AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: ASR - bez ASR. Nemám nová auto, ale asr má. Denně jsem jezdil do kopce, asi lolakita "Zámecký kopec" je logicky na kopci. Vyjel jsem obvykle se vším, ale s ničím tak snadno jako s asr. Dáš plyn a jedeš, auto drží směr, nehrabe zbytečně. Dá se vypnout. Nikdy jsem ho nevypínal. Auto je jistě složitější, ale předstva, že někdo vyvíjí bezpečnostní systémy, které jsou horší než nic, je asi dost... naivní O ABS to stejné...
Tak pochopitelně, že každej novej systém má něco do sebe a bezpečnosti přidá. Ale akorát za chvíli bude moc na motorce či autem jezdit každá průměrně vycvičená opice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Tak super, všechny tento rok vyrobené 660 mají zmršené techničáky..
Opravit jeden dva techničáky nebude snad tak zásadní problém, ne?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PEPAFJR píše: Tak pochopitelně, že každej novej systém má něco do sebe a bezpečnosti přidá. Ale akorát za chvíli bude moc na motorce či autem jezdit každá průměrně vycvičená opice.
to je snad účel všech těch asistentů. já jezdím nerad,tak mi vyhovuje,když to za mě částečně odkáruje nějakej robot2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Aspoň že motorky takovéto " vymoženosti " nemají.
milan1963 píše: nemako> Já přesně naopak. Vadilo by mi, kdyby mi do řízení auta "kecal" nějaký pan ABS, ESC apod. Pokud máš cit, nic z toho nepotřebuješ !
Aspoň že motorky takovéto " vymoženosti " nemají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Opět je Jawa na světové špičce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: nemako> Já přesně naopak. Vadilo by mi, kdyby mi do řízení auta "kecal" nějaký pan ABS, ESC apod. Pokud máš cit, nic z toho nepotřebuješ !
Aspoň že motorky takovéto " vymoženosti " nemají.
Pokud jde o moji zkušenost,tak citem ABS nenahradím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S motorkou je to jiné,tu mám jen na brouzdání krajinou a odreagování takže mi zas tak starej dejchavičnej motor a vše ostatní zastaralé nevadí,ale v případě motocestování, a hltání km jako s autem tak bych preferoval moderní stroj s ruznejma pomocníkama kromě automatické převodovky,
Naposledy editováno 24.11.2015 22:18:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Poslední dobu též pozoruju, že se čím dál víc lidí poohlíží po starších autech, nepřecpaných tunou kurvítek. A jak tu někde padla zmínka o tom, že se údajně špekuluje o tom, že by vozidla starší šesti let musela na TK každým rokem, tak kolem toho bylo někdy loni haló, ale ukázalo se, že to byla planá poplašná zpráva, neprošlo to a ani by to jen tak projít nemohlo, to už by zavánělo jasnou "diskriminací" (a na to jsou paragrafy).
A pokud jde o motorku, tak na té jedu s cílem užít si cestu i jízdu, pokud bych chtěl nějaké super pohodlí a použít motorku vyloženě pro přiblížení z bodu A do bodu B, tak jedu autem a ne na motorce, která je echt "syrová". A pokud jde o cestu, kde jde i o "hltání km", tak jedu veteránem. S moderním autem dokáže najet stovky km za den každý vůl. Mimochodem, je docela zajímavé, že moderní, cca 8 let starý vůz, má nachlup stejné náklady na km, ba někdy i o pár desítek haléřů nižší, jak veterán, starý skoro 45 let. Kde navíc motor má namotáno téměř 250000km a nesáhlo se na něj! A furt šlape jako hodinky a vůz v pohodě stíhá tempo dnešního provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Sema> asi tak. Tvrzením, že s moderním autem najede stovky km i vůl, dělají asi někteří z jízdy starým autem sportovní disciplínu. No, když s ním jezdíš když chceš a ne že když třeba musíš ty stovky km opravdu najet, tak to se kecá :) Nejezdím moc rád, do 120 už bych se bránil usednout, necítím se dobře ani ve Fabii II nebo roomsteru, do pohodlí to má daleko a 1.4 16v je motorek ne motor. Jsem starý, opotřebovaný, preferuju pohodlí a čím déle, tím více. Ani řadit se mi nechce. Příště automat.
vidím to uplně stejně. na co zbytečně celou cestu hamtat na pedály a mávat klackem,když máme ty tempomaty a automaty už dávno vychytaný2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: vidím to uplně stejně. na co zbytečně celou cestu hamtat na pedály a mávat klackem,když máme ty tempomaty a automaty už dávno vychytaný
Tyve tempomat a automat a na dálkách usnu.
To kdyby to mělo ještě navigatora, šel bych si dozadu lehnout. jako ten Grazinski z Oklahomy . :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Sema> No to není tak jednoduché= protože nejde o to, že by v jednom dvou někdo napsal špatné číslo,. Každý stroj má svůj základní technický popis, tj všechny údaje co máte na zadní straně tp jsou pod jedním číslem v systímu ministerstva dopravy. protože je jawa maličká tak dostává homologaci prodlouženou na další rok a max 200 motocyklů a nové číslo tohoto seznamu, je nomže se někdo seknul a vytvořil toto číslo s údaji jako široká pneumatika na úzký ráfek a opačně, jednoduše logické nesmysly, a navíc většinou na širokém ráfku který na motorkách ani nemáme. No jenomže tam nejde mazat a tak se vytvořil patrně nový ztp se správnýma údajema, jenomže ejha on někdo celý tento rok bouchá tp s nesmyslným číslem ztp a tím pádem jsou tam automaticky vyplněné tyto bláboly. všimnul sem si toho až já teď :) i když to jede od 1.2 2015. Takže stroje vyrobené tento rok mají v tp nesmysly. Upravit to nejde, takže to začali řešit s MD a zatím se neví co s tím, patrně budou nové TP, ale ty už zase s jinýma číslama, a obecně jednou registrovaný vin se dvěma ztp. To je jako by bylo jedno číslo rámu v DAVOZu - systém ministerstva, kde jsou všechny tyto ztp a jejich změny a pod tím jedním číslem jednou pionýr a podruhé pérák.
Podobné chyby jsou v techničácích Pragovek2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Každý to máme nastavené jinak. Jak píše třeba Verdom - s automatem v autě bych asi usnul
Někomu by vadilo jezdit 250 km ve Škodě 120 či Trabantu, pro mě je to relax, užívám si to. Kdo z vás řídil , myslím opravdu řídil- na větší vzdálenost- předválečné auto ? Já je řídím dost často, jezdím tak i více než 250 km v kuse ( třeba do Olomouce na Hanácký okruh, do Šumperka, obojí cca těch 250 km) . Jedu to tak okolo 6 až 7 hodin, do kopce třicet, po rovině maximálně šedesát. Auto nemá topení, diferenciál, takže každou zatáčku nutím řízení jet tam kam chci, tedy smykem, brzdy jsou lankové atd. Jezdím tak rád, i když někdy mám až obavy, když za mnou jede kolona 20 moderních aut a zvlášt' kamionů, kteří mě problikávají, troubí na mě, tlačí se až skoro do kufru mého auta a nutí mě zrychlit ( což nejde) . Když potom přesednu do Škody 120, cítím se jako v ráji. Moderna se vším všudy.
Pokud je takový rozdíl jako je mezi mým autem z roku 1930 a škodovkou z roku 1980 i mezi Š 120 a novou Fabií, docela to chápu. Jenže co naplat - já a předpokládám, že i např. J.M.K. máme ty starší raději. A tak se tady můžeme bavit do nekonečna.
Kdybychom byli všichni stejní, o čem bychom si tady psali ?
Ještě zlepšovák pro toho Populára .... dej si dozadu nějaký pořádný nárazník ať tě náklaďák do kopce trochu popostrčí
Naposledy editováno 25.11.2015 13:11:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vozy se v autosalonech prodávají se ztrátou a tu vyrovnává až systém bonusů. Prodejce ale musí splnit, jak prodejní cíle, které mu individuálně nastavil importér, tak i řadu dalších podmínek
Myslel jsem si, že někdy budeme v civilizované zemi, ale jak vidno tak na zákon o výrazné tržní síle se nám idiotský Bohouš i posranci vyignorovali, a už můžeme sklízet plody tohoto rozhodnutí.
Nechápu, že natakovýhle podmínky vůbec někdo přistoupí, a že je to legální.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vždyť je to prvotřídní korupční podhoubí mít předem podepsanej bianko šek a pak možná nějaký individuální zpětný dorovnání ztráty podle toho jak moc zapůsobíš na večírku svým xichtem a peněženkou.... a nebo taky hovno, soudruhu...
tak kde to jsme kua?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |