Chystám se rozšířit si řidičák na neomezený a zvaužuji koupi první velké motorky.
Co se týče praxe tak vlastní motorku jsem neměl, jezdil jsem pouze na půjčených: pár 125 , 250 enduro a 500 dvouválec.
Mám 183 cm, co se týče povahy ježdění tak se mám hodně rád a nepřeháním to.
Nejvíce mě zaujaly asi naháče popřípadě polokapotované motorky jelikož preferuji pohodlný vzpřímený posaz a široké řidítka. Supersport jsem zatím nesedlal, líbí se mi, odrazuje mě ale ten posaz a nízké řidítka.
Rád bych nějakou bytelnou motorku na které bych se nemusel krčit a aby byla stabilní, ty malé motorky s úzkýma gumama mi přijdou strašně vratké a nejisté v náklonu. U motorky jsou pro mě hlavní brzdy pak podvozek a pak teprve motor.
Motorku chci na nějaké dojíždění pár kilometrů a zábavu a občas delší výlety.
Cenu nechci pro začátek raději moc přehánět rád bych se vešel do 60 tisíc max kolem 70ti.
Už jsem toho tady dost přečetl a zatím mi nejvíce padly do oka tyto modely:
Hlavní kandidáti: Yamaha FZS 600 Fazer, Honda CB600F Hornet a Yamaha FZ6
Další možní: SV 650, CBR 600F a YZF 600 Thundercat
Z charakteru které čtu upřednostňuji 4válce jelikož se mi zamlouvá jejich hodnější charakter ale nebráním se ani dvouválcům: napadla mě pouze stařičká Honda NTV 650 Revere a SV 650.
S tím souvisí hlavní otázky se kterými bych potřeboval poradit:
1.) Vyplatí se zvyšovat rozpočet a investovat například do novějšího Horneta s Upside Down vidlicí oproti starému modelu, nebo například místo FZS 600 koupit FZ6 protože má tužší rám ? Poznám tyto rozdíly (tlumiče, vidlice, rámy,...) já jako začátečník ?
2.) Je vhodné s mými zkušenostmi začínat na 600 nebo mám koupit 1000 ? (Myslím, že ten výkon dlouho nevyužiju ale co se týče spotřeby na dálnici a výhodě toho že bych nemusel tolik řadit. Zas se obávám aby to nebylo tolik těžké jelikož tak 40% z trasy bude město. Možná to zní troufale ale zase nechci po chvíli kupovat další motorku)
3.) Jaký nájezd u tohoto typu a objemu motorek brát jako ještě přijatelný a jaký už ne? Vím že je to takový ošemetný parametr a že to závisí na konkrétním stavu kusu a jeho údržbě a chování majitele, ale aspoň nějak přibližně.
4.) Mám se bát karburátorů co se týče startování ?
5.) Jak je to s délkou servisních intervalů u těchto strojů?
6.) Dají se sehnat pěkné kousky i pod 60 tisíc?
Za odpověďi předem moc díky
Naposledy editováno 23.03.2016 20:56:58
S každým s kým se bavím a v minulosti ji měl tak vzpomíná jen v dobrém... já sice pokukuju po nějakém SS, ale předpokládám, že i když koupím, tak FZS zůstane v garáži, taková jistota kdyby mě SS přestal bavit (což se stává docela často)
Pokud chceš s postupem času jezdit trochu sportovněji, tak se určitě vyplatí investovat do novějších modelů (lepší podvozek, brzdy...).
Pro začátečníka zmíněné 600 budou až moc a z počátku jejich výkon vůbec nevyužiješ (samozřejmě kromě dálnice apod.). Navíc 600 oproti 1000 je samozřejmě lehčí a ten rozdíl je poměrně dost znatelný, zejména pak při manévrech za nízkých rychlostí.
Na nájezd vůbec nehleď a zkontroluj hlavně rám, tlumiče, brzdy, vyzkoušej všechny převodové stupně, po ohřátí zkus na chvilku motor vytočit do omezovače a sleduj, zda nejvyletí kouř z výfuku, případně důkladně poslechni motor, zda nevydává nějaké neobvyklé zvuky apod. Pokud tomu moc nerozumíš, tak vem někoho, co se v tom vyzná.
Servisní intervaly si najdi v manuálech.
Přeji hodně štěstí při výběru!!!
Jednoznačně modernější ve všem.
Já na FZ6 začínal a dobrá na učení se.
V nízkých otáčkách nemá přebytek výkonu, tak nijak nepřekvapí.
Až se naučíš, tak výkonu z vyšších otáček bude stačit na pár roků určitě, případně na furt.
Verze FZ6N je bez kapoty, FZ6 Fazer s polokapotou.
Naposledy editováno 23.03.2016 15:48:31
1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti
To s tou autoškolou mě taky poněkud znepokojuje. Hlavně ta jejich taškařice na cvičišti. Vychází mi to na konec května tak snad do té doby se ještě něco k horšímu nezmění. Ani mi není jasné jak to bude jestli když dám třeba u něčeho nohu na zem jestli mně hned vyhodí nebo co. Možná se poohlédnu po nějaké papírově seškrcené nebo budu chvilku kolem komína jezdit na černo kolem kuželů
Napadla mně ještě Honda CBR 600 F a Yamaha YZF 600 R THUNDERCAT.
Ta FZ6 se mi líbí jen se bojím toho tuhého plynu a topení do sedačky.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti
e: Batoh taky ne.
Naposledy editováno 23.03.2016 21:29:55
Manhart píše:
Ta FZ6 se mi líbí jen se bojím toho tuhého plynu a topení do sedačky.
Topení do sedačky je extra silný výraz.
Je to malinko nepatrně víc teplejší, než motorka bez výfuku pod sedačkou.
Nic, nad čím by jsi měl rozmýšlet nebo zvažovat.
Tuhý plyn nesmysl, je normální.
Spojka taky normální. S origo páčkama myslím samozřejmě.
Jak je to s těmi karbci, je pravda že jak už jsou více vyběhané tak prakticky nejdou seřídit ?
Co furt vymýšlíš?
Sleduj inzerci, buď aktivní.
Koukej po FZ6, horší moto neber, určitě vyskočí něco blízko k 60 tis.
Seber prachy a někoho, kdo tomu rozumí a jeď ji koupit.
Já sledoval 2 měsíce, pak jedna skočila za 63tis, jeli jsme hned tam.
Zkušený kámoš celkem nenásilně skrz sjeté gumy a cosi ještě bezvýznamného to stáhl na 60 tis.
A jelo se s motkou domů.
V mém okolí se dvě vyskytují. Jedná má ovšem z nějakého nevim jakého důvodu dvoubarevnou nádrž a je podezřele levná.
http://motorky.bazos...-FZ6N-fazer-2005.php
http://www.motoinzer...18-fz-6-n-fazer.html
Když se Ti některá bude líbit, nebo budeš mít nějaké pochybnosti, tak se tady pokusíš někoho najít, kdo by tam s Tebou zašel.
Kdybys nikoho pak nesehnal z okolí, tak bych třeba přijel.
FZ6 jsem měl.
Cestak jako R1200GS to rozhodne neni, ale na jezdeni do prace, na chatu a vylety i po dalnici je to slusnej univerzal. Fouka na nem urcite vic nez na CB600S ale je to puvodem nahac, takze s tim se pocita.
Koukal sem na starsi kusy, ale ty karburatorovy nic moc. Chtel sem 2007 a novejsi a cena 100 tisic + doplnky byla tak akorat.
Koupil sem ho pri cca 9000km a najeto ma ted kolem 14000km a zadny problemy a servis v Autoelegance v Brne pohoda a ani to moc nestoji.
Ja si jeste hodil na Horneta GI-PRO (diky tomu ze je to uz 2007 to slo snadno a je to plne elektronicky a presny) coz mi na zacatku dost pomohlo.
Prece jen kdyz clovek strida motorky, tak neni uplne spatny videt co tam mam a jaky otacky tomu vyhovujou.
Koukal sem i pak na novy CB650F a docela zklamani. Starej Hornet je proste lepsi asi ve vsem. No jo, asi se snazi snizit cenu a resi emise a ja nevim co. Vsude plasty ... Max ten vzhled je mozna minus - jeproste dany dobou. Ale tech 75kW bych se vzdat nechtel. Pri predjizdeni a na dalnici je to proste strasne znat.
Fazeru sem okouknul asi 10 a i jednoho litrovyho, ale to proste nebylo uplne ono. Hodne z nich byly prave takovy ... no uplne sem neveril najezdu apod. Nesedel mi ani ten motor a druhej vzadu je fakt asi nouzovka. Ja vim, ze masina se ma kupovat s tim ze batuzek ma zustat doma, kdyz remca na pohodli, ale ....
Navic Fazer mi nakonec prisel moc slabej a ty budiky v elektronice a tak ... no nevim.
Co se tyka vykonu, tak ja bych se nebal. Ten muj rocnik je do cca 6500 otacek v pohode a pak to teprve nabira na sile, ale zase lepsi ji mit a v pripade potreby vyuzit nez mit nejakou slabou tezkou ludru.
V Mondeu mam 2.2TDCi s 200hp a taky se s tim da jezdit 130km/h po dalnici. Naopak je to hezky tichy a moc to nepapa. Ale kdyz pak najedes na okresku a chces predjet, nebo potrebujes rychle najet do krizovatky tak to ten motor krasne da a vis ze je to bezpecne a mas rezervu ve vykonu. Nechtel bych nikdy neco jako Fabku a spol s 55kw motorem.
BTW treba bude ten muj casem na prodej. Planuju upgrade a vic motorek do garaze uz nedam. Co se tyka puvodu, tak ho mam od kluka z Brna a najezd a vse by melo byt v pohode. = tech 9000 km pri koupi odpovidalo stavu vseho.
Naposledy editováno 31.03.2016 16:39:33
Už jsem na pár inzerátů odpověděl. Ta levnější dvoubarevná FZ6ka už je prodaná. Jak se najde něco solidního a bude to blízko tak to omrknu. Jen mám problém s tím že kvůli škole jsem do čtvrtka večer v Pardubicích. Už mě napadlo i koupit něco tady, ale jelikož jsem škrcené nenašel tak by byl problém s tím jak to přitáhnout domů. Odvézt to moc nemám jak a bez řidičáku na neomezené nemám koule s tím jet přes půl republiky. Jedině že by odvoz zařídil bazar či soukromý prodejce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 15 | 2.5.2024 v 20:39 alinn |