Naposledy editováno 30.03.2016 16:02:56
3 reakcí na tento příspěvek Nový zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
1 reakcí na tento příspěvek Nový zákon
Naposledy editováno 30.03.2016 18:07:40
1 reakcí na tento příspěvek Nový zákon
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Duritio píše: Hele uplne kazdej novej zákon či novelizace od tyhle vlady je paskvil. Konkretne tenhle je prevzatej z eu. Jenže problem je právě v tom ze vubec nepasuje mezi naše ostatní zakony (např. O pojišťovnictví). Podstatny na tom je ze kazdym novym zákonem nam ustipnou maly kousek svobody, malinko neco zpřísní, malinko utáhnou šrouby, tu a tam zdraží nejaky ten poplatecek a tak porad dokola.....
Jen pro upřesnění, zákony nemusejí pocházet jen od vlády... zákon může do poslanecké sněmovny "přinést" a navrhnout kterýkoli poslanec a pokud zákon či paragraf projde celým procesem, a najde dostatečný počet poslanců, kteří jsou pro to ochotní zmáčknout hlasovací tlačítko souhlasu, a to napříč sněmovními stranami, jde zákon dál do senátu a prezošovi...
Než se pofluše vláda, bylo by fajn si zjistit kdo navrhl-přinesl tuto zákonnou normu do sněmovny a kdo pro to hlasoval...
Jinak se domnívám, že zrno od plev (ceny, škola, zkoušky) se oddělí do roka. Teď na začátku si některé autoškoly budou hledat milion důvodů, proč o hodně zdražit...
Konkurence to sundá níž, ale bohužel to bude o čase, tedy rok možná dva...
Naposledy editováno 30.03.2016 18:50:43
1 reakcí na tento příspěvek Nový zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Jojko píše: Také nemají dořešeno, samostatnou jízdu. Druhý zákon totiž neumožňuje tuto jízdu bez řidičáku. Na sedícího školitele to měli ošetřené.
V současné době již je a tato věc právně podložena. Výcvik, kdy žák jede na motocyklu sám a učitel ho doprovází na druhém motocyklu je podle nového právního výkladu považován za jízdu pod dohledem učitele a tudíž splňuje podmínky pro řízení motorového vozidla bez řidičského oprávnění.
Zákon. 361/2000Sb., o silničním provozu upravuje základní podmínky pro účast řidiče v provozu na pozemních komunikacích takto :
§2 Vymezení základních pojmů
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj, řidičem je i jezdec na zvířeti
Řidičem je ve smyslu tohoto zákona i žadatel o řidičské oprávnění, který řídí motorové vozidlo
§3 Základní podmínky účasti na provozu na pozemních komunikacích
(2) Řídit vozidlo nebo jet na zvířeti může pouze osoba, která je dostatečně tělesně a duševně způsobilá k řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a v potřebném rozsahu ovládá řízení vozidla nebo jízdu na zvířeti a předpisy o provozu na pozemních komunikacích
(3) Řídit motorové vozidlo může pouze
b) žadatel o řidičské oprávnění, který se pod dohledem učitele autoškoly podrobuje výcviku v řízení motorového vozidla nebo skládá zkoušku z řízení motorového vozidla, nebo
c) osoba, která se pod dohledem učitele autoškoly připravuje k přezkoušení z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel nebo skládá zkoušku v rámci tohoto přezkoušení. § 10 Povinnosti provozovatele vozidla
(1) Provozovatel nesmí
a) svěřit řízení osobě, která nesplňuje podmínky §3 odst.2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Agnosy píše: soccer> ritir
Kdybys aspoň uměl česky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
soccer píše: Jen pro upřesnění, zákony nemusejí pocházet jen od vlády... zákon může do poslanecké sněmovny "přinést" a navrhnout kterýkoli poslanec a pokud zákon či paragraf projde celým procesem, a najde dostatečný počet poslanců, kteří jsou pro to ochotní zmáčknout hlasovací tlačítko souhlasu, a to napříč sněmovními stranami, jde zákon dál do senátu a prezošovi...
Než se pofluše vláda, bylo by fajn si zjistit kdo navrhl-přinesl tuto zákonnou normu do sněmovny a kdo pro to hlasoval...
Jinak se domnívám, že zrno od plev (ceny, škola, zkoušky) se oddělí do roka. Teď na začátku si některé autoškoly budou hledat milion důvodů, proč o hodně zdražit...
Konkurence to sundá níž, ale bohužel to bude o čase, tedy rok možná dva...
to vymysleli "crazyday.cz" a ještě se tím hrdě chlubí na všech akcích >> ko*oti
Kdyby alespoň jejich jízda v provozu byla ukázková ... ale to není ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Díky za upozornění. Měl jsem info z únorového školení referentů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
soccer píše: Destr> o co jde? rozepiš se...
Kdo byl na ukázce Crazy Day na Motosalonu 2016, tak si určitě pamatuje, jak se tam chlubili že spolupracovali s ministerstvem dopravy na novým zákonu.
Kdyby radši zostřili lékařský posudky pro žadatele a důchodce, zajímalo by mě kdy se konečně do testů dostane "Otestování postřehu" třebas do 600ms, důchodci to nedají a mladí s tím budou mít taky problém. Děda co to zkoušel (66 let) měl průměr 1100ms a to už je sakra vzdálenost při 50km/h.
idnes.cz/video-kaskaderi-na-motorkach-v-brne
Dnes jsem byl u doktora pro lékařskej posudek na A, vůbec po mě nechtěli přečíst spodní řádek a sluch nezkoušeli.
