paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti
Zdravím
Chystám se rozšířit si řidičák na neomezený a zvaužuji koupi první velké motorky.
Co se týče praxe tak vlastní motorku jsem neměl, jezdil jsem pouze na půjčených: pár 125 , 250 enduro a 500 dvouválec.
Mám 183 cm, co se týče povahy ježdění tak se mám hodně rád a nepřeháním to.
Nejvíce mě zaujaly asi naháče popřípadě polokapotované motorky jelikož preferuji pohodlný vzpřímený posaz a široké řidítka. Supersport jsem zatím nesedlal, líbí se mi, odrazuje mě ale ten posaz a nízké řidítka.
Rád bych nějakou bytelnou motorku na které bych se nemusel krčit a aby byla stabilní, ty malé motorky s úzkýma gumama mi přijdou strašně vratké a nejisté v náklonu. U motorky jsou pro mě hlavní brzdy pak podvozek a pak teprve motor.
Motorku chci na nějaké dojíždění pár kilometrů a zábavu a občas delší výlety.
Cenu nechci pro začátek raději moc přehánět rád bych se vešel do 60 tisíc max kolem 70ti.
Už jsem toho tady dost přečetl a zatím mi nejvíce padly do oka tyto modely:
Hlavní kandidáti: Yamaha FZS 600 Fazer, Honda CB600F Hornet a Yamaha FZ6
Další možní: SV 650, CBR 600F a YZF 600 Thundercat

Z charakteru které čtu upřednostňuji 4válce jelikož se mi zamlouvá jejich hodnější charakter ale nebráním se ani dvouválcům: napadla mě pouze stařičká Honda NTV 650 Revere a SV 650.

S tím souvisí hlavní otázky se kterými bych potřeboval poradit:

1.) Vyplatí se zvyšovat rozpočet a investovat například do novějšího Horneta s Upside Down vidlicí oproti starému modelu, nebo například místo FZS 600 koupit FZ6 protože má tužší rám ? Poznám tyto rozdíly (tlumiče, vidlice, rámy,...) já jako začátečník ?

2.) Je vhodné s mými zkušenostmi začínat na 600 nebo mám koupit 1000 ? (Myslím, že ten výkon dlouho nevyužiju ale co se týče spotřeby na dálnici a výhodě toho že bych nemusel tolik řadit. Zas se obávám aby to nebylo tolik těžké jelikož tak 40% z trasy bude město. Možná to zní troufale ale zase nechci po chvíli kupovat další motorku)

3.) Jaký nájezd u tohoto typu a objemu motorek brát jako ještě přijatelný a jaký už ne? Vím že je to takový ošemetný parametr a že to závisí na konkrétním stavu kusu a jeho údržbě a chování majitele, ale aspoň nějak přibližně.

4.) Mám se bát karburátorů co se týče startování ?

5.) Jak je to s délkou servisních intervalů u těchto strojů?

6.) Dají se sehnat pěkné kousky i pod 60 tisíc?

Za odpověďi předem moc díky

Naposledy editováno 23.03.2016 20:56:58

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 01:10 | Nahoru | #1
Přidej si tam FZS 1000, nejde o maximální výkon ale průběh a pružnost motoru...ano, nemusím skoro řadit. Starty mám za studena na brnk se sytičem a maličko plynu a za tepla naskakuje okamžitě bez plynu. Ale za tu cenu je to o štěstí, já jsem ho měl. Samozřejmě ale i ta moje byla oakovaně padená, ale na to moje mr..ní.
S každým s kým se bavím a v minulosti ji měl tak vzpomíná jen v dobrém... já sice pokukuju po nějakém SS, ale předpokládám, že i když koupím, tak FZS zůstane v garáži, taková jistota kdyby mě SS přestal bavit (což se stává docela často)

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 03:14 | Nahoru | #2
Z uvedených bych Ti doporučil tu FZ6. V porovnání s Hornetem (srovnávám s mým H9 r. 2002) má mnohem pevnější rám a v zatáčkách to jde poznat, obvzlášť pak ve větších náklonech a při ostřejších výjezdech. Pokud vybereš polokapotáž, tak pohodlí při rychlostech nad 160 km/h je nesrovnatelné s naháčem.

