1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pry to vzniklo kvuli zapomenutemu podvozku, takze na konci letu na zadech mel malou vysku.
Asi se mi ty kolecka nakonec hodily...
Skoda ze stejnou kliku nemel Delfin u Zatce :-/
MrHip píše: Protože tohle téma vzniklo na základě pokusu amatérského stavitel, dám sem jednu starou úžasnou konstrukci vrtulníku. Dnešní heli majií proudové motory, počítače, elektronické řízení všeho možného, autopiloty , titan, uhlík, kevlar, aerodynamické tunely , PC modelování a podobné srandy. Jeden starý pán v Německu před 70 ti lety vymyslel a vyrobil tento vrtulník https://en.wikipedi...ocke-Achgelis_Fa_223 Jeho technické parametry jsou i na dnešní časy naprosto špičkové. Dostup: starý stroj měl dostup cca 7100 m a na to se naprostá většina dnešních superlehkých a supervýkonných vrtulníků může jenom z dálky uctivě koukat. S výkonem 1000 Hp uvezl cca 1300 kg. To je skoro dvakrát vyšší hmotnost nákladu přepočteno na jednoho koně co dnes dokážou moderní stroje. Rychlost tuším cca 180 km/h, to je slušné i dnes. A řízení bylo geniálně jednoduché, vrtulník byl velice stabilní a snadný na naučení. Sedlali to piloti letadel po pár hodinách přeškolení. Dnes je naučit se pilotovat vrtulník poměrně nesnadná věc. Škoda, že ten pán nestihnul více, dle mne to byl takový letecký Leonardo da Vinci. Docela často se mne lidi ptají, proč se některým vrtulníkům točí rotory doprava a jiným doleva. To je tak: když Rusové a Američané vyhráli WWII a dělili si kořist, dělili se i o tento vrtulník. No a rusové dostali ten pravotočivý rotor a amíci ten levotočivý.
a nebo tohle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pher píše: LALIK> znam, ten Delfin mel desnou kliku.
Pry to vzniklo kvuli zapomenutemu podvozku, takze na konci letu na zadech mel malou vysku.
Asi se mi ty kolecka nakonec hodily...
Skoda ze stejnou kliku nemel Delfin u Zatce :-/
Jo to jo smůla no
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
To nebyl Robinson ale Kompres.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
A v rovine spekulace chlapske ego. Staci se podivat, co vezl za kocku :-/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Pher píše: LALIK> u Zatce zadna smula neuradovala. Pouze hloupost.
A v rovine spekulace chlapske ego. Staci se podivat, co vezl za kocku :-/
Jsem myslel jako že smůla pro tu kočku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: Pher> Mám závratě
Dobry zaklad parasutismu
Takze mas zavrene oci a otevira automat?
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jo, podle toho jsou nejlíp rozpoznatelné. MI- 8 nemají PZU, to je protiprachové zařízení co vypadá jako hříbek ve vstupu motoru.Na ty hříbky se dá sázek skoro na 100% . A MI-17 mají takové krabice pod ocasním nosníkem , to je DISS ( Dopplerovský navigační systém) . Zkušené oko najde i jiné rozdíly, ale tohle je nejtypičtější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Proč by ses omlouval , přece o nic nejde . Existuje i video, tohle je oficiální a vyhrabal bych možná i jiné od kamaráda. Já to viděl naživo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
MrHip píše: LALIK>
Proč by ses omlouval , přece o nic nejde . Existuje i video, tohle je oficiální a vyhrabal bych možná i jiné od kamaráda. Já to viděl naživo.
Taky jsem to taky viděl naživo stál jsem hned naproti němu jak přiletěl a vedle stál myslím Lynx mám to ještě někde na negativu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
To už je tak dávno, že už si ani nepamatuju co to bylo za typ. Ale protože jsme skákali hlavně RW, tak jsme potřebovali spíš nějaký pípák na výšku rozchodu. Tak jsme si je zbastlili z rozebraných KAP-3. To bylo teprve retro . Pro neinformované, to byl kdysi v pravěku takový přístrojek co uměl sám otevřít padák. Pravda je, že mi ten KAP několikrát otevřel padák až na zemi když jsem balil. Úplně spolehlivé to tedy nebylo
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
cenu chtěji držet pod $150 000 = 3 740 000,- + clo
http://www.martinjetpack.com/
dubai si např. objednala 20 kousků pro tamní hasiče