jinde). Nebo zjistím za chvíli, že jsem to zkusil, a znovu prodávat a nakupovat atd...


Tak to bych koupil nějakého skůtra 125-200ccm po Prahé a litr na cestování!!!

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 13:25 | Nahoru | #9
Harys: Idea je to hezká ale v té Prahé nemá každý domeček a vlastní garáž. A 2 stroje na ulici pod plachtou, to už by bylo moc. To abych se bál o jedno nebo druhé když u toho přes den nebudu. Dokud nebude domek a garáž za Prahou, tak to vidím cestou jednoho stroje a cestou kompromisů. Ale díky.

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 13:35 | Nahoru | #10

Šel bych do nový CGR650F Budeš spokojenej po všech směrech, a i praktická stránka věci nebude k zahození

Naposledy editováno 11.04.2016 13:37:06

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 15:32 | Nahoru | #11
Tvým požadavkům by mohlo vyhovět VFRo...

1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 15:45 | Nahoru | #12
No novou ať CBF nebo VFR bych nechtěl nechávat na ulici pod plachtou...... Záleží kolik máš financí, ale pokud se bavíš o nové, tak starý litr okolo 30k seženeš. Vyzkoušíš třeba měsíc/dva a budeš vědět jak se s tím jezdí, pak to za podobnou cenu prodáš a vyber už novou, kterou chceš. Ale více bych myslel na to kde to parkovat.

(reakce na) Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 16:07 | Nahoru | #13

puffybodie píše: No novou ať CBF nebo VFR bych nechtěl nechávat na ulici pod plachtou...... Záleží kolik máš financí, ale pokud se bavíš o nové, tak starý litr okolo 30k seženeš. Vyzkoušíš třeba měsíc/dva a budeš vědět jak se s tím jezdí, pak to za podobnou cenu prodáš a vyber už novou, kterou chceš. Ale více bych myslel na to kde to parkovat.



Samozřejmě máš pravdu. První věc je se projet, vyzkoušet, dohodnout se s někým. Řeším parking a další věci s tím spojené. Spíš jsem si chtěl ověřit zda je alespoň rozumný krok přecházet relativně o takový kousek z 500ccm na 650ccm. Ale je to jen takový teoretizovaní. Dokud si na ně nesednu a nesvezu se, tak je to spíš jen otázka do diskuse.

Každopádně díky.

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 17:38 | Nahoru | #14
Jestli má stát pod plachtou, tak bych si hodně rozmyslel kupovat novou...

A jinak to bude úplně jiný svezení, z Er5 na Cbr650 nebo Vfr, nebál bych se, že budeš mít málo výkonu a krouťáku

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 17:50 | Nahoru | #15
Pokud polokapotu, větší výkon než teď a víceméně stejnou váhu, tak zkus Yamahu FZS 600, nevím, kolik máš korun, ale 2001-2003 ročník se dá sehnat od 40 do 60 tisíc.

Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 17:53 | Nahoru | #16
Já teda přesedal z XJ600 na Bandita 600, člověk si řekne že to je prašť jak uhoď, ale minimálně prvních pár měsíců mi připadalo jak to jede oproti té stařičké XJ. Ale pak už zase netrvalo dlouho a jezdil jsem s Banditem na hranici jeho podvozkových schopností. Takže z té ER-5 na CBR650 bude určitě rozdíl a slušně se povozíš ;)

1 reakcí na tento příspěvek Druhá motorka po Kawasaki ER5

11.4.2016 v 18:38 | Nahoru | #17
Jsem na tom podobně. Mám cbf 600s jsem s ní naprosto spokojený. Co se týká spotřeby,spolehlivosti... jen bych bral větší výkon. Což to cbr má. Tak určitě pocítíš rozdíl. Mě se líbý gsr 750 ale už se bojím jízdích vlastností na to cestování.

(reakce na) Druhá motorka po Kawasaki ER5

12.4.2016 v 08:13 | Nahoru | #18

Milouš43 píše: Jsem na tom podobně. Mám cbf 600s jsem s ní naprosto spokojený. Co se týká spotřeby,spolehlivosti... jen bych bral větší výkon. Což to cbr má. Tak určitě pocítíš rozdíl. Mě se líbý gsr 750 ale už se bojím jízdích vlastností na to cestování.



Jasně mě se toho líbí taky dost. Naháč je fajn, ale jakmile se začnu dívat na větší vzdálenosti a vetší trasy. Trošku mi chybí alespoň minimální krytí před větrem. A taky chci změnu. Na klasice / náhač jsem teď s řadovým 2V. Svezl jsem se na Yamaze XJ600 Diversion a musím říct, že i když je to prakticky obdoba ER5ky ve 4 válci. Tak se mi to líbilo. Zvuk ER5ky a to super brumlaní dvouválce a jak se celej klepe když za to jeden vezme je fajn a baví mě. Ale zjistil jsem, že sportovnější posaz a modení odpružení a podvozek je něco úplně jiného. Naposledy jsem zkusil CBR500R v zatáčkách a musím říct, že rozdíl v podvozku je nebe a dudy.
Téma je zamknuto

TOPlist