Pokud chceš s postupem času jezdit trochu sportovněji, tak se určitě vyplatí investovat do novějších modelů (lepší podvozek, brzdy...).

Pro začátečníka zmíněné 600 budou až moc a z počátku jejich výkon vůbec nevyužiješ (samozřejmě kromě dálnice apod.). Navíc 600 oproti 1000 je samozřejmě lehčí a ten rozdíl je poměrně dost znatelný, zejména pak při manévrech za nízkých rychlostí.

Na nájezd vůbec nehleď a zkontroluj hlavně rám, tlumiče, brzdy, vyzkoušej všechny převodové stupně, po ohřátí zkus na chvilku motor vytočit do omezovače a sleduj, zda nejvyletí kouř z výfuku, případně důkladně poslechni motor, zda nevydává nějaké neobvyklé zvuky apod. Pokud tomu moc nerozumíš, tak vem někoho, co se v tom vyzná.

Servisní intervaly si najdi v manuálech.

Přeji hodně štěstí při výběru!!!

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 08:08 | Nahoru | #3
FZ6 určitě spíš než FZS 600.
Jednoznačně modernější ve všem.
Já na FZ6 začínal a dobrá na učení se.
V nízkých otáčkách nemá přebytek výkonu, tak nijak nepřekvapí.
Až se naučíš, tak výkonu z vyšších otáček bude stačit na pár roků určitě, případně na furt.
Verze FZ6N je bez kapoty, FZ6 Fazer s polokapotou.

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 08:32 | Nahoru | #4
koupit motorku není problém....problém je sehnat autoškolu a udělat rozšíření kvůli novým předpisům a samozřejmě zdražení

Naposledy editováno 23.03.2016 09:36:07

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 15:37 | Nahoru | #5
FZ6 urcite lepsi, taky jsem na ni zacinal a vlastne porad zacinam... Za necele 2 sezony nakrouceno cca 12tis, zatim jen olej, filtry a nove gumy... Vykon mi rozhdone zatim nechybel, kdyz se toci tak jede, mozna v Alpach ve dvou ve vraceckach by to chtelo vice kroutaku od spoda...

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 15:47 | Nahoru | #6
Ja som z týchto 600 jazdil na hornetovi cca 2011 model a odvtedy si myslím, že to nie je vhodná motorka pre začiatočníka. To strašne pýta otáčky a ked mu ich dáš, tak je to zlá cica. Oveľa kľudnejšie som jazdil na Z800, tá ma ani zďaleka tak nezvádzala pustiť to nad 10 000 - nakoniec ani neni dôvod. FZ6 bude podľa mňa podobne zameraný stroj, dolu nič a hore besnota

Naposledy editováno 23.03.2016 15:48:31

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 16:35 | Nahoru | #7
Horneta 600, rok 04/05

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 20:52 | Nahoru | #8
Díky moc za odpovědi.
To s tou autoškolou mě taky poněkud znepokojuje. Hlavně ta jejich taškařice na cvičišti. Vychází mi to na konec května tak snad do té doby se ještě něco k horšímu nezmění. Ani mi není jasné jak to bude jestli když dám třeba u něčeho nohu na zem jestli mně hned vyhodí nebo co. Možná se poohlédnu po nějaké papírově seškrcené nebo budu chvilku kolem komína jezdit na černo kolem kuželů

Napadla mně ještě Honda CBR 600 F a Yamaha YZF 600 R THUNDERCAT.

Ta FZ6 se mi líbí jen se bojím toho tuhého plynu a topení do sedačky.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

23.3.2016 v 21:28 | Nahoru | #9
Kdo vymyslel tu pičovinu, že FZ6 topí do sedačky? Jezdím jí čtvrtý rok a nic takového nepozoruju

e: Batoh taky ne.

Naposledy editováno 23.03.2016 21:29:55

(reakce na) Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

24.3.2016 v 06:53 | Nahoru | #10
To by me taky zajimalo, kdo tu chujovinu vypustil z tlamy... A s tim tuhym plynem taky nevim, ja mam spis tuhou spojku, ale to uz muze byt individualni...

(reakce na) Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

24.3.2016 v 09:31 | Nahoru | #11

Manhart píše:
Ta FZ6 se mi líbí jen se bojím toho tuhého plynu a topení do sedačky.


Topení do sedačky je extra silný výraz.
Je to malinko nepatrně víc teplejší, než motorka bez výfuku pod sedačkou.
Nic, nad čím by jsi měl rozmýšlet nebo zvažovat.
Tuhý plyn nesmysl, je normální.
Spojka taky normální. S origo páčkama myslím samozřejmě.

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

25.3.2016 v 02:37 | Nahoru | #12
Tak to jsou dobré zprávy :). Já jsem právě četl na jiných stránkách recenze a tam psali o FZ6, že první modely měly tuhý plyn. Topení do sedačky jsem četl i někde tady.

Naposledy editováno 30.03.2016 20:30:55

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

30.3.2016 v 20:20 | Nahoru | #13
Tak jsem to trošku přehodnotil. Nebudu do toho raději enormně investovat kdybych to náhodou někde škrábl tak aby mi to nebylo líto přecijen to bude první motorka. Jde mi spíš o to sehnat na prvním místě zachovalý kus. Na prvním místě starý Fazer pak Hornet poté FZ6. U nás těch Fazerů je jak šafránu, pokud by jste někdo věděl o dobrém kousku klidně nabídněte :)

Jak je to s těmi karbci, je pravda že jak už jsou více vyběhané tak prakticky nejdou seřídit ?

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

30.3.2016 v 22:43 | Nahoru | #14
Za mne tedy...
Co furt vymýšlíš?
Sleduj inzerci, buď aktivní.
Koukej po FZ6, horší moto neber, určitě vyskočí něco blízko k 60 tis.
Seber prachy a někoho, kdo tomu rozumí a jeď ji koupit.
Já sledoval 2 měsíce, pak jedna skočila za 63tis, jeli jsme hned tam.
Zkušený kámoš celkem nenásilně skrz sjeté gumy a cosi ještě bezvýznamného to stáhl na 60 tis.
A jelo se s motkou domů.

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

31.3.2016 v 00:23 | Nahoru | #15
pročti si fórum, články na moto serverech, kupuj časopisy... na spoustu otázek můžeš najít odpovědi sám. Ale možná to máš radši předžvejkaný, nevim

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

31.3.2016 v 12:40 | Nahoru | #16
Někoho kdo tomu rozumí bohužel zatím nemám :/
V mém okolí se dvě vyskytují. Jedná má ovšem z nějakého nevim jakého důvodu dvoubarevnou nádrž a je podezřele levná.
http://motorky.bazos...-FZ6N-fazer-2005.php

http://www.motoinzer...18-fz-6-n-fazer.html

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

31.3.2016 v 13:28 | Nahoru | #17
Máš to blízko, tak se jeď podívat nejdříve sám.
Když se Ti některá bude líbit, nebo budeš mít nějaké pochybnosti, tak se tady pokusíš někoho najít, kdo by tam s Tebou zašel.
Kdybys nikoho pak nesehnal z okolí, tak bych třeba přijel.
FZ6 jsem měl.

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

31.3.2016 v 16:33 | Nahoru | #18
No ja vlastnim Horneta CB600F rok 2007 a jsem spokojen se vsim. Mam sundavaci plexi, tusim MRA, to puvodni od GIVI mi zavazelo a sundat ho je pracne. Udelal sem si drzak na bocni tasky + mam kufr s plotnou od GIVI.

