Chci se zeptat, jakou máte zkušenost s touhle motorkou, celkově přístupem Aprilie - dostupnost a cena náhradních dílů - popřípadě mají druhovýrobu?-lehnout může kdykoli kdokoli, chci mít přehled o všem, servisní intervaly-uživím tuhle motorku jako student? Je tahle motorka vhodná pro denní ježdění, celodenní výlety, ale občas i na tahání?
Nejbližší konkurent z mého pohledu je Honda CB 650F (ale trošku mě děsí preciznost Hondy, více méně se rozhoduji mezi těmahle dvěma jen vzhledově. Jízdně budu moct, až se na nich projedu.)
Naposledy editováno 24.02.2016 15:34:26
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO
S Hondou to podle mě nemůžeš srovnávat. Ta mezi konkurenty Shivera vůbec nepatří. To už spíše Kawasaki Z800, Suzuki GSR750, Yamaha FZ8N nebo Street Triple od Triumphu. Chce to fakt se na tom projet no.
Jinak žere myslím cca 6l/100 km. Chce to brát benzín vždycky tak co cca 220 km. A jinak tu motorku prostě MILUJU
Naposledy editováno 09.11.2015 21:00:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
Naposledy editováno 09.11.2015 21:01:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
A 400 km v kuse určitě ne Ale s přestávkami by se to i dalo celkem v pohodě si myslím Ale jízdu na tom si určitě užiješ, to každopádně A ta zvuková kulisa!!
Jinak díky a tobě tak samo a štastnou ruku při výběru
Naposledy editováno 09.11.2015 21:19:10
"asi takhle". Kupoval jsem v roce 2013, model 2010 již novější verze, měla najeto něco málo nad 6tis. Leštěnka, jako by sjela z výrobního pásu. Prodal jsem před rokem, přibližně najeto 10 a půl tis. Důvod prodeje zcela prozaický. .... nedostatek času, podzimní deprééze a má naivní představa že se už na to ježdění můžu vys**t.
Óóó...jak bláhová představa.....
Ale k věci, pokud tedy můžu za sebe hodnotit, vzhledem k najeté kilometráži a jedné sezóně.
Pocitově, když na to sedneš, je to kus parádní motorky.
Výkonově, režim Sport - perfekt, řekl bych. Dá se s tím jet docela kudla. Když lehneš na nádrž, jede to bez problému dvěstě a i trochu víc. Ale mnohokrát to zde na podobných fórech už bylo řečeno. Tahle motorka není o rychlosti. Je zábavná, hbitá. Motor tahá od spodu jako hovado a nevadne. Spousta zábavy.
Režim "turíst" - jel, jsem několikrát cca 160 - 200 kilometrové trasy téměř na jeden zátah,a je pravda
, že T režim je pohodovější. Výkonově je to stejně, řejkl bych , jako S ,ale je to líp "naservírovaný". R režim - na hovno - Nesmysl.
Co se týká názorů na elektronický plyn, asi jsem makovec, ale já tam žádnou cukaturu, prodlevu, nezaznamenal. Přijde mi to stejný jako u kterýkoliv jiný motky. Ale, nejsem odborník. Před tím jsem najezdil asi 9tis, na "jednobuchu" xt 660, takže mám asi snížený práh vnímání vůči nějakým cukaturám a podobně. Za mě v poho.
Posez perfektní, pouze ze sedla bolí docela brzy prdel. Ale stačí se protáhnout po 120km, dát kafe a je to ok.
Design - nemá cenu snad ani řešit. Špageti prostě umí!
Co se týká spolehlivosti, Za mě závady 0, první majitel 0.
Před dvaceti lety bych se možná spolehlivosti "italů" bál, ale dnes , za mě Shiver jednoznačně OK.
Co se týče palivové mapy Sport, tak to je mapa na opravdovou palbu. Ze zaklapnutého plynu do záběru tam je strašně ostrej náběh. Ještědský zatáčky na dvojku s tím jdou s plným sebezapřením. Musel jsem je jezdit na turistickou mapu. Ale na rychlých okterkách kde nepotřebuješ jemně modulovat úroveň plnu se s tím jede dobře i na S. Co se R mapy týče, ta má taky své opodstatnění. Pro někoho kdo chce jet na jistotu a na pohodu za daných podmínek. Je zbytečné říkat že R mapa je na hovno, když si ji testuješ za sucha a tepla.
Shiver je stylovka. Co se týče zpracování, tak se to s nějakou Hondou nedá moc srovnávat. Honda je konstruovaná čistě účelově. Aprilka je místy zcela irelevantně jak broušenej diamant. Zejména ta prdelka - to přitahuje pozornost. Pořád se kolem ní na parkovišti někdo točil. To se ti s Hujdou nestane.
Spolehlivost nevím, mě se samozřejmě za těch 500km nic nestalo. Ale mělo to najeto něco přes 12 tis a majitel ji měl také bez závady.
Ten servisní interval 20 tis na olej bych dobrovolně zkrátil tak na 15
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO
Naposledy editováno 10.11.2015 09:47:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
Díky
1. vyletelo tesneni na svodu vyfuku - strasnej randal ale muselo se to dost odstrojit, aby se dalo dostat az k mistu, kde melo byt to tesneni (sundani zadni koncovky vyfuku + vetsi cast svodu)
2. tesne pred dovolenou moto za jizdy chcipla, pote sla nastartovat, ale nepravidelny chod, moto si sama drzela cca 2500 otacek a nereagovala na plyn
vymenilo se nejake cidlo na valci (cidlo bylo skladem)
3. dalsi rok to same, akorat, ze se to stalo jiz cestou na dovolenou, zase to same cidlo, tentokrat na tom druhem valci
po oprave sla do sveta
uz jsem ji neveril a pak taky, ze moc nebyl cas (najel jsem tak 1500km za rok)
cestovat se na ni dalo, blbnout taky, na okresky ideal, daval jsem tam vetsi plexi od puig a bylo to o dost lepsi, nez s origo
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO
http://www.motorkari.cz/tema/?t=181461
K tvým otázkám.....:
Denní ježdění i vícedenní výlety v pohodě. Ptáš se jestli občas i na tahání.... řekl bych že budeš z 90% hlavně tahat . Mluvím ze zkušenosti, motorka je dost zábavná a chraplavý řev tohoto dvouválce silně návykový, budeš ho chtít slyšet řvát
O nějakých závažných poruchách nevím, ale dost často se stává, že prosakuje těsnění na zadním válci. I mě už se to stalo, ale vyřešeno v záruce.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
bledemon píše: u tabulkových němců moc dobře nedopadla:
Ono se stačí jen podívat co se u "nakedů" číselně hodnotilo. Pohodlí spolujezdce, umístění zavazadel, světlá výška, ochrana před větrem, výhled. Zcela irelevantní hodnoty.
Nevím proč dávají v hodnotě "Možnosti nastavení podvozku" Aprilii 2 body a BMW 4 bodů, když obě motorky mají zcela nenastavitelný podvozek. Neměla by tam být nula? A neměla by mít Agusta 10 bodů, když má plně nastavitelný podvozek? Má jen 6.
A v nákladech na servis a údržbu vyhodnotili BMW jako nejlevnější? No tak to mě u těch němců poser To je tabulka za všechny prachy. A rozdíl 671 versus 672 bodů vypovídá zcela jasně o všem. Když už BMW není nejlepší, dáme ho jen o 0,2% horší než je vítěz. Fraška celého testu.
edit: mimochodem vítězný podvozek Triumph Street Triple? Tak to se taky posrali na hřišti
Naposledy editováno 11.11.2015 11:47:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
Do nákládů asi počítají i cenu prohlídek a delší servisní intervaly. Mě překvapuje, že dvoupístky tokica gsr hodnotí před monobloky 4píst yamahy. Ale němci dokážou divy, když opotřebí motor sv650 po 50tkm. Celý test už bohužel nemam, tady v němčině i graf (zajímavé, že aprilka měla na klice míň kw než udává, bmw opačně):
http://www.motorrado...sung/452559?seite=10
bledemon píše: seikos> tak jasně je třeba nebrat celkové součty, ale jen řádky co koho zajímají a to s rezervou. Nula bude za nejlacinější tlumiče, aprilka má stavitelné předpětí klíčema vzadu, bmw předpětí vzadu ručnim kolečkem + útlum. 10b bude asi jen za semiaktivní
Do nákládů asi počítají i cenu prohlídek a delší servisní intervaly. Mě překvapuje, že dvoupístky tokica gsr hodnotí před monobloky 4píst yamahy. Ale němci dokážou divy, když opotřebí motor sv650 po 50tkm. Celý test už bohužel nemam, tady v němčině i graf (zajímavé, že aprilka měla na klice míň kw než udává, bmw opačně):
http://www.motorrado...559?seite=10 [/quote]
Tak BMW má např olej po 10k, Shiver po 20k. Takže 2x delší servisní intervaly. Podle mě je to z větší části vymyšlené a celý test je nevěrohodný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO
Stryko píše: . Servisní intervaly jsou dost dlouhé, např. výměna oleje po 20.000 km, ale tomu nevěřím takže max po 5.000-10.000 výměna.
No už jsem se lekl že těch 20tis km na výměnu oleje myslíš vážně :D Olej bych měnil fakt tak do 4tis km, a jak bylo správně řečeno tak zrovna CB 650F mezi konkurenci nepatří, shiver stíhá i silnější mašiny, takže výčet konkurence byl skrávný, teda až na toho street tripla to je 1100 ccm potvora....spíš si asi myslel speed tripla ne? 675ku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 22:50 ja1 |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 12:43 rob456 |
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver | V2OTZ | 7 | 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ |
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 10.3.2024 v 18:57 Gahan37 |