2 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
mara.k píše: Já mám 44kW a stěžuju si? Ne (i když ve dvou by to něco navíc sneslo) Kdyby do toho NC frkli motor z TA700, to by mohlo bejt zajímavý - taky žádnej dravec, ale alespoň motorkovej motor.
Ahoj, to přídavné jméno "zajímavý" je bohužel v technických záležitostech jen takové zcela nezávazné. Je to úplně jalový, nic nespecifikující a vlastně nic neříkající, s nulovou informační hodnotou.
Neber si to prosím Tě vůbec osobně, ale zajímavý může být odstavený rezatý embéčko stejně jako naleštěné Ferrari. Že je něco zajímavý, to se dá říct skoro o čemkoliv, a přitom se člověk vždycky trefí, i když o tom, co označí za zajímavý, nemusí mít ani páru.
Nechal bych to být (nedělám tady jazykovýho korektora), ale zaráží mě na těchto diskusích, s jakou snadností se vždycky někde něco řekne. A teď mám na mysli to, že by bylo zajímavý dát do NC-čka motor z XL 700V Transalpu - pro jistotu podotýkám, že v Transalpu je převrtaný původně nízkoobrátkový čoprkrujzrový motor ze staré dobré Shadowky (nic proti ní).
Už hned první zajímavost by nastala tím, že by se ten vysoký a dlouhý příčně uložený vidlicový dvouválec z Transalpu nevešel do nízkého rámu NCčka - do rámu uzpůsobeného k zabudování skoro ležatého řadového dvouválce, a umožňujícího ten prostor nad motorem využít jako velký zamykatelný a vodotěsnoý "zavazadlový" prostor (vejde se tam např. i integrální helma).
postimg.org/image/v7dezi5gh/][img]http://s8.postimg.org/v7dezi5gh/Honda_NC750_Chassis.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Druhá "zajímavost" spočívá v tom, co by se tou zástavbou motoru z Transalpa získalo - vyhodit 41 kW motor s maximem krouťáku skoro 70 Nm v 4750 ot/min a místo něho se pokusit (neúspěšně) zabudovat 44 kW motor s maximem krouťáku 60 Nm v 5500 ot/min...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
Jinak si myslim ze na ty "motorce" by nebylo zajimavyho nic ani kdyby se tam dal motor z r1picowoe aneb jak rika klasik hovno nevylestis, ikdyz se tady o to vehementne pord snazite co vam sily staci.
A jinak vono je sice pekny ze je nekde napsano treba 36kw a 50 Nm ale celkove tyhle hodnoty jsou vo hovne protoze ti najdu 2 motorky s priblizne stejnejma udajema a na jedny se da zazit adrenalinu ze mas drzku od ucha k uchu a na druhy se tak nejak jezdi. Ale nepocitam stim ze by to pochopili lidi co prepocitavaj spotrebu na decilitry a mene.
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Dovi píše:
pro jistotu podotýkám, že v Transalpu je převrtaný původně nízkoobrátkový čoprkrujzrový motor ze staré dobré Shadowky (nic proti ní).
Hmm, a víš, že na rozdíl od té Shadowky má přesazený čep na klice a TA700 navíc čtyřventilovou hlavu? Kdyby totiž použili do cesťáku motor z VT750C, tak měli NC-čko vyrobené už před třiceli lety - zkus si porovnat průběh výkonu u NC a VT a hledej 10 rozdílů
Dovi píše:
Druhá "zajímavost" spočívá v tom, co by se tou zástavbou motoru z Transalpa získalo - vyhodit 41 kW motor s maximem krouťáku skoro 70 Nm v 4750 ot/min a místo něho se pokusit (neúspěšně) zabudovat 44 kW motor s maximem krouťáku 60 Nm v 5500 ot/min...
Je diskutabilní, jestli je víc zajímává použitelnost toho řetěz trhajícího krouťáku NC-čka ve 2.000 to/min na poslední kvalty, nebo jestli je zajímavější mít možnost použít motor i v rozmezí 6 - 8.000 ot na jakýkoliv kvalt a bez vibrací.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
Jinak si myslim ze na ty "motorce" by nebylo zajimavyho nic ani kdyby se tam dal motor z r1picowoe aneb jak rika klasik hovno nevylestis, ikdyz se tady o to vehementne pord snazite co vam sily staci.
Něco tím stylem jsem myslel, ale že z tý myšlenky někdo zplodí takový čtení jako Dovi jsem nečekal.
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
2 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Chápu, že pro některý ty jediný správný hen heéén heeééén jezdce je to asi těžký k pochopení...
U pohodový kochací mašiny mě ani ve městě ani na zapadlých okreskách FAKT NEZAJÍMÁ maximální výkon těsně před omezovačem, nezajímá mě maximální možné zrychlení ani maximálka v zalehnutí nebo bez zalehnutí a podobný kraviny!
Zajímá mě (a pořád využívám) ten příznivý průběh krouticího momentu - a věřte nebo nechejte být, ale ten skoro lineární zátah už hodně odspodu u tohoto "atmosférickýho dýzlu na benzín" je pro dané účely velmi příjemný.
mara.k>
Vidíš to, a mě zase překvapila ta "myšlenka" nahradit jeden skoro čoprácký motor druhým skoro čopráckým motorem. Navíc když by byla ta náhrada z objektivních důvodů technicky nerealizovatelná. Ale kdo by se při střelbě od pasu zaobíral takovýma detailama, že jo.
bledemon píše: kurňa véčko od hondy jsem zatim jízdně nevyzkoušel. Papírově má proti ncčkám ten transalp hodně podčtvercový motor, k rozevření válců 52st přidává navíc 76st přesazení čepů, takže míň pravidelné zapalování něž nc a cukající v-strom, víc pravidelné něž versys. Tak kolik snese minimálně otáček bez spojky?
Jestli myslíš TA, tak na jedničku funguje kousek pod tisíc otáček, na pětku to chce 2,5 až 3 tisíce podle situace. XRV chce na pětku alespoň 3 tisíce, protože má oproti TA celkově delší převody. Ale zase má oproti TA max krouťák už ve 4.500 a pak i v 6.000 ot., TA-čkům to první maximum kolem 4,5 tisících chybí. Oproti V-stromu nebo Versysu ale asi budeš u TA i XRV nejspíš zklamaný z celkové dynamiky jízdy.
Naposledy editováno 02.03.2016 16:08:55
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Vůbec bych ji nezatracoval.
Jediný co mě na tom štvalo byl omezovač. Vždycky sem to rozjel a když se zdálo, že to má konečně zabrat, zabral omezovač a já si málem dal hlavou o budíky.
Míra1970 píše: Já jsem se na tom svezl před 2 roky a na takový ježdění do práce je to dobrý . Výkon tam není, ale zas to jezdí snad za 3 litry a pohodlnej posez.
Vůbec bych ji nezatracoval.
Jediný co mě na tom štvalo byl omezovač. Vždycky sem to rozjel a když se zdálo, že to má konečně zabrat, zabral omezovač a já si málem dal hlavou o budíky.
Ten omezovač je fakt na hovno. Ale dá se na to zvyknout. Musí se pořád řadit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Nechci zdržovat dlouhým rozborem, takže jen ve stručnosti.
Ono se to na první pohled nezdá, ale v principu má s typickým "čopráckým" motorem velmi mnoho společnýho - nejvíc, jak to jde. Akorát že hodně klame tělem; tím, že je zkonstruován jako řadový a ne vidlicový. A to kvůli menším celkovým rozměrům do zástavby, menší hmotnosti, jednodušším rozvodům atd. - stejně jako nyní u nové Afriky Twin.
Charakteru (nikoli samozřejmě vzhledu) původního V-éčkového dvouválce lze u takto pojatého řadového motoru dosáhnout potřebným tvarováním klikové hřídele (záměrným přesazením ojničních čepů). Ve výsledku je to pak ala klasický vidlicový (čoprácký) motor včetně jeho projevů a podobných znaků - dlouhozdvihový nízkootáčkový dvouválec, rozsah pracovních otáček, zátah a průběh krouťáku, zvuk, vibrace.
1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Jen tak jsem juknul do katalogu a ten jejich óóóóbrovský zdvih 80 mm má třeba velká Supertenerka, která rozhodně neumírá v šesti tisících, a to jí tam navíc lítají o polovinu větší písty. Jestli náhodou to naladění do nižších otáček nemá na starosti tvar vaček spolu s délkou a průměrem kanálů i ventilů. Vačky pak mají pro maximální účinnost (a honbu za nízkou spotřebou) takový profil, který sice krásně plní válec v nízkých otáčkách, kdy i pozdějším otevíráním výfukového ventilu dokáže motor lépe využít energii expanze, ale se vzrůstajícími otáčkami se už válec nedokáže zcela vyprázdnit a účinnsot, resp. objem čerstvé směsi tak rapidně klesá. Jenže tohle popsat a pochopit je daleko složitější, než plácnout reklamní slogan, že kvůli geniálnímu dlouhozdvihu má NC-čko nízkootáčkový motor.
Už nějaký majitel nasadil dálniční tempo reálných 140 km/h na trase třeba 500 km a změřil spotřebu? Ptal jsem se na to asi před rokem a stále ticho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
Tak vidíš, jsi šikovný - položíš otázky a hned si na ně dokážeš odpovědět...
Jukneš do katalogu na zdvih velké Supertenerky (btw nikoli dlouhozdvihové, ale podčtvercové - s vrtáním 98 a zdvihem 79.5 mm) a máš v tom hned skoro jasno (nebo aspoň polojasno).
Kdyby ses ale přesto nedokázal povznést nad monotónní mantry (píšeš tak slušně a nearogantně, zatímco ostatní "melou" a "plácají"), tak pro klid duše Ti tady dám písemně, že motor v NC se jenom tak tváří, že je dlouhozdvihový a zároveň nízkoobrátkový. Ve skutečnosti je to těžce podčtvercový vysokoobrátkový vysavač, ale zatím se to ještě nerozkřiklo.
Tou spotřebou při 140 km/h reálných (řekněme 150-155 tachometrových?) při 500 km tripu po dálnici nemůžu sloužit. Nepotřebuju se takto přesunovat a bral bych to jen jako nutné zlo.
2 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Dráťa> Jasně, jedna klapka a společné sání je ale až sekundární výhoda, která vyplývá ze zadání - motor, co prd žere na úkor výkonu; pracovní otáčky budou co nejníž; nebude potřeba krmit extra výkon; šetříme, kde se dá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
...dlouhozdvihový motor, ale ve smyslu poměru vrtání/zdvih, nikoliv kvůli absolutní hodnotě zdvihu.
No jistěže je u spalovacích motorů to třídění do těchto 3 základních kategorií (nadčtvercový=dlouhozdvihový, čtvercový a podčtvercový) dáno čistě jen a pouze poměrem vrtání ku zdvihu (a ne snad jen velikostí zdvihu). A mě o tom opravdu nemusíš přesvědčovat, vím to zhruba už 40 let od dob na průmyslovce a pak u leteckých motorů na ČVUT (i když jsem pak sběhnul a udělal si druhou vejšku v jiném oboru). Ale hlavně, že jsme se nakonec domluvili.
Jinak ovšem ty robustní honďácké motory v NC-čku a motory v Transalpu a spol. si nemají co vyčítat a ve výsledku poslouží civilní dvoumetrákové+ mašině k jejímu rozpohybování velmi podobně, ne-li stejně. Akorát s tím praktickým rozdílem, že o dvě generace novější motor v NC-čku je snáze servisovatelný, s menší spotřebou paliva, s níže položeným těžištěm motocyklu a umožňuje instalaci toho velkého uzamykatelného odkládacího prostoru.
__
Co se týče toho porovnání (dlouhozdvihových 670 a 745 ccm motorů v NC700 a NC750) s motorama v čoprkrujzrech a jejich chování, a konkrétně právě s těma "52 stupňovýma" Shadowkama, tak i na základě svých osobních zkušenosti vím, o čem mluvím http://www.motorkari.cz/tema/?t=150156
A jestli nízkoobrátkový dlouhozdvih končí na 6 a půl tisících, tak to není "trapný", ale tak tomu je z rozumných důvodů u mnoha nízkoobrátkových dlouhozdvihových motorů (a nezřídka je ten konec posazen ještě níž). A je to zase vyváženo tím, že ty motory jsou použitelné už od hodně "odspodu" (to je fakt, přestože jsou na něj někteří lidé alergičtí). Takže jejich rozsah provozních otáček je lepší než 1:3 (s rezervou zhruba od 2 tisíc do 6500) a při menším zatížení a na lehčí kvalty až 1:4 (otáčky už řekněme od 1600 do 6500).
Čili i při standardním továrním zpřevodování je to pak ve výsledku srovnatelné jako u více točivějších motorů, kde zase bývá slabinou ten spodek. Každá koncepce má svoje výhody a nevýhody - s tím dodatkem, že pro spokojeného uživatele/majitele jsou ty výhody vždycky větší (až velké) a nevýhody menší až malé. Nabídka je dostatečně široká a každý si může vybrat, co mu nejlíp vyhovuje. Všichni se doufám shodneme, že obecně neexistuje žádné to jedině správné řešení.
Dráťa píše: vilemx> Taky nesmíš zapomínat na společné sání - jednu škrtící klapku pro oba válce.
to naozaj? no, motosvet už tiež ide do riti, ešteže môžme mať tie štvorhrncové štvorkarbcové "nenažrané" veterány. Ktovie dokedy.
Ďaľší krok tipujem že bude vypínanie jedného valca pri konštantnej záťaži.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |