globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čištění eloxovaných ráfků
1.12.2015 v 21:07
Ahoj vsem,
mam prosbu. Resil jste nekdy nekdo cisteni eloxovanych rafku? Puvodne byly moje rafky dejme tomu fialovy a postupem casu, tak nejak "vokysly" a zasly. Na novej elox seru, to pisu rovnou. Jde mi spis o to, jestli mate nekdo vyzkousenou lestenku, (S100), nebo neco podobneho, cim bych mohl rafky alespon ozivit a castecne jim navratit jejich slavu a krasu.
Diky za vecne odpovedi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Čištění eloxovaných ráfků

1.12.2015 v 21:53 | Nahoru | #1
Rovnou ti říkám že původně ty ráfky byly spíš tmavě modrý, ta fialová co je na těch motorkách po bazaru je prostě vybledlá a proleštěná původní barva. Původní barvu tvojich ráfků můžeš vidět když sundáš pneu. Z toho co jsem napsal vyplývá že původní slávu a krásu vrátit nelze. Jinak pokud je chceš jenom vyleštit, zkusil bych leštidlo na hliník případně jemnou leštící pastu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

2.12.2015 v 12:39 | Nahoru | #2
mirza> jenze tou pastou to vylestim uplne, je tak? A to nechci. Je mi jedno ze puvodne byly modry. Ta stavajici barva me ani nevadi. Rozhodne to nechci mit vylesteni do barvy hliniku.
Myslel jsem, ze nejaky pripravek jako treba ty od S100 to treba trochu ozivej...

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

2.12.2015 v 17:58 | Nahoru | #3
Karaya1> Já měl na mysli brusnou pastu ta co je na lak to jsem nenapsal moje chyba. Já jsem to dělal normálně TEMPEM, ale sám ho nemám moc rád a nechtěl jsem ho teda doporučovat jinak je problém že nevím jak vypadaj konkrétně ty tvoje ráfky, já na těch svojich měl jakoby zaschlou špínu která nešla smít, tak jsem to rozleštil tím tempem. Ale jestli máš na těch ráfkách už nějak narušenej hliník tak už stím těžko něco uděláš.

Čištění eloxovaných ráfků

3.12.2015 v 17:19 | Nahoru | #4
Covece tempo jsem taky zkousel a bez uspechu. Prijde mi, jak kdyby na tech rafkach byl nejakej povlak kterej proste nesmyju. Musel bys videt fotku... A momentalne jsem bez moto, tak jedine bych nafotil behem svatku a eventuelne poslal treba na webu, jestli si vzpomenu

Čištění eloxovaných ráfků

3.12.2015 v 17:34 | Nahoru | #5
Elox ráfku stojí cca 350 Kč tak co řešíš? Tedy pokud pro tebe není problém to rozplést a následně vyplést. Ale zima je dlouhá.

E: Tohle bylo za 50 Kč. Vzhledem k tomu, že je elox oxidace tak to těžko nějak rozleštíš.







Naposledy editováno 03.12.2015 18:17:34

2 reakcí na tento příspěvek Čištění eloxovaných ráfků

4.12.2015 v 17:41 | Nahoru | #6
Elox neni problem. Problem je rozpleteni a nasledny vycentrovani kol.
A zasadni problem je porizovaci cena drátů a niplů. A oni ty draty radi praskaj...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

4.12.2015 v 18:45 | Nahoru | #7
Karaya1> existuje chemie,která dokonale vyčistí tu černotu od desek. nezkoušel jsem to nikdy na elox ale normální barvu a hliník to oživí hodně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 06:40 | Nahoru | #8
nemako> noooo a nazev vis? To je to, co shanim a poptavam

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 12:11 | Nahoru | #9

Karaya1 píše: nemako> noooo a nazev vis? To je to, co shanim a poptavam

používám nertu. mají na každou věc extra chemii,takže mám plnou garáž kanystrů ale funguje to výborně. hlavně bezkontaktně,nesnáším šudlání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 13:04 | Nahoru | #10
nemako> mrknul jsem, ale jeste otazka, na rafky pouzivas co presne? Nejakej ten jejich cistic do kola? Dikes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 14:45 | Nahoru | #11

Karaya1 píše: Elox neni problem. Problem je rozpleteni a nasledny vycentrovani kol.
A zasadni problem je porizovaci cena drátů a niplů. A oni ty draty radi praskaj...



Tak pro me rozpleteni a nasledne vypleteni a vycentrovani kola neni problem. Proto bych to resil takhle. Draty pouzijes bez problemu stejny a pokud by bylo potreba vyrobi ti na zakazku v Hvezdonicich nov a zas zadna velka rana to neni. Uz jsem si je tam nechaval parkrat vyrabet.
Ale samo je to pracny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 17:13 | Nahoru | #12
V_i_c_i> muzu vedet, jakou mas motorku, nebo mas nejakou zkusenost s BMW?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 17:29 | Nahoru | #13

Karaya1 píše: V_i_c_i> muzu vedet, jakou mas motorku, nebo mas nejakou zkusenost s BMW?



Copak tvoje BMW má za speciální dráty nebo postupy? Nedělej z toho raketoplán.
A nebo mi to prozdraď, rád se přiučím. V garáži bráchu BMW R71 z východu. M-72, pokud to tedy taky počítáš Kola jsem dělal komplet. Ráfky, dráty a vnitřky bubnů na zakázku. Vypletení, centrování a lakování už jsem dělal já.

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 18:50 | Nahoru | #14
V_i_c_i> no, oproti M72 mam asi trochu jiny draty a postupy... Ale treba se pletu...

Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 19:34 | Nahoru | #15

Karaya1 píše: V_i_c_i> no, oproti M72 mam asi trochu jiny draty a postupy... Ale treba se pletu...



To jsi me moc nepoucil. Jaky je rozdil mezi BMW dratem v pytliku BMW a dratem na zakazku kde si vyberu tvary, rozmery, material atd. A proc bych nemohl pouzit demontovane draty? Samo je mozne ze nektery pri opetovne montazi praskne, protoze uz je natazeny. Ale minimalni a stejne tak by mohl prasknout zanedlouho nekde na ceste.
A jaky je jiny postup v rozpletani, vypletani a centrovani kol mezi BMW, M-72, JAWA, KTM atd? Podle me je to porad stejne. Jen se neco vypleta lepe a neco hure protoze musis draty vypletat postupne a ne jak te napadne. Tak co je tak zvlastniho na BMW? Krome majitelu, tedy asi.

Čištění eloxovaných ráfků

5.12.2015 v 21:12 | Nahoru | #16
Vis vubec jak vypada rafek, nebo jakym stylem je vypletenej u 1150? Nebo tady ze sebe delas ukrutnyho borecka? Ja Ti neberu ze ses dobrej a umis vsechno udelat. Ja treba takovej borec nejsem... Tak treba cena dratu a nyplu je nekde jinde, nez cena u nejaky jiny motorky. Treba ze vycentrovat rafek na 1150 je docela vorisek, ale to Ty urcite vis sam nejlip, protoze si vsechno delas sam
A jsme u klasickyho skatulkovani, vid. To je Vam podobny pokud uz vic nemas, tak Te prosim,
neraguj.

E : pismenka

Naposledy editováno 05.12.2015 21:14:00

1 reakcí na tento příspěvek Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 10:57 | Nahoru | #17
Nemam potrebu se s tebou hadat. Proste rozplect, vyplect a vycentrovat kolo na 1150 umi pouze mechanik v autorizovanem servisu za pouziti materialu z pytlicku s napisem BMW. Zij si klidne v tom a elox cisti silichromem, je mi to u zadele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 11:48 | Nahoru | #18

nemako píše: používám nertu. mají na každou věc extra chemii,takže mám plnou garáž kanystrů ale funguje to výborně. hlavně bezkontaktně,nesnáším šudlání



Tak alespoň budeš za pár let, až Ti zjistí špatný játra a ledviny od čeho to máš.

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 15:26 | Nahoru | #19
V_i_c_i> jak pises...

2 reakcí na tento příspěvek Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 16:08 | Nahoru | #20
Tak musím uznat, že těžší dráty na výměnu/demontáž/montáž než má BMW 1150 jsem ještě neviděl



Samá specialita a zvláštní postup.

E: Asi to bude tím, že při tom nepoužívám kladívko

Naposledy editováno 06.12.2015 16:08:59

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 17:14 | Nahoru | #21

Karaya1 píše: nemako> mrknul jsem, ale jeste otazka, na rafky pouzivas co presne? Nejakej ten jejich cistic do kola? Dikes

o,rozpouští to ty černý sračky od desek. zatím se mi to ničím jiným nepovedlo. umylo to i vnitřní kolo z náklaďáku a to je extrém.

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 17:16 | Nahoru | #22

PEPAFJR píše: Tak alespoň budeš za pár let, až Ti zjistí špatný játra a ledviny od čeho to máš.

nemyslím si,že arva bude o něco mírnější. nemeju s tím často a vůbec s tím nepřijdeš do kontaktu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 18:49 | Nahoru | #23
V_i_c_i> no ale tak musíš uznat, že pro člověka, co vypletá klasické kola jsou tyhle bezdušové bmwácké ráfky/kola na první pohled trochu oříšek - je to prostě celé naopak, než je člověk zvyklý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 20:06 | Nahoru | #24
V_i_c_i> sakra je to bmw,nato se musi opatrne prece a podle tabulek,mam doma dva nemce a davam si sakra pozor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 20:42 | Nahoru | #25

nemako píše: používám nertu. mají na každou věc extra chemii,takže mám plnou garáž kanystrů ale funguje to výborně. hlavně bezkontaktně,nesnáším šudlání



používáš i NERTA CARNET JUMBO ???

Respektive co bys z toho co používáš doporučil na klasický umytí celé motorky(aby to nekurvilo gumu,plast hliník atd.),tzn šetrně umylo lak i bordel z řetězu, desek ap.

Já do teď používal Moto Clean 900 o d Motorexu a Nano Tech Bike Cleaner od Muc-Off (Motorex se mi osvědčil lépe).

Ten Carnet vychází levněji a co jsem viděl videa(pokud tomu lze věřit), tak by měl oba předešlé trumfnout...

Jedinou nevýhodu vidím ve způsobu aplikace, kdy je třeba to nastříkat spešl pěnovačem napojeným nevim teď jestli přímo na vapku, nebo stačí zahradní hadice, kdežto přípravky o kterých jsem psal aplikuješ normálně rozprašovačem i před garáží...

Naposledy editováno 06.12.2015 20:43:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 21:12 | Nahoru | #26

2stroke píše: V_i_c_i> no ale tak musíš uznat, že pro člověka, co vypletá klasické kola jsou tyhle bezdušové bmwácké ráfky/kola na první pohled trochu oříšek - je to prostě celé naopak, než je člověk zvyklý



Mě sere jen jedna věc. Člověk se mu snaží v dobrém poradit, protože elox pokud je zašlý, vyšisovaný nebo poškozený prostě žádnou chemií nevyčistí. Navíc za tu chemii dá tolik jako za nový elox na kolo.
On ti na to odpoví nesmysl jako že originál dráty praskají a jsou drahé. Tak mu v dobrém napíšu kde mu je za normální peníze vyrobí na přání.
Mno a pak z tebe udělá borečka/blbečka když se tě zeptá jestli jsi viděl kolo BMW.
Prostě nakopat do prdele je málo.
A pokud to neumí rozpléct a vypléct, nikdo se mu za to nesmál, tak to nemůže trvat víc než dvě hodiny a každý druhý kdo dělá kola mu to za pětikilo udělá.
Ve výsledku má tedy do litru nový elox a pro jistotu ještě nově vycentrované kolo a vyměněné případné poškození dráty které by praskly při přeplétání... Za chemii nechá minimálně pětikilo a výsledek na hovno.
Ale ať si to dělá jak chce, mě už je to jedno.

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

6.12.2015 v 21:14 | Nahoru | #27

jungen píše: V_i_c_i> sakra je to bmw,nato se musi opatrne prece a podle tabulek,mam doma dva nemce a davam si sakra pozor



Už jsem byl poučen. Trošku mi to ale připomíná toto ...



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

7.12.2015 v 18:31 | Nahoru | #28
V_i_c_i> Hele jestli znáš někoho kdo umí centrovat tyhle bavorácký kola a umí to tak aby to kolo bylo do 1mm házivosti a ještě to zvládne do dvou hodin na kolo. Tak to sem napiš. Myslím si že by to hodně lidí co má bmw docela ocenilo. Pokud já vím tak to nikdo nechce dělat bo je to příšernej voser. ty dráty tam totiž nejsou jenom obráceně ale taky do kříže. A tím pádem se musí postupovat při centrování úplně jinak než je běžný. Já jsem už v životě vypletl desítky kol a běžný kolo mám vypletený za cca 30 min, ale tyhle bavorácký jsem dělal asi dva dny, nebýt to na moji moto tak bych se na to vykašlal. A jestli nevěříš tak si to napřed skus a teprve potom dělej chytrého.

(reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

7.12.2015 v 20:45 | Nahoru | #29
mirza> Ahoj, pokud hledáš někoho, kdo umí centrovat kola BMW, se kterýma mě ostatní poslali do háje, že to skoro nejde tak doporučuju pana Hanouska . Do druhého dne bylo kolo hotové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění eloxovaných ráfků

7.12.2015 v 22:38 | Nahoru | #30

mari píše: používáš i NERTA CARNET JUMBO ???

Respektive co bys z toho co používáš doporučil na klasický umytí celé motorky(aby to nekurvilo gumu,plast hliník atd.),tzn šetrně umylo lak i bordel z řetězu, desek ap.

Já do teď používal Moto Clean 900 o d Motorexu a Nano Tech Bike Cleaner od Muc-Off (Motorex se mi osvědčil lépe).

Ten Carnet vychází levněji a co jsem viděl videa(pokud tomu lze věřit), tak by měl oba předešlé trumfnout...

Jedinou nevýhodu vidím ve způsobu aplikace, kdy je třeba to nastříkat spešl pěnovačem napojeným nevim teď jestli přímo na vapku, nebo stačí zahradní hadice, kdežto přípravky o kterých jsem psal aplikuješ normálně rozprašovačem i před garáží...

pokud to má fungovat,potřebuješ pořádnou wapku a pěnítko. na motorky používám normální žlutou šestku,(to co mám na náklaďáky by tu motorku položilo) a jde to taky horká voda jen ušetří práci. zahradní hadice rozhodně nestačí,je to dělaný na stroj,kterej dává minimálně 800 litrů a 180 barů. pokud se trošku k těm parametrům přiblížíš,máš osobák umytej za dest minut i s voskem. kouknu se ti,jak se jmenuje ta věc na osobáky a motorky. já jsem blbej,tak to mám popsaný lihovkou,protože ty jejich názvy jsou na mě složitý. podle obrázku to nepoznám,mám to ve 25l kanystrech. bycha na zmrznutí. většina když přemrzne,přestane fungovat

Naposledy editováno 07.12.2015 23:15:22
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration


TOPlist