Cestak jako R1200GS to rozhodne neni, ale na jezdeni do prace, na chatu a vylety i po dalnici je to slusnej univerzal. Fouka na nem urcite vic nez na CB600S ale je to puvodem nahac, takze s tim se pocita.

Koukal sem na starsi kusy, ale ty karburatorovy nic moc. Chtel sem 2007 a novejsi a cena 100 tisic + doplnky byla tak akorat.
Koupil sem ho pri cca 9000km a najeto ma ted kolem 14000km a zadny problemy a servis v Autoelegance v Brne pohoda a ani to moc nestoji.
Ja si jeste hodil na Horneta GI-PRO (diky tomu ze je to uz 2007 to slo snadno a je to plne elektronicky a presny) coz mi na zacatku dost pomohlo.
Prece jen kdyz clovek strida motorky, tak neni uplne spatny videt co tam mam a jaky otacky tomu vyhovujou.

Koukal sem i pak na novy CB650F a docela zklamani. Starej Hornet je proste lepsi asi ve vsem. No jo, asi se snazi snizit cenu a resi emise a ja nevim co. Vsude plasty ... Max ten vzhled je mozna minus - jeproste dany dobou. Ale tech 75kW bych se vzdat nechtel. Pri predjizdeni a na dalnici je to proste strasne znat.

Fazeru sem okouknul asi 10 a i jednoho litrovyho, ale to proste nebylo uplne ono. Hodne z nich byly prave takovy ... no uplne sem neveril najezdu apod. Nesedel mi ani ten motor a druhej vzadu je fakt asi nouzovka. Ja vim, ze masina se ma kupovat s tim ze batuzek ma zustat doma, kdyz remca na pohodli, ale ....
Navic Fazer mi nakonec prisel moc slabej a ty budiky v elektronice a tak ... no nevim.

Co se tyka vykonu, tak ja bych se nebal. Ten muj rocnik je do cca 6500 otacek v pohode a pak to teprve nabira na sile, ale zase lepsi ji mit a v pripade potreby vyuzit nez mit nejakou slabou tezkou ludru.

V Mondeu mam 2.2TDCi s 200hp a taky se s tim da jezdit 130km/h po dalnici. Naopak je to hezky tichy a moc to nepapa. Ale kdyz pak najedes na okresku a chces predjet, nebo potrebujes rychle najet do krizovatky tak to ten motor krasne da a vis ze je to bezpecne a mas rezervu ve vykonu. Nechtel bych nikdy neco jako Fabku a spol s 55kw motorem.

BTW treba bude ten muj casem na prodej. Planuju upgrade a vic motorek do garaze uz nedam. Co se tyka puvodu, tak ho mam od kluka z Brna a najezd a vse by melo byt v pohode. = tech 9000 km pri koupi odpovidalo stavu vseho.

Naposledy editováno 31.03.2016 16:39:33

Koupě motorky s ohledem na jízdní vlastnosti

31.3.2016 v 18:18 | Nahoru | #19
Děkuju moc :)

Už jsem na pár inzerátů odpověděl. Ta levnější dvoubarevná FZ6ka už je prodaná. Jak se najde něco solidního a bude to blízko tak to omrknu. Jen mám problém s tím že kvůli škole jsem do čtvrtka večer v Pardubicích. Už mě napadlo i koupit něco tady, ale jelikož jsem škrcené nenašel tak by byl problém s tím jak to přitáhnout domů. Odvézt to moc nemám jak a bez řidičáku na neomezené nemám koule s tím jet přes půl republiky. Jedině že by odvoz zařídil bazar či soukromý prodejce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
záběr spojky Yamaha FZ6 N Dymus 8 26.5.2024 v 17:13 kuzmič
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn


TOPlist