1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
Samo motocyklove oleje jsou z principu "kvalitni" a intervaly vymeny jsou nastavene taky dost s rezervou - takze to jestli tam nekdo leje olej za 170 nebo za 350 je nejspis uplne jedno.
Naposledy editováno 14.03.2016 22:26:58
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Radši příště kupuju BMW.
Jo, vydřený vačky a hydroštely jsem slyšel a viděl. Otázka zní, čím je to způsobeno. Může to být nevhodným stylem jízdy (vytáčení studeného motoru) jak si říkal špatným olejem až po zmetkový vačky.
Jinak proběh 200tis. km není pro diesel nic, to by měl být jak nový.
Naposledy editováno 14.03.2016 22:31:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: ze by na kontaktnich plochach zubu byly vetsi tlaky nez kdekoliv jinde v motoru?
Přesně tak, si dej na motorku suchou spojku a Lej tam autovej olej, schválně jak dlouho ta převodovka vydrží Proč si nelejou majitelé Ducati a BMW do svejch mazlů levnější oil pro auta? A kdo ho tam lil tak brzy brečel, že to neřadí, rachtá nebo vypadávají kvalty atd... Prostě motooleje snesou mazat i za vysokých tlaků mezi zuby soukolí převodovky což autoolej ne...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: Tech: ty otacky jsou v tomto pripade docela zasadni vec. Jinak by se dalo souhlasit s tim, ze nejdulezitejsi je jestli tam je nejakej olej - v druhem pripade jakej. U aut se pomerne mnozi pripady vydrenejch vacek atd a vsechny ty motory olej mely - jde spis o pouziti longlife oleju a toho, ze proste po tech dlouhejch intervalech uz nemaj vlastnosti co by mit mely - jasne, jde obvykle o problemy po 200tis km apod ... Ale to je prave to, ze kvalita oleje se pozna az v takovemhle horizontu...
Samo motocyklove oleje jsou z principu "kvalitni" a intervaly vymeny jsou nastavene taky dost s rezervou - takze to jestli tam nekdo leje olej za 170 nebo za 350 je nejspis uplne jedno.
tady se jako dalsi problem pridava vyssi obsah siry v nafte. je to na delsi povidani. kazdopadne... i koncerc VW to uznal a pred "davnou" dobou zacal davat do servisnich knih pasaz o tom, ze jeli pouzivana nafta s vyssim obsahem syry, snizuje se interval vymeny oleje az na 7 500 km. takze to neni jen problem LL oleju, jde o kombinaci. psal jsem si o tomhle jeden cas i se skodovkou, docela zajimava komunikace... :)
Tech píše: CAG> Nepřijde vám, že olej do motorek musí plnit tolik protichůdných požadavků, že vlastně nemůže umět nic pořádně ?
Radši příště kupuju BMW.
Jo, vydřený vačky a hydroštely jsem slyšel a viděl. Otázka zní, čím je to způsobeno. Může to být nevhodným stylem jízdy (vytáčení studeného motoru) jak si říkal špatným olejem až po zmetkový vačky.
Jinak proběh 200tis. km není pro diesel nic, to by měl být jak nový.
je to tim, o cem pisu nize. paradoxne... cim kvalitnejsi olej, tim lepsi ma schopnost navazat na sebe tvrde latky, ktere vznikaji pri spalovani nafty s vyssim obsahem syry a tahle smes pak v motoru pusobi jako smirgl papir...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: CAG> Nepřijde vám, že olej do motorek musí plnit tolik protichůdných požadavků, že vlastně nemůže umět nic pořádně ?
Radši příště kupuju BMW.
Jo, vydřený vačky a hydroštely jsem slyšel a viděl. Otázka zní, čím je to způsobeno. Může to být nevhodným stylem jízdy (vytáčení studeného motoru) jak si říkal špatným olejem až po zmetkový vačky.
Jinak proběh 200tis. km není pro diesel nic, to by měl být jak nový.
Nevidim duvod proc by melo byt 200tis pro diesel nic - leda ze bys dodal, ze je to nic pro kazdej motor :)
A ze by se studeny motory vytacely az posledni dobou a driv ne se mi taky moc nezda :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Eso_Rimmer píše: tady se jako dalsi problem pridava vyssi obsah siry v nafte. je to na delsi povidani. kazdopadne... i koncerc VW to uznal a pred "davnou" dobou zacal davat do servisnich knih pasaz o tom, ze jeli pouzivana nafta s vyssim obsahem syry, snizuje se interval vymeny oleje az na 7 500 km. takze to neni jen problem LL oleju, jde o kombinaci. psal jsem si o tomhle jeden cas i se skodovkou, docela zajimava komunikace... :)
A to je nejaka nova zalezitost? Ja vim ze v usa kde byl vysokej obsah siry v benzinu mely problem motory s nikasilem - v te dobe treba bmw delalo pro ameriku rozdilne motory s ocelovejma vlozkama ..
Soucasny diesely maji taky nikasilovy valce ne? Sira v nafte tomu nevadi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: Nevidim duvod proc by melo byt 200tis pro diesel nic - leda ze bys dodal, ze je to nic pro kazdej motor :)
A ze by se studeny motory vytacely az posledni dobou a driv ne se mi taky moc nezda :)
lidi jsou zblbly LL, kaslou na vymeny oleju, bohuzel uz ani materialy nejsou to, co byvaly. to je ta vrazedna kombinace...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: A to je nejaka nova zalezitost? Ja vim ze v usa kde byl vysokej obsah siry v benzinu mely problem motory s nikasilem - v te dobe treba bmw delalo pro ameriku rozdilne motory s ocelovejma vlozkama ..
Soucasny diesely maji taky nikasilovy valce ne? Sira v nafte tomu nevadi?
nene, to je hodne stara zalezitost. zacalo se to objevovat hned po najezdu cca 200, 220 tkm u prvnich aut. a trpely na to i benzinove motory jezdici na LL, ale s touhle problematikou tolik obeznameny nejsem. co jsem o tom cetl, tak k tomu byly jeste nachylnejsi, nez diesely.
1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?
Pokud je v návodu k Vaší motorce napsáno, že olej nesmí být typu ENERGY CONSERVING tak to mimo jiné znamená, že nesmíte používat ani zušlechťující přípravky na ochranu proti opotřebení např. Ecolube M1. Mimo jiné v autě dělá zázraky.
Citace original mailu prodejce olejů:
"pokud se nepřipouští olej "Energy conserving" znamená to, že motor má patrně mokrou spojku, kde nejsou vhodné přísady proti tření tzv. modifikátory tření. Z tohoto důvodu není vhodné ani použití přísady Ekolube M 1.
S pozdravem
Michal Král
EKOLUBE, s.r.o.
zizour píše: Dneska jsem zjistil zajímavou věc.
Pokud je v návodu k Vaší motorce napsáno, že olej nesmí být typu ENERGY CONSERVING tak to mimo jiné znamená, že nesmíte používat ani zušlechťující přípravky na ochranu proti opotřebení např. Ecolube M1. Mimo jiné v autě dělá zázraky.
Citace original mailu prodejce olejů:
"pokud se nepřipouští olej "Energy conserving" znamená to, že motor má patrně mokrou spojku, kde nejsou vhodné přísady proti tření tzv. modifikátory tření. Z tohoto důvodu není vhodné ani použití přísady Ekolube M 1.
S pozdravem
Michal Král
EKOLUBE, s.r.o.
na tohle pozor i v manualnich prevodovkach... povlak se nanese na brzdicky synchronu a na pruser je zadelano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Eso_Rimmer píše: lidi jsou zblbly LL, kaslou na vymeny oleju, bohuzel uz ani materialy nejsou to, co byvaly. to je ta vrazedna kombinace...
No ono s velkejma najezdama co jsou dnes bezne to je ulet bejt kazdy dva mesice v servisu a nechat tam 5+tis :)
Ja mam interval 30tis od vyrobce, menim po 20ti a je to kazdou chvili....
Kazdopadne to vypada, ze budu vyjimka a motor prezije zbytek auta :)
Eso_Rimmer píše: nene, to je hodne stara zalezitost. zacalo se to objevovat hned po najezdu cca 200, 220 tkm u prvnich aut. a trpely na to i benzinove motory jezdici na LL, ale s touhle problematikou tolik obeznameny nejsem. co jsem o tom cetl, tak k tomu byly jeste nachylnejsi, nez diesely.
Ten nikasil to "rozpousti" - motory bez komprese, zerou oil atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: No ono s velkejma najezdama co jsou dnes bezne to je ulet bejt kazdy dva mesice v servisu a nechat tam 5+tis :)
Ja mam interval 30tis od vyrobce, menim po 20ti a je to kazdou chvili....
Kazdopadne to vypada, ze budu vyjimka a motor prezije zbytek auta :)
jo, to chapu, samozrejme se cast nakladu usetri na tom, ze se nemusi platit LL olej, ale jen obycejny. vis co, je to tezky... vyrobce tomu dava nejaka pravidla, ne vzdy to funguje a pak byvaji problemy. je jen na lidech, jak se k tomu postavi. kdyz je pak ale problem, je uz casto pozde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Ty vačky jsem konkrétně viděl na PD motorech s vačkami bez rolen, u 16v tam tenhle problém odpadá. Na rotačce to obvyklé není. Že by šetření na materiálu ? Nevím.
Naposledy editováno 14.03.2016 23:12:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Eso_Rimmer píše: jo, to chapu, samozrejme se cast nakladu usetri na tom, ze se nemusi platit LL olej, ale jen obycejny. vis co, je to tezky... vyrobce tomu dava nejaka pravidla, ne vzdy to funguje a pak byvaji problemy. je jen na lidech, jak se k tomu postavi. kdyz je pak ale problem, je uz casto pozde.
Jo je to tezky, pokud jeden vyrobce uda u auta servisni interval 30tis a ostatni 15 - je jasny kam sahnou ruzne flotily, to ze ten motor na tenhle provoz na 200-300tis km doplati je netrapi, to uz to auto nebude u nich :)
assassin píše: Jo je to tezky, pokud jeden vyrobce uda u auta servisni interval 30tis a ostatni 15 - je jasny kam sahnou ruzne flotily, to ze ten motor na tenhle provoz na 200-300tis km doplati je netrapi, to uz to auto nebude u nich :)
jj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: assassin> Já nevidím důvod, proč by to něco být mělo. V náklaďáku či traktoru je běžný proběh 20-30tis mth bez zásahu do motoru. To odpovídá řekněme mil. km a taková auta existují. Nevím, to by asi benzín nedal.
Ty vačky jsem konkrétně viděl na PD motorech s vačkami bez rolen, tam tenhle problém odpadá. Na rotačce to obvyklé není. Že by šetření na materiálu ? Nevím.
Dieselovej motor je namahanejsi. Stejne konstruovanej benzinak vydrzi spis vic - ono kdyz udelas 20ti litrovej motor s vykonem 100ps nekde kolem 900ot - tak taky vydrzi vecnost :)
Rotacky vs PD - uz to bylo naznaceno, longlife intervaly, vyssi litrove vykony, vyssi otacky, nizsi hmotnosti... Vse se muze projevit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: assassin> Mimochodem, 30tis km při průměru 60km/h odpovídá cca 500mth. To je běžný interval všech ostatních neautových motorů. Takže bych se toho nebál. Kdo jezdí jen dálnice, ty km ujede lehčeji.
Ja se toho bojim, muj servisak co dela jen volva tvrdi ze s timhle intervalem se na motorech kde driv nebyl problem (D5) zacaly zadorat hydraky a nasledne vydirat vacky...
Jezdim prevazne dalnice, ale je otazka jestli to ten olej nezatezuje jeste vic - prece jen tam trvale odebiras velkej vykon, vyssi otacky atd
Jinak tyhle pripodobneni ke strojum z oboru ktere dotycny zna je tu docela obvykle a vzdy z toho vykoukne naka blbost, proc pak nemenit olej po 30tis i v motorkach? Ono tu casto nejakej automekanik vlitne do motorky s tim, ze to takhle na autech dela 30let a je na pruser zadelano :)
Naposledy editováno 14.03.2016 23:20:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: Ja se toho bojim, muj servisak co dela jen volva tvrdi ze s timhle intervalem se na motorech kde driv nebyl problem (D5) zacaly zadorat hydraky a nasledne vydirat vacky...
Jezdim prevazne dalnice, ale je otazka jestli to ten olej nezatezuje jeste vic - prece jen tam trvale odebiras velkej vykon, vyssi otacky atd
rikam to porad... lidi, serte na LL, davejte klidne levnej olej, ale po 15 a mate po problemu, ale to ne, on chce kazdej na ty svy kare za ctvrt mega setrit a pak se divi, ze se to sere. kazdymu jsem to tady na ty tocne rikal, ale je to marny, je to marny, je to marny...
Eso_Rimmer píše: rikam to porad... lidi, serte na LL, davejte klidne levnej olej, ale po 15 a mate po problemu, ale to ne, on chce kazdej na ty svy kare za ctvrt mega setrit a pak se divi, ze se to sere. kazdymu jsem to tady na ty tocne rikal, ale je to marny, je to marny, je to marny...
No ja si poradit nechal, motor zatim vrci (tuk tuk - 280tis) ale je to prd platny kdyz to kazdejch 10tis km sezere brzdovy desky - no a obvykle i kotouce :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
dewwil píše: Přesně tak, si dej na motorku suchou spojku a Lej tam autovej olej, schválně jak dlouho ta převodovka vydrží Proč si nelejou majitelé Ducati a BMW do svejch mazlů levnější oil pro auta? A kdo ho tam lil tak brzy brečel, že to neřadí, rachtá nebo vypadávají kvalty atd... Prostě motooleje snesou mazat i za vysokých tlaků mezi zuby soukolí převodovky což autoolej ne...
Souhlas až na to BMW - to ma přece samostatnou náplň pro převodovku (u motorů se suchou spojkou)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
assassin píše: Dieselovej motor je namahanejsi. Stejne konstruovanej benzinak vydrzi spis vic - ono kdyz udelas 20ti litrovej motor s vykonem 100ps nekde kolem 900ot - tak taky vydrzi vecnost :)
Rotacky vs PD - uz to bylo naznaceno, longlife intervaly, vyssi litrove vykony, vyssi otacky, nizsi hmotnosti... Vse se muze projevit...
To sice je, ale zase je na to stavěnej a má menší teploty spalování a nafta je mastná, což se taky hodí. No ale to je offtopic.
Taky měním po 15tis. olej beru za velmi výhodnou cenu, takže proč ne. Motorky bych do toho neplet.
Konkrétně vím o řezačce MB V8 650ps, vstřikování PD. Narozdíl od auta či náklaďáku ten výkon podává klidně celý den na stabilních 2tis. otáček a jede v pohodě na 500mth výměnu oleje. A co víc, mezi výměnama si nepápne ani deci oleje.
Viděl bych to, že se u aut více šetří a navrhuje se na menší životnost. Olej v tom klidně může být nevinně.
Naposledy editováno 14.03.2016 23:50:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: To sice je, ale zase je na to stavěnej a má menší teploty spalování a nafta je mastná, což se taky hodí. No ale to je offtopic.
Taky měním po 15tis. olej beru za velmi výhodnou cenu, takže proč ne. Motorky bych do toho neplet.
Konkrétně vím o řezačce MB V8 650ps, vstřikování PD. Narozdíl od auta či náklaďáku ten výkon podává klidně celý den na stabilních 2tis. otáček a jede v pohodě na 500mth výměnu oleje. A co víc, mezi výměnama si nepápne ani deci oleje.
Viděl bych to, že se u aut více šetří a navrhuje se na menší životnost. Olej v tom klidně může být nevinně.
zkus se zamyslet nad tim, proc maji koncernova auta jezdici na naftu s vyssim obsahem syry doporucenou vymenu oleje po 7 500km, precti si to, co jsem psal vyse a mas odpoved. nemusis v tom opet slozite hledat nejakou pekelnou teorii...
Naposledy editováno 14.03.2016 23:57:54
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?
Tech píše: To sice je, ale zase je na to stavěnej a má menší teploty spalování a nafta je mastná, což se taky hodí. No ale to je offtopic.
Taky měním po 15tis. olej beru za velmi výhodnou cenu, takže proč ne. Motorky bych do toho neplet.
Konkrétně vím o řezačce MB V8 650ps, vstřikování PD. Narozdíl od auta či náklaďáku ten výkon podává klidně celý den na stabilních 2tis. otáček a jede v pohodě na 500mth výměnu oleje. A co víc, mezi výměnama si nepápne ani deci oleje.
Viděl bych to, že se u aut více šetří a navrhuje se na menší životnost. Olej v tom klidně může být nevinně.
Predpokladam ze ta rezacka stala trosku jiny penize ...
Tech píše: Eso_Rimmer> Jakoby ostatní motory (nekoncernové) tankovali jinde.
Ok, uz jses opet chytrejsi nez lide z MB, nez lide, kteri to delaji desitky let, nez lide, kteri maji specailizovane firmy zabyvajici se mimo jine laboratornimi testy techto pripadu. Ok, tak si studuj a pak dal poustej ty svy teoreticky moudra...
Naposledy editováno 15.03.2016 06:52:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder | OndrovoMotoStory | 13 | 27.2.2024 v 17:08 1Gabo |
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder | tahgun | 15 | 23.11.2022 v 11:39 Medved |
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... | peta.mar | 24 | 15.7.2022 v 05:02 Yura |
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder | Alg3na | 2 | 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker |
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder | Qqww | 2 | 2.5.2022 v 07:23 Qqww |