Součástí posudku bylo:
- přečíst šest horních řádků z celkem sedmi
- přečíst barevně špatně rozpoznatelný text pro bazvoslepé a lidi s poruchou barvocitu
- měření tlaku
No a pak to dopadá takto:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/383237/senior-srazil-v-plzni-motorkare-ten-na-miste-zemrel.html
Jak může člověk terý je v důchodu tak dlouho jak já žiju ještě řídit bez testů na postřeh?
Naposledy editováno 01.04.2016 10:12:19
Ale zrovna u tohodle zakona ja bych po nich neflusal, to Tok vymyslel/vymejsli spoustu vetsich pitchovin.
Tohle melo bejt sprisneni podminek pro ziskani ridicaku na moto... holt to jenom soudruzi pojali moc tvrde. Takze se holt pocka nez se verejnost pul roku vyvsteka a pak se udela novela nebo vyhlaska zmirnujici pozadavky na kuzely a pomalou jizdu.
POjistovny motorky i jezdce bez ridicaku uz dneska pojistujou, takze no problem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Jediny co mas je clanek z blesku ze ktereho ani neni jasny na ci strane je vina za nehodu.
Krom toho tech tvych 600ms by bylo o nicem vypovidajici udaj. To ze nekdo zvladne cmacknout tlacitko za 200 ms jeste nic nevypovida o tom zda je schopen v realu nejake reakce a jestli je ta reakce spravna.
Ale pri patrani po skotopickych reakcich jsem nasel peknej clanek pro seniory otazka kdy mam presta ridit auto:
Troubí na mne často ostatní řidiči?
Měl jsem v poslední době nějaké nehody (i kdyby šlo jen o malý šrám na karosérií či promáčklou poznávací značku)?
Zabloudím občas i na silnicích, které znám?
Nemám občas pocit, že se auta či chodci objevují náhle přede mnou, jakoby z ničeho?
Neřekl mi někdo (rodina, přátelé, lékař) v poslední dobou, že si o mně za volantem dělá starosti?
Jezdím v poslední době méně než dříve, protože si už nejsem za volantem tak jistý?
Mám problém udržet se v mém jízdním pruhu?
Pletu si pedál brzdy s plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
To s těma otázkama je super věc, problém je že důchodci se papírů nezbaví a navíc si řeknou, vždyť já s tím autem jezdím jen k doktorce do města a do vedlejší vesnice na nákup.
Dokud se nespřísní testy pro všechny, tak se nic nezmění. Možná to že bude jezdit víc mladých bez papírů na motorkách, protože jim to jejich rodiče nezaplatí při dnešních cenách v průměrné autoškole.
Když má motorkář umět reagovat na otevření dveří u podélně stojících aut a udělat úhybný manévr, proč toto nemusí umět řidič auta? Protože ty dveře urve a nic se mu nestane? Ale co když ty dveře bude stále ještě držet dítě nebo rovnou s otevřením bude chtít vylézt ? ...
Myslím si že když bič, tak na všechny stejný!
Ohledne toho pozadavku na uhybnej manevr, prose je to vec ktera ti zachrani zivot, kdyz to v aute naperes do jinyho auta tak ve meste to obvykle prezijes, na ty motorce ne. To myslim ze stim tvym pozadavkem na reakci asi nema ani moc co docineni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Komplet výcvik v ulicích může autoškolák nadále provádět i na sedle spolujezdce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon
Destr píše: Jak může člověk, který je v důchodu tak dlouho, jak já žiju, ještě řídit bez testů na postřeh? ...jde mi jen o spravedlnost, že když se zkouška na motorku ztíží a pro autoškoly je to tím pádem rizikovější a nasadí dvojnásobnou cenu, proč se neudělá i zkouška na cvičišti pro žadatele o B a přísnější testy na lékařské posudky pro všechny.
Hmm, v lepším případě mladý idealista (třeba se z toho časem dostane, až nabude rozumu), v horším případě další pachatel všeobecného dobra a další rychlokvašený a všeho schopný sociální inženýr bez zkušeností...
V 18 nebo dvaceti je klíčem ke štěstí nesjpíš všechno zregulovat, znormovat a zglajchšaltovat. A co doposud ještě i navzdory všem státním zásahům a buzeracím nějak funguje, tak to nadobro rozvrtat a pokud možno znepřístupnit. A nezapomenout zase pořádně cokoliv dalšího zdražit. A v ideálním případě nejlíp všechno zakázal. Sice by to už nebylo k žití, ale dobroserové všech zemí by pak už byli spokojeni se svým dílem, protože by konečně vybudovali svůj vysněný ráj na zemi.
Našel jsem krásné shrnutí kde bývají při nehodách auto/motorka nejčastěji chyby. Možná by bylo lepší řidiče (motorek i aut) učit slušnějšímu chování na silnici.
Co často dělají špatně řidiči osobních aut?
* Dívají se pouze zběžně. Motorkáři se snadno dají přehlédnout, dokonce i ve zpětném zrcátku.
* Mají tendenci podceňovat schopnost akcelerace motorky. Třeba při předjíždění a blížící se motorky v protisměru.
* Nedrží stopu. Přejíždí plnou čáru v zatáčkách v domnění, že motorka nepotřebuje tak velký prostor ve svém pruhu.
Jaké jsou nejčastější chyby motorkářů?
* Slepá víra ve vlastní přednost.
* Vysoká rychlost. Pravidla silničního provozu platí i pro motorkáře.
* Neopatrné předjíždění. Srážky pak hrozí zejména v kolonách, kde je velká pravděpodobnost, že řidič auta nečekaně vyjede z řady.
* Přecenění svých schopností.
* Příliš malý odstup.
Co se týká toho všeho ostatního ve Tvém posledním příspěvku z 4.4.2016 v 16:10, s tím lze víceméně souhlasit, a šlo by to samozřejmě doplnit i o další příčiny těžkých nehod.