1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Lanko mi vede jen do tachometru, otáčkoměr je dělaný a vedený asi dráty.. Vůbec nevím kde mám najít schéma, pokoušel jsem se o to, ale jak je to china tak se to blbě hledá.. Díky za radu:)
Ty budíky vypadají přesně takto:
https://www.google.c...rc=eIHiIrvoBOskoM%3A
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Co vidím pozitivně je to, že závada nasvědčuje nepravidelnému zásobování modulu impulsy ze snímače otáček.
Co bych udělal já:
Bod číslo 1:
Toto platí pro dvouvývodový snímač: odpojil snímač otáček, vzal multimetr a změřil přes kontakty snímače jeho odpor. Pak na snímač přiložil magnet a oddálil, případně magnet na snímači otočil...
To samé bych udělal na rozsahu milivoltmetru a mikroampérmetru. Je to indukční snímač a něco generovat musí.
Schema zapojení jsem zatím nenašel, tak o moc moudřejší nejsem.
Magnetem zkus rychle přejíždět kolem snímače.
Třívývodový snímač má samostatné napájení a vývod signálu. Měření je výrazně jednodušší, ale potřebuješ zapojit buď regulovatelný zdroj nebo baterii. Pak si hraješ s magnetem a měříš napětí na kabelu signálu oproti kostře/zemi snímače. Stav je buď 0V (rozuměj mohou být nějaké miliVolty - např. 100 - 200 mV) nebo plné napětí zdroje. Např 12 V z baterie. Měříš tedy v závislosti na přiblíženém nebo oddáleném magnetu 0 V nebo 12 V.
Je-li naměřeno stejné napětí s i bez magnetu, je snímač po smrti. Snažil bych se nepřepólovat kontaky snímače. Nemusí být blbuvzdorný...
Bod číslo 2:
Ohmetr zapoj na jeden konektor kabelu od snímače a do toho samého kabelu u otáčkoměru píchni špendlík a druhý kabel od Ohmetru zapoj na špendlík. Omotej to nějakou páskou a změř odpor. Potom zamel s kabelem, jestli není někde přelámaný. Stejně zkontroluj i druhý kabel od snímače. Pokud bude Ohmetr ukazovat nějaký bludy jako nekonečný odpor a budeš-li mít špendlík řádně omotaný, aby se nemlel v drátkách kabelu, je kabel po smrti a je potřeba ho vyměnit. Pro vyšší jistotu měření by bylo potřeba oholit izolaci na kabelech u otáčkoměru a měřit přímo na žíle lanka. Po měření nejlépe pocínovat a samozřejmě zaizolovat.
Jde-li desku plošných spojů vypreparovat z desky přístrojů, udělej to a měř přímo na ní.
Zrovna bys mohl zkontrolovat stav plošňáku - může být zoxidovaný a pod...
Ještě je Hardcore měření kabelu a to je v tom, že silně zatáhneš za oba konce a pokud se někde zúží bužírka, tak tam je kabel prasklý
Naposledy editováno 26.02.2016 12:33:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tekoucí vidle Yuki RS 125 | stepanmottl | 9 | 8.8.2024 v 12:43 Deadman |
yuki 125 RS - kufry Yuki RS 125 | Šharky. | 19 | 3.8.2023 v 14:56 Luba98 |
Zadní brzda- nebrzdí Yuki RS 125 | WhiteTiger | 6 | 29.12.2021 v 19:20 milanekmp |
Lakování vidlí [1, 2] Yuki RS 125 | martosd | 56 | 15.10.2021 v 12:21 rytychs |
Nová nebo motorka z bazaru Yamaha YBR 125, Yuki RS 125 | Silente | 9 | 27.6.2021 v 20:31 callowsick |