Téma: Elektrika v motorce
24.2.2016 v 19:04
Lidi jen takový dotaz už jsi někdo z vás dělal kompletně nové elektro na motorce a pokud jo kolik vás to vyšlo?

Díky

Elektrika v motorce

26.2.2016 v 08:45 | Nahoru | #31
jako já to chápu...z ebay taky občas něco objednám a zatím mi vše vždy došlo...

Elektrika v motorce

26.2.2016 v 10:11 | Nahoru | #32
Jinak u mě byl ten důvod výměny elektriky ten, že prvotní příčina byly od nějakýho patlala přede mnou špatně uložený kabely. Vedl je přímo kolem krku řízení (namísto stabilní částí pod kapotáží kde by se nohybaly při zatáčení), takže se ohýbaly a se jeden prodřel, kostřil a to mi následně roztavilo přívodní konektor šťávy od altíku do relé. Zadní svazek kabelů jsem sehnal tady v inzerci na motorkářích za 700 kč ze zadřený moto, byl naprosto v cajku. Přední svazek jsem nikde nesehnal, tak jsem nahradil poškozený kabely novými a nešetřil smršťovačkou. Možná kdybych nebyl línej, tak se konektor dá vždycky nějak sehnat, nebo nahradit. Ale když byla možnost takhle za pár korun dodat origo, tak jsem neváhal. Přikládám nic neříkající fotky vytažených svazků z motorky.








1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce

26.2.2016 v 17:52 | Nahoru | #33
tak čokolady odstraněny nakrimpovány fastony. Dnes jsem zapojil nové blinkry a všiml jsem si že když zapnu blinkry tak mi trochu problikavá i brzdové i přední světlo.

(reakce na) Elektrika v motorce

26.2.2016 v 19:22 | Nahoru | #34
Milosh-GSX1400> Pokud světla problikávají, tak bych prošel všechny ukostření. a hlavně asi u blinkrů, baterky, brzdovýho i potkávacího světla.

Elektrika v motorce

26.2.2016 v 19:33 | Nahoru | #35
Koupil bych použitý kabelový svazek nebo opravil ten stávající. Nový bude nesmysl. Konektory se dají rozebrat, piny koupit nové. Jde jen o to jestli máš dost dlouhé kabely. Pak to může vypadat i k světu...






Naposledy editováno 26.02.2016 19:36:23

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 07:34 | Nahoru | #36
koukal jsem na to ukostření a vzadu pod prdelí nic není nějaká velká žíla se táhne pod sedlem na kterém jsou napojeny zadní blinkry a světlo, jak k blinkrům tak k brzdovému světlu jdou jen 2 kable, ale že by tam byl nějaký třetí na ukostření se říct nedá. Dá se to od někud vytáhnout?

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:12 | Nahoru | #37
Kdyz si tady stahnes servisni manual tak je tam i elektroinstalacni schema. Z toho by jsi mohl vycist kde je to ukostrene.

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:16 | Nahoru | #38
Ok diky za radu

2 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:19 | Nahoru | #39
A teď seriózní dotaz. Proč je čokoláda tak ukrutně špatná? Když jsem rozdělával nějaké věci na motorce, tak stejně tam, kde nestříká voda, nejsou těsněné konektory. I ten faston s bužírkou není vodotěsný spoj.

1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:40 | Nahoru | #40
No tak jsem prošel ten servisní návod on je sice krásný ale ta elektrika vubece neodpovídá te mojí je asi už 10x prredelavana

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:50 | Nahoru | #41

Milosh-GSX1400 píše: No tak jsem prošel ten servisní návod on je sice krásný ale ta elektrika vubece neodpovídá te mojí je asi už 10x prredelavana



Ale kostra pravděpodobně bude pořád na stejném místě ne?

(reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 08:52 | Nahoru | #42

kz233 píše: A teď seriózní dotaz. Proč je čokoláda tak ukrutně špatná? Když jsem rozdělával nějaké věci na motorce, tak stejně tam, kde nestříká voda, nejsou těsněné konektory. I ten faston s bužírkou není vodotěsný spoj.



Tak fastony se prodávají i vodotěsné. A není nad to, když chceš odpojit drát a musíš se hrabat někde se šroubovákem a vyndáš z čokolády otřepený kabel. Pak ho zase motat a cpát zpátky a zase se hrabat se šroubovákem. Nebo ještě lépe ten konec pocínovat aby se čase uklepal...prostě prasárna.

(reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 09:11 | Nahoru | #43

V_i_c_i píše: Ale kostra pravděpodobně bude pořád na stejném místě ne?



Řekl bych že tam žádná není zlutozeleny kablik nikde

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 09:59 | Nahoru | #44






Jedine kabliky co jdou dozadu

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 10:11 | Nahoru | #45
Kostra bejvá černá, nebo černobílá. Propípej multimetrem kandidáty na kostru proti železu.

Naposledy editováno 27.02.2016 10:12:03

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 10:24 | Nahoru | #46






Tak je to teď zapojené

(reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 10:28 | Nahoru | #47
bandit70> máš pravdu co úkon to téma

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 10:30 | Nahoru | #48
Tak kostra je černobílá

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 11:15 | Nahoru | #49

kz233 píše: A teď seriózní dotaz. Proč je čokoláda tak ukrutně špatná? Když jsem rozdělával nějaké věci na motorce, tak stejně tam, kde nestříká voda, nejsou těsněné konektory. I ten faston s bužírkou není vodotěsný spoj.


I když faston neni ve vodotěsném konektoru a časem taky zoxiduje a tam, kde se dostane voda a sůl časem začne zlobit, tak "čokoláda" se chová daleko hůř. Faston je měděnej a lisuje se na měděný lanko na celkem velké ploše. Lustrsvorka je sice měděný pouzdro, ale zajištění je bodovým stiskem železným (pozinkovaným) šroubkem - vlhkem a solí vzniká bodový elektrochemický článek, oxiduje to daleko rychleji a vzniká výrazný přechodový odpor - někdy až takový, že teplo při větších proudech úplně vyhřeje izolaci na drátu až do stavu zuhelnatění i na několik centimetrů od čokolády(viděl sem už i vypálených cca 0,5 m u kamionu)! Navíc ten bodový stisk rozláme jednotlivý vlákna lanka, k tomu se přidává vliv vibrací, ten průřez se oslabuje a časem to zas buď upadne, nebo vznikne přechodový odpor. Lustrsvorka (čokoláda) není na lanko (nebo by mělo být lanko zapájené(což zas neni kvůli vibracím vhodné), nebo s takovým tim trubičkovým návlekem, kterej nevim jak se jmenuje), ale na drát a nemělo by se používat tam, kde jsou vibrace a vlhko = vozidlo. Lanko - ohebný vodič z většího počtu tenkých drátků v izolaci. Čokoláda je prostě na motorce prasečina! Pokud to není nějaká nouzovka na dojetí.
Edit: Já nemám ani dobrý skušenosti s takovejma těma rychlospojkama, jak se nacvaknou na kablík, proříznou kontaktem izolaci a něco se tim připojí, obdobný systém je třeba montáž světel, hlavně bočních obrysovek u kamionů (Aspok či jak se to jmenuje), kdy se ty obrysovky jen namáčknou na plochý kabel a ty nožový kontakty se proříznou až na žílu - je to sice hotový ajncvaj, ale po první-druhý zimě to můžeš začít předělávat a po třech letech abys to vyhodil a natáh celý znovu, protože vlhkost a sůl to všechno zničí, jak ty spoje, tak i vodič v kabelu... Faston, alespoň přetaženej smršťovací bužírkou, nebo ještě líp v nějakým kvalitním vodotěsným konektoru, zlobí nejmíň a je nejsnažší nalezení chyby i oprava - a s kvalitníma krimplovacíma kleštěma to neni zas taková práce i se následně snadno něco odpojí a rozebere.

Naposledy editováno 27.02.2016 11:37:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 11:50 | Nahoru | #50
charlie.vtx1800> Díky moc, takto to dává o moc větší smysl, než "je to prasárna". To fyzikální zdůvodnění dává smysl. Už jedu z gme, kde jsem nakoupil fastony.

(reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 12:11 | Nahoru | #51

kz233 píše: charlie.vtx1800> Díky moc, takto to dává o moc větší smysl, než "je to prasárna". To fyzikální zdůvodnění dává smysl. Už jedu z gme, kde jsem nakoupil fastony.


Nejde o nějaký zdůvodnění, jde o životní zkušenosti co funguje a co ne...

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 13:57 | Nahoru | #52
Tak že z kostrou to nemá nic společného...s elektrikářem jsem mluvil rikale mi taky o kostře ale odpojil jsem všechny 4 blinkry otočil klíčkem a jiným drátem jsem propojil kostru přímo na baterku a bliká pořád u všech 4 blinkrech

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 15:44 | Nahoru | #53
Ja si jen pamatuju, kdyz jsem si tahal alektriku na jawe 350, a zapomnel jsem dotahnout kostru, do ktere se mi sbihaly vsechny mozny zemneni za svetel, tak pri blikani mi svitilo vsechno mozny kolem. Ono kdyz to vemu v principu, tak cesta elektriky je nasledujici - Z baterky z plusu, do spinacky, ktera pri urcitym otoceni klickem pousti plus dal na prerusovac, dale do prepinace blinkru,(ten funguje jako spinac pro levou a pravou vetev) a dal pres dve zarovky paralelne v prave nebo leve vetvi se vraci do minusu. Takze pokud je kostra vyloucena, tak uz jedine kuchnuta izolace na nejakym kabelu bezprostredne souvisejicim s okruhem blinkru.
Presto bych ale prosel ukostreni vsech zarovek, nejen na blinkrech. Ono to nekdy dela veci zdanlive nepochopitelny

Elektrika v motorce

27.2.2016 v 16:31 | Nahoru | #54
No nikdy jsem si nevšiml co ji mám jestli to dělalo i s těmi starými blinkry...ta elektrika jako kontrola je v poho ale rozdělávat izolaci a pak zo vše dávat zpatky je na hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce

27.2.2016 v 16:55 | Nahoru | #55

charlie.vtx1800 píše: I když faston neni ve vodotěsném konektoru a časem taky zoxiduje a tam, kde se dostane voda a sůl časem začne zlobit, tak "čokoláda" se chová daleko hůř. Faston je měděnej a lisuje se na měděný lanko na celkem velké ploše. Lustrsvorka je sice měděný pouzdro, ale zajištění je bodovým stiskem železným (pozinkovaným) šroubkem - vlhkem a solí vzniká bodový elektrochemický článek, oxiduje to daleko rychleji a vzniká výrazný přechodový odpor - někdy až takový, že teplo při větších proudech úplně vyhřeje izolaci na drátu až do stavu zuhelnatění i na několik centimetrů od čokolády(viděl sem už i vypálených cca 0,5 m u kamionu)! Navíc ten bodový stisk rozláme jednotlivý vlákna lanka, k tomu se přidává vliv vibrací, ten průřez se oslabuje a časem to zas buď upadne, nebo vznikne přechodový odpor. Lustrsvorka (čokoláda) není na lanko (nebo by mělo být lanko zapájené(což zas neni kvůli vibracím vhodné), nebo s takovým tim trubičkovým návlekem, kterej nevim jak se jmenuje), ale na drát a nemělo by se používat tam, kde jsou vibrace a vlhko = vozidlo. Lanko - ohebný vodič z většího počtu tenkých drátků v izolaci. Čokoláda je prostě na motorce prasečina! Pokud to není nějaká nouzovka na dojetí.
Edit: Já nemám ani dobrý skušenosti s takovejma těma rychlospojkama, jak se nacvaknou na kablík, proříznou kontaktem izolaci a něco se tim připojí, obdobný systém je třeba montáž světel, hlavně bočních obrysovek u kamionů (Aspok či jak se to jmenuje), kdy se ty obrysovky jen namáčknou na plochý kabel a ty nožový kontakty se proříznou až na žílu - je to sice hotový ajncvaj, ale po první-druhý zimě to můžeš začít předělávat a po třech letech abys to vyhodil a natáh celý znovu, protože vlhkost a sůl to všechno zničí, jak ty spoje, tak i vodič v kabelu... Faston, alespoň přetaženej smršťovací bužírkou, nebo ještě líp v nějakým kvalitním vodotěsným konektoru, zlobí nejmíň a je nejsnažší nalezení chyby i oprava - a s kvalitníma krimplovacíma kleštěma to neni zas taková práce i se následně snadno něco odpojí a rozebere.



Kdysi měla čokoláda mosazné dutinky, dnes už se nedají sehnat, podvodníci dělají ty dutinky stočené z plechu a nějak povrchově upravené, nevím jestli zinek nebo nikl. To ale nemění nic na tom, že čokoláda do žádného vozidla nepatří (jedině na zajištění struny ovládání plynu u Škodovek s motorem vzadu)

1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce

29.2.2016 v 13:53 | Nahoru | #56
A ještě se zeptám, jestli jsem to v úvodu hned blbě nepochopil... Chápu to dobře, že to světlo potkávací/brzdový problikne při puštění blinkrů, i když nemá v tu dobu správně svítit? Nebo problikne když svítí třeba brzdový/potkávací a ty do toho pustíš blinkr?

Naposledy editováno 29.02.2016 13:54:36

(reakce na) Elektrika v motorce

29.2.2016 v 17:29 | Nahoru | #57
Maxipes_Fík> mosazny dutinky v cokolade se delaj
pruser je ze de sroubek primo proti pevny stene.
takze ve finale zlaty ty stoceny z plechu..

Elektrika v motorce

29.2.2016 v 18:17 | Nahoru | #58
Když se kdysi dělala čokoláda z bakelitu, tak v těch mosazných dutinkách byl pásek plechu právě proto, aby šroubky při dotažení nepřerušily licny káblíku.

Elektrika v motorce

29.2.2016 v 19:52 | Nahoru | #59
jo jo ja vim. v tech co se delaj tak neni :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce

29.2.2016 v 20:15 | Nahoru | #60

petr.machy píše: A ještě se zeptám, jestli jsem to v úvodu hned blbě nepochopil... Chápu to dobře, že to světlo potkávací/brzdový problikne při puštění blinkrů, i když nemá v tu dobu správně svítit? Nebo problikne když svítí třeba brzdový/potkávací a ty do toho pustíš blinkr?



Když otočím klíčkem rozsvítí se přední světlo a zadní brzdové. Když zapnu blinkry jak prave tak i levé začne přední i zadní světlo problikávat. Všichni mi říkali že mám někde špatnou kostru ale já kostru v blinkru vypojil a sólo dratem jsem ji natáhl přímo od baterky a když jsem ji zapojil k blinkru tak světla začaly taky problikávat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 Tatrman 34 6.8.2024 v 17:01 Lajda
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist