Ale to jsme asi zbytečně nakrmili jednu opici, nejí nic, co nemá logo s vrtulkou.
Takže se asi shodneme, ze hliníkové ráfky klasické konstrukce, co používá Honda na svých endurech, úplně v pohodě zvládají.
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
tech: jasne prurezovej modul stejnej neni - ale pokud budu mit trubku prumer 40mm a stenu 1 a 2 mm tak to neni tak zasadni rozdil, podstatny je krajni vlakno.... A to u toho rafku vyjde na stejno (pokud beru jako zatezovaci stav jizdu na motocyklu a ne nakou raubirinu v pneuservisu :) )
No ale uz jsem dost daleko od toho na co jsem reagoval. To bylo neco o tom ze ocel by to nevydrzela, ze to musi bejt hlinikovy aby ti bylo pevnejsi....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Kome píše: assassin> Při stejné hmotnosti by ta ocel byla horší. Kdyby ne , tak vozíme ocelový ráfky za cenu hliníkového :D
Ze ty draty teda taky nemame z toho pevnejsiho hliniku :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
CAG píše: assassin> Zřejmě máš pravdu (jako vždy) ale na co ocelový super lehký ráfek na kterým nejde měnit pneu? :)
Jak rikam, to ze se rafky a ramy delaji z hliniku sve opodstatneni ma - me se jen nelibilo to tvrzeni ze ocel by to nezvladla tak ze se musi vzit pevnejsi hlinik - ta na tom postavena diskuze uz prilis odbocila...
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
assassin píše: Hlinik ma hustotu kolem 2700 a ocel 7800 - takze trikrat to neni. Vysokopevnostni slitiny hliniku zas nemaji hustotu 2700...
Ok uz am ti ze hlinik je trikrat lehci, ale upravim sve tvrzeni ze ocel je trikrat pevnejsi - hlinik ma kolem 60MPa pevnost v tahu, zakladni konstrukcni oceli (tzn totalni blato) ma kolem 200MPa ...
Proste ocel ma pomer hmotnost/pevnost lepsi.
Plechac na auto urcite vic nez litak nevazi - ty lity kola co jsou lehci nez plechace uz musi byt "zavodni" kola, vesmes slitina s velkym podilem horciku...
Jinak samozrejme se tu muzem pretahovat o cislicka - najdou se pomerne lehke slitiny alu ktere maji pevnost pres 500 - ale zas nejdou dobre tvaret, nebo svarovat - tzn pri vyrobe rafku by bylo treba to frezovat z plnyho .. Apod, ano i takove rafky existuji. Jenze pak zas podobnej hitech muzu vymyslet u oceli a jsem zas nekde jinde ...
Tzn nechci se hadat o slovicka a desetinky - spis mi jde o to ukazat, ze tvrzeni ze kdyz je neco ocelovy, musi to byt nutne predpotopni a tezkej kram, zatimco jak je neco z hliniku je to top...se nezaklada na faktech.
jo a nejhorší je italská ocel i hliník !!!!
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 26.11.2015 17:58:04
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Míra píše: Někdo říkal,že od roku 2016 nebude možné koupit motorku bez ABS.
Tady Africu nabízí v lednu 2016 bez ABS.
Ví někdo jak to bude ?
Honda MCH
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 26.11.2015 18:03:33
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
assassin píše: Ze ty draty teda taky nemame z toho pevnejsiho hliniku :)
Při namáhání na čistý tah nemá hliník opodstatnění, byl by těžší než ocel. Tam právě na modul průřezu, ze kterého těží všechny hliníkové konstrukce nezáleží.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
EDIT: Taky jsem neslyšel, že by duše dělala nějaké problémy s ABS a do TL můžeš duši dát vždy.
Naposledy editováno 26.11.2015 18:54:42
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
A ABS na drátech a duších má třeba KTM, nějak jsem nezaregistroval, že by hlásili něco o nevhodnosti…
Chápu to tak, že tobě se to prostě nelíbí, nemusíš to víc odůvodňovat
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 13.12.2015 13:43:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: petrumr> Při opravdové expedici někam hodně dopryč zjistíš výhody duše. Jinak na cestování po Evropě je to jedno, ale ani knotem nespravíš všechno a nevím jak bys podlepoval bezdušák, ani jak bys ho bez kompresoru nahodil.
EDIT: Taky jsem neslyšel, že by duše dělala nějaké problémy s ABS a do TL můžeš duši dát vždy.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
petrumr píše: Při 18ti litrové nádrži ti dojde dříve benzín, než budeš řešit něco s podlepením bezdušáku. Ty si myslíš, že je to stroj na polykání km? Počkejme na test.
No ale na v BMW je z Afriky hodně bolí hlava
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
sullda píše: Míra> Jen taková zvědavost, proč ne ABS?
Rozdíl v ceně 20.000 Kč,další věc co se může rozbít a navíc ABS nevyužiju.
Kontrola trakce mi navíc vyloženě vadí.
Možná bude lepší jak dřívější u aut.
Spousta lidí když chce s autem vyjet zasněžený kopec a nebo se rychle rozjet vždy kontolu vypíná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
jungen píše: petrumr> ze zrovna tebe na neenduru to trapi
nejsem uzavřený, mně trapí i to co ty hážeš za hlavu. Za tři roky to třeba koupím a GS si nechám jako záložku.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Míra píše: Rozdíl v ceně 20.000 Kč,další věc co se může rozbít a navíc ABS nevyužiju.
Kontrola trakce mi navíc vyloženě vadí.
Možná bude lepší jak dřívější u aut.
Spousta lidí když chce s autem vyjet zasněžený kopec a nebo se rychle rozjet vždy kontolu vypíná.
Že nemáš rád kontrolu trakce a další zbytečnou elektroniku docela chápu, já elektroniku v motorce taky zrovna nemiluju, ale napsat "ABS nevyužiju" je podle mě hloupost pokud s tím chceš jezdit i po silnici. Nevěřím že kdokoliv dokáže v "krizovce" zabrzdit bez ABS líp než s ním. Možná to jde v klidu v ideální situaci na suchým čistým letišti atd. ale ve skutečné situaci kdy musíš nečekaně brzdit je to trochu jiný.
Naposledy editováno 26.11.2015 21:51:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Při namáhání na čistý tah nemá hliník opodstatnění, byl by těžší než ocel. Tam právě na modul průřezu, ze kterého těží všechny hliníkové konstrukce nezáleží.
No tak priklad, trubka prumer 50mm stena 2mm - metr hlinikove trubky bude vazit 3,25kg
Ocelova trubka ktera vazi stejne bude mit stenu 1mm...
Prurezovy modul alu trubky bude 3480 mm3 a prurezovy modul ocelove 1850 mm3 - tzn ani ne polovicni. Napeti je moment/prurezovy modul - moment stejny v obou pripadech, tzn napeti bude ani ne 2x vetsi
Sigma dovolene by musela mit ocel nejvyse 1,9krat vyssi nez ten alu aby vysla ta hlinikova trubka na ohyb lepe ....
Ma ocel min jak 2x vyssi sigma dovolene nez hlinik?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |