Téma: nové dálnice a silnice nebudou
 
26.3.2016 v 07:37
tak po přečtetní tohoto článku
iDnes - Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic
si myslím, že naprojektované dálnice a silnice se v ČR nezačnou stavět nejen další rok (2017), ale ani další nejbližší roky , úředníci zase něco zkazí a eko-teroristé si zase najdou nějakou další možnost, jak dlouhé roky zdržovat a to dohromady půjde stále dokola a donekonečna....

Na prvním místě ale vidím chybu v úřednicích, protože okolní státy (nebo všechny státy v EU) mají nejspíš úplně stejné podmínky a u nich se staví, kdežto u nás ne. Prostě švejkův národ.....

V diskusi je taky jedno info, které jsem v podobném znění už někde četl,
týká se to asi let 2007-2013, kdy u nás se postavilo JEN 36 km dálnic,
Slováci stihli postavit 150 km !!!!
tedy 4x více
a Poláci dokonce 2000 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tedy 55x více
Jak je to možné ??????????????????????


Celkem tomu i věřím, jel jsem přes Polsko (směr Litva) v r.2009 a 2013 a na trase mezi námi (Ostravou) a Varšavou to byl pořádný rozdíl.
Jasně, někdo řekne že Poláci to mají jednodušší, staví po rovině, ale ukazuje se, že největší brzdou není profil krajiny a tvrdost skály, ale vyřízení všech potřebných povolení a v tom jsme prostě mnohonásobně horší.
Navíc Slováci mají hornatější krajinu a také staví rychleji než my.
Vyplývá mi z toho jediné, že jsme jako národ neschopní

Možná někteří napíšete, že jako motorkáře mě to nemusí štvát, ale beru to tak, že čím více bude dokončená dálniční síť v ČR, tím bude méně kamionů a aut na ostatních silnicích a my na motorkách budeme mít pro sebe více prostoru.
Dále když už naší úředníci neumí vyřídit dálnice (nebo pokud na dálnice nejsou peníze), mohli by se zaměřit aspoň na výstavbu nových silnici 1. třídy, nebo aspoň obchvatů, aby tyto silnice nevedly přes řadu měst a obcí a pak se člověk po silnici 1.třídy nepohyboval v kolonách rychlostí 50km/h i mimo města a obce...... (myslím autem). Jmenovat úseky nemá cenu, jsou jich v ČR desítky

Naposledy editováno 26.03.2016 08:27:11
Anketa: co říkáte na rychlost výstavby a kvalitu dálnic a silnic v ČR?
katastrofa
83%
19
přijde mi to normální
4%
1
jsem spokojen
13%
3
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 07:48 | Nahoru | #1
Na druhou stranu těch 36 km bylo určitě dražší než 150 km slovenských a ani bych se nedivila, kdyby i 2000 km polských

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 07:53 | Nahoru | #2
HondaGiRRl> no jo, to je další dlouhé roky o českých dálnicích známá věc....

Ale abych odlehčil, připomněla jsi mi tím jeden vtip

Český ministr dopravy se zastavil na návštěvě u svého německého kolegy.
Vidí, že má v garáži Ferrari a Lamborginhi, má velkou vilu, všude luxus...
Čech se diví jak může takto žít, odkud má tolik peněz. Německý ministr říká:
"No to máš tak, vidíš tam tu dálnici?"
"Vidím."
"Tak měla být široká 20 metrů, ale stáhl jsem ji na 19 m. No a z toho, co jsem ušetřil, si takto žiji."
Po roce přijede německý ministr do Čech a vidí zámek místo vily, kolem rozlehlý park, v garážích desítku drahých sportovních aut, helikoptéru, sportoviště.... Udiveně se ho ptá, jak vydělal tolik peněz.
Český ministr dopravy mu odpoví: "No, to máš tak.... vidíš tam tu dálnici?"
"Nevidím."
"No vidíš!"

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:05 | Nahoru | #3
Roman2bk> Tak vidíš Blbý, že u nás je to víc realita než vtip

nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:08 | Nahoru | #4
jinak

Temné vyhlídky pro dálnici D3. Stavbě hrozí zdržení o další roky
jedná se o obchvat Českých Budějovic, úsek dálnice D3 od krajského města až na rakouské hranice a další dopravní stavby, takže spojení v tomto směru jen tak nebude

Největší zakázka na dálnice za osm let. Stavět se bude 26 kilometrů D35 - NEBUDE
Nadpis je zavádějící, v podtitulku už přiznávají "Stavět je ale začne kvůli potížím s povolením nejdříve příští rok." Takže kdoví kdy....
Jinak jde o první úsek chybějící dálnice mezi Prahou a Olomoucí, úsek u Pardubic, Opatovice nad Labem - Ostrov, a dál Vysoké Mýto až po Mohelnici, kde se to má napojit na dálnici na Olomouc a KONEČNĚ by naše republika neměla jen jednu dálnici západ-východ, ale dvě, navíc tuto druhou v zimě lépe sjízdnou. Nebojte se ale, tohoto se my nedočkáme, jestli budou stavět tempem 36 km za 7 let a pomaleji, pro celou ČR, tak možná za 100 let nejdřív

obchvat Frýdku-Místku
mluví se o něm už asi 25 let, stavět se měl už několikrát a možná se začne stavět, ale jen půlka (jen Místek), takže to pomůže jen těm, co pojedou ze severu na jih (od Ostravy do Beskyd), ale vůbec né těm kolonám, které město zamořují a blokují ve směru západ-východ, tedy z celé ČR do Polska. Opět stejný důvod, úředníci nevyřídili dobře povolení

1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:14 | Nahoru | #5
Já po dálnicích moc nejezdim tak je mi to jedno a když tak ať nejdřív opravěji D1

nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:25 | Nahoru | #6
o tomhle vypovídá i fakt, že ČR je snad na předposledním místě v evropě v rychlosti vyřizování stavebních povolení (i pro lidi, třeba na domek), nedávno o tom proběhly informace. Rychlejší než my jsou prý i státy jako Gabun nebo Kongo......
Jsme holt takovej úřednickej šimlistán.

Na druhou stranu, zasíťovat to tady dálnicema jako např. v NL, a zalejt pětinu státu betonem a asfaltem - ble, to nechci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:26 | Nahoru | #7
nechcem vám brať ilúzie, ale:

sme.sk píše: Kilometer slovenskej diaľnice stojí podľa odhadov Európskej komisie asi 12,5 milióna eur, zatiaľ čo napríklad v prípade Českej republiky 8,4 milióna a v prípade Talianska len 2,7 milióna eur.

Čítajte viac: http://ekonomika.sm...u.html#ixzz43zXddyqw



u nás to funguje tak ako v tom vtipe, len je tam viac osôb s tým zámkom, nie len minister

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 08:39 | Nahoru | #8
kilix> no jo, ale u vás se staví hodně v horách,
např. jsem viděl úsek severně od Čadce, to jsou samé vysoké pilíře a samé mosty, prostě dálnice skoro pořád ve vzduchu nad údolím, nad kopci.... nebo obchvat kolem Žiliny vede přes dvě pohoří, je to složitější, stejně tak z Martina na Ružomberok, neplánuje se tam dlouhý tunel? Nemáte někde stránky s plány dálnic?

U nás v ČR si myslím, že mohou dálnice, ty co nejvíce chybí, stavět po rovinatější krajině a nebo přes menší kopečky, než jsou tyto 3 úseky u vás

2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 09:10 | Nahoru | #9
já bych se někdy rád dočkal obchvatu I/55 (Otrokovice - Břeclav), protože co je tady u nás za provoz, je někdy šílené Ale problémem jsou "zelení", kteří to brzdí na Bzenec - přívoz, kudy by měla silnice jít....

D55

Naposledy editováno 26.03.2016 09:13:39

1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 09:16 | Nahoru | #10
Cesta na Slovensku ve směru od Čadce na Oravu byla údajně o 300 % předražená a to je jen kapka v moři...
Jen bych chtěl položit otázku, proč se třeba ocelové výrobky z Třineckých železáren vozí z 25% vlaky a až 75% kamiony?
Neřeknu banány, ale ocelové dráty a plechy?????? Pak nejsou postavené obchvaty a po okreskách jezdíi kolony kamionů a přitom se docela investuje do železničních tratí.....

nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 09:57 | Nahoru | #11
Špatné. A obávám se, že se nebude jednat o odklad několika měsíců. Určitě se u každého řízení budou odvolávat místní aktivisté i ekospolky, takže zdržení se bude počítat spíše v letech.

1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 09:58 | Nahoru | #12
No oni taky slováni těch dálnic moc nemají, to se pak staví snadno. U nás je hodně rozsestavěných a plánovaných dálnic ale pořád máme asi 3x víc kilometrů než slováci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 09:59 | Nahoru | #13

kuzmič píše:
Jen bych chtěl položit otázku, proč se třeba ocelové výrobky z Třineckých železáren vozí z 25% vlaky a až 75% kamiony?
Neřeknu banány, ale ocelové dráty a plechy?????? Pak nejsou postavené obchvaty a po okreskách jezdíi kolony kamionů a přitom se docela investuje do železničních tratí.....

Protože je to levnější a operativnější?

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 10:10 | Nahoru | #14

Roman2bk píše: kilix> no jo, ale u vás se staví hodně v horách,
např. jsem viděl úsek severně od Čadce, to jsou samé vysoké pilíře a samé mosty, prostě dálnice skoro pořád ve vzduchu nad údolím, nad kopci.... nebo obchvat kolem Žiliny vede přes dvě pohoří, je to složitější, stejně tak z Martina na Ružomberok, neplánuje se tam dlouhý tunel? Nemáte někde stránky s plány dálnic?

U nás v ČR si myslím, že mohou dálnice, ty co nejvíce chybí, stavět po rovinatější krajině a nebo přes menší kopečky, než jsou tyto 3 úseky u vás



beriem, že terén máme trošku horší. Ale nie je to len o tom. Tunelovačka kam sa pozrieš. Už len taký tunel Branisko je celoeurópsky legendárny tým, ako oiebali ľudí pekne. A celkovo, SR má najdrahšiu výstavbu diaľnic v EU, myslím že sú aj hornatejšie krajiny v EU než my (SLO, AT, HR).

Stále, keď si myslím, že len u nás sa ojebáva a to poriadne, zistím, že v každom ohľade si EU krajiny silno konkurujú a nemajú si čo závidieť
Za socíku aspoň bolo kam újsť

Naposledy editováno 26.03.2016 10:17:04

nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 10:27 | Nahoru | #15
po dálnicích se většinou nepohybuju, ale stav ostatních silnic to je fakt průser. Asi o 3 ulice vedle dělali asi 60 metrů nového povrchu a v něm je tak 10 cm hluboko zapuštěný kanál. Nechápu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 14:14 | Nahoru | #16

Sema píše: Protože je to levnější a operativnější?



Operativnější, to je jasné, o cenách nemám přehled, ale snad 80%kamionů co vyjíždí z železáren jsou poláci....
Ale kupříkladu svitky drátu do drátoven v Bohumíně jezdí zčásti vlaky a současně na kamionech...

2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 14:50 | Nahoru | #17
Ťok je škodná, hlavně že přihrál kamarádům v Kapsch výběr mýtného za šílených podmínek . Na mizerné ministry dopravy už máme tradici, ale Ťok zase o kus zvednul laťku :( .

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 16:24 | Nahoru | #18

Rogerer píše: já bych se někdy rád dočkal obchvatu I/55 (Otrokovice - Břeclav), protože co je tady u nás za provoz, je někdy šílené Ale problémem jsou "zelení", kteří to brzdí na Bzenec - přívoz, kudy by měla silnice jít....
D55



To je přesně ten úsek, co jsem měl na mysli, že ze všech těch "jedničkových" silnic je snad nejhorší z celé ČR, co se týče provozu. Přitom každému musí být jasné, že jak to bude dokončené (nejlépe ještě s prpojením Břeclav-Wilfersdorf), tak tudy bude jezdit poloviny Moravy jak na Bratislavu, tak do Vídně a bude to mnohem kratší než přes naokolo přes Brno. Taky by to hodně aut využilo cestou do Alp, v létě na dovolenou do Chorvatska, nejen Moraváci, ale i Poláci a Brnu by se ulevilo. Ale bohužel, opět to do 100 let nebude.

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 17:11 | Nahoru | #19
kuzmič>Já taky ne, ale vlak se poplatku za dopravní cestu nevyhne, kamion může kličkovat po okreskách. Což je samozřejmě nežádoucí a vyvolává to otázky ohledně správného nastavení mýtného systému. Btw. zrovna u ocelářských výrobků bych předpokládal mnohem větší využití železnice. Zřejmě tam hraje velkou roli blízkost Polska a tamních levných dopravců?

2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 17:18 | Nahoru | #20
No vono postavit takovejhle veletoč stojí hromadu peněz,zajímavé by bylo kolik by se postavilo rovný silnice
třípatrovej kruhák pár metrů od labe




(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 17:19 | Nahoru | #21

Mr.Dreamer píše: Ťok je škodná, hlavně že přihrál kamarádům v Kapsch výběr mýtného za šílených podmínek . Na mizerné ministry dopravy už máme tradici, ale Ťok zase o kus zvednul laťku :( .

Souhlasím, že neřeší co by měl, jen dělá další zlo. V tomhle ale má jen malý podíl viny. Přijetí nového zákona se oddalovalo snad o 10 let. Tady se měl využít čas v dobách, kdy se výstavba dálnic zastavila (za Bárty). A to v součinnosti MD, MRR a MŽP.

2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 17:43 | Nahoru | #22
Mám enduro, takže mě to netrápí, spíš těší A prokoučovala se hlavně rekonstrukce železniční sítě. Na jeden vlak naložíš padesát kamionů a životnost dálnic a silnic se nehorázně prodlouží

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 18:38 | Nahoru | #23

Mr.Dreamer píše: Ťok je škodná, hlavně že přihrál kamarádům v Kapsch výběr mýtného za šílených podmínek . Na mizerné ministry dopravy už máme tradici, ale Ťok zase o kus zvednul laťku :( .



Hlavně, že se stará o novelu bodového systému. Netuším, proč to spadá do pravomocí MD.
Spíš by se měl starat o to, aby se silnice stavěly rychle a hlavně kvalitně. Ale co chtít po bývalém šéfovi české Skansky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 19:05 | Nahoru | #24

Merhaut píše: Mám enduro, takže mě to netrápí, spíš těší

Jak souvisí typ motorky s výstavbou dálniční sítě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 19:37 | Nahoru | #25

kratkej01 píše: No vono postavit takovejhle veletoč stojí hromadu peněz,zajímavé by bylo kolik by se postavilo rovný silnice
třípatrovej kruhák pár metrů od labe





no hlavně, že se tam staví třetí patro, které končí po 100 metrech v poli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 19:42 | Nahoru | #26
Šotek> Měla na něj plynule navázat stavba Opatovice-Časy, teď ovšem pozastavená.

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 19:45 | Nahoru | #27
Sema> no právě, něco se rozestaví a než se to dokončí, uplynou dekády. viz. D11

2 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 21:16 | Nahoru | #28
Me štve úsek D3 z Prahy do Tábora. Takové kolony co jsou tam, jsem nikde jinde nezažil, víkend co víkend furt stejný. I v týdnu je to peklo a defakto to byl pro mě i důvod začít jezdit na motorce.
Nejhorší je, že se mělo stavět a teď po letech začínají úplně znova s návrhem trasy. No šílený

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

26.3.2016 v 21:29 | Nahoru | #29

Sema píše: Jak souvisí typ motorky s výstavbou dálniční sítě?


Logicky. Trochu roztoč mozkové závity a máš to tam

(reakce na) nové dálnice a silnice nebudou

27.3.2016 v 00:14 | Nahoru | #30
georgeCZ> Jo, tenhle úsek je snad začarovaný. Navíc by pomohl nejen dálkové dopravě směr ČB, ale hlavně těm tisícům dojíždějících z Jílovska a Týnecka. Dokončení bohužel v nedohlednu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist