Přes zimu jsem dělal běžnou údržbu brzd. Vyndal, rozebral, vyčistil, složil dal novou kapalinu. Přední šlape ok, ale zadní mi po chvílce jízdy ztvrdne. Za studena byla normálně měkká, šlapala jak má, ale když jsem jí párkrát vyzkoušel za jízdy, tak po cca 10km ztvrdla a kolo brzdilo pořád. Musel jsem počkat až vychladne, destičky povolí a pak jsem dojel.
Brzdič rozpálenej, takže je mi asi jasný, že to bude chtít nový gufera a stíračky na pístky, ale pořád nevím, čím to je?
Zavzdušnění je blbost, to by spíš měklo. Kdyby bylo něco s pístkama, tak se to neuvolní po vychladnutí.
Také jsem si hrál s nastavením páčky, abych nemusel na brzdu tolik šlapat, ale kolo se točilo normálně bez většího drhnutí ...
Máte někdo tip, čím by to mohlo být?
Díky moc :)
Naposledy editováno 29.03.2016 19:22:10
2 reakcí na tento příspěvek Po chvíle jízdy ztvrdne zadní brzda
brzdovka se po uvolnění pedálu musí vrátit zpět do nádobky, aby se destičky mohly uvolnit. 1. když je nádobka přeplněná, nebude v ní místo. 2. pod víčkem nádobky je pružná membrána, která odděluje brzdovku od vzduchu. Ve víčku by měla být malá dírka, aby ten vzduch nad membránou mohl ven a ta membrána se mohla posunout nahoru, když se brzdovka vrací zpět do nádobky. Při zahřátí brzd se ohřívá i ta brzdovka, která tím nabývá na objemu a problém se zhoršuje, dokud pořádně nevychladnou brzdy a tím i brzdová kapalina.
Naposledy editováno 28.03.2016 18:41:49
1 reakcí na tento příspěvek Po chvíle jízdy ztvrdne zadní brzda
Rozeberu, vyčistim, dám nový desky (úplně zmizely :) ) povolim tu páku jak byla původně a vyzkoušim.
Díky všem
UnI píše: To jsem právě nastavil, abych to měl tak 5mm po sešlápnutí, ale co jsem jí za jízdy trochu prošlapal a ohřál, tak ztvrdla a začlo to samo brzdit.
Rozeberu, vyčistim, dám nový desky (úplně zmizely :) ) povolim tu páku jak byla původně a vyzkoušim.
Díky všem
.....5mm není nějak málo?V klidu je dle manuálu chod z.brzdy-páky/pedálu cca 55mm .Bych to také viděl,jak někdo píše výše,že to stále brzdí,pak hřeje atd,ale to už bude důsledek předpokládám špatného seřízení chodu z.brzdy.
Odvzdušňovák a jel jsem dál. Trápil jsem se s tím, dokud jsem to pořádně neodvzdzšnil.
I malá bublinka je dudlinka. Ta tlačí Pístek pořát na čelisti a kotouč, ty se zahřívají a teplo zase roztahuje vzduch
který tlačí na kapalinu a zahříváním se zvyšuje tlak.
A tak pořát do kola.
Naposledy editováno 29.03.2016 19:12:19